29 خرداد 1401
1420 بازدید

7کتاب برای هدیه به آقایان (کتاب مناسب آقایان)

    در این مطلب می‌خوانید:

خریدن کتاب برای خودمان معمولا کار سختی نیست، اما وقتی بخواهیم کتاب مناسب برای هدیه تهیه کنیم، باید دقت‌نظر بیشتری به خرج دهیم تا با در نظر گرفتن ذائقه‌ی فرد، کتابی انتخاب کنیم که از خواندن آن لذت ببرد.

مثلا شاید در تلاش برای یافتن کتاب‌ مناسب برای هدیه ولنتاین به همسر یا دوست خود، با دیدن نام کتاب فقط مردان بخوانند به جست‌وجوی خود پایان دهید. غافل از این‌که کتاب‌های فراوان جذاب و خواندنی دیگری نیز وجود دارند که نام آن‌ها به ‌تنهایی کمکی به تصمیم‌گیری شما نمی‌کند و لازم است کمی بیشتر راجع ‌به آن‌ها بدانید. در این مطلب کتاب‌هایی معرفی شده‌اند که در لیست علاقه‌مندی آقایان قرار دارند. در ضمن شما می توانید به صورت غیر حضوری و به آسانی از خانه اقدام به خرید آنلاین کتاب از سایت بوک لند نمایید.

چرا ملت‌ها شکست می‌خورند

دو اقتصاددان آمریکایی به نام‌های دارون عجم اغلو و جیمز رابینسون، ضمن نگارش کتاب چرا ملت‌ها شکست می‌خورند تلاش نموده‌اند تا تاثیر عملکرد و رفتارهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسیِ جوامع درحال گذار را در سیر تحولات اقتصادی آن‌ها بررسی کرده و از این حیث به عوامل موثر در موفقیت و شکست کشورها پی ببرند. نویسندگان کتاب از میان علل فراوانی که به سقوط ملت‌ها می‌انجامد، نقش حکومت‌های الیگارشی و نهادهای استثماری را از همه پررنگ‌تر می‌دانند و قدرت و سلطه‌ی آن‌ها را مانعی در برابر تلاش نهادهای اقتصادی و مردم در جهت شکوفایی اقتصادی کشور خود می‌دانند. آن‌ها معتقدند اصلاحات تنها در بستر جوامعی ایجاد خواهد شد که حاکمیت گروه‌ اندک جای خود را به نهادهای فراگیر داده و مردم‌سالاری محقق شود.

این کتاب مبدا مطالعه‌ی مناسبی برای علاقه‌مندان به این حوزه به‌ شمار می‌رود؛ زیرا عجم اغلو و رابینسون، اصطلاحاتی که با تکیه بر آن‌ها به نظریه‌پردازی و استدلال پرداخته‌اند را به شیوایی و سادگی شرح داده‌اند؛ که همین امر خوانش کتاب چرا ملت‌ها شکست می‌خورند را برای خوانندگان غیرمتخصص نیز امکان‌پذیر ساخته است. علاوه ‌بر دیدگاه جالب‌توجهی که توسط نویسندگان کتاب ارائه شده، ارجاعات تاریخی فراوانی که در تکمیل و تفهیم مطالب آورده شده‌ نیز بر جذابیت و اهمیت این کتاب افزوده است.

مردی به نام اُوِه

رمان موفق و پرفروش مردی به نام اوه اثر فردریک بکمن، روایت مرد ۵۹ ساله‌ی عبوسی است که پس از مرگ همسرش دلیلی برای زندگی پیدا نمی‌کند. این مرد بداخلاق که زندگی آسوده‌ای ندارد، با سخت‌گیری‌های بی‌موردش عرصه را بر تمام ساکنان محل و همسایه‌ها نیز تنگ کرده است؛ اما با ورود یک خانواده‌ی ایرانی به محله، زندگی اوه به سمت دیگری سوق پیدا می‌کند و حضور این خانواده، مرگ را که از هر روزنه به خانه‌ی اوه سرک می‌کشد و از رگ گردن به وی نزدیک‌تر می‌شود، وادار می‌سازد تا از تعقیب او دست بکشد.

بیشتر بخوانید: 5 کتاب تربیت کودک که والدین باید بخوانند

رمانی با مضمون کتاب مردی به نام اوه می‌تواند یک کتاب مناسب برای هدیه به همسر باشد؛ چراکه داستان اوه روایت زندگی مشترک اکثر ماست. انسان‌هایی اجتماعی و عاطفی‌ که بالاخره روزی با تنهایی دست‌و‌پنجه نرم خواهیم کرد، اما مادامی که مهارت تنها زیستن را کسب نکرده باشیم و نتوانیم حضور تنهایی را در زندگی‌مان به رسمیت بشناسیم، حتی  اندیشیدن به آن لرزه بر اندام‌مان می‌اندازد.

هفت عادت مردمان موثر

آلبرت اینشتین دریافته بود که مسائل خاصی که با آن‌ها روبه‌رو می‌شویم، در همان سطح از تفکری که آن‌ها را برایمان به وجود آورده است، قابل‌ حل نخواهد بود. استفن آر. کاوی در کتاب هفت عادت مردمان موثر مسئله بالا را تکمیل کرده و بیان می‌کند که اگر انسان خواهان حل مسائل عمیق در حوزه‌های مختلف است، به سطح تازه‌ای از تفکر و الگویی اصولی نیاز دارد. او معتقد است شیوه رویایی با مسائل باید به عاداتی کارآمد تبدیل شود.

هفت عادت مردمان موثر نمونه‌ی یک کتاب مناسب برای هدیه به آقایان و پسرانی است که قصد دارند علاوه ‌بر رشد شخصی و توسعه‌ی توانمندی‌های فردی، مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی خود در حیطه‌ی کاری را نیز بهبود ببخشند. سه فصل اول کتاب به معرفی و بررسی عادت‌هایی می‌پردازد که به رشد شخصی می‌انجامند و در سه فصل بعدی تمرکز نویسنده بر عادت‌هایی است که موجب توسعه فعالیت‌های اجتماعی و گروهی می‌شوند.

آمریکانا

چیماماندا انگزی آدیچی، نویسنده‌ی موفق اهل نیجریه‌ که نیویورک تایمز او را مهم‌ترین نویسنده‌ی جوان جهان خوانده است، در آخرین اثر خود به نام امریکانا به موضوع مهاجرت و مشکلات ناشی از این پدیده‌ی فرهنگی پرداخته است. این کتاب که در لیست دوازده رمان برتر قرن بیست‌ویکم قرار دارد، در دل روایت داستانی از مهاجرت و جدایی دو دوست و عاشق دیرینه، در کنار پرداختن به مسئله‌ی تبعیض نژادی، مخاطرات فرهنگی‌‌ فراوانی که در دوران گذار کشورهای جهان سوم متوجه آنها می‌شود را به تصویر کشیده است.

امریکانا از تلاش مهاجران برای بازیابی هویت گمشده‌ای می‌گوید که گویی با ترک خانه از جانشان کنده شده و جایی بین مرزهای جغرافیایی جا مانده است و باعث می‌شود از خود سوال کنیم که کدام نسخه‌ی ما به واقعیت‌مان نزدیک‌تر است؟ آنکه قبلا در وطن می‌زیست یا شخص جدیدی که پس از مهاجرت به آن تبدیل می‌شویم؟

اول شخص مفرد

هاروکی موراکامی، نویسنده‌ی محبوب ژاپنی، کتاب اول شخص مفرد را مانند بسیاری از آثار دیگرش به سبک رئالیسم جادویی و در قالب ۸ داستان کوتاه نوشته است. عده‌ای راوی این داستان‌های فانتزی که از زبان اول شخص مفرد روایت شده‌اند را خود نویسنده می‌دانند.

با توجه به طیف وسیع مخاطبان موراکامی که باعث شده‌اند کتاب‌های او به 50 زبان ترجمه شود و طرفداران بسیاری که در ایران دارد، خرید یکی از آثار او می‌تواند کتاب مناسب برای هدیه به استاد و معلم‌تان باشد. دلیل محبوبیت داستان‌های موراکامی خلق دنیایی فانتزی است که در آن با چنان مهارت ویژه‌ای غنی‌ترین مفاهیم را در کالبد ساده‌ترین جملات جای داده است که مطمئنا نظر هر خواننده ریزبینی را به خود جلب می‌کند.

وقتی از عشق حرف می‌زنیم

ریموند کارور نویسنده‌ای آمریکایی است که آثارش حیات تازه‌ای به داستان‌های کوتاه بخشیدند. آثار موجز او که همگی به سبک مینیمال نگاشته شده‌اند، روایت معمولی‌ترین تجربه‌های روزمره زندگی در قالب یک مفهوم کلی هستند. حقایق روابط انسانی و اجتماعی چنان بی‌پرده در آثار وی به نمایش درآمده‌اند که موجب شده سبک او را واقع‌گرایی کثیف نیز بنامند.

رمان وقتی از عشق حرف می‌زنیم مجموعه‌ای از ۱۴ داستان کوتاه است که با خواندن هر یک از آن‌ها، شخصیت‌های داستان به مدت چند دقیقه عمیق‌ترین لایه‌های  افکار و خصوصی‌ترین رازهای احساس‌شان را با شما سهیم می‌شوند.

کفش باز

وقتی داستان موفقیت افراد شاخص و ثروتمند را می‌خوانیم، آنچه به‌راستی موجبات تحسین ما را فراهم می‌آورد، فائق آمدن بر رنجی است که در مسیر دشوار رسیدن به موفقیت بر آن‌ها تحمیل شده و کاشتن دگرباره‌ی بذر امید پس از هر شکست است. فیل نایت بنیان‌گذار شرکت نایکی، سرگذشت تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی کفش جهان و چالش‌های خود را به‌عنوان کارآفرینی که از صفر شروع کرده، در کتاب کفش ‌باز نوشته است.

بیشتر بخوانید: معیارهای انتخاب کتاب برای کودکان چیست؟

 اگر شما دست‌یابی به هدف‌تان را غیرممکن بیابید چه می‌کنید؟ چه مدت بر مزار آرزویتان به سوگ می‌نشینید؟ آیا هدف دیگری را جایگزین خواهید کرد؟ جالب است بدانید فیل نایت آرزو داشت ورزشکار بزرگی شود، اما وقتی که آرزویش را محال یافت،  تصمیم گرفت برای تحقق رویای جدیدش که آن را (ایده‌ی دیوانه‌وار) می‌نامید تلاش کند. به‌ همین ‌منظور تنها با هزار دلاری که از پدرش قرض گرفته بود، شروع به واردات کفش کرد و به این ترتیب اولین شکست خود را با اولین موفقیتش جایگزین کرد.

اگر توجه کرده باشید، کتاب‌های مناسب آقایان شامل طیف وسیعی از  ژانرها می‌شوند؛ سال‌هاست خانم‌ها تنها مخاطبان رمان‌های احساسی نیستند و علاقه‌ی آقایان به کتاب‌های سیاسی و اقتصادی خلاصه نمی‌شود. با این نگاه تازه‌ قادر خواهیم بود سلیقه‌ی کتابخوانی اشخاص را ورای کلیشه‌های جنسیتی مدنظر قرار دهیم و کتاب مناسب برای هدیه دادن به آن‌ها انتخاب کنیم.

برای خرید رمان های پرفروش و روز دنیا می توانید به سایت بوک‌لند مراجعه نمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب