جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

این داستان یک جورهایی بامزه ست

قیمت:
59,000 تومان
مشخصات کتاب این داستان یک جورهایی بامزه ست
کشور مبدا
تعداد صفحات
356 صفحه
شابک
9786008812159
سال خلق اثر
2006
سال انتشار
1399
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
4
این کتاب در یک نگاه
کتاب «این داستان یک جورهایی بامزه‌ست» در رابطه با فاصله‌گیری از افسردگی و خودکشی است؛ در پیش رو شرایط فردی افسرده را به خوبی توضیح داده و برای خواننده صراحت خاصی را به همراه دارد. شخصیت اصلی رمان، گریک، به طور ناگهانی افسرده می شود؛ راه‌هایی که وی برای درمان خود انتخاب می‌کند و به کار می‌گیرد برای‌تان به‌شدت خاطره‌انگیز و قابل لمس خواهد بود، به ویژه پیدا کردنِ یک دوست صمیمی… .
بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «این داستان یک جورهایی بامزه ست»

خلاصه کتاب این داستان یک جورهایی بامزه ست

کرگ گیلنر نوجوان بلند پرواز و کمال‌گرایی که همیشه می‌خواست در زندگی موفق شود معتقد بود موفقیتش مستلزم آن است که به دبیرستانی معتبر راه یابد تا در آینده نزدیک بتواند به شخص مورد نظر خود برسد. اما بعد از اینکه کرگ به دبیرستانی برجسته واقع در منهتن وارد شد، نگرانی و فشاری غیر قابل تحمل را بر دوش خود احساس کرد؛ آنقدر احساسات ناخوشایند وجودش را فرا گرفت که حتی از غذا خوردن و خوابیدن دست کشید، به حدی که یک شب؛ تا آستانه مرگ پیش می‌رود.

اما وضعیت از چیزی که بود هم بدتر می‌شود و شخصیت اصلی داستان (کرگ گیلنر) در بیمارستان روانی بستری می‌شود. همسایگان جدید او در بیمارستان، افراد بسیار عجیبی هستند... فردی معتاد به روابط جنسی، دختری که با قیچی به صورت خود ضربه می‌زند و شخصی که خود را رییس جمهور کشور می‌داند. کرگ در این مکان باید با منشا و دلایل اصلی اضطراب خود روبه‌رو شود.

درباره ترجمه کتاب این داستان یک جورهایی بامزه ست

  • کتاب این داستان یک جورهایی بامزه‌ست نخستین‌بار در سال 2006 با نویسندگی ند ویزینی منتشر شد و در سال 1399 توسط هما قناد ترجمه شده و با همکاری نشر میلکان به زبان فارسی چاپ گردید.

امتیاز کتاب این داستان یک جورهایی بامزه ست در گودریدز

  • تعداد نظرات: 13105
  • تعداد امتیازدهی: 246911
  • میانگین امتیاز (از5): 4.09

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب این داستان یک جورهایی بامزه ست

  • نمی دونم چطور می‌تونم همزمان این قدر بلندپرواز و تنبل باشم.
  • وقتی می‌خوای خودتو بکشی، حرف زدن خیلی سخته. از هر چیز دیگه‌ای بالاتر و فراتره و حالت ذهنی هم نیست، جسمیه، انگار از نظر جسمی، باز کردن دهن و بیرون دادن کلمات کار سختیه. کلمات مثل حرف های آدم‌های عادی، روان و هماهنگ با مغزتون بیرون نمی‌آن. به صورت تیکه‌تیکه و مثل یخ خرد شده‌ای داخل یخ‌ساز بیرون می‌آن. وقتی پشت لب پایین‌تون جمع می‌شن دچار لکنت می‌شین، پس ساکت می‌مونین.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره ی کتاب این داستان یک جورهایی بامزه ست چیست؟

شایا دیدگاه خود را پس از خواندن کتاب اینگونه بیان می‌کند:

یه کتاب فوق العاده، راجع‎به یه پسری به اسم گریگ هستش که به افسردگی مبتلا میشه و اینکه چطوری با بیماریش مقابله میکنه. چقد حمایت خونواده گریگ رو دوست داشتم، مثلا وقتی بهشون گفت افسردگی دارم خونوادش زود بردنش پیش تراپیست و روند درمانشو پیگیری کردن. حالا فک کن به خونواده ایرانی بگی افسردگی دارم میشینن بهت میخندن و اهمیتی نمیدن، اینجاست که تفاوتها معلوم میشه. قسمت تلخ ماجرا اینجا بود نویسنده هم افسردگی داشت ولی متاسفانه مثه شخصیت کتابش نجات پیدا نمیکنه و خودشو میکشه. بازم معلوم میشه که افسردگی چقد بیماری خطرناکیه و باید جدی گرفتش.

رعنا هم نظرش را در سایت طاقچه نوشته:

زیبایی این کتاب به آبادی بعد از ویرانی اونه. منظورم اینه که نویسنده ابتدا کاملا مخاطبش رو به همراه گرگ به ورطه ی افسردگی وپوچی میکشونه و با توصیف بسیار زیاد جزییات به این مسئله دامن میزنه شخصیت پردازی گرگ و تولید بحران در زندگیش عالیه طوری که مخاطب رو دچار حس اضطراب و سردرگمی میکنه البته حرف و پیغام اصلی نویسنده بسیار ساده و حتی به شکلی میشه گفت کلیشه است :«هرکس باید به سمت علایق و استعدادهای واقعیش بره ودنیا به کسی که از این قانون تخطی بکنه رحم نمیکنه! » اما پرداخت این پیغام خوب و به نظرم کافی بود اساسا نکته‌ی مثبت این رمان به اندازه‌ی کافی منفی بودنشه.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

داشتم خواب می‌دیدم. نمی‌دونم چه خوابی بود، ولی وقتی بیدار شدم حس افتضاحی نسبت به بیداری داشتم. نمی‌خواستم بیدار شم. وقتی خواب بودم خیلی بیشتر بهم خوش می‌گذشت و این واقعا ناراحت‌کننده‌س. تقریبا چیزی مثل یه کابوس وارونه بود، مثل وقتی که داری می‌بینی و از خواب می‌پری و خیالت راحت می‌شه. منتهی وقتی بیدار شدم کابوسم شروع شد... .

درباره نویسنده کتاب این داستان یک جورهایی بامزه ست

ند ویزینی نویسنده آمریکایی 4 اپریل 1981 متولد شد، او دوران کودکی خود را در بروکلین گذراند و به دبیرستانی در منهتن رفت که بر زندگی‌اش تاثیر به سزایی داشت. او با انتشار مقاله‌ای برای هفته‌نامه‌ی نیویورک پرس، وارد حوزه‌ی نویسندگی شد و بعد از مدتی، با انتشار متنی درباره‌ی زندگی نوجوانان در مجله‌ی نیویورک تایمز، نامی برای خود دست و پا کرد.

ند در سن بیست سالگی به علت بیماری افسردگی راهی آسایشگاه روانی شد و در سن 32 سالگی در بروکلین به زندگی خود پایان بخشید.

اقتباس ها از کتاب این داستان یک جورهایی بامزه ست

فیلمی کمدی-درام It's Kind of a Funny Story  در سال 2010 به کارگردانی آنا بودن و رایان فلک با اقتباس از کتاب این داستان یک جورهایی بامزه‌ست ساخته شده است.

افتخارات و جوایز کتاب این داستان یک جورهایی بامزه ست

  • جزو لیست برترین رمان های ادبیات نوجوان
  • فیلمی براساس این کتاب در سال 2020 ساخته شده
  • نامزد جایزه لینکلن در سال 2009 (Lincoln Award Nominee)
  • برنده Goldener Lutfi  در سال 2008

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره این داستان یک جورهایی بامزه ست

  • داستانی باشکوه، استادانه و پرظرافت (Barnes & Noble)
  • رمانی بسیار خواندنی و بی نهایت امیدبخش (Publishers Weekly)
  • داستانی فوق‌العاده تکان‌دهنده  (Book Browse)
  • نیویورک تایمز راجع‌به رمان این‌طور گفته: «فوق‌العاده است، خنده‌دار، عمیق و تلخ. کتابی که خواننده را خلع سلاح می‌کند‌.»

خرید کتاب این داستان یک جورهایی بامزه ست

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب این داستان یک جورهایی بامزه‌ست را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید، به صفحه خرید رمان هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «این داستان یک جورهایی بامزه ست»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.