25 اسفند 1401
799 بازدید

بهترین کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان

    در این مطلب می‌خوانید:

نوجوانی دوره‌ای است که در آن شخصیت اجتماعی فرد شکل می‌گیرد و اغلب فرد دچار سردرگمی‌های زیادی می‌شود که در رفتار او نمود بیرونی پیدا می‌کند. یکی از عمده دغدغه­‌های والدین، تربیت فرزندی­ست که ره­سپار مسیری به سوی موفقیت شود. یکی از راه­‌های تلاش در این مسیر یافتن کتاب­‌هایی برای نشان دادن مسیر به نوجوانان است. در ادامه از بلاگ سایت خرید آنلاین کتاب بوکلند سعی می­‌کنیم چند نمونه از بهترین کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان را معرفی کنیم. این کتاب‌های انگیزشی برای کودکان کاربرد ندارند و بیشتر مناسب نوجوانانی هستند که به سن جوانی و بزرگسالی نزدیک‌ترند.

قدرت تفکر مثبت

وینسنت پیل، نویسنده­‌ی این کتاب پرفروش، خود از فروش چندین میلیونی این کتاب در سراسر دنیا متعجب بود. با ایمانی قاطع به اصولی که در این کتاب برای گذر از سختی­‌های زندگی و دست­یابی به موفقیت در زندگی عنوان کرده، عامل اصلی در فروش کتاب خود را صداقت در طرح ایده‌هایش می­‌دانست، ایده­‌هایی که حاصل یک عمر آزمون‌و‌خطا در زندگی خود او بوده­‌اند. این کتاب برای اولین‌بار در سال 1952 راهی بازار نشر شد. این اثر، بر اساس تجربیات نویسنده برای کسب آرامش و لذت بردن از زندگی نوشته شده است و راهنمایی برای بازگردانی شادمانی به زندگی به شمار می‌آید. نویسنده در این اثر با زبانی ساده و روان از قدرت بی‌نهایت ذهن انسان، تاثیر شگفت‌انگیز تفکر مثبت در زندگی و به دنبال آن خلق انرژی مضاعف می‌گوید و توضیح می‌دهد چگونه با دست برداشتن از کج خلقی و منفی‌نگری می‌توان نیروی لازم برای پیشرفت را به دست آورد، احساسات ما در زندگی، محرک‌های لازم برای تغییر شرایط و حرکت به سمت جلو به شمار می‌آیند؛ بنابراین آشفتگی هیجانی روح انسان را خسته می‌کند و از سرعت حرکت او در مسیر تعالی می‌کاهد.

ذهن انسان همه‌چیز است و با توسل به تجربیات قواعد تجربه شده توسط ذهن می­‌توان راهی مطمئن برای بازسازی یک زندگی آرام و موفق یافت. نویسنده­‌ی کتاب سعی می­‌کند از داستان­‌های جذاب و آموزنده برای توضیح قواعدش بهره ببرد و همین ویژگی این کتاب را به اثری خواندنی و لذت­‌بخش تبدیل می­کند.

هفت عادت نوجوانان موفق

عادت، عمده­‌ترین ویژگی و غریزه­ی انسان برای مواجهه با جهان بیرون است. ما به جهان و محرک‌های محیطی عادت می­‌کنیم. این عادات تمامی زندگی ما را می­‌سازند. پس چرا برخی موفق­‌اند و برخی ناموفق. احتمالا تفاوت در نوع عادات انسان‌هاست.

کتاب هفت عادت نوجوانان موفق اثر شون کاوی، از آن دسته کتاب‌هایی است که والدین می‌توانند به وسیله آن، نوجوان خود را در مسیر موفقیت و پیشرفت یاری دهند. این کتاب انگیزشی برای درس خواندن نیز تاثیرگذار است. همانطور که از نام کتاب پیداست این اثر درباره ایجاد عادت‌هاست، در واقع به ما می‌گوید انسان با داشتن عادت‌های درست می‌تواند به موفقیت برسد. به‌کارگیری این عادات به صورت عملی، بهترین روش برای یاد دادن به نوجوانان است، و شما متوجه می‌شوید که چگونه فرزند نوجوان خود را برای موفقیت تربیت کنید، چرا که شما وظیفه دارید در این مسیر همواره راهنمای آن‌ها باشید.

شون کاوی به معرفی هفت عادت، از جمله کنش­‌گرایی، اهداف مشخص داشتن، تشخیص اولویت­‌ها، ذهنیت برد-برد، درک شدن و درک کردن، هم‌­افزایی و مراقبت از خود می­پردازد و هر یک را به عنوان عاداتی که می­تواند باعث رشد یک نوجوان و هدایت او به سمت موفقیت بشوند، توضیح می­دهد.

شما برنده‌­اید

همین حالا تصورات خود را به عمل تبدیل کنید! این جانمایه­‌ی کتاب شیو کهرا است. کهرا در این کتاب سعی می‌کند ما را از کلیشه­‌های برنده و بازنده و هزار کلمه­‌ی دیگری که هرجایی درباره­‌ی موفقیت شنیده­‌ایم رها کند. باید از این کلیشه­‌ها خلاص شد و دست به عمل زد.

از مزایای این کتاب، نگارش آن به زبانی بسیار ساده است که برای هر قشری مفهوم است. همچنین در این کتاب از حکایات جالب و جذاب و سخن بزرگان برای توضیح مسایل کلیدی و اساسی استفاده شده است که در دستیابی به موفقیت نقش مهمی ایفا می‌کند. موضوع‌‌های برگزیده در این کتاب بی‌شک از عوامل مهم و اساسی مدیریتی است؛ اما به‌قدری به‌سادگی بیان شده است که حتی افراد بدون تحصیلات عالی و متخصص نیز می‌توانند به‌خوبی از آن بهره ببرند و به زندگی خصوصی، حرفه‌ای و اجتماعی خود رنگ دیگری ببخشند.

بیشتر بخوانید: 7 رمان فلسفی که خواندنشان خالی از لطف نیست

جادوی فکر بزرگ

کتاب جادوی فکر بزرگ نوشته‌ی دیوید جی. شوارتز نویسنده و مربی انگیزشی آمریکایی، یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین آثار در زمینه‌ی خودیاری و موفقیت است. شوارتز در آغاز کتاب، از مفهوم «جادوی فکر بزرگ» سخن گفته است. این‌که چرا فکر بزرگ به‌مثابه جادو است و چگونه می‌تواند به پیروزی‌های بزرگ و نتایج فوق‌‌تصور بینجامد. او کلید کامیابی‌های بزرگ را در بزرگ اندیشیدن می‌داند. به باور شوارتز بیش از هوش و استعداد، بیش از شانس و تکیه ‌بر اتفاق، بیش و پیش از تحصیلات و مطالعه و آگاهی و بیش از هر پیش‌نیاز و ابزاری که برای رسیدن به اهداف متعالی لازم است، ما نیاز به بزرگ فکر کردن داریم. شوارتز این اصل مهم و اولیه را در جوانی درک کرد و هرچه پیش رفت و عوامل موفقیت را بیش‌تر کاوید، بر این باور مصمم‌تر شد.

وجه عمل‌گرایانه‌ی برنامه‌ی پیشنهادی شوارتز برای رسیدن به موفقیت بسیار پررنگ است. او بر مطالعه‌ی رفتار مردم و اهمیت شناخت اصول و قواعدی که افراد موفق، برای رسیدن به اهداف خود به‌کار گرفته‌اند تاکید کرده است. این مطالعه‌ی عملی، می‌تواند در هر لحظه‌ از زندگی ما جاری باشد و هر کدام از این لحظات پر از درس و راهکار است. شوارتز البته پیشاپیش به یکی از درس‌هایی که احتمالا همه‌ی ما از دقیق‌شدن در زندگی افراد ناکام و ناموفق خواهیم گرفت، اشاره می‌کند. او از بیماری خطرناک و صعب‌العلاجی به‌نام «عذرتراشی» پرده برمی‌دارد. این بیماری سخت در طیف وسیعی از انسان‌های شکست‌خورده و حتی انسان‌های متوسطی که تلاش چندانی برای ارتقای خود نکرده‌اند، به چشم می‌خورد. عذرتراشی نه‌تنها توجیه‌کننده‌ی بسیاری از افراد در نداشتن‌ها و ناکامی‌هاست، بلکه عاملی خطرناک در ایجاد اضطراب و منهدم‌کننده‌ی ظرفیت‌های بزرگ انسانی است.

شوارتز که خود یک مربی انگیزشی بسیار معروف در زمینه­‌ی موفقیت است این کتاب را با نگاه جامع و واقع‌گرایانه‌ای به مسئله‌ی باور و ایمان به هدف نوشته است و سعی می­کند واقعیت­‌های زندگی ما را به سمت یک هدف والا هدایت کند.

اثر مرکب

این کتاب بسیار موفق و پرفروش دارن هاردی برای تغییر سرنوشت نوشته شده است. برای دستیابی و قرار گرفن در مسیر موفقیت. همه‌ی ما می‌دانیم که رسیدن به موفقیت امری ناگهانی نیست و عوامل متعددی یک فرد عادی را تبدیل به یک انسان موفق می‌کند. کتاب حاضر شما را از این سردرگمی رها و ذهنتان را بر روی اصول اساسی موفقیت متمرکز می‌کند و به شما یادآوری می‌کند که برای رسیدن به دستاورد‌های بزرگ، لازم نیست اطلاعات جدیدی کسب کنید، بلکه باید برنامه‌ای مدون و سازمان‌یافته‌ داشته باشید تا در رسیدن به اهدافتان شما را یاری کند. دارن هاردی با بیان 6 اصل تکنیکال و ثمربخش، مسیر پرپیچ‌و‌خم موفقیت را برایتان هموار می‌کند.

دارن هاردی متولد اول فوریه‌ی 1971 در کالیفرنیای آمریکاست. او نویسنده، مربی برجسته موفقیت، مشاور، سخنران و صاحب کسب‌وکار است و اثر مرکب مشهورترین کتاب اوست. او در این کتاب به ما نشان می­دهد که دستیابی به موفقت فقط به معنای افزایش درآمد نیست، بلکه سایر موفقیت­های اجتماعی از جمله روابط بیشتر و بهتر، سلامت و در کل تمامی زندگی یک شخص مشمول موفقیت است.

بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید ناپلئون هیل، مشخصاً راهنمایی برای ثروتمند شدن است و تابه‌حال به افراد زیادی در این زمینه کمک کرده است. این کتاب شامل فرمولی سیزده‌گانه است که با کمک آن می‌توانید مسیر رسیدن به موفقیت را هموار کنید و همچنین دربردارنده رازهایی برای ثروتمند شدن است که به خوانندگان کمک می‌کند به ثروت و موفقیت برسند؛ همچنین  مملو از راه‌کارهایی است که هم در زمان خودش کارآمد بود و هم امروزه می­تواند مفید باشد، به‌خصوص در زمانه­‌ی تسلط ایده­‌های ناب در عرصه­‌ی کسب‌و‌کار.

سرنوشت این کتاب، با ایده­‌ی اصلی آن پیوند خورده است، در واقع ناپلئون هیل با این کتاب تبدیل به یک میلیونر شد. مجموعه فکرها و اندیشه‌­هایی که یکی از موفق­‌ترین کتاب‌های کسب‌و‌کار را تشکیل داده‌­اند، از نویسنده‌­اش یک میلیونر و یک مشاور تجاری بزرگ ساخت. خواندن این کتاب برای بلندپروازان عرصه­‌های کسب‌وکار می‌­تواند بسیار مفید و شاید معجزه‌آسا باشد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با برترین نویسندگان تاریخ ادبیات امریکا

کیمیاگر

مشهورترین اثر نویسنده‌­ی پرآوازه­‌ی برزیلی که مدت­‌هاست تبدیل به یک اثر کلاسیک شده است. این رمان درباره‌ی چوپانی اسپانیایی به نام سانتیاگو است که در رؤیای خود، محل گنجی مدفون را در حوالی اهرام مصر مشاهده می‌کند و به قصد تحقق بخشیدن به این رؤیای صادقه که آن را افسانه‌ی شخصی خود می‌خواند، وطنش، آندلس را رها می‌کند و رهسپار صحرای آفریقا می‌شود.

در مواردی کیمیاگر با شازده کوچولو اثر سنت اگزوپری مقایسه شده که در آن، شازده کوچولو سیاره­‌ی کوچکش را به دنبال کشف چیزهای بزرگ‌تر رها می‌کند و در پایان پی می‌برد که گنج واقعی در سیاره­‌ی خودش است. کوئیلو در این کتاب، یک ماموریت شخصی برای انسان مدرن تعریف می‌کند: یافتن معنای زندگی. خواندن این کتاب باعث می­‌شود که خواننده پس از اتمام آن در زندگی و معناهای متعدد آن تفکر کند و راهی پرمعنا برای زیستنش انتخاب کند، راهی که همچون گنجی در دل او نهفته است. با در نظر گرفتن مفهوم نهفته در داستان این کتاب، کیمیاگر می‌تواند مانند یک کتاب روانشناسی برای نوجوانان دختر و پسر عمل کند.

برای مشاهده بهترین رمان های روز دنیا می‌توانید به دسته‌بندی خرید رمان مراجعه کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب