جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

راز داوینچی

قیمت:
325,000 تومان
مشخصات کتاب راز داوینچی
کشور مبدا
تعداد صفحات
504 صفحه
شابک
9786001822315
سال خلق اثر
2003
سال انتشار
2003
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
15
این کتاب در یک نگاه

کتاب راز داوینچی با عنوان اصلی «Da Vinci Code»، رمانی کارآگاهی و معمایی اثر دن براون، نویسنده‌ آمریکایی‌ست که در سال 2003 منتشر شد. این اثر بحث‌برانگیز پس از انتشار به‌سرعت مورد استقبال مخاطبین و منتقدان قرار گرفت و تا سال 2006 بیش از 60 میلیون نسخه از این کتاب به فروش رسید. میزان تاثیرگذاری کتاب به‌حدی بود که کمی بعد یک بازی ویدئویی و یک فیلم سینمایی بر اساس آن ساخته شد. کتاب کتاب راز داوینچی در سال انتشار به‌مدت 56 هفته جزو لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمز قرار گرفت. همچنین جایزه‌ی ملی کتاب انگلستان در سال 2005 به این کتاب اهدا شد. این کتاب به عنوان یکی از محبوب‌ترین رمان‌ها در آمریکا توسط خوانندگان انتخاب شده است. راز داوینچی تا کنون به بیش از 44 زبان دنیا ترجمه شده است. در ایران نیز مترجمین متفاوتی این کتاب را به زبان فارسی برگردانده‌اند. یکی از برگردان‌های خوب این اثر به زبان فارسی، متعلق به حسین شهابی است که انتشارات کتاب‌سرای تندیس آن را به چاپ رسانده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب راز داوینچی

شخصیت اصلی کتاب، رابرت لنگدان، تاریخ‌دان و نماد‌شناس خبره‌ای است که برای سخنرانی به موزه‌ی لوور پاریس دعوت شده است. در مهمانی پس از سخنرانی، اتفاقی وحشتناک رخ می‌دهد. یکی از موزه‌داران مشهور، به نام ژاک سونیر لوور، به طرز مرموزی در موزه به قتل می‌رسد. پلیس بلافاصله به سراغ لنگدان می‌آید تا از او برای حل کردن معمای مرگ رئیس موزه کمک بگیرد. لنگدان به همراه پلیس به محل وقوع جرم می‌رود و آن‌جا به سرنخ‌هایی عجیب‌وغریب دست پیدا می‌کند که می‌توانند پرده از رازی بزرگ بردارند. از آن‌جایی که او در شب قتل، با رئیس موزه قرار ملاقات داشته است، خود نیز یکی از مظنونین قتل به شمار می‌آید‌. به همین دلیل است که باید در موعد مقرر به کمک این معماهای راز‌آمیز، ماجرای قتل ژاک سونیر را حل کند تا به دردسر نیفتد.

در این راه سوفی نوو، رمزگشای فرانسوی نیز به لانگدان می‌پیوندد. این دو با هم درمی‌یابند که تمام این معما‌ها به نحوی با نقاشی‌ها و یادداشت‌های لئوناردو داوینچی مرتبط است. همچنین در این‌جا پای رازی تاریخی در میان است. یکی از چیزهایی که کتاب راز داوینچی را جذاب می‌کند این است که داستان این رمان، حول محور یک تئوری در مورد مسیحیت می‌گردد. همین موضوع باعث شده این کتاب منتقدان و تحسین‌کنندگان زیادی پیدا کند. چاپ و فروش این اثر به دلیل حساسیت موضوعش، تا مدت‌ها در برخی کشورها ممنوع بود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب راز داوینچی چیست؟

الن در سایت گودریدز توصیف دقیقی از این کتاب ارائه داده است: «نویسنده کتاب راز داوینچی تلاش کرده تا مسائل مد نظر خود را در قالب یک داستان هیجان‌انگیز، شفاف و روان به تصویر بکشد. دن براون در شخصیت‌پردازی و نحوه‌ی معرفی کاراکتر‌ها به مخاطب به شیوه‌ای جادویی‌ عمل کرده است. هر لحظه موقعیت میان کاراکتر‌ها برعکس می‌شود و پایان هر بخش از کتاب شما را شگفت‌زده می‌‌کند. من شدیداً درگیر داستان شدم و پایان کتاب نیز بسیار شگفت‌زده‌ام کرد‌. نویسنده برای نوشتن این کتاب تحقیق زیادی انجام داده و خواندن این کتاب به شما حقایق زیادی می‌آموزد. اگر خواندن این کتاب را به شما توصیه نکنم در حق‌تان بی‌انصافی انجام داده‌ام!»

چارکز مک گرات، سردبیر نیویورک تایمز، در زمان انتشار این اثر درباره‌ی آن این‌طور نوشته است: «در این دوران حیرت‌انگیز، گاهی اوقات مردم از خود می‌پرسند اگر عیسی مسیح در این زمان زندگی می‌کرد چه کاری انجام می‌داد؟ یا با چه اتومبیلی رانندگی می‌کرد؟ از خود می‌پرسم چه چیزی مطالعه می‌کرد؟ احتمالاً «انجیل» و اگر می‌خواست با زمانه همگام باشد، راز داوینچی. داستان مهیج پلیسی دن براون را که از اولین هفته‌های انتشارش در بهار گذشته در رأس فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گرفت و هنوز همان‌جا باقی مانده است.»

«یک داستان ماجراجویانه‌ی نفس‌گیر که ذهن را به چالش می‌کشد. آقای براون قدرت و استعداد شگفت‌انگیزی در گنجاندن واقعیت‌ها و تئوری‌های تاریخی در خلال داستان‌ها و رمان‌هایش دارد. این رمان نیز چیزی نیست جز یکی دیگر از شاهکارهای ادبی او که از این موضوع پیروی کرده است. این رمان، بهترین رمان معمایی‌ست که تا کنون خوانده‌ام. دن براون به چیزی دست یافته که به نظر من غایت هر نویسنده‌ای‌ست. یعنی بازداشتن مخاطب به تفکر و تعمق و پرسش‌گری از باورهایی که قبلاً آن‌ها را پذیرفته بود. این کتاب من را به فکر فرو برد و همچنین این موضوع در ذهنم شکل گرفت که احتمالاً حقایق تاریخی زیادی هستند که در طول قرن‌ها از دست رفته است. این کتاب بسیار هیجان‌انگیز است و من موقع خواندن نمی‌توانستم آن را زمین بگذارم. برای من بسیار جالب بود که ببینم چگونه این دو قهرمان کتاب کدهای داستان را رمزگشایی و در نهایت حقیقت را کشف می‌کنند. در نهایت این‌که ذهن دن براون مرا شگفت‌زده می‌کند. این‌که او چگونه جزئیات واقعی یا تخیلی هنری، معمایی و تاریخی را با هم درآمیخته است.» تام نیز نظر خود را این‌طور بیان کرده است.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ خواندن باشند

داستان با این جملات شروع می‌شود: «رییس پرآوازه‌ی موزه‌ی لوور، ژاک سونیر، افتان‌وخیزان در راهروهای طاقدار موزه می‌دوید. به سوی نزدیک‌ترین نقاشی در دیدرسش، یکی از آثار کاراواجو، دست دراز کرد و به قاب مذهب نقاشی چنگ انداخت. پیرمرد هفتاد‌وشش ساله شاهکار هنری را به سمت خود کشید و به زحمت آن را از دیوار کند. نتوانست تعادلش را حفظ کند و از پشت روی زمین افتاد و پارچه بوم روی او را پوشاند.»

در بخشی از کتاب آمده: «توضیح معنی یک نماد برای کسی، مثل این است که به او بگوییم با شنیدن موسیقی چه احساسی باید در او شکل بگیرد.» در قسمتی دیگر می‌خوانیم: «ایمان، پذیرش چیزی است که تصور می‌کنیم حقیقت دارد اما قادر به اثباتش نیستیم.»

درباره نویسنده کتاب راز داوینچی

دن براون، نویسنده آمریکایی کتاب‌های معمایی و پرهیجان است. او به‌خاطر کتاب راز داوینچی به شهرت فراوانی دست پیدا کرد. این کتاب قسمت دوم از سه‌گانه‌ی پرفسور رابرت لنگدان است. قسمت اول این سه‌گانه «فرشتگان و شیاطین» و قسمت سوم آن «نماد گمشده» نام دارد که به ترتیب در سال‌های 2000 و 2009 به چاپ رسید‌ه‌اند. از دیگر آثار پرفروش او می‌توان به «نقطه فریب» اشاره کرد.
برای مشاهده موارد مرتبط می‌توانید به دسته‌بندی خرید رمان مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «راز داوینچی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.