جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

رمان های جاویدان جهان 6/ شاهزاده و گدا

قیمت:
185,000 تومان
مشخصات کتاب رمان های جاویدان جهان 6/ شاهزاده و گدا
کشور مبدا
تعداد صفحات
256 صفحه
شابک
9789643694944
قطع
جیبی
جلد
سخت
نوبت چاپ
17
این کتاب در یک نگاه

کتاب «شاهزاده و گدا» اثری به‌یادماندنی و کلاسیک از مارک تواین است که در سال 1881 به رشتۀ تحریر درآمده است. این اثر ارزشمند راوی دو زندگی موازی در قرن شانزدهم میلادی است. «شاهزاده و گدا» با موضوع انتقادی‌اش دربارهٔ تبعیض طبقاتی در بریتانیا، توجه عموم را به خود جلب کرد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب رمان های جاویدان جهان 6/ شاهزاده و گدا

داستان با تولد دو نوزاد در دو نقطۀ متفاوت از یک شهر آغاز می‌شود. «تام کانتی» پسرکی فقیری است که فرزند ناخواستۀ والدینش بوده و «ادوارد»، شاهزادۀ لندن است که غرق در غرور و ثروت پا به دنیا می‌گذارد. داستان با بزرگ شدن این دو پسر در دو شرایط بسیار متفاوت ادامه می‌یابد تا جایی که به‌طور تصادفی جای این دو کودک عوض می‌شود. تام ژنده‌پوش در مقام شاهزاده وارد قصر می‌شود و ادوارد مجبور است برای بقای خود در کوچه پس‌کوچه‌های لندن با ولگردان و راهزنان بجنگد. نکتۀ شایان توجه دربارهٔ قلم مارک تواین، پرداختن به یکی از اصلی‌ترین معضلات اجتماعی دوران خویش است. تواین با لحنی طنزآلود در تلاش است فضاحت اختلافات طبقاتی را به نمایش بگذارد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا دربارۀ کتاب شاهزاده و گدا چیست؟

یکی از خوانندگان کتاب با توجه به موضوع جالب کتاب نوشته است:

«موضوع این کتاب با توجه به نثر روان و سادۀ آن بسیار کاربردی است و حتی می‌تواند در زمرۀ کتاب‌های تعلیمی برای کودکان استفاده شود. از بابت متن و مفاهیم فهمیدنی آن خیالتان راحت باشد چون با هر سطح از آشنایی با ادبیات می‌توانید به‌راحتی با آن ارتباط برقرار کنید. اتفاقات داستان همواره با تلاش دو کودک برای متقاعد کردن اطرافیان برای شناساندن هویت واقعی خویش به آن‌ها پیش می‌رود. نقطۀ مثبت این کتاب در مقایسه با فیلمش، ارائه جزئیات بیشتر و تصویرپردازی‌های خلاقانه از سوی مخاطب است.»

خوانندۀ دیگری نوشته است:

«من این کتاب را به عنوان هدیه دریافت کردم. با ذوق فراوان داستان را شروع کردم چون قبل از آن چیزهایی دربارۀ فیلم شاهزاده و گدا شنیده بودم. داستان کشش خاصی داشت و چنان مرا مجذوب خود کرده بود که دلم می‌خواست هرچه سریع‌تر تا انتهای آن را مطالعه کنم. ترجمه روان و کاملاً گویای مطالب بود. جمله‌بندی‌ها دقیق و بی‌نقص، به‌زیبایی استعداد تواین را فاش می‌ساخت. موضوع داستان متفاوت و غنی از مفاهیم انتقادی از اختلافات طبقاتی است. فکر کنم در حق این کتاب کم‌لطفی شده است و امتیاز بیشتری را باید به آن اختصاص دهیم.»

دربارۀ ترجمۀ کتاب شاهزاده و گدا

این کتاب پرفروش و پرطرفدار توسط انتشارات متنوعی به چاپ رسیده است.

  • انتشارات علمی و فرهنگی و همچنین انتشارات امیرکبیر نسخۀ فارسی این کتاب را با ترجمۀ آقای محمد قاضی روانۀ بازار کرده‌اند. این ترجمه از جمله پرطرفدارترین ترجمه‌های این کتاب به‌شمار می‌آید.
  • انتشارات فرهنگ نشر نو ترجمۀ این کتاب را به آقای محمدرضا جعفری محول کرده است.
  • یکی دیگر از انتشاراتی که این کتاب را با ترجمۀ خانم پروین ادیب به چاپ رسانده، انتشارات کتاب پارسه است.
  • انتشارات دبیر نیز این کتاب را با ترجمۀ مهدی علوی در اختیار فارسی‌زبانان قرار داده است.
  • انتشارات آموت نیز از آن دسته انتشاراتی‌هایی است که برگردان این کتاب را با ترجمۀ خانم مرضیه خسروی منتشر کرده است.
  • انتشارات افق ترجمۀ این کتاب را با ترجمۀ آقای محسن سلیمانی در دسترس عموم قرار داده است.
  • انتشارات نگاه نیز از دیگر انتشاراتی است که نسخۀ فارسی این کتاب را با ترجمۀ خانم مریم رئیس دانا منتشر کرده است.

امتیاز کتاب شاهزاده و گدا در گودریدز

  • تعداد نظرات: 2748
  • تعداد امتیازدهی: 117795
  • میانگین امتیاز (از 5): 3.87

جملاتی از کتاب که شاید انگیزۀ خواندن باشند

کتاب شاهزاده و گدا با جملات زیر آغاز می‌شود:

«در شهر کهن‌سال لندن، در یکی از روزهای پاییز و در ربع دوم قرن شانزدهم، در خانواده فقیری موسوم به کانتی پسری به جهان آمد که پدر و مادرش خواستار آمدن او نبودند. در همان روز نوزاد انگیسی دیگری از خانواده ثروتمندی موسوم به تودور پا به عرصه وجود نهاد که پدر و مادرش قلباً خواستار او بودند. تمام مردم انگلستان نیز تولد این کودک را می‌خواستند. مدت‌ها بود که همۀ مردم انتظار تولد او را می‌کشیدند و آرزوی او را به دل داشتند و برای او به درگاه خدا دعا می‌کردند؛ چنان‌که کودک به راستی از مادر متولد شد، چیزی نمانده بود که همه از ذوق و شادی دیوانه شوند.»

در قسمت دیگری از کتاب به جابه‌جایی پسرک کانتی‌ها با شاهزاده اشاره شده است:

«آنگاه توم کانتی که مسبب و قهرمان تمام این صحنه‌ها بود ظاهر گردید و سر شاهانه خود را آهسته در برابر مردم خم کرد. وی لباسی بسیار مجلل و باشکوه مرکب از کلیجه‌ای از اطلس سفید پوشیده بود که قسمت جلو آن به رنگ ارغوانی و بر آن دانه‌های الماس بود و حاشیه آن نیز با پوست قاقم سجاف کرده بودند. روی کلیجه شنلی از پارچۀ سفید و زرین دربر کرده بود که بر آن سه پر زرین یعنی نشان خود ولیعهد می‌درخشید و حاشیۀ آن را نیز با اطلس آبی دوخته بودند. به سراپای این شنل جواهرات و سنگ‌های قیمتی دوخته بودند و قلابی از الماس درشت نیز از آن آویخته بود.»

در ادامه می‌خوانیم: «هنگامی که هیو هندن خونخوار عنان اسبش را به‌سوی خانه گرداند، جمعیت در مسیرش کوچه داد و او را که خونسرد و بی‌اعتنا بر اسب نشسته بود نگریست. پس از رفتن او حلقۀ بیکاران بار دیگر به دور محکوم و رفیق او تشکیل شد ولی سکوت محض همچنان بر میدان حکمفرما بود. لحظه‌ای نگذشت که یک نفر دهاتی از راه رسید و چون از جریان اجرای حکم مجازات و روحیۀ تماشاچیان بی‌خبر بود، بنای فحش و بی‌حرمتی را به مردی که به قول خود «شیاد و مفتری» می‌خواند، گذاشت. حتی مرد دهاتی گربه مرده‌ای در دست داشت و می‌خواست آن را بر سر مایلز بیندازد، لیکن همقطارانش که نزدیک به او ایستاده بودند مچ دستش را گرفته و به باد کتکش گرفتند و او را با ضرب لگد و اردنگ از میدان بیرون کردند.»

دربارۀ نویسندۀ کتاب شاهزاده و گدا

ساموئل لانگهورن کلمنس، معروف به مارک تواین نویسنده و طنزپرداز مشهور آمریکایی است که در سال ۱۸۳۵ در مرز ایالت میزوری آمریکا در روستای فلوریدا پا به جهان گذاشت. تواین زندگی سختی را در کودکی تجربه کرده بود. پس از مرگ پدرش برای امرار معاش در چاپخانه‌های محلی کارگری می‌کرد و بعد از چندین سال در روزنامه‌ای که متعلق به برادرش بود چاپچی شد. مارک تواین با اولیویا لنگدون، دختر یکی از صاحبان صنایع ثروتمند نیویورک پس از معاشقه با زنان بسیار ازدواج کرد. وی در سال 1907 موفق به دریافت دکترای ادبیات خود از دانشگاه آکسفورد شد. وی که به شادی و موفقیت، شهرۀ شهر بود، به علت فوت ناگهانی دختر و همسرش دچار افسردگی شدید شد و در نهایت در سال 1910 از دنیا رفت. این نویسندۀ فعال در طول عمرش آثار بسیاری را از خود برجای گذاشته است. کتاب‌های «هاکلبری فین»، «یک پیک نیک پرماجرا»، «درویش و بیگانه»، «پسر کوچولوی بد»، «تام سایر در سرزمین بیگانه» و «مردی که هادلبرگ را به تباهی کشاند» تنها بخش کوچکی از آثار بی‌شمار اوست.

اقتباس‌ها از کتاب شاهزاده و گدا

  • این کتاب بارها مورد اقتباس فیلم‌سازان قرار گرفته است و فیلم‌های متنوع تلویزیونی، سینمایی و انیمیشن‌هایی بر اساس آن ساخته شده است.
  • این داستان در سال 1937 به فیلمی در ژانر درام تبدیل شد و ویلیام کیلی و ویلیام دیترله به‌طور مشترک کارگردانی آن را به عهده داشتند.
  • یک نسخۀ سینمایی از این داستان نیز به کارگردانی ریچارد فلایشر در سال 1997 ساخته شد.

خرید کتاب شاهزاده و گدا

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب شاهزاده و گدا را با 25درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوۀ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید، به صفحه خرید رمان هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «رمان های جاویدان جهان 6/ شاهزاده و گدا»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.