جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

ذهن کامل نو

قیمت:
250,000 تومان
مشخصات کتاب ذهن کامل نو
کشور مبدا
تعداد صفحات
304 صفحه
شابک
9789644164323
سال خلق اثر
2005
سال انتشار
2005
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
13
این کتاب در یک نگاه

«ذهن کامل نو» کتابی است که در دنیای جدید نیازهای تازه را شناسایی می‌کند و مهارت لازم آن را آموزش می‌دهد. «ذهن کامل نو» به شما یاد می‌دهد که چطور از عصر اطلاعات به عصر مفهومی گذر کنید و خود را برای آینده جدید آماده کنید.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب ذهن کامل نو

این کتاب در نه فصل ما را آماده مهاجرت می‌کند. اما مهاجرت به کجا؟ کتاب می‌گوید که دنیا در حال تغییر است و این تغییر، دنیایی نو می‌سازد و این دنیای جدید انسان‌هایی با مهارت‌های متفاوتی طلب می‌کند و اگر می‌خواهید موفق باشید باید خود را در این دسته جدید قرار دهید. «ذهن کامل نو» استدلال می‌کند که هرچه در عصر اطلاعات پیش می‌رویم، تفکر راست مغز که با خلاقیت، همدلی و تفکر کل‌نگر مشخص می‌شود، به طور فزاینده‌ای مورد نیاز است.

فهرست مطالب کتاب:

  • ظهور مغز راست
  • فراوانی، آسیا، و خودکاری
  • مفهوم بالا، حس بالا
  • طراحی
  • داستان
  • همنوایی
  • همدلی
  • بازی
  • معنا

دربارهٔ ترجمه کتاب ذهن کامل نو

  • رضا امیررحیمی این کتاب را ترجمه کرده است. نگاهی کوتاه به ترجمه‌های او نشان می‌دهد که وی کتاب‌های به‌نحوی به عصب‌شناسی و شناخت مغز ارتباط دارد را برای ترجمه انتخاب می‌کند. از جمله این کتاب‌ها می‌توان «خطای دکارت» و «کامپیوتر و مغز» را نام برد.
  • این کتاب را قبلا انتشارات کندوکاو منتشر می‌کرد اما اکنون نشر آگاه آن را چاپ می‌کند.

امتیاز کتاب ذهن کامل نو در گودریدز

  • تعداد نظرات: ۱۹۸۸
  • تعداد امتیازدهی: ۲۹۱۱۲
  • میانگین امتیاز (از ۵): ۳.۹۲

نقل‌قول‌های کوتاه و جذاب از کتاب ذهن کامل نو

  • دو نیمکره‌ی مغز ما مثل کلید خاموش - روشن کار نمی‌کنند.
  • نیمکره‌ی چپ در متن تخصص دارد، نیمکره‌ی راست در زمینه تخصص دارد.
  • زیبایی‌شناسی اهمیت دارد. چیزهای جذاب بهتر کار می‌کنند.
  • تجربیات را مصرف کنید و نه اشیا را.
  • انسان‌ها برای این که منطق را بفهمند در وضعیت آرمانی خود نیستند؛ برای فهمیدن داستان در وضعیت آرمانی هستند.

نظر مخاطبان دربارهٔ کتاب ذهن کامل نو چیست؟

یکی از خوانندگان این کتاب را نیاز جدید افراد می‌داند و نوشته است:‌

«ذهن کامل نو یک کتاب مفید است که هرکس آن را بخواند، نشانه‌هایی را باز خواهد یافت که در این دوره جدید زندگی، قبلا به آن توجه نکرده بود. کتاب شما را به شش ایستگاه می‌برد. در این شش ایستگاه شما شش مهارت جدید می‌آموزید و اگر هم آن‌ها را بلد هستید، در آن عمیق‌تر می‌شوید. کتابی که امیدوارم فرصت پیدا کنم در آینده آن را بار دیگر بخوانم.»

خواننده دیگری می‌نویسد:

«این کتاب همانند یک سفر بود. سفری که در آن چیزهای بسیاری آموختم. از اینکه چطور یک راست‌مغز باشم و اجازه ندهم تفکر غالب جامعه مرا هم با خود همراه کند. کاری انجام دهم که عقلانی است نه کاری که دیگران انجام می‌دهند. من در حال حاضر تمرین‌های کتاب را انجام می‌دهم و این تمرین‌ها به من در تثبیت آموخته‌هایم کمک می‌کند. نیازی هم نیست دیگر بگویم که این کتاب را به دیگران توصیه می‌کنم!»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزهٔ خواندن باشند

در بخشی از کتاب درباره مهارت همدلی و تفاوت آن با دلسوزی می‌خوانیم:

«همدلی توانایی این است که خودتان را به جای دیگری بگذارید و درون‌یابی کنید که او چه احساسی دارد. توانایی به پا کردن کفش آن‌ها، دیدن با چشمان آن‌ها، و احساس کردن با قلب آن‌هاست. این کاری است که فی‌البداهه انجام می‌دهیم، اقدامی غریزی است و نه محصول تعمق کردن. اما همدلی دلسوزی نیست ــــ یعنی احساس غمخواری برای دیگری نیست. احساس کردن همراه با دیگری است، حسِ این است که اگر آن فرد بودید چه احساسی داشتید ــــ همدلی اقدامی حیرت‌آور و دلیرانه در دنیای خیال، و واقعیت مجازی غایی است ــــ صعود در ذهن دیگری، به منظور آن است که از منظر او جهان را تجربه کنید.

و به این دلیل که همدلی همساز کردن یک فرد با دیگری را ایجاب می‌کند، اغلب دربرگیرنده‌ی عنصری از تقلید است، که به همین دلیل بعضی از شما چند دقیقه قبل خمیازه کشیدید. استیون پلاتک عصب‌شناس شناختی دانشگاه درکل می‌گوید که مسری بودن خمیازه، به احتمالی «مکانیزم بَدْوی همدلانه‌ای» است. تحقیقات او نشان داده کسانی که به صورت مسری خمیازه می‌کشند در آزمون‌های مختلفی که سطح همدلی را اندازه‌گیری می‌کنند، نمرات بالاتری می‌گیرند. چنین آدم‌هایی ـــــ که بی‌تردید بعضی از شما هم جزءِ آن‌ها هستید ــــ چنان با کاری که دیگران می‌کنند تنظیم شده‌اند که چاره‌ای جز تقلید رفتار آن‌ها ندارند.»

در بخشی دیگر از کتاب درباره نقش بازی‌های ویدئویی و پژوهش‌هایی که در این حوزه انجام شده است، می‌خوانیم:

«در حقیقت، انبوه رو به رشدی از تحقیقات نشان می‌دهد که انجام بازی‌های ویدئویی می‌تواند بسیاری از مهارت‌هایی را که در عصر مفهومی حیاتی هستند تقویت کند. به عنوان مثال، پژهش مهمی در سال ۲۰۰۳ مندرج در مجله‌ی نیچر رشته‌ای از مزایای بازی‌های ویدئویی را برمی‌شمرد. در آزمون‌های ادراک بصری، بازی‌کنندگان ۳۰ درصد بهتر از دیگران بودند. بازی ویدئویی توانایی افراد برای تشخیص شرایط محیطی و ظرفیت آن‌ها برای پردازش همزمان اطلاعات را تقویت کرده بود. حتی پزشکان می‌توانند از گذراندن وقت محدودی در مقابل جعبه‌ی بازی بهره برند. مطالعه‌ای نشان داد پزشکانی «که حداقل سه ساعت در هفته بازی ویدئویی می‌کنند، در جراحی لاپاروسکوپیک ۳۷ درصد کمتر اشتباه می‌کنند و ۲۷ درصد سریع‌تر از همکارانشان که بازی نمی‌کنند جراحی می‌کنند. پژوهش دیگری حتی نشان داد که انجام بازی ویدئویی در سر کار می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد و رضایت از کار بیشتر کند.

شواهدی هم وجود دارد که بازی ویدئویی توانایی‌های مغز راست را در حل مشکلاتی که نیازمند تشخیص الگو هستند افزایش می‌دهد. بسیاری از جنبه‌های بازی ویدئوی مشابه استعداد ذاتی همنوایی است. ـــــ تشخیص روندها، استنتاج ارتباط‌ها، و پی بردن به تصویر کلی، گی می‌گوید: «چیزی که نیاز داریم مردم یاد بگیرند این است که چگونه درباره‌ی سیستم‌های پیچیده (برای مثال، محیط کار مدرن، محیط زیست، روابط بین‌المللی، هم‌کنشی‌های اجتماعی، فرهنگ، و غیره) بیاندیشند، جایی که همه چیز به شیوه‌هایی پیچیده با همه چیز دیگر هم‌کنشی دارد و تصمیم‌های غلط فاجعه‌آمیز است.» کامپیوتر و بازی‌های کامپیوتری می‌توانند این را آموزش دهند.»

درباره نویسنده کتاب ذهن کامل نو

«دانیل اچ. پینک» نویسنده‌ای آمریکایی است که در زمینه‌های تجارت، روان‌شناسی و خودیاری فعالیت می‌کند. او در 23 ژوئیه 1964 در کلمبوس، اوهایو به دنیا آمد. نوشته‌های آقای پینک اغلب بر موضوعات مرتبط با رفتار انسانی، انگیزه، کار و موفقیت شغلی تمرکز دارد.

نوشته‌های آقای پینک با ترکیبی از تحقیقات روان‌شناسی و علوم اجتماعی و همچنین بینش‌های عملی برای افراد و سازمان‌ها برجسته می‌شود. کتاب‌های او با استقبال انبوهی مواجه شده‌اند و تأثیر درخور توجهی بر نحوه تفکر مردم دربارهٔ انگیزه، کار و پیشرفت شخصی داشته‌اند. پینک علاوه بر کتاب‌هایش، در TED را نیز بارها سخنرانی کرده است و در کنفرانس‌های مختلفی سخنران بوده و ایده‌های خود را راجع‌به تغییر ماهیت کار و رفتار انسانی به اشتراک گذاشته است.

وی کتاب‌های بسیاری نوشته است که تازه‌ترین آن‌ها کتاب «قدرت پشتیبانی» است که در سال ۲۰۲۲ نگاشته شده و به فارسی نیز ترجمه شده است. کتاب‌های دیگر او «ما؛ همه فروشنده‌ایم»، «چه وقت؟» و «انگیزه» هستند که همگی به فارسی برگردانده شده‌اند.

خرید کتاب ذهن کامل نو

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب ذهن کامل نو را با 25درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوۀ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به کتاب‌های روان‌شناسی علاقه‌مندید، به صفحه خرید کتب روانشناسی هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «ذهن کامل نو»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.