جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

عاشقانه ها

قیمت:
33,000 تومان
مشخصات کتاب عاشقانه ها
کشور مبدا
تعداد صفحات
376 صفحه
شابک
9789651411618
سال خلق اثر
1399
سال انتشار
1399
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «عاشقانه‌ها» (Persian Love Poetry) نوشته‌ی «وستا سرخوش کرتیس» و «شیلا آر. کنبی» است. این کتاب را «انتشارات نظر» چاپ کرده است. «عاشقانه‌ها» مجموعه‌ای از اشعار ایرانی است که توسط وستا سرخوش کرتیس و شیلا آر. کنبی جمع آوری شده و همراه با تصاویری از گنجینه‌ی موزه‌ی بریتانیا به زبان انگلیسی منتشر شده است. این کتاب حاوی شعرهایی از شاعران فاخر ایرانی است که در هر صفحه‌ی آن شعری از یک شاعر آورده شده و به همراه آن شعر، معرفی مختصری نیز درباره‌ی شاعر آمده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب عاشقانه ها

کتاب «عاشقانه‌ها» (Persian Love Poetry) نوشته‌ی «وستا سرخوش کرتیس» و «شیلا آر. کنبی» است. این کتاب را «انتشارات نظر» چاپ کرده است. «عاشقانه‌ها» مجموعه‌ای از اشعار ایرانی است که توسط وستا سرخوش کرتیس و شیلا آر. کنبی جمع آوری شده و همراه با تصاویری از گنجینه‌ی موزه‌ی بریتانیا به زبان انگلیسی منتشر شده است. این کتاب حاوی شعرهایی از شاعران فاخر ایرانی است که در هر صفحه‌ی آن شعری از یک شاعر آورده شده و به همراه آن شعر، معرفی مختصری نیز درباره‌ی شاعر آمده است. این گلچین زیبا با معرفی مختصری از سنتِ شاعرانه‌ی فارسی و یادداشت کوتاهی درباره‌ی زندگی هر یک از شاعران، راهی مناسب برای کشف گنجینه‌های ادبیات و هنر فارسی است. اشعار و معرفی‌ها همگی به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند. 
نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب «عاشقانه¬ها» چیست؟
در ادامه به نظرات خوانندگانی که دیدگاهشان را در سایت آمازون ثبت کرده‌اند، می‌پردازیم. خواننده‌ای با اشاره به غنای فرهنگ ایرانی نوشته است: «این کتاب بینش فوق‌العاده‌ای از فرهنگ ایرانیان در اختیار شما می‌گذارد. با خواندن این کتاب مجذوب این فرهنگ جالب شدم و این کتاب را به تمامی افرادی که به ایران و ایرانیان علاقه‌مندند پیشنهاد می‌کنم.» خواننده‌ی دیگری با اشاره به انتخاب درست و به جای اشعار ایرانی می‌نویسد: «من عاشق این کتاب شدم. اشعار عاشقانه‌ی زیبایی دارد و می‌توانید به عنوان یک هدیه‌ی عاشقانه از این کتاب استفاده کنید. با این کتاب دید تازه‌ای نسبت به فرهنگ ایران پیدا می‌کنید.» مخاطب دیگری به کیفیت بالای کتاب اشاره می‌کند: «همه‌ی تصاویر دارای کیفیت بالا و ظرافت هستند، متن کتاب نیز بسیار دلپذیر است. انتخاب اشعاری زیبا در قالب‌های مثنوی، رباعی، غزل و ... این کتاب را بسیار ارزشمند کرده است.»
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند 
در قسمتی از کتاب نویسنده به علاقه‌ی ایرانی‌ها به تاریخ و افسانه اشاره می‌کند: «علاقه به افسانه‌های ایرانِ پیش از اسلام تا قرن‌ها پس از غلبه‌ی اعراب بر ایران ادامه داشت، در اواخر قرن دهم و یازدهم میلادی به اوج خود رسید؛ یعنی زمانی که در سال 1010 میلادی، فردوسی، داستان شاهنامه‌ی خود را به پایان رساند. این کتاب که سرگذشت شاهان ایرانی است بر اساس داستان‌ها و حکایات کهن تاریخی خصوصاً سرگذشت افراد بلند پایه‌ی سلسله‌ی ساسانیان که در کتابی به نام «خدای نامه» آمده بود، تنظیم شده است. نسخه‌ی اصلی آن به زبان پهلوی یا پارسی میانه بوده، ابتدا به زبان عربی و سپس در اواسط قرن هجدهم میلادی به زبان پارسی برگردانده شده است.»
در ادامه به شاعران زن ایرانی پرداخته شده است و در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: «شعر پارسی امروز، سبک‌های سنتی را کنار زده و به شعر آزاد رو آورده و شاعران برجسته‌ی بسیاری در این عرصه مشغول فعالیت هستند. در میان این شاعران، به نام زنان برجسته‌ای همچون پروین اعتصامی، فروغ فرخزاد و سیمین بهبهانی برمی‌خوریم. و البته در این بین بسیاری هستند که همچنان از سبک‌های قدیمی که به قرن نهم میلادی برمی‌گردد، پیروی می‌کنند. در آثار شاعران زن قرن بیستم میلادی حس اعتراضی شدید و نیز احساس تعهد فردی به چشم می‌خورد که گویی بازتاب صداهای متعدد دوران‌های پیشین خویش است. جهان ملک خاتون، شاعره‌ی قرن چهاردهم میلادی، هم‌دوران با حافظ و برخاسته از خانواده‌ای اشرافی بود. شهرت او بیشتر به واسطه‌ی دیوان اشعارش است.» 
یکی از شاعران ایرانی که اشعارش در کتاب «عاشقانه‌ها» آمده است، رودکی است. بیت زیر از این شاعر بزرگ در کتاب به چشم می‌خورد: «با آن که دلم از غم هجرت خونست                                            شادی به غم توام ز غم افزون است
اندیشه کنم هر شب و گویم یا رب                     هجرانش چنین است و وصالش چونست
در ادامه ترجمه‌ی این بیت به زبان انگلیسی آمده است:
Although my heart is full of the sorrow of separation, Joy mixed whit your sorrow increases my unhappiness. Every night I think of you and say, oh Lord: here is separation and there is connection.»
درباره نویسنده
وستا سرخوش کرتیس (Vesta Sarkhosh Curtis)، مجری سکه‌های خاورمیانه در موزه بریتانیا است. او مدیر مشترک پروژه‌ی بین‌المللی سکه‌ی پارتی،Sylloge Nummorum Parthicorum (SNP) و سردبیر مشترک سری SNP است. کورتیس مدیر افتخاری انستیتوی مطالعات انگلیس است. او با جان کورتیس مدیر عامل بنیاد میراث ایران و موزه‌ی نگهبان پروژه‌های ویژه‌ی خاورمیانه ازدواج کرده است. از دیگر آثار او می‌توان به «تولد امپراطوری پارس»، «اسطوره‌های ایرانی»، «شاهنشاهی اشکانیان» و «برآمدن اسلام» اشاره کرد. 

 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «عاشقانه ها»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.