جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

زندگی دروغین بزرگ سال ها

قیمت:
180,000 تومان
مشخصات کتاب زندگی دروغین بزرگ سال ها
کشور مبدا
تعداد صفحات
471 صفحه
شابک
9786008584551
سال خلق اثر
2020
سال انتشار
2020
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

زندگی دروغین بزرگسال‌ها نوشته نویسنده معروف النا فرانته است. النا‌ در این کتاب به چالش‌هایی که ما هنگام ترک نوجوانی و ورود به بزرگسالی با آن‌ها مواجه می‌شویم به صورت خیلی خاص اشاره کرده است و برای درک بهتر داستان، سرگذشت دختری به اسم جووانا را برای ما تفسیر کرده‌است.




بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «زندگی دروغین بزرگ سال ها»

خلاصه کتاب زندگی دروغین بزرگ سال ها

کودکی و نوجوانی مقطعی از سن انسان هستند که آن را با خیال آسوده‌ و راحت پشت سر می‌گذاریم و با همین تصور به سوی بزرگسالی می‌رویم، اما با ورود به بزرگسالی تمام تصورات و خیال‌های ما کامل از بین می‌رود. بزرگسالی سنی است که ما حتی گاها برای راحت‌تر زندگی کردن دست به دروغ‌های ریز و درشتی می‌زنیم که پس از مدتی برای‌مان شبیه به یک عادت کهنه می‌شوند. کتاب زندگی دروغین بزرگ‌سال‌ها، راجع‌به زندگی دختری است که حتی خودش هم باورش نمی‌شود که چطور با رنجیده شدن از یک جمله، سرنوشت خودش را عوض می‌کند.

جووانا نوجوان ۱۶ ساله‌ای است که به همراه پدر و مادر فرهیخته‌اش زندگی می‌کند. پدر و مادر جووانا همیشه با درک‌ و رعایت شرایط سنی جووانا تمامی چارچوب‌های لازم را در نظر می‌گرفتند اما در یکی از روزها که‌ پدر جووانا روز سختی را تجربه کرده بود ناخواسته باعث ناراحت شدن دخترک می‌شود. حرفی که باعث ناراحتی و افسردگی شدید جووانا شد... او که دیگر به زیبایی ظاهر خودش اعتقادی نداشت، حتی به ناچار تصمیم‌ به ترک خانه می‌گیرد... .

این کتاب تمامی زوایای رفتار و تغییر رفتار انسان‌ها در زمان جوانی، راه‌های درست برخورد کردن با آن‌ها و تناقضات موجود در بزرگسالی را برای ما به بهترین روش تفسیر کرده است.

درباره ترجمه کتاب زندگی دروغین بزرگسال ها

  • کتاب زندگی دروغین بزرگسال‌ها که ‌در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، در سال ۱۴۰۲ توسط سارا عصاره و زهرا شکوهی‌فر ترجمه شد.

امتیاز کتاب زندگی دروغین بزرگسال ها در گودریدز

تعداد نظرات: 6,828

تعداد امتیازدهی: 67,493

میانگین امتیاز (از 5): 3.7

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره‌ی کتاب زندگی دروغین بزرگسال ها چیست؟

پریسا بابایی نظرش را چنین ابراز داشته:

«سبک نوشتنش رو خیلی دوست دارم. توصیفاتش از دنیای درون و بیرون به اندازه اس و سرعت روایتش مناسبه، تند و کند نیست درباره دختری نوجوونه که همزمان درگیر تغییرات سن بلوغ، مشکلات خانوادگی، افت تحصیلی و... میشه، اولش کنترل همه چیز از دستش خارج میشه و خودش هم بیشتر سعی میکنه ناهنجار باشه، ولی بعد خودش رو به روال عادی برمیگردونه رمان آرومیه و اتفاقات عجیب و غریب و پایان غیرقابل انتظار نداره.»

نظر امیر رستگار را راجع‌به کتاب می‌خوانیم:

«این داستان اگر واقعی باشد نمیشود ازش ایراد گرفت. آدم بزرگ‌ها کودک‌هایی هستند که پوست آدم بزرگ به تن کرده‌اند و این با گذشت زمان انجام میگیره اگر یک کودک همه چیز را بداند نامش کودک نیست ومیشود او را نوجوان خطاب کرد اگر پدر و مادر از هم جدا شوند نوجوان هم از خیلی چیز‌ها جدا میشود از مهر پدر و مادر، از دوستانش، از درس و... زندگی جووانا اینگونه بود و دوستانش هم اینگونه شدند شاید بعد از خواندن این کتاب به دست نوجوان، وی فکر کند تنها نیست واین خصوصیت پا گذاشتن به دنیاییست که برعکس کودکی راه برگشتی از اشتباهات نیست.»

درباره نویسنده کتاب زندگی دروغین بزرگسال ها

النا فرانته در سال ۱۹۴۳ در ناپل ایتالیا متولد شد. البته النا فرانته نام مستعار این نویسنده است و او به صورت ناشناس فعالیت می‌کند‌. کتاب‌های فرانته با توجه به داشتن طرفدارهای زیاد در ۳۹ کشور جهان ترجمه و به چاپ رسیده است. فرانته در سال ۲۰۱۶ در بین ۱۰۰ نویسنده تاثیرگذار جهان قرار گرفت.

«آنان که می‌روند و آنان که می‌مانند»، «دوست باهوش من»، «داستان کودک گمشده» و «داستان یک نام جدید» نام تعدادی از کتاب‌های فرانته هستند.

اقتباس ها از کتاب زندگی دروغین بزرگسال ها

سریال زندگی دروغین بزرگسال‌ها به کارگردانی ادوارد دی آنجلیس اقتباسی بزرگ از این کتاب است.

افتخارات و جوایز کتاب زندگی دروغین بزرگسال ها

  • کتاب پرفروش ملی
  • کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز
  • نامزد جایزه Kirkus برای داستان 2020
  • بهترین کتاب سال 2020 از نظر رسانه‌هایی همچون واشنگتن‌پست، مجله اپرا، مجله تایم، گاردین، فایننشال‌تایمز، تایمز بریتانیا، آیریش‌تایمز

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کتاب زندگی دروغین بزرگسال ها

  • توانایی فرانته در جلب نظر خوانندگانش بی‌نظیر است. این رمان به‌خوبی ایده‌آل‌های غیرمنطقی جامعه در پذیرش زیبایی را نشان می‌دهد . (BookPage)
  • خانم فرانته بار دیگر، با مهارت و جسارتی کم‌نظیر، داستانی را خلق می‌کند که این بار دختری جوان و در آستانه‌ی زنانگی قهرمان آن است . (Wall Street Journal)
  • استعداد خاص فرانته برای داستان‌سرایی پرتعلیق و خلق صحنه‌های پرشور زبانزد است . (The Times)

خرید کتاب زندگی دروغین بزرگسال ها

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب زندگی دروغین بزرگسال‌ها را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید، به صفحه خرید رمان هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «زندگی دروغین بزرگ سال ها»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.