جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

وقتی نازلی آمد...

قیمت:
230,000 تومان
مشخصات کتاب وقتی نازلی آمد...
کشور مبدا
تعداد صفحات
416 صفحه
شابک
9786226667210
سال خلق اثر
1400
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه

کتاب «وقتی نازلی آمد» یک رمان معاصر فارسی است که درونمایه‌ی اجتماعی و خانوادگی دارد. تکین حمزه‌لو این کتاب را در سال 1400 شمسی منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب وقتی نازلی آمد...

او در این رمان داستان یک زوج جوان به نام مینا و پیمان را روایت می‌کند. آن‌ها در کنار فرزند خود زندگی بدون دغدغه‌ای را می‌گذرانند اما همه چیز با ورود یک همسایه‌ی جدید تغییر می‌کند. همسایه‌ی تازه‌ی آن‌ها که نازلی نام دارد، یک زن جوان بوده که به‌تازگی همسرش را از دست داده است. او تلاش دارد تا ضمن حفظ استقلالش، از فرزندانش مراقبت کند. اما در این بین اتفاقات عجیب‌وغریبی میان او و همسایه‌هایش رخ می‌دهد. شما می‌توانید ادامه‌ی داستان را در کتاب «وقتی نازلی آمد» دنبال کنید.

نظر خوانندگان درباره کتاب وقتی نازلی آمد چیست؟

ثمانه حسینی نعیمی، نظر خود را این‌گونه بیان کرده است: «حمزه‌لو که همواره دغدغه‌اش زنان و مشکلات آن‌ها بوده، در این کتاب هم با قلم شیوای خود مشکلات زنانی را به تصویر کشیده است که بدون همسر علاوه بر دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات مالی و عاطفی خانواده، باید با اجتماعی بجنگند که مردهایش آن‌ها را هم‌چون لقمه‌های حاضر و آماده‌ برای ناخنک زدن و زن‌هایش آن‌ها را تهدیدی برای زندگی زناشویی خود می‌بینند. داستان از زبان دو شخصیت زن روایت می‌شود که با سفر به گذشته و برگشت به زمان حال، مخاطب را در جریان وقایع آن قرار می‌دهند. پیام ارزشمند کتاب و پایان منطقی آن لبخند را بر لب مخاطب می‌نشاند. هر زمان فردی از من بخواهد کتابی را  به دختران و پسران در سن ازدواج و حتی افراد متاهل معرفی کنم که به آن‌ها درس زندگی بدهد، با اطمینان خاطر یکی از گزینه‌هایم ‌کتاب «وقتی نازلی آمد» است.»

«من پیشنهاد می‌کنم که این کتاب را همه بخوانند. زنان بخوانند تا متوجه شوند هوای هم‌نوع خود را داشتن به چه معنا است. مردان بخوانند تا با بُعدهای دیگری از دنیای زنانگی آشنا شوند. به نظر من ژانر این کتاب اجتماعی است و نگاهی رئالیستی به موضوعات دارد. داستان در مورد دو زن به نام مینا و نازلی است که هر دو بر لبه‌ی احساس و منطق قرار دارند. نویسنده در این کتاب با شخصیت‌پردازی درست و واقعی، پرده‌ از ذهنیت‌هایی برداشته است که عموم مردم در مورد زنان دارند. از خواندن این کتاب خوشحال هستم. بعضی از رمان‌ها بیش‌تر از یک کتاب روانشناسی به خواننده درس می‌دهند و قطعا این کتاب یکی از آن‌ها است.» این نظر فرانک دادخواه، یکی از خوانندگان کتاب بود.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

به این قسمت از کتاب توجه کنید که در مورد سختی‌ها و مشکلات زنان در جامعه می‌گوید: «زندگی سخت بود و زن بودن در این گوشه‌ی کوچک دنیا سخت‌تَرَش هم می‌کرد. مدام باید مراقب می‌بودی که کسی را ناراحت نکنی، باعث مرافعه نشوی، پشت سرت حرف نزنند،‌ آبروی خانواده را نبری. خلاصه همه را راضی نگه داری... مثل بندبازی که در ارتفاع با یک چوب بلند مجبور است تعادلش را حفظ کند و همه آن پایین منتظرند تا پایش بلغزد و آن‌ها پیروزمندانه لگدش کنند.... حالا ما بندبازانی با کفش پاشنه ده سانتی بودیم، همان‌قدر نامطمئن، ترسیده و ناگزیر.»

نویسنده در جایی از کتاب توضیح می‌هد که زنان چگونه وارد یک مسابقه‌ی غیراخلاقی شده‌اند: «زن‌هایی که به دلخواه مردانشان زندگی می‌کنند. آرایش می‌کنند، مو بلوند می‌کنند، رژیم می‌گیرند، لباس فلان و بهمان می‌خرند، کم‌کم خیال می‌کنند خودشان دلشان می‌خواهد این‌طوری زندگی کنند. مدام در مسابقه هستند که مبادا شوهر، دوست‌پسر و نامزدشان از دستشان برود… ما هزار سال کار داریم تا بفهمیم انسانیم، با کسی در مسابقه نیستیم و چیزهای خیلی مهم‌تری در زندگی هست که ممکن است سرنوشتمان را عوض کند.»

درباره نویسنده کتاب وقتی نازلی آمد...

تکین حمزه‌لو، نویسنده و مترجم ایرانی، زاده‌ی سال 1355 شمسی در شهر تهران است. او که فارغ‌التحصیل کارشناسی نرم‌افزار بوده، نویسندگی را با ویرایش ترجمه‌های مادرش آغاز کرده است. حمزه‌لو اولین کتابش را در سال 1380 با نام «افسون سبز» منتشر کرد. پس از آن 10 کتاب دیگر هم نوشت که غالب آن‌ها درون‌مایه‌ی اجتماعی و عاشقانه دارند.

از میان آثار تکین حمیزه‌لو می‌توان به «شعله آبی»، «حوض فیروزه»، «کنج بهشت»، «دختری در مه»، «عاشقانه برای پسرم»، «عطر بهارنارنج» و «کارما» اشاره کرد. او همچنین یک کتاب به نام «محکوم به نیستی» از جوی فیلینگ، نویسنده‌ی کانادایی، ترجمه کرده است.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر  می‌توانید از دسته بندی خرید رمان نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «وقتی نازلی آمد...»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.