9 مرداد 1401
777 بازدید

معرفی 7 کتاب موفقیت فردی که باید بخوانید

    در این مطلب می‌خوانید:

رسیدن به موفقیت از راه‌های متفاوتی میسر است اما اگر بخواهیم تمام عمر خود را به آزمون‌و‌خطا بگذرانیم، قطعا یکی از افراد موفق نخواهیم بود. خرید کتاب انگیزشی، موفقیت و توسعۀ فردی در این راه کمک زیادی به شما می‌کند، اما خواندن کتاب موفقیت فردی هرگز کافی نیست، زیرا هر کتاب راه‌های موفقیت متفاوتی را در بر دارد که به کار عده‌ای از افراد می‌آید. خواندن کتاب‌های متعدد در زمینه کتاب موفقیت فردی به شما کمک می‌کند تا بهترین راهکار را در زمان و مکانی که اکنون در آن قرار دارید، برگزینید. با ما در بلاگ سایت خرید آنلاین کتاب بوکلند همراه باشید تا بهترین کتاب های این حوزه را به شما معرفی کنیم:

قدرت مثبت‌اندیشی

کتاب قدرت مثبت‌اندیشی یکی از بهترین کتاب‌های موفقیت فردی است که توسط نورمن وینسنت پیل نوشته شده است. این نویسندۀ برجسته که او را با نام (پدر مثبت‌اندیشی) هم می‌شناسند، ابتدا کشیش بود و سپس تحصیل خود را در مقطع دکتری در رشته الهیات به پایان رساند. پیل درس‌های موفقیت زیادی از کتاب انجیل به دست آورد که آنها را در زندگی خود به کار بست و بعدها کتاب قدرت مثبت‌اندیشی را با تکیه بر همین آموزه‌ها نگاشت.

آموزش کنترل اندیشه و تحول نگرش، موضوعات اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهند. نورمن وینسنت پیل معتقد است همۀ افراد در زندگی با مشکل روبه‌رو هستند اما تنها کسانی می‌توانند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند که از قدرت تفکر مثبت برخوردار باشند. به‌عقیدۀ او نقطه عطف موفقیت در هر کاری، داشتن ایمان است. صلاحیت و استعداد، در کنار اعتمادبه‌نفس و ایمان باعث می‌شود به موفقیت بیشتری دست پیدا کنیم.

بخواهید و به شما داده می‌شود

استر هیکس و همسرش جری هیکس، نویسندگان کتاب بخواهید و به شما داده می‌شود با ارائه‌ راهکارهایی عملی به مخاطبان، به آنها برای برآورده شدن خواسته‌هایشان کمک می‌کنند. در این کتاب راه‌های موفقیت را  در قالب 22 راهکار عملی می‌آموزیم. مسائلی مانند اینکه چگونه بر روی افکار خود تسلط داشته باشیم و به ندای درون‌مان گوش فراسپاریم و چگونه آنچه را که برایمان بهتر است انجام داده و از افکار مضر دوری کنیم.

کتاب بخواهید و به شما داده می‌شود جمع‌بندی آموزه‌های آبراهام هیکس، راهنمای معنوی درونی استر هیکس‌ است که وی ادعا دارد پس از 9ماه مراقبه با او ارتباط برقرار کرده است. این کتاب شامل دو بخش است. خواندن بخش اولِ کتاب به ما کمک می‌کند تا بفهمیم چه‌کسی هستیم و چه می‌خواهیم و چگونه قدرت جاذبه بر تمام دل‌نگرانی‌ها، خواسته‌ها و اهداف‌مان تاثیر می‌گذارد و با راه‌حل‌های ارائه شده در بخش دوم می‌آموزیم چگونه ارتعاشات خود را با کائنات هماهنگ کنیم.

خودت را به فنا نده

همۀ ما در طول روز بیشتر از هر کسی با خودمان صحبت می‌کنیم و اغلبِ این واگویه‌ها، خودگویی‌های بی‌حاصلی هستند که موجبات درگیری‌های درونی ما را فراهم می‌آورند و درواقع هیچ کمکی در مسیر موفقیت به ما نخواهند کرد. کتاب خودت را به فنا نده: کمتر فکر کن و دل به زندگی بده یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است که به وسیلۀ گری جان بیشاپ نویسندۀ اسکاتلندی‌ به رشتۀ‌ تحریر درآمده است. این کتاب درباره تلاش برای تغییر واگویه‌هاست.

بیشتر بخوانید: از کجا کتاب خوب برای خواندن پیدا کنیم

آن‌چه را که نویسنده موجب به فنا رفتن ما می‌داند، همین زمزمه‌های ذهن ماست که مدام در گوش‌مان این را می‌خواند که تنبل و خرفتی و به درد هیچ کاری نمی‌خوری. جان بیشاپ در کتاب خودت را به فنا نده سعی می‌کند مسیر این گفت‌وگوها را به سمتی هدایت کند که به موفقیت ما منجر شود. نویسنده در این کتاب علاوه‌بر راه‌های کاربردی، گریزی به گفته‌های افراد مهم و فلاسفه‌ بزرگ نیز می‌زند. ترتیب مطالب ارائه شده در این کتاب به این صورت است که اول نویسنده مخاطب را با گفت‌وگوهای درونی‌اش آشنا می‌کند و بعد به او کمک می‌کند تا شکل‌دهی نورون‌های عصبی مغزش را بازطراحی کند و در گام بعدی کلیدواژه‌های جالبی را برای جایگزین کردن کلمات عنوان می‌کند.

بهانه ممنوع

کتاب موفقیت فردی برایان تریسی به نام بهانه ممنوع، به شما نشان می‌دهد چگونه گهگاه به دست خودمان در جزیره‌ای به نام عذر و بهانه گیر می‌افتیم و خودمان راه رسیدن به موفقیت‌مان را سد می‌کنیم. اولین قانون این کتاب کوتاه موفقیت یک چیز است: از جزیره بیرون بروید! اما راهکارهای کتاب به همین‌جا ختم نمی‌شود.

 برایان تریسی نویسنده، مشاور و سخنران حرفه‌ای محبوب دنیای موفقیت، چکیدۀ مطالعات و تجربیات خود را در ۲۱روش برای نظم دادن به زندگی و کار خلاصه کرده است. شاید بپرسید چرا نظم؟ تریسی در کتاب بهانه ممنوع به گفتۀ البرت هیوبارد، از شاخص‌ترین نویسندگان آمریکا اشاره می‌کند که اصلی‌ترین دلیل موفقیت را داشتن نظم و انضباط شخصی می‌داند و معتقد است حتی اگر انجام کاری را دوست نداشته باشید، انضباط به شما کمک خواهد کرد آن را به انجام رسانید. تریسی می‌گوید: «نظم و ترتیب شخصی، کلید رسیدن به عظمت شخصی است». پس عذر و بهانه را کنار گذاشته و خواندن کتاب بهانه ممنوع را شروع کنید.

تو کله‌خر هستی، برو پیش پولدار می‌شوی

جین سینسرو نویسندۀ کتاب  تو کله‌خر هستی، برو پیش پولدار می‌شوی، تمرکز بر اراده و خودشناسی را شرط ثروتمند شدن می‌داند. اصلی ترین پیام نویسنده در عنوان این کتاب موفقیت فردی مشخص است: کله‌خر باش و برو جلو! افکار مزاحم را پشت سرت جا بگذار، اراده کن و اگر نگرشی منفی نسبت به ثروت و افراد ثروتمند داری، لازم است آن را تغییر دهی. اگر تو پولدارتر شوی، کسی فقیرتر نمی‌شود بلکه هم می‌توانی به فقرا کمک کنی و هم بهتر است یکی از آنها نباشی.

 جین سینسرو نویسنده، مربی موفقیت و سخنران انگیزشی موفقی است که درس‌های مهمی برای شروع راه ثروتمند شدن در اختیار شما قرار داده است. در این کتاب خبری از راه پولدار شدن نیست؛ اما می‌آموزید باید چگونه باشید و چگونه نباشید تا زمینه را برای کسب ثروت فراهم سازید.

بیندیشید و ثروتمند شوید

کمتر کسی است که ناپلئون هیل مشاور، سخنران و نویسنده حوزه موفقیت را نشناسد یا نام او را نشنیده باشد. وقتی او در سال ۱۹۳۷ و در زمان رکود گسترده اقتصادیِ پیش از جنگ جهانی دوم، کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را به رشتۀ تحریر درآورد، با چنان استقبالی روبه‌رو شد که همین کتاب او را به ثروتی کلان رساند و تا سال ،۱۹۷۰ ۲۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

بیشتر بخوانید: 7 رمان کوتاه کلاسیک برای آشتی کردن با کتاب

 هیل  این کتاب موفقیت و رشد فردی را با الهام از سرمایه‌دار و نیکوکار معروف، اندرو کارنگی نوشت. ناپلئون هیل ۲۵سال از عمر خود را صرف تحقیق بر روی راز و رمز به موفقیت رسیدنِ افراد موفق و ثروتمندی چون آرنولد شوارتزنگر، مایکل جردن، ماری کی اش و... کرده و سرانجام نتیجه پژوهش‌های خود را در قالب ۱۳ اصل در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید به نگارش درآورد.

هفت عادت مردمان موثر

آلبرت اینشتین دریافته بود: «مسائل خاصی که با آنها روبه‌رو می‌شویم، در همان سطح از تفکری که آنها را برایمان به وجود آورده است، قابل‌حل نخواهد بود.» استفن آر. کاوی در کتاب هفت عادت مردمان موثر مسئله بالا را تکمیل کرده و بیان می‌کند که اگر انسان خواهان حل مسائل عمیق در حوزه‌های مختلف است، به سطح تازه‌ای از تفکر و الگویی اصولی نیاز دارد. او معتقد است شیوه رویایی با مسائل باید به عاداتی کارآمد تبدیل شود.

کتاب هفت عادت مردمان موثر مناسب کسانی است که مایل‌اند علاوه‌بر رشد شخصی و توسعه توانمندی‌های فردی، مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی خود در حیطۀ کاری را نیز بهبود ببخشند. سه فصل اول کتاب به معرفی و بررسی عادت‌هایی می‌پردازد که به رشد شخصی می‌انجامند و در سه فصل بعدی تمرکز نویسنده بر عادت‌هایی است که موجب توسعه فعالیت‌های اجتماعی و گروهی می‌شوند. این کتاب در مورد موفقیت تحصیلی نیز کاربرد دارد و طیف وسیعی از مخاطبان علاقه‌مند به حوزه موفقیت را دربر می‌گیرد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب