31 تیر 1401
1531 بازدید

۶ کتاب درباره‌ کمرویی و خجالت که باید بخوانید

    در این مطلب می‌خوانید:

برای بیش‌تر انسان‌ها چه در دوران کودکی و چه در بزرگسالی، پیش آمده است که خجالت و کم‌رویی را در خود تجربه کنند. جامعه و اطرافیان گاهاً با تمام تلاش‌هایی که می‌کنند تا فرد خجالتی را از کم‌رویی و کم‌حرفی خود بیرون بیاورند، عموماً تأثیری معکوسی بر فرد می‌گذارند که می‌تواند بسیار مخرب باشد. از این‌رو شاید خواندن کتاب درباره‌ کمرویی برای فرد خجالتی بهترین گزینه باشد، زیرا که با مطالعه‌ی کتاب درباره‌ کمرویی، می‌توانیم در خود غور کنیم و لایه‌های پنهانی از این خصوصیت را در خود پیدا کنیم و برای برطرف کردنش هر آن‌چه می‌توانیم را برای خود انجام دهیم. در ادامه شش عنوان از بهترین کتاب‌هایی که در این حوزه هستند را با هم مرور می‌کنیم:

بهترین خودمان باشیم

مجموعه‌ی سلامت پاد کتابی منتشر کرده است که در آن احساس رضایت شخصی جزو مهمترین اهداف آن است. گاهی خجالت و کم‌رویی ما به‌خاطر باور نداشتن به قدرت‌های ذهنمان است. مخاطب عمده‌ی این کتاب زنان هستند و از مزیت‌های کتاب می‌توان به این اشاره کرد که مؤلفان کتاب همه ایرانی هستند و مثال‌ها و زبانی که در آن استفاده شده خیلی قابل درک‌تر برای مخاطب ایرانی‌ست. تعابیر گوناگونی برای موفقیت وجود دارد اما بهترین آن شما را دعوت می‌کند که در مسیر خود پایدار باشید و با تمام مشکلات و ناملایمتی‌ها هدف خود را هرگز از یاد نبرید و این مهم تنها با این به‌دست می‌آید که ذهن خود و قدرت آن را بهتر درک کنیم.

شجاعت در برهوت

برن براون که استاد پژوهش در دانشگاه هوستون است و کتاب‎‌های زیادی دارد که همیشه جزو لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بوده کتابی به نام شجاعت در برهوت را بر اساس تجربیات شخصی خود و تحلیل‌هایی با دانشی که در طول سالیان و تحصیلاتش کسب کرده نوشته که تصور ما از تعاریفی چون تعلق و تنهایی را دگرگون می‌کند. او مبارزه‌ی خود را با سردرگمی و سفر خود را در جستجوی احساس تعلق را با ما در این کتاب به اشتراک می‌گذارد. او درباره‌ی احساس تنهایی و قطع ارتباط با دیگران صحبت می‌کند که چگونه در کودکی به جوامع جدید نقل مکان کرده و چه احساساتی را تجربه کرده است. او در نوجوانی برای تیم تشویق کننده دبیرستان انتخاب نشد و در برخی مواقع  احساس می‌کرده که از والدین و خانواده‌ی خود جدا شده است. اعتماد نقش مهمی در تعلق داشتن به خود و دیگران دارد. در این کتاب درباره کمرویی براون هفت جنبه از اعتماد را توصیف می کند که ما می‌توانیم این رفتارها را در دیگران و خودمان متوجه شویم و برای تقویت آن تلاش کنیم.

صحبت در جمع به‌زبان ساده

معمولاً کسی در صحبت‌های روزانه با همکاران یا گفتن جک و حرف‌های روزمره با دوستان و اعضای خانواده مشکلی ندارد، اما وقتی نوبت به ایستادن روی صحنه در مقابل گروهی از مردم می‌رسد، حس ناامنی و اضطراب توان هر صحبتی را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: ویژگی های یک کتاب خوب چیست؟

از سخنرانی یا صحبت در جمع‌های ناآشنا هراس نداشته باشید زیرا این کتاب به شما کمک می‌کند اعتمادبه‌نفس و مهارت‌هایی را که برای ارائه‌ی سخنرانی‌ها به آن نیاز دارید، در خود ایجاد کنید. این کتاب موضوعاتی چون: راهنمایی حرفه‌ای برای سازگاری با شرایط، مشاوره‌ی تخصصی درمورد زبان بدن موثر، نکات

نکات ارزشمند برای برخورد با افراد منفی و اطلاعات مفید در استفاده از پاورپوینت و سایر نرم‌افزارها در حین ارائه، شامل می‌شود.

تو خمیربازی دیگران نیستی

شاید تجربه‌ی کسی که دو دهه از زندگی‌اش تحت تأثیر خجالتی بودنش بوده برای افراد کم‌رو مفید باشد. کامران گنجی این کتاب درباره‌ کمرویی را با 21 مرحله که تمرین‌هایی برای مبارزه با خجالتی بودن و کم‌رویی است ارائه داده تا به نتیجه‌ی مطلوبی که می‌خواهید برسید. این گام‌ها حاصل ترفندهای شخصی او بر پایه‌ی مطالعه‌ی بلند مدتش برای رهایی از این دغدغه است. کتاب سرشار از مثال‌های قابل ملموسی است که هر کدام ما می‌توانیم جای آن فرد بوده باشیم و مراحل حل مشکل را با او تجربه کنیم.

چاره‌ی کمرویی، قدرت اراده، دقت

کسب موفقیت در تمام مراحل زندگی بیش از استعداد و پشتکار، عوامل دیگری را نیز می‌طلبد. حتما برای خودمان پیش آمده یا در اطرافیان خود دیده‌ایم فردی را که شغل یا حرفه‌ای را انتخاب می‌کند و در آن استعداد و توانایی لازم را نیز دارد اما به موفقیت لازم نمی‌رسد. حلقه‌‌ی گمشده‌ی این اتفاق، نبود قدرت اراده و دقت است که فرد را برای رسیدن به هدفش بازمی‌دارد.
در این کتاب تلاش شده با راه‌حل‌هایی ساده و عملی با کمرویی و نبود اراده مقابله کند و دقت لازم برای انجام کارها را در فرد به‌وجود بیاورد، زیرا که اگر انسان به تمام وجوه اراده‌ی خود آگاه شود تازه درمی‌یابد چه راه‌های نرفته‌ای را می‌تواند طی کند. در این کتاب شما می‌توانید دقت و تمرکز ازدست‌رفته‌ی خود را دوباره به‌دست بیاورید و با راه‌های درمان کمرویی آشنا شوید.

رهایی از کمرویی

کتاب رهایی از کمرویی به نویسندگی مارتین آنتونی که یکی از پژوهشگران و درمانگران برجسته‌ی درمان‌های شناختی رفتاری است که با روش‌های مرحله‌به‌مرحله و ساده درمان‌های خود را انجام می‌ده. از این حیث کتابی که نوشته است هم خواننده را به‌درستی در مسیر درمان قرار می‌دهد. البته که صرف خواندن کتاب نمی‌تواند اثربخش باشد، برای دیدن تأثیر آن باید بارها مراحل آن را تمرین کرد تا به رفتار تبدیل شود. اضطراب اجتماعی و کمرویی را می‌توان بیماری دانست که تنها با اراده‌ی قوی خود فرد قابل درمان است، از این رو در این کتاب ده راه‌حل ساده برای مقابله با آن ارائه شده است که با دیگر کتاب‌ها نیز تفاوتی دارد، اولین تفاوت این است که این راه‌حل‌ها کاملاً عملی هستند و می‌توان به‌عنوان تمرین در زندگی روزمره بارها آن‌ها را تکرار کرد و از فرضیه‌بافی و گمراه کردن ذهن مخاطب به‌دور است.

بیشتر بخوانید: 6 رمان انگلیسی برای یادگیری و تقویت زبان

تفاوت دیگر این کتاب در حجم کم و مختصر بودن آن است که از گزافه‌گویی‌های بی‌مورد دوری کرده تا خواننده به هدف خود راحت‌تر و سریع‌تر برسد.

برای خرید کتاب انگیزشی و سایر کتاب‌های پرفروش و روز دنیا می توانید به سایت خرید آنلاین کتاب بوک‌لند مراجعه نمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید: