14 اردیبهشت 1402
675 بازدید

بهترین جستارها به انتخاب بوکلند

    در این مطلب می‌خوانید:

بهترین جستارها به انتخاب بوکلند

جستار از تاریخچه طولانی و مشهوری در ادبیات برخوردار است. جستارها برای اولین بار در اوایل قرن شانزدهم محبوبیت پیدا کردند و محبوبیت آنها امروزه ادامه یافته است. بسیاری از خوانندگان این شکل نگارش را ترجیح می‌دهند چرا که در آن به نظر می‌رسد نویسنده مستقیماً با خواننده صحبت می‌کند، ادعایی خاص را ارائه می‌دهد و برای دفاع از آن با ابزارهای مختلف تلاش می‌کند. در این راهنما قصد داریم با معرفی بهترین جستارها شما را با این نوع نگارش بیشتر آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

جستار چیست؟

قبل از معرفی بهترین جستارها، به تعریف این نوع نوشته می‌پردازیم. جستار یک قطعه مکتوب است که برای ارائه یک ایده، طرح استدلال، بیان احساسات یا شروع بحث طراحی شده است. ابزاری است که برای ارائه ایده‌های نویسنده به صورت غیر داستانی استفاده می‌شود. به طور کلی، نوشته‌ای است که استدلال خود نویسنده را ارائه می‌کند، اما تعریف مبهم است و با تعریف نامه، مقاله، مقاله، جزوه و داستان کوتاه همپوشانی دارد. کاربردهای متعدد این نوع نوشتار فراتر از آن است و بیانیه‌های سیاسی و نقد هنری و همچنین مشاهدات و بازتاب‌های شخصی نویسنده را ارائه می‌دهد.

یک جستار می‌تواند به اندازه 500 کلمه کوتاه باشد، همچنین می‌تواند 5000 کلمه یا بیشتر باشد. با این حال، اکثر جستارها در حدود 1000 تا 3000 کلمه هستند. این گستره واژه فضای کافی را در اختیار نویسنده قرار می‌دهد تا به طور کامل استدلال و کار کند تا خواننده را از دیدگاه نویسنده در مورد یک موضوع خاص متقاعد کند. موضوعات جستارها بی حد و حصر است، آنها می‌توانند موضوعاتی از قبیل بهترین شکل حکومت تا فواید خوردن روزانه برگ نعناع را دربر گیرند.

با نمونه‌هایی از بهترین جستارها آشنا شوید:

1.چشم پاینده/ جستارهایی درباره هنر

جولیان پاتریک بارنز نویسنده انگلیسی جستار چشم پاینده است. او در سال 2011 با نوشتن جستار حس یک پایان برنده جایزه من بوکر شد. مجموعه چشم پاینده در باب نقاشی‌های موردعلاقه‌ی او است، در این جستار که یکی از بهترین جستارها در حوزه هنر است بارنز از چشم یک رمان‌نویس به این نقاشی‌های مورد علاقه‌اش نگریسته است.

نویسنده در جستار چشم پاینده به بررسی چهره‌ها و یافتن شخصیت‌های ادبی در پس این چهره‌ها در آثار نقاشان برجسته‌ای نظیر کوربه، مانه، دُگا و دیگران می‌پردازد. این کتاب شامل هفت جستار جدید درباره هنر و هنرمندان است. همچنین دیدگاه‌های جدیدی را در رابطه با روابط پربار بین نویسندگان و هنرمندان و رقابت میان مجموعه‌داران روسی هنر فرانسه در اواخر قرن نوزدهم ارائه می‌کند.

2.خنده/ جستار در معنی امور خنده‌آور

جستار خنده از بهترین جستارها و مجموعه‌ای از سه جستار از هانری برگسون، فیلسوف فرانسوی و برنده جایزه نوبل ادبیات است. در این قطعه فلسفی جالب که برای کسانی که در حال مطالعه استندآپ کمدی هستند لذت‌بخش خواهند بود، برگسون خنده، معنای کمدین و چگونگی ایجاد خنده توسط یک کمدین را بررسی می‌کند تا مقوله‌ها و قوانین کمدی را تعیین کند.

3.تکرار/ جستاری در روان‌شناسی تجربی

عشق به تکرار در حقیقت تنها عشق شاد است. کنستانتین کنستانتیوس در صفحه اول تکرار که یکی از بهترین جستارها است چنین می‌گوید. به گفته راوی مستعار (نویسنده) کی یرکگور، زندگی خود یک تکرار است و کنستانسیوس در جریان این اثر شوخ‌آمیز و بازیگوش ماهیت عشق و شادی، گذر زمان و اهمیت حرکت رو به جلو (و عقب‌نشینی) را بررسی می‌کند.

کی یرکگارد فیلسوف و الهیدان پرکار دانمارکی قرن نوزدهم بود. کی یرکگور هم هگلیسم زمان خود و هم آنچه را که تشریفات توخالی کلیسای دانمارک می‌دانست به شدت مورد انتقاد قرارداد. بیشتر آثار او به موضوعات مذهبی مانند ایمان به خدا، نهاد کلیسای مسیحی، اخلاق و الهیات مسیحی و عواطف و احساسات افراد در مواجهه با انتخاب‌های زندگی می‌پردازد.

آثار اولیه او با نام‌های مستعار مختلفی نوشته شده بود که دیدگاه‌های متمایز خود را در یک گفتگوی پیچیده ارائه می‌کردند. کی یرکگور وظیفه کشف معنای آثارش را به خواننده واگذار کرد، زیرا معتقد بود کار را باید سخت کرد، زیرا فقط سختی‌ها باعث الهام گرفتن افراد نجیب می‌شود. او با عبور از مرزهای فلسفه، الهیات، روان‌شناسی و ادبیات، شخصیتی تأثیرگذار در اندیشه معاصر است.

بیشتر بخوانید: لیست کتاب های مخصوص کودکان براساس رده سنی

4.جستارهایی در باب عشق

باب عشق اولین اثر نمادین رمان‌نویس و فیلسوف معروف آلن دو باتن در سطح جهان است، رمانی که کار ادبی آراسته‌اش را آغاز کرد. این کتاب که یکی از بهترین جستارها است یک اکتشاف بامزه، عمیق و به شدت واقعی در مورد عشق است و هر کسی که عاشق شده است باید آن را بخواند.

یک مرد و یک زن در یک پرواز از پاریس به لندن طی مکالمه‌ای معمولی با هم ملاقات می‌کنند و به این ترتیب یک داستان عاشقانه آغاز می‌شود  از بوسه تا اولین مشاجره، خوشحالی تا دل‌شکستگی، و همه چیز در هر مرحله از رابطه با وضوح روشن می‌شود، زیرا دو باتون احساساتی را که اغلب احساس می‌شود اما به ندرت درک می‌شود را بررسی می‌کند.

5.چیزهایی مانند عشق

در مسائل عشقی و دوستی چقدر می‌توان تحمل کرد؟ چه چیزی ممکن است بخشیده شود؟ و چه کسی با توجه به عوارض اجتناب ناپذیر و گره دار هنوز مطلوب است؟ جولیان بارنز از چنین سؤالاتی، با استفاده از همه اجزای شگفت‌انگیز و پیچیده یک مسخره‌سازی لذت‌بخش، تراژیک کمدی از ضعف‌ها و نیازهای انسان را خلق کرده است. مانند هر کتاب خنده‌دار و هوشمندانه‌ای که جولیان بارنز نوشته است، چیزهایی مانند عشق یکی از بهترین جستارها، فوق‌العاده جذاب، قدرتمند دراماتیک و عمیقاً ناراحت‌کننده است.

6.جستارهایی درباره زن

یکی از بهترین جستارها در حوزه زنان کتاب درباره زن است. درباره زن بی‌باک‌ترین و دقیق‌ترین نوشته‌های سوزان سونتاگ درباره زنان را گرد هم می‌آورد، جنبه‌ای حیاتی از کار او که تا کنون آن‌چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است. جستارهای سونتاگ در اکثر موارد در دهه 1970 در دوران اوج فمینیسم موج دوم نوشته شده است و به طور قابل توجهی با گفتگوهای معاصر ما مرتبط است، گاه به شدت همگام و در برخی دیگر به شدت در تضاد با آنها است.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های مقابله با استرس و اضطراب

7.جستارهای زیبایی شناختی

دیوید هیوم یک فیلسوف، مورخ، اقتصاددان، کتابدار و مقاله‌نویس اسکاتلندی، روشنگری بود که امروزه بیشتر به خاطر سیستم بسیار تأثیرگذار تجربه‌گرایی فلسفی، شک‌گرایی و طبیعت‌گرایی‌اش شناخته می‌شود. باریک‌اندیشی‌های دیوید هیوم ذهن هر جست‌وجوگر تیزچشم اقلیم خرد را بازتر می‌کند و به حیرت و تحسین وامی‌دارد. از جمله می‌توان به آرا و نظراتش در باب هنر و زیبایی اشاره کرد.

اما هیوم آرای زیبایی شناختی‌اش را در کتابی مستقل نظم و نسق نبخشیده و عرضه نکرده است. نظرات او در این باب در جای‌جای آثارش و حتی در نامه‌های او در مجموعۀ جستارها هشت جستار مستقل وجود دارد که کاملاً به آرای زیبایی‌شناختی هیوم معطوف‌اند و از قضا، برخی‌شان آوازۀ هیوم را در زیبایی‌شناسی رقم زده‌اند. دیدگاه‌های دیوید هیوم در مورد نظریه زیبایی‌شناسی و فلسفه هنر را می‌توان در یکی بهترین جستارها یش در مورد نظریه اخلاق و در چندین مقاله یافت.

8.کاوشی در خصوص فهم بشری

این اثر که در میان بهترین جستارها قرار دارد برای بیان تعدادی از مفاهیمی که می‌توانند سهم دیوید هیوم را در فلسفه تجربی تعریف کنند، قابل توجه است. اگرچه در زمان انتشار اول در سال 1748، این کتاب فروش ضعیفی داشت، اما پس از مرگ هیوم به رسمیت شناخته شد زیرا ایده‌های او به طور فزاینده‌ای در محافل دانشگاهی مورد استقبال قرار گرفت. امروزه این اثر هیوم یکی از آثار کلاسیک فلسفه عصر روشنگری محسوب می‌شود و در بسیاری از دوره‌های دانشگاهی به عنوان متن مورد نیاز باقی‌مانده است.

در جستار کاوشی در خصوص فهم بشری هیوم با مقدمه‌ای بر مسائل فلسفی شروع می‌کند و به طور فزاینده‌ای در باورهای خود در مورد ماهیت انسان کاوش می‌کند. فصل‌های بعدی بر موضوعات انتزاعی، از جمله رابطه احتمال با فعالیت‌های انسانی، ارتباط متقابل ایده‌های فردی و شایستگی‌های آزادی اجتماعی در اجازه دادن به انسان برای اعمال اراده آزاد تمرکز دارند. مقایسه ادراک و رفتار انسان با اعضای قلمرو حیوانات همراه با بررسی شهادت انسان در زمینه حوادث معجزه آسا نیز وجود دارد.

9.برای عشق به میهن/ جستاری در باب وطن‌پرستی و ملی‌گرایی

برای عشق به میهن جستاری در ستایش وطن‌پرستی جمهوری‌خواهانه است. ماریتسیو ویرولی، که خود از اساتید بنام علم سیاست در دانشگاه‌های آمریکا است به وطن‌پرستی و بررسی تاریخی آن در کشورهای مختلف می‌پردازد. دفاع نویسنده از وطن‌پرستی جمهوری‌خواهانه دفاع از یک زبان و سنت خاص است. این کتاب یکی از بهترین جستارها در حوزه ادبیات سیاسی است.

ویرولی با بازسازی معنای تاریخی واژه‌های ناسیونالیسم و ​​میهن‌پرستی، نشان می‌دهد که چگونه این دو مفهوم در زمینه‌های فرهنگی و ایدئولوژیکی خاص مورد استفاده قرار گرفته‌اند. او اندیشه سیاسی اروپای مدرن و اولیه مدرن را با تأکید ویژه بر فرانسه، ایتالیا، انگلستان و آلمان مرور می‌کند و به تفاوتی اساسی بین میهن‌پرستی و ملی‌گرایی می‌رسد. ویرولی استدلال می‌کند که میهن‌پرستی و ناسیونالیسم دو ایدئولوژی هستند که هدفشان تقویت و هدایت دو شور سیاسی متفاوت و قدرتمند است: عشق به خیر مشترک و عشق به یکتایی و همگنی. میهن‌پرست حامی جمهوری است، دشمنانش استبداد و فساد هستند. ناسیونالیست از وحدت قومی، فرهنگی یا مذهبی حمایت می‌کند و با ناخالصی، آلودگی و تنوع مبارزه می‌کند.

10.زیر سقف دنیا/ جستارهایی درباره شهرها و آدم‌ها

محمد طلوعی نویسنده کتاب زیر سقف دنیا است. در این کتاب نویسنده داستانی را روایت می‌کند که مخاطب را به طور کاملاً  ناخودآگاه، جادو می‌کند. نویسنده در این کتاب داستان‌هایی از شهرهای مختلف می‌گوید اما انگار از رشت گفتن برای او به گونه‌ای دیگر است و ابتدا و انتهای کتاب را به رشت اختصاص می‌دهد و با زبانی معجزه‌گر، تمام دِین خودش را به شهر دوران کودکی‌اش ادا می‌کند.

بیشتر بخوانید: 7 کتاب که حال آدم را خوب می کند

خرید بهترین جستارها از بوکلند

چنانچه می‌خواهید در مورد بهترین جستارها و پرفروش‌ترین کتاب‌ها اطلاعات کسب کنید، به سایت بوکلند سر بزنید. وب‌سایت خرید آنلاین کتاب بوکلند بهترین گزینه برای خرید رمان و پرفروش‌ترین کتاب‌ها و بهترین جستارهاست که توسط بهترین نویسنده‌های جهان نگارش شده‌اند.

سخن پایانی

مقاله یک قطعه مکتوب است که برای ارائه یک ایده، طرح استدلال، بیان احساسات یا شروع بحث طراحی شده است. ابزاری است که برای ارائه ایده‌های نویسنده به صورت غیر داستانی استفاده می‌شود. کاربردهای متعدد این نوع نوشتار فراتر از آن است و بیانیه‌های سیاسی و نقد هنری و همچنین مشاهدات و بازتاب‌های شخصی نویسنده را ارائه می‌دهد. برای آشنایی با بهترین جستارها که توسط بهترین نویسنده‌های جهان نگارش شده‌اند، راهنمای ما را مطالعه کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب