27 خرداد 1402
1417 بازدید

معرفی بهترین کتاب های ترسناک برای بزرگسالان

    در این مطلب می‌خوانید:

ژانر ترسناک کتاب برای کسانی که به دنبال تجربه هیجان هستند، محبوبیت زیادی دارد. کتاب‌ها می‌توانند روایات ترسناکی را بیان کنند که شاید هیچ‌گاه در زندگی تجربه نکرده‌اید، اما می‌تواند ذهنیت شما را نسبت به برخی جریانات باز کند. در این مطلب از سایت خرید آنلاین کتاب بوکلند همراه ما باشید تا به معرفی بهترین کتاب های ترسناک برای بزرگسالان بپردازیم.

آپارتمان قبرستان اثر  Mariko Koike

کتاب The Graveyard Apartment یا آپارتمان قبرستان یکی از اولین کتاب های ترسناک در دنیا بود که پر از وحشت‌های فراطبیعی است. تصور حجم ترس و وحشت در ماجراهای این کتاب کمی دشوار است، اما با وقتی به اواسط کتاب پیش می‌روید، به تدریج با شخصیت داستان و روایت آن انس می‌گیرید.

داستان این در مورد یک زوج با یک دختر جوانشان است که به یک مجتمع آپارتمانی بزرگ نقل مکان می‌کنند و تصورشان اینست که به خانه رویایی خود رفته‌اند. قبل از اینکه آپارتمان قبرستان وارد قسمت‌های عجیب و غریب شود، همه چیز خیلی عادی است و یک قبرستان در کنار آپارتمان قرار دارد که روی ساکنین آن تاثیرات عجیب می‌گذارد. تا اینکه یکی یکی همه آن‌ها آپارتمان خود را ترک می‌کنند و فقط این خانواده در مجتمع باقی می‌مانند.

ماریکو نویسنده این کتاب به جای اینکه در روایت خود به یکباره همه را از آپارتمان بیرون بکشد، انزوا را ایجاد می‌کند و داستان ترسناک به تدریج ادامه پیدا می‌کند. در نهایت آپارتمان تبدیل به زندان می‌شود و یک عامل شیطانی به زیر زمین می‌رود تا عنصر وحشت کتاب را بیشتر کند.

دریای مرده اثر  Brian Keene

یکی دیگر از کتاب های ترسناک Dead Sea by نوشته برایان کین است که در آن از شروع طاعون زامبی صحبت می‌شود. داستان وقتی شروع می‌شود میلیون‌ها موش زامبی از زیرزمینی در شهر نیویورک، این ویروس را در بین انسان‌ها پخش می‌کنند. همه چیز به سرعت پیش می‌رود و انسان‌ها در حال تبدیل شدن به زامبی‌ هستند. اما چند بازمانده و دو کودک خردسال سوار بر یک کشتی نیروی دریایی از کار افتاده می‌شوند تا از ابتلا به این طاعون نجات پیدا کنند.

این کتاب روایتی از داستان‌های خونین و تاریک است که بازمانده‌ها به شیوه‌ای جدید، طاعون را شکست می‌دهند. این داستان طولانی هر چقدر به پیش می‌رود، ترسناک‌تر می‌شود. اما در آخر داستان همه چیز خوب و آرام می‌شود.

کتاب من به پایان دادن به چیزها فکر میکنم اثر ایین رید

یکی دیگر از کتاب های ترسناک که باید بخوانید، «من به پایان دادن به چیزها فکر می کنم» نام دارد. این کتاب نوشته I'm Thinking of Ending Things است که هر چقدر در مورد آن کمتر بدانید بهتر است. حتی یک فیلم هم با الهام داستان این کتاب ساخته شده است که طرفداران زیادی دارد.

داستان این کتاب در مورد یک زن و نامزدش است که برای صرف شام به منزل پدرش در زادگاهش می‌رود. قرار است نامزد او برای اولین بار خانواده‌اش را ملاقات کند و بعد از یکدیگر جدا شوند. اما وحشت داستان از جایی شروع می‌شود که زن به یاد خاطرات دوران کودکی، سرایدار عجیب دبیرستان و سایر اتفاقات می‌افتد.

کتاب های ترسناک : ما باید چیزی انجام دهیم اثر  Max Booth

از دیگر کتاب‌هایی که ممکن است به دلیل ژانر ترسناک به آن علاقه‌مند شوید، نوشته مکس بوس است. این کتاب به طور کامل وحشت و ترس کامل را در وجود خواننده ایجاد می‌کند. روایت کتاب در مورد یک خانواده چهار نفره است که طی یک رویداد آخرالزمانی و طوفان گرفتار می‌شوند.

وقتی خانواده به حمام پناه می‌برند، طوفان در بیرون بیشتر می‌شود و آن‌ها به این نتیجه می‌رسند چقدر ناتوان هستند. خواهر بزرگتر با پدر معتاد و الکلی درگیر می‌شود و مادر نیز با برادر کوچک سر ناسازگاری دارد. اما وقتی متوجه می‌شوند طوفان به حد نهایت رسیده است و کسی قرار نیست به آن‌ها کمک کند، با یکدیگر متحد می‌شود.

کتاب استماع اثر ریو موراکامی

از دیگر کتاب های با ژانر ترسناک که باید مطالعه کنید، Audition نوشته Ryu Murakami است. این کتاب روایتی از طعمه و تغییر است و داستان با عاشقانه‌های یک مرد و زن آغاز می‌شود. اما مدتی بعد مرد با یک زن جدید آشنا می‌شود و جذابیت‌های این زن هر روز او را بیشتر به سمت خود می‌کشاند. اما در نهایت این رابطه به وحشت کشیده می‌شود و زن وحشتناک‌ترین و خونین‌ترین شکنجه‌ها را روی مرد پیاده می‌کند.

خواندن این کتاب با هیجان، ترس و استرس زیادی همراه است به سبک ترس‌های مدرن نوشته شده است. تاکاشی میکه یکی از فیلم‌سازهای معروف ژاپنی با اقتباس از کتاب «استماع» یک فیلم ساخته است که با استقبال زیادی روبرو شد.

بیشتر بخوانید: 10 کتاب داستان انگلیسی برای تقویت زبان

کتاب رفته به دیدن مرد رودخانه نوشته کریستوفر تریانا

یکی دیگر از کتاب های ترسناک Gone to See the River Man نوشته کریستوفر تریانا است. در این رمان عناصر ماوراء طبیعی نقش مهمی را ایفا می‌کنند و مرد رودخانه‌ای چیزی بین اسطوره و واقعیت است. وقتی یکی از شخصیت‌های فداکار داستان با یک قاتل سریالی آشنا می‌شود، داستان به سمت ژانر ترس و وحشت حرکت می‌کند.

شخصیت اصلی داستان تلاش می‌کند به همراه خواهرش چیزی را از قاتل زنجیره‌ای بگیرند و به کلبه‌ای دور افتاده برسانند که «مرد رودخانه» در آنجا زندگی می‌کند. روایت این کتاب در عین ترسناک بودن، کمی هم غم‌انگیز و دردناک است.

بیخوابی: تاریخ شفاهی آخرالزمان اثر اچ.جی بلز

کتاب بی‌خوابی نوشته H.G. Bells هم از دیگر کتاب‌های با ژانر ترسناک است که در مورد دنیای بدون خواب صحبت می‌کند. داستان بیخوابی در مورد مردمی است که به بیماری‌ بی‌خوابی دچار شده‌اند و اصلا نمی‌توانند بخوابند. در نهایت همه چیز هرج و مرج می‌شود و بی‌خوابی تلفات زیادی را به دنبال دارد. در نهایت کابوس بیدار شدن همه را به دنبال راهی برای حل مشکل وادار می‌کند.

کتاب پشت چشمانش اثر سارا پینبورو

در این کتاب ترسناک اتفاقات زیادی می‌افتد که با پیش رفتن در عمق داستان ممکن است برخی از اتفاقات را فراموش کنید. با این حال روایت «پشت چشمانش» آنقدر پیچیده نیست که نتوانید هر آنچه را که در یک زمان اتفاق می‌افتد، درک کنید.

این کتاب در مورد مثلث عشقی پارانوئیدی است که در آن در نفر از سه نفر، قبلا یک زوج متاهل بوده‌اند. سپس زن در یک کافه با مردی آشنا می‌شود اما بعد از یکدیگر جدا شده و دیگر همدیگر را ملاقات نمی‌کنند. تا اینکه روز دوشنبه با رئیس جدیدش ملاقات می‌کند و غافلگیر می‌شود. این همان مردی است که با او در کافه آشنا شده بود و این مرد نیز متاهل است.

این کتاب در عین حال که پر از ترس و وحشت است، پیچیدگی و معماهای زیادی را ایجاد می‌کند که باید مدام اتفاقات آینده را حدس بزنید.

کتاب گرگ و میش نوشته استفانی مهیر

یکی دیگر از کتاب های ترسناک و عاشقانه است که در آن روایتی از یک دختر 17 ساله به نام ایزابلا سوان را بیان می‌کند. او به فینیکس در ایالت آریزونا نقل مکان می‌کند تا به پدرش ملحق شود. در مقابل او نیز یک پسر 17 ساله به نام ادوارد کالن قرار دارد که یک خون آشام 103 ساله وارد کالبد او شده است. ادوارد به دلیل اینکه عاشق ایزابلا شده است، نمی‌خواهد به او نزدیک شود. زیرا ترس و هراس اینکه خون نامزدش را بخورد، اجازه نزدیک شدن را به او نمی‌دهد.

کتاب فرانکشتاین نوشته مری شلی

این اثر که یکی از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب های ترسناک است، روایتی از زندگی یک دانشمند جوان به نام «ویکتور فرانکنشتاین» است. او در سوئیس زندگی می‌کند و از هوش بالایی برخوردار است. زمانی که در حال آماده شدن برای رفتن به دانشگاه است، مادر و خواهرش به بیماری مخملک مبتلا شده و مادرش در اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهد. او بر اثر این حادثه وارد تحقیقات جدیدی می‌شود تا بتواند یک موجود زنده شبیه به انسان را خلق کند. اما این موجود پر از وحشت، اتفاقات ترسناکی را به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کتاب های فانتزی از دیدگاه منتقدین

کلام آخر

بهترین کتاب های ترسناک می‌توانند برای بسیاری از خواننده‌ها جذابیت زیادی داشته باشند. این کتاب‌ها در سبک‌های مختلف نوشته شده‌اند که می‌توانید با انتخاب بهترین‌ها، روزهای سرگرم‌کننده‌ای را برای خود رقم بزنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب