26 بهمن 1401
10735 بازدید

بهترین کتاب های جهان {کامل ترین لیست}

    در این مطلب می‌خوانید:

بهترین کتاب های جهان (کامل ترین لیست)

از کتاب‌های داستانی گرفته تا کتاب‌های غیرداستانی، عناوین بسیار عالی در کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌های سراسر جهان دیده می‌شود؛ اما بدون شک هر کتابی در لیست بهترین کتاب های جهان قرار نمی‌گیرد. حالا از کجا بدانیم بهترین کتاب های جهان کدام‌اند؟‌ خب، ما معتقدیم که بهترین کتاب های جهان ذهن ما را به روی شخصیت‌ها، دیدگاه‌ها و جهان‌های جدید باز می‌کنند. بهترین کتاب های جهان کتاب‌هایی هستند که تا مدت‌ها پس از خواندن آن از ذهنمان پاک نمی‌شوند و دوست داریم آن‌ها را به بقیه هم معرفی کنیم. در این مطلب از بلاگ سایت خرید آنلاین کتاب بوکلند فهرستی از شماری از بهترین کتاب های جهان تهیه‌کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

1. در جستجوی زمان ازدست‌رفته

کتاب در جستجوی زمان از دست‌ رفته اثر مارسل پروست از بهترین کتاب های جهان و می‌توان گفت که بهترین رمان قرن بیستم است. نوشتن این رمان هفت‌جلدی حدود ۱۳ سال طول کشید. این کتاب خاطرات راوی از دوران کودکی و تجربیات او در بزرگ‌سالی در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 در فرانسه طبقه فرادست را دنبال می‌کند و بیشتر از آنکه حالت‌های بیرونی را توصیف کند، ژرفای درونی را می‌کاود که همین بیشتر باعث شهرت آن است.

2. اولیس

کتاب اولیس اثر معروف جیمز جویس نویسنده ایرلندی از شاهکارهای ادبیات دوره مدرن و از بهترین کتاب های جهان است. اولیس در هجده فصل داستان یک روز از زندگی لئوپولد بلوم را در ایرلند با ساختاری شبیه به اودیسه هومر تعریف می‌کند. اگرچه نقطه قوت اصلی اولیس در عمق به تصویر کشیدن شخصیت و وسعت طنز آن نهفته است، این کتاب بیشتر به دلیل استفاده از گونه‌ای از مونولوگ درونی معروف به جریان سیال ذهن مشهور است.

3. دن کیشوت

کتاب دن کیشوت اثر نویسنده اسپانیایی میگل سروانتس از برجسته‌ترین کتاب های نوشته‌شده به زبان اسپانیایی و از بهترین کتاب های جهان است. در این کتاب سروانتس داستان زندگی و سفر روشنگرانه دون کیشوت د لا مانچا، مردی اسپانیایی را به تصویر می‌کشد که به همراهی خدمتکارش، سانچو پانزا، به سفرهایی طولانی می‌رود و در میانه همین سفرها اعمالی عجیب‌وغریب از وی سر می‌زند. درونمایه دن کیشوت که آن را به یکی از بهترین کتاب های جهان تبدیل کرده بررسی رابطه بین واقعیت و تخیل، واقع‌گرایی و ایده‌آلیسم و دست‌وپنجه نرم کردن نوع بشر با واقعیتی اجتناب‌ناپذیر یعنی مرگ است.

4. صد سال تنهایی

کتاب صد سال تنهایی از آثار ماندگار قرن بیستم، رمانی محبوب و تحسین‌شده و از بهترین کتاب های جهان است که توسط گابریل گارسیا مارکز نوشته‌شده و برنده جایزه نوبل هم شده است. این رمان داستان ظهور و سقوط شهر افسانه‌ای ماکوندو را از طریق تاریخ خانواده بوئندیا بیان می‌کند و یک وقایع‌نگاری غنی و درخشان از زندگی و مرگ و تراژیک -کمدی نوع بشر است. به خاطر مضامین جهانی مطرح‌شده در کتاب مانند عشق و شهوت، جنگ و انقلاب، ثروت و فقر، جوانی و پیری، جستجوی صلح و حقیقت آیینه تمام نمای آمریکای لاتین و کل جهان و از بهترین کتاب های جهان به‌شمار می‌رود.

5. گتسبی بزرگ

کتاب گتسبی بزرگ نوشته اسکات فیتز جرالد نویسنده آمریکایی است که در سال ۱۹۲۵ منتشر شد و جزو بهترین کتاب های جهان است. این رمان در عصر جاز در لانگ آیلند، در نزدیکی نیویورک رخ می‌دهد و روابط متقابل راوی اول‌شخص داستان با گتسبی، میلیونر مرموز که همیشه در فکر پیوستن دوباره به معشوقه سابقش است را شرح می‌دهد. این کتاب ازآنجاکه مفاهیمی مانند حماقت بشر، ساختارهای نابسامان اجتماعی و مبارزه انسان با زمان و سرنوشت را بررسی می‌کند و بینشی بی‌زمان از ماهیت انسان می‌دهد، از بهترین کتاب های جهان به‌شمار می‌رود.

6. موبی دیک

شاهکار ملویل که اولین بار در سال 1851 منتشر شد، از بزرگ‌ترین رمان‌ها در ادبیات آمریکا و یکی از بهترین کتاب های جهان است. کتاب موبی دیک درباره وسواس دیوانه‌وار و خودویرانگر کاپیتان آهاب، نسبت به نهنگ سفیدی به نام موبی دیک است که توسط اسماعیل ملوان کشتی روایت می‌شود. شکوه اسطوره‌ای، عظمت شاعرانه و قدرت نمادین موبی دیک آن را به یکی از بهترین کتاب های جهان تبدیل کرده است. جهانی پر از شخصیت‌ها و داستان‌های جذاب که به خاطر عمیق بودنش و واکاوی وجودی انسان تا به امروز اثری برای تعمق و مباحثه است.

7. جنگ و صلح

کتاب جنگ و صلح، رمان مشهور لئو تولستوی، از بزرگ‌ترین آثار ادبیات روس و یکی از بهترین کتاب های جهان به شمار می‌رود. این شاهکار ادبی، زندگی اجتماعی و سرگذشت پنج خانواده اشرافی روس را در دوران جنگ‌های روسیه و فرانسه در سال‌های ۱۸۰۵ تا ۱۸۱۴ به تصویر می‌کشد. تولستوی برای نوشتن کتاب، تحقیقات گسترده‌ای انجام داد. او از میدان‌های جنگ بازدید کرد، کتاب‌های تاریخی در مورد جنگ‌های ناپلئونی را خواند و از رویدادهای تاریخی واقعی استفاده کرد تا کتابی معتبر با بیش از ۵۸۰ شخصیت را خلق کند. واقع‌گرایی‌ تاریخی این کتاب، آن را به یکی از بهترین کتاب های جهان تبدیل کرده است.

8. هملت

این نمایش‌نامه‌ تراژیک اثر ویلیام شکسپیر از مشهورترین نمایش‌نامه‌های تاریخ ادبیات و بی‌اغراق از بهترین کتاب های جهان است. حتماً عبارت «بودن یا نبودن مسئله این است.» جمله معروف کتاب هملت را شنیده‌اید که از تأثیرگذارترین بندهای ادبی در ادبیات جهان است. پلات نمایشنامه در دانمارک می‌گذرد و راجع به شاهزاده هملت و تلاش‌های او برای انتقام گرفتن از عمویش کلودیوس است. کلودیوس قاتل پدر هملت است و می‌خواهد تاج‌وتخت را تصرف کند و با مادر هملت ازدواج کند. شکسپیر در این شاهکار استادانه که مضامین دوستی، جنون و انتقام را مورد بررسی قرار داده است.

9. اودیسه

کتاب ادیسه در ادامه کتاب ایلیاد نوشته‌شده و یکی از دو کتاب کهن اشعار حماسی یونان اثر هومر است. این کتاب از قدیمی‌ترین آثار ادبی موجود است و بدون شک از بهترین کتاب های جهان است که هنوز توسط مخاطبان مدرن خوانده می‌شود. داستان کتاب درباره حماسه مبارزه 10 ساله اودیسه برای بازگشت به خانه پس از جنگ تروا است و پر از ماجراجویی، اشتیاق، وسوسه و مبارزه بین خیر و شر و پیروزی‌هایی است که بسیار به‌سختی به دست می‌آیند. این اثر کلاسیک ماندگار اگرچه قرن‌ها قدمت دارد، آن‌قدر انسانی است که هنوز هم تخیل انسان معاصر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

10. مادام بوواری

کتاب مادام بوواری نخستین اثر گوستاو فلوبر، نویسنده نامدار فرانسوی، یکی از بهترین کتاب های جهان و برجسته‌ترین اثر فلوبر است. داستان مادام بوواری درباره زن خانه‌دار بی‌حوصله‌ای است که دو رابطه خارج از ازدواج دارد اما این روابط تقریباً به‌اندازه ازدواجش ناامیدکننده هستند. هنر ناب فلوبر در خلق ساختار روایی داستان، شکوه نثر آن و خلق دنیایی است که شخصیت‌های جزئی آن به‌اندازه قهرمان آن، حیاتی هستند. با خواندن مادام بوواری، انسان اثری را تجربه می‌کند که تقریباً یک قرن و نیم پس از خلقش، همچنان جزو انقلابی‌ترین و بهترین کتاب های جهان است.

بیشتر بخوانیم: آیا از پرفروش‌ ترین کتاب‌های نیویورک تایمز امسال خبر دارید؟

11. کمدی الهی

شاهکار شاعرانه دانته آلیگیری، کتاب کمدی الهی، در جمع جاودانه آثار بزرگ ادبی و بدون شک از بهترین کتاب های جهان است. کمدی الهی داستان مردی است که به‌طور معجزه‌آسایی قادر به انجام یک سفر فوق‌العاده می‌شود که او را به دیدار ارواح در جهنم، برزخ و بهشت سوق می‌دهد. امروزه کمدی الهی به‌عنوان مهم‌ترین شعر قرون‌وسطی، یکی از بهترین کتاب های جهان و اثر برجسته ادبیات ایتالیا، به تجسم زندگی پس از مرگ در فرهنگ غرب تبدیل‌شده و منبع الهام هنرمندان بی‌شماری بوده است. درام انسانی تکان‌دهنده‌ای از سفری فراموش‌نشدنی از عذاب بی‌پایان جهنم و دامنه‌های سخت برزخ تا قلمرو شکوهمند بهشت.

12. لولیتا

کتاب لولیتا» نوشته ولادیمیر ناباکوف از شاهکارهای ادبیات داستانی قرن بیستم و از بهترین کتاب های جهان محسوب می‌شود. این رمان به دلیل موضوع بحث‌برانگیزش قابل‌توجه است. قهرمان داستان استاد ادبیات غیرقابل‌اعتماد میانسالی است که شیفته دختری 12 ساله می‌شود و پس‌ازآنکه ناپدری او می‌شود او را می‌رباید و مورد آزار جنسی قرار می‌دهد. این کتاب بسیار شگفت‌انگیز و زیبا نوشته‌شده است و به موضوعات مهمی مانند عقده، فریبکاری و روابط سوءاستفاده‌گرانه می‌پردازد.

13. برادران کارامازوف

آخرین و بزرگ‌ترین رمان داستایوفسکی «برادران کارامازوف» هم داستان جنایی درخشانی است و هم یک مباحثه فلسفی پرشور و از بهترین کتاب های جهان به شمار می‌رود. داستان یک تراژدی خانوادگی است که حول محور یک پدر و سه پسرش می‌گذرد. شرایطی پیش می‌آید که منجر به قتل پدر و سپس دستگیری یکی از پسرها به جرم جنایت می‌شود. داستان برادران کارامازوف در روسیه قرن نوزدهم، عمیقاً مقولاتی مانند خدا، اراده آزاد و اخلاق را مورد سؤال قرار می‌دهد. این کتاب که در تمامی فهرست‌ها جزو بهترین کتاب های جهان است، در سطوح مختلفی بسیار جذاب است، اما از جالب‌ترین جنبه‌های این رمان عظیم، تنش بین ایمان و بی‌ایمانی است.

14. بلندی‌ های بادگیر

«بلندی‌های بادگیر» تنها رمان امیلی برونته، از بهترین رمان‌هایی است که تابه‌حال به زبان انگلیسی نوشته‌شده است، داستان هیت کلیف پسر یتیمی که عاشق دختری ثروتمند می‌شود را روایت می‌کند. این کتاب به دلایل بسیاری مانند لحن شاعرانه و دراماتیک  و ساختار غیرمعمولش از بهترین کتاب های جهان محسوب می‌شود. بلندی‌های بادگیر به مفاهیم بی‌زمانی مانند عشق، آزادی، انتقام و این حقیقت که هر کنشی واکنشی دارد می‌پردازد، همچنین در برابر انتقام و نژادپرستی، حسادت و آداب‌ورسوم محدودکننده اجتماعی هشدار می‌دهد.

15. جنایت و مکافات

«جنایت و مکافات» نام رمان مشهوری نوشته نویسنده پرآوازه روسی داستایوفسکی است که در زمره مهم‌ترین آثار تاریخ ادبیات و از بهترین کتاب های جهان است. داستان دانشجویی را روایت می‌کند که بنا به دلایلی که از تحلیلشان عاجز است، مرتکب قتل می‌شود. جنایت و مکافات رمانی نمادین از آسیب‌هایی است که جامعه می‌تواند بر افراد، به‌ویژه افرادی که در نتیجه وضعیت طبقاتی یا روانی‌شان در وضعیت نامساعدی قرار دارند، داشته باشد. این رمان به‌غیراز مطالعه عمیق تجربه جنایت و درک آن، مضامین سیاسی، اجتماعی و مذهبی را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.

16. ناطور دشت

«ناطور دشت» اثر نویسنده آمریکایی دیوید سلینجر به دلیل درون‌مایه طغیانگری و عصبانیت قهرمان نوجوان داستان، مورد توجه بسیاری از جوانان قرار گرفت و از بهترین کتاب های جهان محسوب می‌شود. این رمان دو روز از زندگی هولدن کالفیلد 16 ساله را پس از اخراج از مدرسه شرح می‌دهد که هولدن گیج و سرخورده به دنبال حقیقت در دنیای بزرگسالان می‌گردد. این کتاب از سال 1951 که برای اولین بار منتشر شد، با چندین نسل از خوانندگان نوجوان و بزرگسال که احساس می‌کردند در تضاد با هنجارها و نهادهای جامعه دچار ازخودبیگانگی شده‌اند، ارتباط قوی برقرار کرد.

17. غرور و تعصب

«غرور و تعصب» رمان مشهوری اثر جین آستن، نویسنده‌ی انگلیسی است که یکی از بهترین کتاب های جهان است. داستان در بخش‌های روستایی انگلستان در قرن نوزدهم می‌گذرد و رابطه پر افت‌وخیز الیزابت بنت، دختر یک نجیب‌زاده روستایی و آقای دارسی، یک مالک ثروتمند اشرافی را تعریف می‌کند. ماهیت داستان، انسانی و جهانی است و بر اهمیت غلبه بر غرور برای به دست آوردن خوشبختی واقعی تأکید می‌کند. جین آستن با ترکیب عناصر عاشقانه، طعنه‌آمیز و کمدی، یکی از ماهرانه‌ترین آثار خود را در نوشتن غرور و تعصب ارائه می‌کند.

18. آنا کارنینا

«آنا کارِنینا» نوشته لئو تولستوی، نویسنده روسی از بهترین کتاب های جهان شمرده می‌شود. طرح اصلی داستان حول یک رابطه خارج از ازدواج بین آنا و یک افسر خوش‌قیافه سواره‌نظام است. در محتوای داستان به مقولاتی مانند خیانت، ایمان، خانواده، ازدواج، جامعه اشرافی روسیه، آرزو و زندگی روستایی و شهری پرداخته می‌شود. آنا کارنینا که توسط بسیاری به‌عنوان بزرگ‌ترین رمان جهان تحسین‌شده است، از واقع‌گرایانه‌ترین رمان‌هایی است که چشم‌انداز وسیعی از زندگی معاصر در روسیه و به‌طورکلی بشریت ارائه می‌دهد.

19. آلیس در سرزمین عجایب

«ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب» نوشته لوئیس کارول در سال ۱۸۶۵، داستان خیالی سفر دختری به نام آلیس را تعریف می‌کند که به دنبال خرگوش سفیدی به سوراخی در زمین می‌رود و در آنجا با ماجراهای عجیبی روبه‌رو می‌شود. این کتاب مشهورترین آثار ادبیات ویکتوریایی و از بهترین کتاب های جهان محسوب می‌شود. کارول توانایی منحصربه‌فردی در بازآفرینی دنیای کودکی داشت، فرار از زندگی روزمره، رفتن به دنیایی عجیب‌وغریب برای اکتشاف که قوانین عادی در آن معنا ندارد، برای کودکان و بزرگسالان هر دو هیجان‌انگیز و خواندنی است.

20. به‌سوی فانوس دریایی

«به‌سوی فانوس دریایی» رمانی است از ویرجینیا ولف که از موفق‌ترین آثار در سبک جریان سیال ذهن و از بهترین کتاب های جهان است. داستان به خانواده رمزی و بازدید آن‌ها از جزیره اسکای در اسکاتلند بین سال‌های 1910 و 1920 می‌پردازد. آنچه این کتاب را از نظر ادبی مهم می‌کند، سبک خاص نگارش آن است. این رمان مضامینی مانند ازدواج، ادراک، حافظه و گذر زمان را به شکلی سمبولیک بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانیم: با بهترین رمان‌های سیاسی آشنا شوید

21. تبصره ۲۲

«تبصره ۲۲» نوشته جوزف هلر نویسنده و طنزپرداز آمریکایی است. از این رمان اغلب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رمان‌های قرن بیستم یاد می‌شود و به‌عنوان یکی از بهترین کتاب های جهان شناخته می‌شود. این کتاب به سبک کمدی سیاه نوشته‌شده و وقایع مربوط به سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۴ یعنی جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. وقایع از دیدگاه شخصیت‌های مختلف توصیف می‌شود و خطوط داستانی جداگانه‌ای دارد که دارای توالی زمانی نیستند و دارای مؤلفه‌های پست‌مدرنیسم است. تحریف عدالت، حرص و آز و صداقت شخصی از مفاهیمی است که در این کتاب به چالش کشیده می‌شود.

22. دل تاریکی

«دل تاریکی» رمانی کوتاه از جوزف کنراد است که در سال ۱۸۹۹ منتشر شد و از آن به‌عنوان یکی از بهترین کتاب های جهان یاد می‌شود. دل تاریکی داستان کار مارلو یک حمل‌کننده عاج در کنگو را بازگو می‌کند. مارلو در طول سفر خود طی اتفاقاتی از دیدن آنچه تاجران اروپایی با بومیان انجام می‌دهند، شوکه می‌شود. کنراد در این کتاب، مسائل پیرامون امپریالیسم و جنونی که با امپریالیسم پیوند تنگاتنگی دارد را به روش‌های پیچیده‌ای بررسی می‌کند و مضامینی مانند پوچ بودن شر و بیهودگی را مطرح می‌کند.

23. خشم و هیاهو

«خشم و هیاهو» اثر ویلیام فاکنر به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران بهترین اثر اوست و در لیست بهترین کتاب های جهان قرار دارد. به سبک گوتیک جنوبی و مدرن نگاشته شده است. نمایشی دراماتیک از زوال یک خانواده اشرافی در شهرستانی در شمال می‌سی‌سی‌پی است. داستان به چهار بخش تقسیم‌شده و تاریخ توسط سه برادر و سپس بخشی توسط یک راوی دانای کل روایت می‌شود. موضوعاتی مانند زوال و فساد، عشق طبیعی و غیرطبیعی بین خواهر و برادر و اقوام در آن مطرح می‌شود.

24. ۱۹۸۴

کتابی پادآرمانشهری «۱۹۸۴» توسط جورج اورول در سال ۱۹۴۹ نوشته‌شده است و از لحاظ موضوعی، بر پیامدهای تمامیت‌خواهی، نظارت بر توده و گروه‌بندی سرکوبگرانه مردم و رفتارهای درون جامعه تمرکز دارد. اورول می‌خواست که کتابش هشداری علیه تمامیت‌خواهی باشد و آن‌قدر موفق عمل کرد که کتابش به یکی از بهترین کتاب های جهان تبدیل شد. به نظر اورول وقتی همه‌چیز حتی روابط عاشقانه شما را زیر نظر می‌گیرند،‌ نخواهید توانست آزادانه عشق واقعی را تجربه کنید. فضای سرد کتاب تأثیر عمیقی بر خوانندگان گذاشت و به موفقیتی دست‌یافت که کتاب‌های بسیار کمی به آن می‌رسند. ۱۹۸۴ یک شاهکار و از بهترین کتاب های جهان است.

25. آرزوهای بزرگ

«آرزوهای بزرگ» اثر چارلز دیکنز، نویسنده شهیر انگلیسی، از دیگر بهترین کتاب های جهان است. این کتاب در ژانر رمان تربیتی به شکلی نوشته‌شده است که داستان یک مرد و زن را از کودکی تا بلوغ و بزرگسالی دنبال می‌کند. کتاب دوران کودکی و جوانی پیپ شاگرد آهنگر در دهکده‌ای روستایی را دنبال می‌کند. او ناگهان از یک خیر مرموز ثروت هنگفتی به دست می‌آورد و به لندن نقل‌مکان می‌کند و در آنجا وارد جامعه ثروتمندان می‌شود. دیکنز در آرزوهای بزرگ به‌عنوان یکی از بهترین کتاب های جهان مضامینی مانند جاه‌طلبی و خودسازی، محبت، وفاداری و وجدان، طبقات اجتماعی، جنایت، گناه و بی‌گناهی، پیچیدگی، تحصیلات و خانواده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

26. خوشه‌های خشم

«خوشه‌های خشم» نوشته جان استاینبک  نویسنده آمریکایی یکی دیگر از بهترین کتاب های جهان ست که استاین‌بک برای نگارش آن برنده جایزه پولیتزر شد. اتفاقات این رمان در دهه ۱۹۳۰ میلادی و در سال‌های پس از بحران اقتصادی بزرگ آمریکا روی می‌دهد. کتاب، روایت کننده سفر طولانی یک خانواده تنگدست آمریکایی است که به امید زندگی بهتر، از ایالت اوکلاهما به کالیفرنیا مهاجرت می‌کنند؛ اما اوضاع آن‌گونه که آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند پیش نمی‌رود. این رمان هم‌اکنون جزو چهل اثر برتر کلاسیک سده بیستم و از بهترین کتاب های جهان به شمار می‌آید.

27. کشتن مرغ مقلد

«کشتن مرغ مقلد» یا کشتن مرغ مینا رمانی نوشته هارپر لی، نویسنده آمریکایی در سال ۱۹۶۰ میلادی است. این رمان جایزه پولیتزر را به دست آورده و از بهترین کتاب های جهان است که به زبان‌های متعددی ترجمه و همیشه بسیار پرفروش است. این کتاب بر اساس دوران کودکی واقعی هارپر لی است و داستان بلوغ یک دختر جوان را در ضمن یک درام تیره‌تر درباره ریشه‌ها و عواقب نژادپرستی و تعصب روایت می‌کند و نشان می‌دهد چگونه خوب و بد می‌توانند در جامعه یا افراد وجود داشته باشند. ضدنژادپرستی بود این رمان آن را به یکی از بهترین کتاب های جهان تبدیل کرد.

28. محاکمه

«محاکمه» که توسط فرانتس کافکا نوشته‌شده است، یکی از مهم‌ترین رمان‌های قرن بیستم و از بهترین کتاب های جهان است. داستان وحشتناک یوزف ک. کارمند بانکی است که به‌طور ناگهانی و غیرقابل توضیحی دستگیر می‌شود و باید در برابر اتهامی که نمی‌تواند درباره آن هیچ اطلاعاتی کسب کند، از خود دفاع کند. خوانش داستان کافکا چه به‌عنوان یک داستان اگزیستانسیال، یک تمثیل یا پیشگویی از افراط بوروکراسی مدرن که با جنون توتالیتاریسم پیوند خورده است باشد، برای نسل‌ها از خوانندگان حقیقتی هولناک و قابل‌درک است و این کتاب را در مجموعه بهترین کتاب های جهان قرار داده است.

29. دلبند

«دلبند» نام رمانی اثر تونی موریسون است. این رمان یک سال پس از انتشار برنده جایزه داستانی پولیتزر شد و در لیست بهترین کتاب های جهان قرار دارد. دلبند به بررسی میراث مخرب برده‌داری می‌پردازد و زندگی زنی سیاه‌پوست به نام ست را از روزهای قبل از جنگ داخلی به‌عنوان برده در کنتاکی تا دوران آزادی او در سینسیناتی، اوهایو، در سال 1873 نشان می‌دهد. کتاب دلبند که از بهترین کتاب های جهان محسوب می‌شود ویرانی‌های فیزیکی، عاطفی و روحی ناشی از برده‌داری را بررسی می‌کند، ویرانی که همچنان برده‌های سابق حتی در آزادی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

30. غریبه

اولین رمان خارق‌العاده آلبر کامو با نام «غریبه» از زمان انتشار خود در سال 1946، از بهترین کتاب های جهان شد که تأثیر عمیقی بر میلیون‌ها خواننده گذاشته است. کامو از طریق روایت داستان مردی معمولی که ناخواسته مرتکب قتلی بی‌معنا در ساحل الجزایر می‌شود، به بررسی مقوله‌ای پرداخت که از آن به‌عنوان «برهنگی انسان در مواجهه با امر پوچ» یاد می‌کرد. کتاب غریبه با نگاه متفاوتش به بی‌معنایی زندگی انسان از بهترین کتاب های جهان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانیم: کتاب‌ های پرفروش پاییز 1401 به انتخاب بوکلند

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
تهرانی
1402/4/23
با سلام پیشنهاد می کنم با کتاب های زوج نویسنده ی ایرانی(دکتر حمید رضائی و دکتر فرشته مرزبان) در موضوع موفقیت که انتشار کتاب های خود را از سال 1401 شروع کرده اند هم آشنا شوید. برخی از ویژگی های کتاب های ایشان عبارت است از: – خلاصه گویی – جامعیت مطالب به طوری که به جنبه ها و ابعاد مختلف در موضوع موفقیت پرداخته اند – رعایت اصل انگیزش در کنار آموزش – جذابیت آثار به خاطر رعایت جنبه های خلاقانه در ارائه ی مطالب – قابلیت فهم و پذیرش مفاهیم برای افراد با سطح تحصیلات و سلیقه های مختلف.
نظر خود را بنویسید: