30 اردیبهشت 1402
1194 بازدید

معرفی بهترین کتاب های 2022 از نگاه کاربران گودریدز

    در این مطلب می‌خوانید:

معرفی بهترین کتاب های 2022 از نگاه کاربران گودریدز

 جایزه گودریدز مهم‌ترین جایزه‌ی کتابی است که کاملا به وسیله خوانندگان انتخاب می‌شود و از این جهت اعتبار خاصی دارد. لیست بهترین کتاب های 2022 نیز به وسیله حدود ۵.۷ میلیون رای از کاربران گودریدز انتخاب شده و مانند هر سال در ژانرهای مختلف اعلام می‌شود. در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین کتاب‌ها را در ژانرهای مختلف با هم بررسی می‌کنیم.

بهترین اثر داستانی: فردا و فردا و فردا (Tomorrow, and Tomorrow, and Tomorrow)

کتاب فردا و فردا و فردا نوشته گابریل زوین نه تنها از نگاه کاربران گودریدز بلکه از خیلی جهات دیگر یکی از بهترین کتاب های 2022 محسوب می‌شود که در لیست پرفروش‌ترین‌‌های نیویورک تایمز نیز بوده است. بخش بزرگی از این رمان درباره بازی‌های ویدیویی و کامپیوتری است. هرچند اگر گیمر باشید و به بازی علاقه داشته باشید قطعا از خواندن این کتاب لذت می‌برید، اما حتی در غیر این صورت هم می‌توانید کتاب را  به خوبی درک کنید و با آن ارتباط بگیرید. کتاب در مورد دو دوست دوران بچگی است که حالا پس از سال‌ها قرار است با هم روی ساخت یک بازی کامپیوتری کار کنند، رمانی که در آن تلاقی عشق و دوستی را با کار و حرفه می‌بینیم.

بهترین کتاب معمایی و مهیج: خدمتکار The maid

بهترین کتاب معمایی در لیست بهترین کتاب های 2022، کتاب خدمتکار است،‌کتابی که بر خلاف آن چه از ژانرش به نظر می‌رسد لذت بخش، جذاب و دوست داشتنی است. در این کتاب ما با مولی گری همراه می‌شویم. مولی مانند قهرمان‌های معمول داستان‌ها نیست. اتفاقا برعکس، او تنها یک خدمتکار هتل و یک آدم معمولی است که قوانین ساده را دنبال می‌کند. اما همه این‌ها زمانی که مهمان یکی از اتاق‌ها را مرده درون اتاق پیدا می‌کند،‌عوض می‌شود. چه به دنبال حل کردن معمایی هوشمندانه باشید و چه مطالعه شخصیت پردازی، این رمان انتخابی عالی خواهد بود.

بهترین رمان تاریخی: کری سوتو بازگشته است Carrie Soto Is Back

این رمان سرگرم کننده، گیرا و الهام بخش است که از بهترین کتاب های 2022 به حساب می‌آید. تیلور جیکنز رید از نویسندگان مطرحی است که چند اثر ترجمه شده به فارسی هم دارد و حالا در آخرین رمانش داستان کری سوتو را می‌خوانیم: یک قهرمان تنیس که زمانی بهترین بازیکن جهان بود و حالا شش سال پس از بازنشستگی و در سن ۳۷ سالگی تصمیم می‌گیرد برگردد و رکورد خود را پس بگیرد، رکوردی که برای آن کل زندگی خود را فدا کرده است.

بهترین کتاب فانتزی: سرای آسمان و نفس House of Sky and Breath

این کتاب جلد دوم کتاب بسیار پرفروش و معروف شهر هلالی، سرای خاک و خون نوشته سارا جی ماس است که البته خودش نیز در لیست بهترین کتاب های 2022 قرار گرفته است. داستان این کتاب سه ماه بعد از کتاب سرای خاک و خون رخ می‌دهد، زمانی که برایس و هانت در تلاشند تا به زندگی عادی خود برگردند. اما همانطور که انتظار دارید چنین اتفاقاتی نمی‌افتد. در این کتاب نیز با افتادن اتفاقات جدید، شورش‌هایی که رخ می‌دهد و شخصیت‌های جدیدی که وارد داستان می‌شوند باید منتظر ماجراجویی‌های هیجان انگیز باشید.

بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی و انگیزشی نیویورک تایمز

بهترین رمان عاشقانه: عاشقان کتاب Book Lovers

یک کمدی رمانتیک روان و خوشخوان و البته کتابی بسیار پرفروش و از بهترین کتاب های 2022 نوشته شده توسط امیلی هنری که قرار است به زودی تبدیل به فیلم هم بشود. این رمان در مورد نورا، یک کارگزار ادبی بی‌عیب و نقص و جدی است است قرار است به اصرار خواهرش تعطیلات آگوست را در کارولینای شمالی بگذراند. او که فکر می‌کند با قهرمان‌های توصیف شده در کتاب‌ها فاصله زیادی دارد، به جای لذت بردن از تعطیلات مدام با چارلی، یک ویراستار اهل کتاب برخورد می‌کند، شخصی که قبلا بارها او را ملاقات کرده و خاطره خوشی هم از این ملاقات‌ها ندارد. 

بهترین اثر علمی تخیلی: کتاب دریای آرامش Sea of Tranquility

امیلی سنت جان یکی از نویسندگان معروف ژانر علمی تخیلی است و شاید او را با رمان ایستگاه 11 بشناسید که برنده چندین جایزه از جمله جایزه آرتور سی کلارک هم شده بود. رمان جدید او یعنی کتاب دریای آرامش نیز یکی از بهترین کتاب های 2022 است. این رمان شما را با معمایی پیچیده و پرجزئیات روبرو می‌کند که سبب می‌شود نتوانید خواندنش را متوقف کنید. در رمان راجع به سه جهان مختلف در سه دوره زمانی مختلف می‌خوانید، داستانی که با شخصیت پردازی‌های عمیق و کامل نه تنها راجع به گذشته و آینه، بلکه دقیقا راجع به زمان حال است.

بهترین اثر ترسناک: تصاویر پنهان

تصاویر پنهان از کتاب‌های ترسناکی است که سورپرازهایش واقعا شما را سورپرایز می‌کند و تا چند وقت بعد از تمام کردنش نمی‌توانید کتاب دیگری را بخوانید. این کتاب نه تنها از بهترین کتاب های 2022 از نگاه کاربران گودریدز است، بلکه جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز و بهترین کتاب آمازون بوده است و قرار است نتفلیکس هم اثری اقتباس شده از آن بسازد. داستان کتاب تصاویر پنهان از جایی شروع می‌شود که مالوری کوئین به عنوان پرستار بچه در خانه مکسول‌ها ساکن شده و اوقات خوشی را با کودک خانواده تدی می‌گذراند. اما نقاشی‌های تدی خیلی زود از نقاشی‌های ساده کودکانه به زنگ خطر بزرگی برای مالوری تبدیل می‌شوند.

بهترین اثر طنز: کتاب بهترین دوستان آفیس The Office BFFs

اگر سریال معروف آفیس را دیده باشید و از سریال‌های محبوب‌تان باشد، احتمالا این کتاب جزو بهترین کتاب های 2022 برای شما خواهد بود. این کتاب را بازیگران معروف کاراکتر‌های پم بیزلی و آنجلا مارتین یعنی جنا فیشر و آنجلا کیسی نوشته‌اند، کسانی که در طول فیلمبرداری ارتباط دوستانه بسیار نزدیکی با هم داشتند. این کتاب پر است از خاطرات دست اول درباره اتفاقات پشت صحنه آفیس به همراه عکس‌های از قبل دیده نشده و اتفاقاتی است که در طول فیلمبرداری رخ داده است.

بهترین اثر غیر داستانی: کتاب اطلس دل Atlas of the Heart

 برنه براون نویسنده این کتاب، پژوهشگر و استاد دانشگاه هیوستون است که کتاب‌هایش همواره در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز بوده‌اند و از حقایق و پژوهش‌های علمی برای نوشتن کتاب‌های خودسازی استفاده می‌کند. براون در کتاب اطلس دل به موضوع بیان احساسات پرداخته است. او در مورد ۸۷ حس مختلف در انسان و نحوه درست بیان این احساسات صحبت می‌کند. وجود تجربیات شخصی، روایات مختلف و طنز سبب شده خواندن این کتاب لذت بخش و جالب باشد.

بهترین کتاب بیوگرافی و خاطرات: خوشحالم که مادرم مرد I’m Glad My Mom Died

جنت مک‌کوردی بازیگر و پادکستر آمریکایی است که با بازی در نقش سم پوکت در سریال iCarly مشهور شد. او در این کتاب راجع به تجربیاتش به عنوان یک کودک-بازیگر می‌گوید و از مشکلاتی که در این دوره داشته صحبت می‌کند، مشکلاتی که مادرش هم در آن‌ها بی‌تقصیر نبوده است. او سپس به رابطه پیچیده خود با مادرش می‌پردازد و این که چطور توانسته کنترل زندگیش را دوباره به دست بگیرد. لحن طنز و حقایق این کتاب آن را به یکی از بهترین کتاب های 2022 تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های سال 1401

جمع بندی

در این مقاله از کتاب فروشی آنلاین بوک لند لیست بهترین کتاب های 2022 از نظر کابران گودریدز را معرف کردیم. همانطور که دیدید این برندگان در ژانرهای مختلف اعلام می‌شوند و تنها معیار نیز رای خوانندگان است. بنابراین با هر سلیقه‌ای می‌توانید برنده ژانر مورد علاقه خود را پیدا کنید و شاید هم آن را به لیست کتاب‌هایی که می‌خواهید امسال بخوانید، اضافه کردید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب