جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

به سوی آرامش/ جیبی

قیمت:
35,000 تومان
مشخصات کتاب به سوی آرامش/ جیبی
تعداد صفحات
162 صفحه
شابک
9789642878925
سال خلق اثر
1400
سال انتشار
1400
قطع
جیبی
جلد
نرم
نوبت چاپ
10
این کتاب در یک نگاه

کتاب «به سوی آرامش/ جیبی»، نوشته‌ی اسکات شاو، یک اثر غیرداستانی با درون‌مایه‌ی معنویت، خودیاری و سلامت ذهن است.  این کتاب درباره‌ی رسیدن به آرامش است؛ آرامشی که هیچ­کس نمی‌تواند به فرد دیگری هدیه بدهد. چراکه آرامش تنها از آنِ کسانی است که آن را جست‌­وجو می‌کنند. شما می‌توانید با تهیه‌ی نسخه جیبی کتاب «به سوی آرامش»، آن را همیشه و همه­‌جا همراه خود داشته باشید تا هرگاه که نیاز به آرامش داشتید، سری به این کتاب بزنید. کتاب «به سوی آرامش/ جیبی» به زبان انگلیسی نوشته شده اما به کوشش الهام آرام‌نیا به زبان شیرین فارسی ترجمه شده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب به سوی آرامش/ جیبی

 آرامش در لحظه حال است. گذشته‌ها گذشته و آینده پر از کار و استرس است. هیچ­ زمانی مانند زمان حال نمی‌تواند به شما آرامش بدهد. اسکات شاو در این کتاب 108 نکته کاربردی برای مراقبه و دوری از تنش‌های درونی و بیرونی به مخاطب معرفی کرده است. 108 عدد مقدسی در بوداییسم است و بسیاری از تعالیم این کتاب، برگرفته از آیین بودا هستند تا شما را به سوی آرامش هدایت کنند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب به سوی آرامش چیست؟

جینی، یکی ازخوانندگان انگلیسی­زبان کتاب، نظر خود را این­گونه بیان کرده است: «کتاب بسیار مختصر و مفید نوشته شده است که من آن را به سرعت خواندم. حال که کتاب را به اتمام رسانده‌ام، دلم می‌خواهد آن را دوباره مطالعه کنم. در کتاب مطالب عمیقی زیادی نوشته شده است که شما را به تفکری عمیق فرو می‌برند و دیدگاهی بکر به شما معرفی می‌کنند. اگر به دنبال آرامش هستید، این کتاب با 108 راهنمای عالی، برای‌تان فوق‌العاده خواهد بود.»
«کتاب «به سوی آرامش» را در کنار کاناپه‌ام، جایی­که همیشه استراحت و مراقبه می‌کنم، قرار داده‌ام. هرروز صبح که از خواب بیدار می‌شوم، یکی از نکات کلیدی کتاب را می‌خوانم و آرامشی عجیب در درون خودم می‌یابم. می‌دانید که امروزه در چه جهانی زندگی می‌کنیم؛ جهانی که پر از ترس، خشم، اضطراب و ناآرامی است. کتاب اسکات شاو به­من کمک بسیاری کرد تا به­آرامش درونی برسم. او با قلمی ساده و روان، حقایق را برای مخاطب توضیح می‌هد که موجب می‌شود کلمات به­سادگی در ذهن بنشینند.» این نظر گارلند، یکی از خوانندگان کتاب از ایالت نیومکزیکوی آمریکا، بوده است.
سالی، یکی از خوانندگان کتاب از نیویورک، چنین نظری درباره­ی کتاب «به سوی آرامش» داده است: «این نوشته مانند الماسی ارزشمند بوده و بهترین کتاب خودیاری است که تاکنون خوانده‌ام. جالب است که 6 نسخه از آن را سفارش داده‌ام. می‌دانید چرا؟ هر بار که کسی به­خانه‌ام می‌آید، این کتاب کوچک را می‌بیند و به­محض مطالعه‌ی آن، شیفته‌اش می‌شود. کمی بعد هم از من تقاضا می‌کند که کتاب را با خود ببرد! من هم قبول می‌کنم؛ چراکه از هدیه کردن آرامش به­ دیگران لذت می‌برم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

اسکات شاو در کتاب خود به­ علت دروغ‌گویی انسان‌ها اشره می‌کند و توضیح می‌دهد که فرد چگونه باید از دروغ گفتن دوری کند: «افراد دروغ می‌گویند زیرا در آن لحظه با حقیقت احساس راحتی نمی‌کنند. اجازه ندهید دروغ‌های دیگران زندگی شما را تحت کنترل بگیرد و به­بهای از دست رفتن آرامشتان تمام شود. حقیقت وجودی خود را آگاهانه بشناسید و آگاهانه بپذیرید.» او در ادامه توضیح می‌دهد که چگونه دروغ با خود دروغ بیشتری به­همراه می‌آورد: «دروغ‌گویی تنها موجب دروغ‌گویی‌های بعدی می‌شود. فریب‌کاری تنها موجب فریب‌کاری بیشتر می‌شود. بدی، تنها بدی به­بار می‌آورد.»
آیا شما هم جزو آن دسته کسانی هستید که میل به ­کنترل دیگران دارند؟ شاید این بخش از کتاب به کار شما بیاید: «گرایش به ­کنترل دیگران، از این نیاز نشات می‌گیرد که ثابت کنید دارای قدرت تسلط بر دیگران هستید و می‌توانید بر هرکسی غلبه کنید. این نیاز از عدم امنیت روان‌شناختی نشات می‌گیرد. برای رسیدن به­احساس رضایت، کنترل را به دیگران تحمیل می‌کنید. کنترل زندگی دیگران، کدام توانایی شما را ثابت می‌کند؟ آیا از شما آدم بهتری می‌سازد؟ نه. اگر زندگی کسی را به­ طور کامل تحت کنترل داشته باشید، چه چیزی به­ دست می‌آورید؟ شاید قدرتی زودگذر، اما مطمئناً آرامش به دست نمی‌آورید. به­ هر حال با کنترل دیگری، به­ فردی بهتر تبدیل نخواهید شد.»

در قسمتی از کتاب، نویسنده اشاره می‌کند که یکی از مضرترین کارها برای آرامش، رقابت است: «اشخاص انتخاب می کنند که با هم رقابت کنند. در هر رقابتی همیشه یک برنده هست و یک بازنده. همین فضایی ایجاد می‌کند که هیچ آرامشی به آن راه نمی‌یابد.» او در ادامه از مخاطب می‌خواهد که از رقابت دوری کند چراکه آرامش او را از بین خواهد برد: «از رقابت دوری کنید. اگر نتوانید از موقعیت‌های رقابتی دور شوید، به حیطه آرامشی که باید در خلوت خود داشته باشید، راه می‌یابید و زندگی‌تان را به راحتی تحت‌تاثیر قرار می‌دهید.­

درباره نویسنده کتاب به سوی آرامش

اسکات شاو، نویسنده و فیلم‌ساز از ایالات متحده آمریکا، زاده سال 1958 میلادی در هالیوود، پایخت فیلم‌سازی دنیا است. او از دوران کودکی شروع به­نوشتن شعر کرد و مهارت نویسندگی را در خود تقویت نمود. کمی بعدتر به فرهنگ شرقی علاقه‌مند گشت و به­دنبال یادگیری و مطالعه‌ی فلسفه شرقی و هنرهای رزمی رفت. عمده­ی تمرکز شاو در دوران زندگیش، گسترش ایدئولوژی ذن بودیسم بوده و در این رابطه کلاس‌های آموزشی فراوانی برگزار کرده و کتاب‌های بسیاری نوشته است. از آثار اسکات شاو می‌توان به «ساعت به وقت ذن»، «بیایید فرار کنیم»، «ذن سامورایی»، «هاپکیدو: هنر دفاع شخصی کره‌ای»، «تکواندوی پیشرفته»،  «جنگجو سکوت می‌کند»، «خلاصه‌ی نیروانا» و «یوگا: کتاب راهنمای معنویت» اشاره کرد

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کناب روانشناسی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «به سوی آرامش/ جیبی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.