جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

برادران‏ کارامازوف/ 2 جلدی

قیمت:
1,070,000 تومان
مشخصات کتاب برادران‏ کارامازوف/ 2 جلدی
کشور مبدا
تعداد صفحات
1183 صفحه
شابک
9786003767928
سال خلق اثر
1880
سال انتشار
1880
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه
کتاب برادران‏ کارامازوف با عنوان انگلیسی The brothers Karamazov، آخرین اثر فئودور داستایفسکی -نویسنده شهیر روس- است که چند ماه قبل از مرگ او در دسترس عموم قرار گرفت. ترجمه صالح حسینی از برادران کارامازوف را انتشارات آمون برای اولین بار در سال 1367 منتشر کرد و پس از آن نشر ناهید اقدام به چاپ این کتاب کرد.
بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «برادران‏ کارامازوف/ 2 جلدی»

خلاصه کتاب برادران‏ کارامازوف/ 2 جلدی

برادران کارامازوف روایت یک قتل و محاکمه قاتل است که با مثلث‌های عشقی پیچیده‌تر شده است. منتقدان این رمان را یکی از برترین رمان‌های کلاسیک و از بهترین آثار داستایفسکی می‌دانند. نگارش برادران کارامازوف دو سال به طول انجامید و ابتدا به صورت پاورقی در یک نشریه به چاپ رسید، اما نگارنده چند ماه پس از انتشار این اثر دیده از جهان فرو بست. این کتاب حاوی مضامین فلسفی و روانشناسی است و اندیشمندان معروفی از جمله انیشتین، فروید و هایدگر این رمان را تحسین کرده و بر مفاهیم روانشناسی آن صحه گذاشته‌اند. با اقتباس از برادران کارامازوف تاکنون شش اثر سینمایی ساخته شده است.

درباره ترجمه کتاب برادران‏ کارامازوف

  • برادران‏ کارامازوف نوشته فئودور داستایفسکی به بیش از ۷۰ زنده دنیا ترجمه شده است.
  • برادران‏ کارامازوف در ایران نیز بارها توسط مترجمان مختلف به زبان فارسی برگردانده شده است.
    صالح حسینی در نشر ناهید، اصغر راستگار در نشر نگاه، احد علیقلیان در نشر مرکز، پرویز شهدی در نشر مجید (به‌سخن)، نسرین مجیدی در نشر روزگار، آرا جواهری در نشر پارمیس، اسماعیل قهرمانی پور در نشر سمیر، مشفق همدانی در  نشر بدرقه جاویدان و مترجمان دیگر کتاب برادران‏ کارامازوف را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند.

امتیاز برادران‏ کارامازوف در گودریدز

  • تعداد نظرات: 17,464
  • تعداد امتیازدهی: 315,791
  • میانگین امتیاز (از 5): 4.36

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب برادران‏ کارامازوف

  • از دروغ بپرهیز، از همه‌ی دروغ‌ها، مخصوصاً دروغ به خودت.
  • راز زندگی انسان فقط در زنده‌بودن نیست؛ بلکه باید انگیزه‌ای هم برای زندگی کردن داشته باشد. بدون داشتن وجدانی آرام، چه دلیلی دارد به زندگی ادامه دهد؟
  • زندگی بهشت است و ما همگی در بهشت هستیم؛ ولی نمی‌خواهیم این را بدانیم؛ بااین‌همه اگر بخواهیم این موضوع را درک کنیم، فردا سراسر دنیا بهشت می‌شود.
  • از خودم می‌پرسم جهنم چیست؟ به نظرم رنج ناتوانى از دوست داشتن است.
  • اگر آدم زیادی بداند، زود پیر می‌شود.
  • خداوند دوستدار قدرت نیست؛ بلکه حقیقت را گرامی می‌دارد.
  • مردم تهیدست درد و رنج را ساکت و بدون شکوه و شکایت و با صبر و شکیبایی فراوان تحمل می‌کنند.
  • در حقیقت همیشه درباره سنگدلی «حیوان‌صفتانه» آدم‌ها صحبت می‌شود؛ ولی این گفته توهین و بی‌انصافی بزرگی است نسبت به حیوان‌ها .
  • برادران، از گناه آدمیان مهراسید. آدمی را حتی در گناهش هم دوست بدارید، چون محبت شما جلوه‌ای از محبت ملکوتی است و والاترین محبت بر روی زمین است.
  • فکر می‌کنم اگر شیطان وجود نداشته باشد و انسان آن را خلق کرده باشد، به‌صورت و با صفات خودش آفریده است. پس این همان کاری است که در مورد خدا هم کرده است.

نظر خوانندگان سراسر دنیا درباره کتاب برادران کارامازوف چیست؟

محمد قائم‌خانی نویسنده و منتقد، برادران کارامازوف را برترین اثر داستایوسکی می‌داند:

به نظر من برادران کارامازوف مثل تمام شدن یک اپرا در اوجش یا خداحافظی یک اسطوره‌ فوتبال در بهترین دوره‌ بازی‌اش است. زندگی شخصی و نوشته‌های داستایفسکی به شدت به هم وابسته‌اند؛ چه زمانی که داستان اولش را می‌نویسد و سوسیالیست‌های روس به‌شدت از او استقبال می‌کنند، چه زمانی که به خاطر جلسه‌ای که برای خواندن نامه‌ی بلینسکی برگزار کرده بود، دستگیرش کردند، به سیبری تبعید شد و تا پای اعدام نیز رفت.

علیرضا سمیعی -نویسنده و پژوهشگر- بر این باور است که داستایفسکی در این رمان اخلاق‌گرایی و باورهای دینی را به چالش کشیده است:

اکثر فجایع و اعمال نادرست را کسانی انجام دادند که خودشان را اخلاق‌گرا می‌دانستند. به ندرت ما چنین شجاعتی را بین نویسندگان ایرانی می‌بینیم که نشان بدهند چطور این اخلاق‌گرایی عفونی به شکل زشت‌ترین چهره از دوران معاصر تجلی پیدا کرده است. در برادران کارامازوف ایوان با آن اخلاق‌گرایی عفونی که دارد، با اعتقاد به جمله «در دنیایی که خدا وجود ندارد، هر کاری مجاز است»، نقشه‌ قتل پدر را می‌کشد تا برادر نامشروع‌شان نقشه‌ او را عملی کند و پدر را بکشد.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

داستایفسکی بر این باور است که فقر و ثروت می‎توانند به یک اندازه خطرناک باشند و انسان را به ورطه هلاکت بکشانند:

شما به اندازه افراد غنی و قدرتمند حق دارید. دریغ نکنید تا نیازهایتان را برآورده کنید؛ در واقع نیازهای خود را گسترش دهید و بیشتر درخواست کنید. این دکترین دنیای امروز است و آن‌ها بر این باورند که این آزادی است. نتیجه برای غنی انزوا و خودکشی، برای فقرا حسادت و قتل است.

در بخش دیگری از کتاب از قول آلیوشا می‎خوانیم:

چهره انسان غالبا بسیاری از مردم را که هنوز در عشق بی‌تجربه‌اند، از دوست داشتن او باز می‌دارد. اما با این همه در آدمی محبت بسیار هست، کم‌وبیش شبیه به عشق مسیح، این را می‌دانم، ایوان. خوب هنوز این را نمی‌شناسم، و نمی‌توانم درکش کنم، و انبوه بیشمار مردمان دیگر هم به همراه من آن را نمی‌توانند بفهمند. سوال این است که آیا از خوی بد آدم‌ها سرچشمه می‌گیرد یا در طبیعت آن‌ها سرشته است. به نظر من، عشق مسیح به مردن، در نوع خود معجزه‌ای است که بر روی زمین ناممکن است. درست است، او خدا بود، اما ما خدا نیستیم. بگذار بگویم، مثلاً من توان تحمل رنجی عظیم را دارم، اما کس دیگر هرگز قادر به پی بردن به میزان رنج من نخواهد بود؛ چون او دیگری است، نه من. و گذشته از آن انسان به‌ندرت مایل است رنج دیگران را تصدیق کند.

در بخش‌های زیادی از کتاب مفاهیم عمیقی از زبان شخصیت‌های کتاب روایت می‌شود:

به‌گمانم، خود آدم‌ها سزاوار سرزنش هستند؛ بهشت به آنان دادند، آزادی خواستند و آتش را از آسمان ربودند، هرچند می‌دانستند که ناشاد می‌شوند، پس نیازی به دلسوزی برای آنان نیست. با فهم اقلیدسی رقت‌بار و خاکی‌ام، اول و آخر دانسته‌هایم این است که رنج وجود دارد و هیچ‌کس مقصر نیست؛ و معلول از پی علت می‌آید، ساده و سرراست؛ و همه‌چیز جریان می‌یابد و سطح خود را پیدا می‌کند.

درباره نویسنده کتاب برادران کارامازوف

فئودور میخائلوویچ داستایفسکی -نویسنده مشهور روس- در سال 1821 دیده به جهان گشود. اغلب آثار داستایفسکی بر محور بررسی ویژگی‌های روانشناختی شخصیت‌های داستان نوشته شده است. کتاب‌های او پیرامون مردم سرگشته و عصیان‌زده و روان‌پریش است. ویژگی دیگر آثار داستایفسکی مثلث عشقی و روابط عاطفی پیچیده بین شخصیت‌ها است. داستایفسکی به دلیل اعتیاد به قمار، زندگی خود را باخت و برای گذران زندگی مدتی گدایی می‌کرد. با این حال شخصیت پیچیده و آثار ماندگار و اثرگذار، او را به بزرگ‌ترین نویسنده در حوزه روانشناسی بدل کرد. روانشناسان معتقدند که آثار داستایفسکی از تأثیرگذارترین کتاب‌ها در ادبیات روانشناسی هستند. او به جرم شرکت در جلسات آزاداندیشی محاکمه شد و تا پای چوبه دار رفت، اما مورد بخشش قرار گرفت. داستایفسکی در نگارش آثار خود تا حد زیادی تحت تأثیر فیلسوفان و نویسندگان هم‌عصر خود بود. در عین حال نویسندگان زیادی از جمله چخوف و ژان‌پل سارتر هم او را الگوی خود قرار دادند. آثار داستایفسکی به بیش از 170 زبان در سراسر دنیا ترجمه شده است.

نظر نویسنده درباره کتاب برادران‏ کارامازوف

مسئله اصلی که در همه بخش‌های این کتاب دنبال خواهد شد، همان مسئله‌ای است که من در سراسر زندگی، آگاهانه یا ناآگاهانه، از آن رنج برده‌ام و آن وجود خداست.

نکات جالب درباره کتاب برادران‏ کارامازوف

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • نویسنده کتاب برادران‏ کارامازوف چهار ماه پس از انتشار این شاهکار ادبی، فوت کرد.
  • نویسنده، قهرمان کتاب را به نام پسرش که به تازگی در خردسالی درگذشته بود «آلیوشا» نام‌گذاری کرد.
  • فئودور داستایفسکی از یک ماجرای قتل واقعی برای نوشتن داستان الهام گرفت.
  • پاپ فرانسیس مطالعه این کتاب را به همه توصیه کرده است.

اگر به دنبال یک تجربه ادبی چالش‌برانگیز و عمیق هستید، برادران‏ کارامازوف یک گزینه عالی برای خواندن است.

اقتباس ها از کتاب برادران‏ کارامازوف

کتاب برادران کارامازوف در قالب فیلم و آثار تلویزیونی اقتباس شده است. محبوب‌ترین اقتباس‌های سینمایی از رمان عبارت‌اند از:

  • فیلم برادران کارامازوف به کارگردانی ریچارد بروکس، با بازی یول براینر و ماریا شل که در سال ۱۹۵۸ ساخته شد. این فیلم کاندید یک اسکار و نخل طلای کن شد.
  • فیلم برادران کارامازوف ساخته کیریل لاورُف محصول سال ۱۹۶۹کشور شوروی سابق که کاندید جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی در سال ۱۹۷۰ شد.

افتخارات و جوایز کتاب برادران‏ کارامازوف

  • رتبه ۸ در میان 100 رمان برتر تمام دوران

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره برادران‏ کارامازوف

برادران‏ کارامازوف نوشته فئودور داستایفسکی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های تاریخ ادبیات شناخته می‌شود. در زیر نقدهایی کلی از رسانه‌ها و افراد مشهور درباره این کتاب آورده شده است:

  • «باشکوه‌ترین رمانی که تابه‌حال نوشته شده است.»— زیگموند فروید
  • «برادران کارامازوف تأثیر عمیقی بر من گذاشت...» — جیمز جویس
  • «داستایفسکی تنها روانشناسی است که چیزی از او آموخته‌ام.»— نیچه
  • «برادران کارامازوف شاید بزرگ‌ترین رمان تمام دوران باشد.» — واکر پرسی
  • «داستایفسکی یکی از نویسندگانی است که نه‌تنها تأثیر زیادی بر من داشته است، بلکه خواندن آثارش لذت زیادی برای من به همراه داشته است.»— ویلیام فاکنر
  • «[داستایفسکی] هم‌زمان از ادبی‌ترین و خواندنی‌ترین رمان‌نویسانی است که ما همچنان به‌عنوان نویسنده‌ای بزرگ می‌شناسیم. برادران کارامازوف اوج هنر اوست—آخرین، طولانی‌ترین، غنی‌ترین و گسترده‌ترین کتاب او...» — واشنگتن پست بوک ورلد
  • «داستایفسکی یک مسیحی معتقد بود و برادران کارامازوف، آخرین و احتمالاً بزرگ‌ترین رمان او، یک استدلال صمیمانه درباره ضرورت ایمان بود عبارت «اگر خدا وجود نداشت، همه چیز مجاز بود» اغلب به داستایفسکی نسبت داده می‌شود. او در واقع هرگز این جمله را ننوشته است، اما این احساس در بخش زیادی از آثار او و به‌ویژه در «برادران کارامازوف» جاری است.»— کنان مالیک، نویسنده
  • «این کتاب چیزی را به من آموخت که در سطح بسیار عمیق‌تری می‌دانستم، اما زبان یا استدلال لازم برای بیان آن را نداشتم: اینکه معصومیت چیزی بسیار بادوام و درونی است و همچنین زودگذر.»—راشل کوشنر، رمان‌نویس
  • «دان، هربرت، شکسپیر، جین آستن، جورج الیوت، داستایوفسکی، هنری جیمز - اینها روانشناسان بزرگ هستند - بسیار بزرگتر از فروید، کلاین یا یونگ.» —سالی ویکرز
  • «خود داستایفسکی یک مسیحی ارتدوکس پرشور بود، اما او نیز بی‌ایمانی را به‌اندازه هر کس دیگری احساس می‌کرد.»—ریچارد هریس، الهی‌دان و مورخ دین
  • «کتاب برادران کارامازوف مملو از سؤالات فلسفی عمیق است، مانند وجود خدا، ماهیت اخلاق بدون خدا و نقش اراده آزاد.»—کریستین بی میلر، فیلسوف
  • «یک درام فلسفی و معنوی که حاوی تمام رذایل و فضایل زندگی است. »—پرنسس مایکل کنت

خرید کتاب برادران‏ کارامازوف

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب برادران‏ کارامازوف را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید،‌ به صفحه خرید رمان هم سری بزنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «برادران‏ کارامازوف/ 2 جلدی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.