2 خرداد 1402
744 بازدید

10 کتاب داستان انگلیسی برای تقویت زبان

    در این مطلب می‌خوانید:

معرفی 10 کتاب داستان انگلیسی برای تقویت زبان

خواندن کتاب داستان انگلیسی، یکی از بهترین روش‌های تقویت زبان انگلیسی برای افرادی است که به زبان انگلیسی علاقه‌مند هستند. این کتاب‌ها، به شما اجازه می‌دهند تا با واژگان جدید آشنا شوید، مهارت خواندن، مهارت گفتاری و مهارت نوشتاری خود را بهبود بخشید و به دنیایی از داستان‌های جذاب و مفید وارد شوید.

کتاب The Old Man and the Sea

کتاب داستان انگلیسی پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگوی، یکی از آثار برجسته ادبیات آمریکاست. این کتاب در سال 1952 منتشر شد و در سال 1953 جایزه نوبل ادبیات را برای همینگوی به ارمغان آورد.

داستان کتاب دربارهٔ یک پیرمرد ماهر صید ماهی به نام سانتیاگو است. او برای صید ماهی‌های بزرگ به دریا می‌رود، اما به مدت 84 روز بدون شکست برای صید ماهی تلاش می‌کند. در نهایت، پیرمرد موفق به گرفتن یک ماهی بزرگ مرموز می‌شود، اما در راه بازگشت به خشکی با موجودات دریایی دیگری مبارزه می‌کند.

در "پیرمرد و دریا"، همینگوی با شیوه‌ی ساده و زیبای خود، یک داستان شگفت‌انگیز از اراده، مبارزه، و پایبندی به امید رؤیایی را روایت می‌کند. شخصیت سانتیاگو، با همه‌ی اخلاقیات و پایبندی به اصول، به یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار ادبیات تبدیل شده است.

معرفی کتاب Tuesdays with Morrie

کتاب سه شنبه‌ها با موری یا Tuesdays with Morrie یک کتاب غیرداستانی اثر میچ آلبوم است. این کتاب دربارهٔ موری شوارتز، استاد ۷۸ سالهٔ جامعه‌شناسی دانشگاه براندیز است که به بیماری ALS مبتلا می‌شود.

میچ آلبوم، یکی از دانشجویان سابق موری، برای گفتگو و مصاحبه با او سه شنبه‌ها به دیدنش می‌رود. در این ملاقات‌ها، موری با آلبوم دربارهٔ مهم‌ترین درس‌های زندگی مانند مرگ، عشق، خانواده و پیری صحبت می‌کند.

کتاب داستان انگلیسی عمیقاً تأثیرگذار و پر از حکمت و درس‌های ارزشمند زندگی است. موری با صراحت و شفافیت زیاد دربارهٔ مهم‌ترین موضوعات وجودی سخن می‌گوید که هر خواننده‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در آمریکا است.

معرفی کتاب High Fidelity

کتاب High Fidelity یک رمان محبوب به قلم نیک هورنبی منتشر شده در سال ۱۹۹۵ است. این کتاب داستان رابینسون کروز، مالک یک فروشگاه موسیقی در شیکاگو را روایت می‌کند. رابینسون افسرده و مجروح از شکستن ازدواج خود است و در کتاب دیدگاه خود را در مورد موسیقی، روابط، و فروش اجناس ابراز می‌کند.

High Fidelity یک رمان است که به موسیقی و فرهنگ پاپ می‌پردازد و پیرنگ آن حول موضوعاتی مانند رابطه مرد و زن، آسیب شناسی روابط دوستانه و نقش موسیقی در زندگی افراد می‌چرخد. کتاب داستان انگلیسی به دلیل شخصیت پر جذبه رابینسون و نوشته‌های طنزآمیز و هوشمندانه نیک هورنبی محبوب و مورد تحسین منتقدان و خوانندگان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: 10 کتاب برای شروع کتاب خوانی

معرفی کتاب Fantastic Mr Fox

فاکس شگفت انگیز نوشتهٔ رولد دال، یکی از محبوب‌ترین کتاب داستان انگلیسی برای کودکان و نوجوانان است. این کتاب در سال ۱۹۷۰ منتشر شد و به سرعت شهرت و موفقیت بسیاری را در بین کودکان و نوجوانان به دنبال داشت.

داستان کتاب درباره فاکسی به نام مستر فاکس است که در زیرزمین‌هایی از جنگل زندگی می‌کند. هر شب، او بیرون می‌رود و از مزارعی در نزدیکی جنگل غذا می‌دزدد تا برای خانواده‌ی خود غذا فراهم کند.

اما یک روز، مستر فاکس و خانواده‌اش توسط فرماندهی مزرعه‌دارانی که قصد دارند آن‌ها را شکار کنند، محاصره می‌شوند. از اینجا به بعد، داستان به نبرد بین مستر فاکس و مزرعه‌داران تبدیل می‌شود و...

معرفی کتاب The Curious Incident of the Dog in the Night-Time

کتاب The Curious Incident of the Dog in the Night-Time یک رمان موفق به قلم امرسون M. H. است که در سال 2003 منتشر شد. این کتاب داستان کریستوفر بوئن، یک نوجوان اوتیستیک ۱۵ساله را روایت می‌کند. کریستوفر به طور غیرمعمول به روش‌های منطقی و علمی تفکر می‌کند و این ویژگی‌اش موجب می‌شود تا وقایع را با دقت تحلیل کند اما در درک احساسات و روابط اجتماعی با مشکل مواجه باشد.

این کتاب داستان انگلیسی به دلیل کاربرد منحصر به فرد زبان و نحوه تفکر فرد اوتیستیک در روایت داستان، بسیار محبوب و مورد تحسین منتقدان شد. رمان با زبانی ساده و عامیانه نوشته شده است که مخاطب را به دنیای ذهن کریستوفر منتقل می‌کند.

معرفی کتاب The Giver

رمان مبین یا The Giver یک رمان داستانی علمی تخیلی برای نوجوانان نوشته لوئیز لاوری است. داستان در جهانی آینده‌گرا و ظاهراً یوتوپیایی روایت می‌شود که در آن همه چیز تحت کنترل است و احساسات افراد سرکوب شده‌اند.

داستان از زبان پسری ۱۲ساله به نام جوناس روایت می‌شود. جوناس برای انجام آموزش و کسب شغل مناسب باید از مرحله‌ای به نام «مبین» یا The Giver بگذرد. در این مرحله او با پیرمردی محرمانه آشنا می‌شود که امین خاطرات جمعی و همچنین دانایی‌ها و تجربیات منحصربه‌فردی است که در جامعه ممنوع شده‌اند.

این کتاب یک انتقاد ظریف از خودسانسوری، کنترل بیش از حد و سانسور اطلاعات در جوامع است. رمان پرسش‌های مهمی درباره آزادی، مسئولیت پذیری و ماهیت انسانی برمی‌انگیزد. این اثر برنده جوایز متعددی شده و به یک کلاسیک مدرن تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: فصلنامه راهنمای خواندن: بهار 1402

معرفی کتاب A Wrinkle In Time

یکی از محبوب‌ترین کتاب داستان انگلیسی دوران کودکی است که توسط میدلتون لنگ‌زل در سال 1962 نوشته شده است. این کتاب یک داستان علمی - تخیلی درباره‌ی سه خواهر به نام‌های مگ، کارولین، و چارلز والاس است که به دنبال پدر گمشده‌ی خود هستند.

این داستان از مفاهیم علمی و ریاضیاتی همچون "انحنای فضا" و "زمان" استفاده می‌کند و همچنین تم‌هایی مانند دوستی، خانواده، و پذیرش در جامعه را در بر می‌گیرد.

یکی از جذابیت‌های اصلی A Wrinkle in Time، شخصیت‌های زیبا و پویایی است که خواننده را به دنیای داستان جذب می‌کنند. همچنین، این کتاب به عنوان یک داستان تخیلی، از طریق تصویرسازی شخصیت‌ها و مکان‌ها، خواننده را به دنیایی جدید و فراموش‌نشدنی می‌کشاند.

معرفی کتاب And Then There Were None

کتاب و سپس هیچ‌کس باقی نماند یا And Then There Were None یکی از مشهورترین کتاب داستان انگلیسی جنایی آگاتا کریستی است. این کتاب اولین بار در سال ۱۹۳۹ منتشر شد.

داستان کتاب درباره ده نفر است که به ظاهر به طور مستقل به یک جزیره کوچک دعوت شده‌اند. اما آنها به تدریج متوجه می‌شوند که همه آنها در گذشته مرتکب یک قتل شده‌اند و حال یکی‌یکی به قتل می‌رسند.

قاتل کیست؟ چرا مردم را می‌کشد؟ کدام نفر بعدی قربانی خواهد شد؟ این سؤال‌ها باعث می‌شود خواننده با شتاب وارد داستان شود.

این رمان یکی از برترین آثار ژانر جنایی است. پر از رمز و راز، تعلیق و تکان‌دهنده. پایان کتاب کاملاً غیرمنتظره است. شخصیت‌های پیچیده و چندبعدی و فضای مبهم و مرموز داستان، همه باعث شده تا این رمان همچنان پس از گذشت دهه‌ها مورد علاقه قرار گیرد.

معرفی کتاب Illustrated David Walliams Tales

کتاب Illustrated David Walliams Tales یک مجموعه شامل 6 رمان کودکانه اثر دیوید والیامز، نویسنده محبوب انگلیسی است. این کتاب شامل رمان‌های طنزآمیز و خنده داری مانند Billionaire Boy, Demon Dentist, Entertaining Mr Sloane,Awful Auntie, Ratburger و Gangsta Granny است.

رمان‌های این مجموعه برای کودکان و نوجوانان نوشته شده‌اند و ماجراجویی‌های طنزآمیز و خیالی شخصیت‌های کمیک را روایت می‌کنند. هر کتاب شامل تصویرهایی است که توسط هنرمندان مختلف ایلاستره شده‌اند و به داستان‌های والیامز می‌افزایند.

کتاب Illustrated David Walliams Tales به دلیل داستان‌های خنده دار و طنزآمیز منحصر به فردی که نوجوانان و کودکان را سرگرم می‌کند، محبوبیت زیادی کسب کرده است. رمان‌های این مجموعه در انگلستان و بسیاری از کشورهای دیگر مورد توجه و محبوبیت قرار گرفته‌اند. دیوید والیامز با این مجموعه موفق یکی از بهترین نویسندگان کتاب‌های کودکان انگلیسی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی آثار جین آستین بهترین نویسنده کتاب های عاشقانه کلاسیک

معرفی کتاب The Little Prince

کتاب داستان انگلیسی شازده کوچولو نوشته‌ی آنتوان دو سنت اگزوپری، یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های داستانی جهان است. این کتاب در سال ۱۹۴۳ منتشر شد و تابه‌حال بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده است.

داستان کتاب درباره‌ی یک شازده کوچولو است که از سیاره‌ی خود به جستجوی دوستان و معنای زندگی می‌رود. در سفرش، او با یک پرنده، یک روباه و یک کاروان‌سرا آشنا می‌شود و با آن‌ها صحبت می‌کند. این داستان ساده به نظر می‌رسد، اما درون آن پیام‌های زیادی درباره‌ی دوستی، عشق، انسانیت و معنای واقعی زندگی مخفی شده است.

سایت خرید کتاب با تخفیف بوک لند همیشه انتخاب خوبی برای خرید بهترین رمان های دنیا و همچنین بهترین کتاب های زبان اصل برای شما عزیزان است. 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب