جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

آتوسا دختر کورش بزرگ

قیمت:
450,000 تومان
مشخصات کتاب آتوسا دختر کورش بزرگ
کشور مبدا
تعداد صفحات
640 صفحه
شابک
9789643157449
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
15
این کتاب در یک نگاه

کتاب «آتوسا؛ دختر کوروش بزرگ» اثر «هلن افشار» است که نشر توس آن را چاپ کرده است. این کتاب در قالب یک رمان تاریخی نوشته شده و داستانی هیجان‌انگیزی از زندگی آتوسا، دختر کوروش بزرگ، پادشاه پارس و خلق امپراطوری هخامنشی را روایت می‌کند.




بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب آتوسا دختر کورش بزرگ

خانم افشار با استفاده از دقت تاریخی و تخیل خلاقانه‌اش، شخصیتی قوی و زندگی پرفراز و نشیب آتوسا را به تصویر می‌کشد. آتوسا، دختری با هوش برتر و استعدادهای خاص است که در یک خانواده اشرافی و در دوران حکومت کوروش بزرگ به دنیا می‌آید. در طول داستان، آتوسا با رویارویی با چالش‌ها و توطئه‌ها و فتنه‌های سیاسی، در میان صحنه‌هایی پر از رمز و راز، درگیر ماجراهای هیجان‌انگیزی می‌شود. او در مسیر جستجوی هویت و خودشناسی قرار می‌گیرد و دگیر نبردهای داخلی و خارجی برای حفظ امپراطوری و خانواده‌اش قرار دارد.

خواننده در کتاب آتوسا با توصیفی دقیق، زبانی زیبا و صحنه‌های جذاب روبه‌رو است که او را به دنیای باستانی ایران می‌برد. در این سفر به زمان، عناصر تاریخی، روایت ماجراجویانه و عاشقانه با هم ترکیب می‌شوند و معجون رنگارنگی می‌سازند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب آتوسا چیست؟

نظرات زیر از سایت طاقچه آورده شده‌اند. خواننده‌ای از حال و احوال فضای کتاب می‌گوید و می‌نویسد: «درباره این کتاب همین نکته را بگویم که با وجود تنگی وقت، نتوانستم در برابر نخواندش مقاومت کنم! و سه روز تمام در ایران باستان و در میان کاخ‌های پاسارگاد، سنگ‌نوشته‌های ارگ پارسه، ایلام قدیم، بابل و... سِیر کردم. نویسنده، زندگی این بانو را از زیر گردوغبارهای هزاران ساله زمان و پیچ‌وخم‌های تاریخ کهن هخامنشیان بیرون کشیده و سعی کرده است، تصویر نسبتا روشنی از فراز و نشیب‌های حیات او را پیش روی ما بگذارد؛ این کتاب از نوجوانی بانو آتوسا در زمان پادشاهی کوروش تا اعلام جانشینی خشایارشاه توسط داریوش را در بر می‌گیرد. به همه این‌ها پانوشت‌های مفید را نیز اضافه کنید.»

مخاطب دیگری نیز از سختی‌های! این‌گونه کتاب‌ها می‌گوید: «مشکل من با کتاب‌های جذاب همین است که همه زندگی‌ام را تعطیل می‌کنم تا تمام شود؛ بنابراین سعی می‌کنم فاصله‌ام را با آن‌ها حفظ کنم!»

پاشا هم از منابع کتاب نوشته است: «یک لحظه هم برای خواندن این کتاب درنگ نکنید. متن گیرا و جذاب، داستان پُرکِشش و پرحادثه همراه با اطلاعات سرشار از وقایع و رویدادهای تاریخی جلوی روی شماست و از همه‌ی این‌ها مهم‌تر این است که برای داستان‌های تاریخی، رفرنس‌های معتبر ارائه داده است که به داستان اعتبار می‌بخشد.»

جملاتی که شاید انگیزه خواندن کتاب باشند

در بخشی از کتاب و همان اوایل کتاب نویسنده شخصیت اصلی داستان را این‌گونه معرفی می‌کند: «آتوسا، دختر میانی خانواده، در پانزده سالگی با اندامی کشیده و باریک، انگشت بلندتر از مادر و خواهر بزرگ‌ترش دیده می‌شد و زین سبب بیگانگان او را خواهر بزرگ‌تر می‌پنداشتند. ابروهایی چون کمان و چشم‌هایی مشکی که در بازخورد روشنایی آفتاب و رنگ لاجوردین جامه‌اش سورمه‌ای به چشم می‌آمد، همراه با گونه‌های برجسته به او چهره‌ای رام‌ناشدنی می‌بخشید. گیسوان انبوه مشکفام تا باریکی کمر، پیکرش را در بر می‌گرفت. خوی و منش جستجوگر و نگاه هوشیارانه‌ی او به زندگی، زبانزد درباریان بـود. از این روی، شماری از بانوان او را دختری جوان با گرایش‌های مردانه می‌شناختند. او دوست داشت هر کاری را بیاموزد. از درست کردن یک نوشیدنی تا روش برپای داشتن گردونه‌ی جنگی. مردم پرسش‌های نخست را که به آشپزخانه برمی‌گشت به آسودگی پاسخ می‌دادند. و بهره دیگر مایه شگفتی‌شان می‌شد. با این همه او دلی مهربان و روانی سازگار داشت.»

یا در جایی دیگر از کتاب درباره قضاوتی که ما از دیگران می‌کنیم، می‌خوانیم: «ما مردم بدین‌گونه داوری می‌کنیم، یا سپیدِ سپید، یا سیاهِ سیاه. آن هم در زمانی که همگی خاکستری هستیم.»

و جایی دیگر از کتاب: «زندگی تلاشی است برای نزدیک کردن آن‌چه هست، به آن‌چه آرزو داری.»

درباره نویسنده کتاب آتوسا دختر کوروش بزرگ

هلن افشار نویسنده و پژوهشگر تاریخ ایرانی است. کتاب «صخره و ماه» کتاب دیگر اوست.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «آتوسا دختر کورش بزرگ»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.