جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

همیشه با منی

قیمت:
250,000 تومان
مشخصات کتاب همیشه با منی
کشور مبدا
تعداد صفحات
208 صفحه
شابک
9786002538871
سال خلق اثر
2016
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

«همیشه با منی» کتابی خواندنی و مجموعه‌ای به یاد ماندنی از «فریدا کلاو» است که در بازۀ سال‌های 1923 تا 1932 نوشته است. «همیشه با منی» درواقع در بردارندۀ نامه‌های فردا کالو به مادر خود، ماتیلده کالدورن کالو، است که در بازۀ زمانی اشاره شده به نگارش درآمده‌اند.




بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب همیشه با منی

«همیشه با منی» دربردارندۀ نامه‌های پرشور و شوقی است که فردا برای مادر خود نوشته است. این نامه‌ها تا سال 2016 در دسترس عموم مردم قرار نداشت و تنها در این زمان بود که در قالب کتابی اسپانیایی به چاپ رسید و بعد از آن، بیش از 50 نامه از این مجموعه به ترجمه هکتور جیمز به انگلیسی برگردانده شد. این نامه‌ها منبع بسیار خوبی برای شناسایی ابعاد مختلف شخصیت و زندگی «فریدا کالو» است و بیش از هرچیزی، عشق زیبای میان این مادر و دختر را به تصویر می‌کشد. تاریخ اولین نامه‌ها به 1923 و زمانی که فریدا تنها 16 سال داشته بر می‌گردد و تاریخ آخرین نامه‌ها، به زمان مرگ مادر او در سال 1932 بر می‌گردد. «همیشه با منی» دربردارندۀ شرح جالب‌توجهی از فریدا راجع‌به تصادف هولناک خود در سن 18سالگی نیز می‌باشد که موجب وقفه‌ای در نوشتن این نامه‌ها نیز شد.

درباره نویسندۀ کتاب همیشه با منی

«فریدا کالو» یکی از مشهورترین نقاشان زن کشور مکزیک بود. فریدا را بیش از هرچیزی به دلیل نقاشی‌های هنجارشکنانه و جسورانه‌ای می‌شناسند که در زمان خود، بسیار بدیع و خارج از کلیشه‌ها بودند. سبک غالب آثار او در دستۀ مکتب «رئالیسم جادویی» و «خود پرتره‌نگاری» و محتوای آن‌ها، غنی از فرهنگ عامۀ مردم مکزیک و آمریکای لاتین است. فریدا کالو از معدود نویسندگان معاصری بود که از وجوه گوناگون، از جمله طرفداری از حقوق زنان، مارکسیسم، روانکاوی، مطالعات فرهنگی، جامعه‌شناسی، تاریخ هنر، عکاسی، مُد و حتی ادبیات، موضوع مطالعه و تحقیق گسترده قرار گرفته است. کتاب «همیشه با منی» تنها اثر منثوری است که تاکنون از او در ایران به چاپ رسیده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «همیشه با منی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.