جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

هنر رنگ یوهانس ایتن

قیمت:
325,000 تومان
مشخصات کتاب هنر رنگ یوهانس ایتن
تعداد صفحات
192 صفحه
شابک
9789643061739
قطع
خشتی بزرگ
جلد
سخت
نوبت چاپ
18
این کتاب در یک نگاه

کتاب «هنر رنگ ایتن» نوشته یوهانس ایتن را محمدتقی فرامرزی به فارسی برگردانده و انتشارات یساولی آن را منتشر کرده است. یوهانس ایتن در کتاب «هنر رنگ ایتن» به مباحث علمی و عملی در شناخت رنگ پرداخته است، که از کتاب‌های معتبر و کاربردی در زمینه رنگ محسوب می‌شود. این کتاب برای دانشجویان هنر و اهالی هنر مناسب است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب هنر رنگ یوهانس ایتن

کتاب «هنر رنگ ایتن» نوشته یوهانس ایتن را محمدتقی فرامرزی به فارسی برگردانده و انتشارات یساولی آن را منتشر کرده است. یوهانس ایتن در کتاب «هنر رنگ ایتن» به مباحث علمی و عملی در شناخت رنگ پرداخته است، که از کتاب‌های معتبر و کاربردی در زمینه رنگ محسوب می‌شود. این کتاب برای دانشجویان هنر و اهالی هنر مناسب است.
جهان بدون رنگ چگونه جهانی است، رنگ چه معنایی دارد و چه تأثیراتی بر ذهن آدمی می‌گذارد، جایگاه رنگ در طبیعت چیست، شناخت رنگ چه مزایایی دارد و... این‌ها سوالاتی هستند که می‌توان با خواندن این کتاب، بیش‌تر و عمیق‌تر به آن‌ها اندیشید. ایتن در کتابی که پدیدآورده خوانندگان را با دنیایی از مفاهیم رنگ و ابعادی که رنگ به جهان می‌بخشد آشنا می‌کند.
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
«تعالیمی که در این کتاب می‌آید، مبتنی بر یک نظریه زیبایی‌شناختی رنگ است که از تجربه و درک مستقیم نقاش نشأت گرفته است. برای نقاش، بیش‌تر نمود رنگ تعیین‌کننده است تا ذات رنگ، که در فیزیک و شیمی مورد مطالعه قرار می‌گیرد. زیرا نمود رنگ، آن چیزی است که چشم می‌بیند، به همین جهت، وجود تصاویر زیاد در این کتاب اجتناب‌ناپذیر است. با وجود این می‌دانم که عمیق‌ترین و حقیقی‌ترین رموز نمود رنگ حتی برای چشم غیرقابل رویت است و فقط با چشم دل مشاهده می‌شود. درون، از ضابطه بندی عقلی دوری می‌کند. شاگردان اغلب می‌پرسند: «آیا در قلمروی زیبایی‌شناختی رنگ برای نقاش قواعد و قوانین کلی وجود دارد یا درک زیبایی‌شناختی رنگ صرفاً تابع عقاید ذهنی است؟» و من هم همیشه یک جواب به آن‌ها می‌دهم: «اگر شما بدون دانش قادرید شاهکارهایی در رنگ خلق کنید، پس به دانش نیاز ندارید، ولی اگر قادر نیستید بدون دانش شاهکارهایی در رنگ خلق کنید پس باید به کسب دانش بپردازید.» مکاتب و نظریه‌ها برای لحظات ناتوانی مناسبند. گویی در لحظات توانمندی، مسائل با کشف و شهود و به خودی خود حل می‌شود. با مطالعه دقیق آثار استادان رنگ متقاعد شده‌ام که تمام آن‌ها به دانش رنگ واقف بوده‌اند. برای من نظریه‌های گوته، رونگه، بزولد، شورول و هولتزل بسیار ارزشمند هستند. امیدوارم بتوانم در این کتاب مقدار زیادی از مشکلات رنگ را حل کنم. قرار نیست صرفاً به اصول و قواعد عینی رنگ بپردازیم، بلکه مشکلات ذهنی را کشف و بررسی خواهیم نمود، زیرا ذوق موشکاف در قلمروی رنگ به آن مربوط است. تنها زمانی می‌توانیم از قید و بند ذهن رهایی پیدا کنیم که بر علم و آگاهی خود در باروی اصول عینی بیفزاییم.»
درباره نویسنده
یوهانس ایتن نقاش، طراح، معلم و نظریه‌پرداز اکسپرسیونیست است که در سال ۱۸۸۸ متولد شد و در سال ۱۹۶۷ از دنیا رفت. ایتن در کنار لیونل فاینینگر و گرهارد مارکس، تحت هدایت معمار آلمانی، والتر گروپیوس، بحشی از هسته اصلی باوهاوس وایمار را شکل می‌داد.

 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «هنر رنگ یوهانس ایتن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.