جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

اینقدر عصبانی نباش

قیمت:
110,000 تومان
مشخصات کتاب اینقدر عصبانی نباش
کشور مبدا
تعداد صفحات
206 صفحه
شابک
9786003400832
سال خلق اثر
1994
سال انتشار
1994
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
17
این کتاب در یک نگاه

کتاب «اینقدر عصبانی نباش» نوشته پاتر افورن، یک کتاب روان‌شناسی است که قصد دارد به شما در مهار کردن خشم‌ کمک کند. کتاب «اینقدر عصبانی نباش» با لحن صمیمی خود، خود را آن‌چنان به مخاطب نزدیک می‌کند که در حین خواندنش فکر می‌کنید یک دوست دارد با شما صحبت می‌کند و تجربه‌هایش را در اختیار شما قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب اینقدر عصبانی نباش

برای همه ما موقعیتی در زندگی پیش آمده که نتوانسته‌ایم خشم بی‌مهابای خود را کنترل کنیم و هزینه این افسارگسیختگی، گاهی برایمان سنگین و خارج از توان ما بوده است. خشم بیش از حد باعث شده دوستان، خانواده و نزدیکان خود را از خود برنجانیم و در بسیاری موارد حتی از دست بدهیم‌. این کتاب این‌جاست که از این دست اتفاقات جلوگیری کند و شما را به وادی آرام بودن و کنترل خشم سوق دهد‌.

راهکارهایی که پاتر افرون در این کتاب پیشنهاد می‌دهد در بیشتر مواقع آسان نیستند، اما با ممارست و پشتکار در انجام آن‌ها، متوجه می‌شوید که تغییر، امکان‌پذیر است و می‌شود آرام‌تر با مسائل و مشکلات برخورد کرد‌. فقط کافی است امید خود را از دست ندهید، و بدانید راه‌حل مشکل شما، درست در دستان خود شماست. همین‌جا، پیش رویتان.

نظر خوانندگان در سراسر جهان درباره کتاب اینقدر عصبانی نباش چیست؟

محمدمهدی نظر خود را راجع‌به کتاب این‌گونه بیان می‌کند: «کتاب بسیار مفیدی بود. ابتدا کتاب با بیان اینکه شما چقدر زود عصبانی می‌شوید و یا اینکه این خشم چقدر تأثیرگذار و مشکل‌ساز است، شروع می‌شود و سپس با بیان دلایل منطقی و راهکارهای ۱۱تایی شما را به سمت تغییر رفتار مفید و درنهایت کنار گذاشتن خشم سوق می‌دهد. باید اقرار کنم تنها دانستن علت خشم مفید نیست ولی با استفاده از راهکارهای این کتاب تا حدودی می‌توان بر آن غلبه کرد و رفته‌رفته بر رفتار خود مسلط شد.»

آرزو راجع به این کتاب در سایت فیدیبو می‌گوید: «آدم‌های عصبانی، زودرنج و دل‌نازک‌اند‌. ولی دیر متوجه می‌شن که عصبانیت همه چیزشون رو ازشون گرفته. کتاب بسیار خوبیه که بهمون تفهیم می‌کنه عصبانی هستیم یا نه! و اگه هستیم چطور درمان کنیم. درواقع خود درمانی سبکی رو آموزش میده. حتما بخونید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در مقدمه کتاب آمده است: «این کتاب خوبی نیست. قرار هم نیست حالت را جا بیاورد. درواقع ممکن است بعد از خواندن آن تا مدتی حالت گرفته باشد، یعنی تا وقتی تصمیم بگیری دست به اقدامی به‌مراتب عاقلانه‌تر بزنی. با خودت روراست باش. اگر داری این کتاب را می‌خوانی، احتمالا در زمینه‌ی احساس خشم یا خشونت، یا شاید در هر دو مورد، مشکل داری. از مسائل احمقانه عصبانی می‌شوی. حرفی می‌زنی یا کاری می‌کنی که بعداً بابت آن پشیمان می‌شوی، اما باز هم مرتکب همان عمل می‌شوی. دوستانت، همسرت، شغلت یا شاید آزادی‌ات را از دست داده‌ای صرفاً چون نتوانسته‌ای خلق‌وخویت را مهار کنی. اگر تا حالا چیزهای زیادی را به صرف عصبانی بودنت از دست داده‌ای، پس خیلی زود یاد می‌گیری چطور متفاوت عمل کنی. شاید هم شریک زندگی‌ات آدمی عصبانی است و زندگی‌ات را سیاه کرده و تو هر کاری از دستت برمی‌آمده کرده‌ای تا اوضاع را آرام کنی، اما هیچ فایده‌ای نداشته است و دیگر نمی‌دانی چه کار کنی. نه می‌توانی خانه و زندگی‌ات را ترک کنی و نه می‌توانی با این وضع به زندگی ادامه دهی. ممکن است هر دوی شما عصبانی باشید. عده‌ی زیادی از مردمِ به‌راستی عصبی، به‌طور مساوی با شریک زندگی عصبی خودشان سر می‌کنند.»

در این پاراگراف از کتاب، نویسنده درباره تمایل خود افراد در ارتباط با حل کردن مشکل‌شان صحبت می‌کند: «همین که گفتم! تو باید اوقات زیادی را صرف یادگیری درمورد عصبانیت کنی. و بعد هم نوبت اقدام و تغییر است. در واقع تغییر با قول تو شروع می‌شود. قول دادن درمورد انجام هر آنچه لازم است انجام شود. فکر کردن درمورد راه‌های تازه، عمل به راه‌های تازه، و درمورد آدم عصبانی، احساس کردن به گونه‌ای متفاوت. تو به دل و جرأت احتیاج داری. جرأت برای شروع زندگی تازه و برای اینکه به آن زندگی بچسبی. تو به قدرت احتیاج داری تا به بسیاری از فراخوان‌های خشم، هر قدر هم وسوسه‌کننده باشد، جواب منفی بدهی. لازم است با خودت روراست باشی تا عقب‌نشینی نکنی و دوباره به افکار خشونت‌بار بچسبی. تو باید تمایل داشته باشی به اشتباهاتت اقرار کنی و در پی اصلاح آن‌ها برآیی. لازم است مغزت را به کار بیندازی و از خشم بهبود پیدا کنی. پیشامد که همین‌طور خودبه‌خود رخ نمی‌دهد.»

درباره نویسنده کتاب اینقدر عصبانی نباش

رونالد پاتر افرون روان‌درمانگر آمریکایی است که در زمینه‌های مدیریت خشم و مشاوره سلامت روان تخصص دارد. کتاب‌های «خیانت عاطفی» و «درمان خشم در ۳۰ دقیقه» از کتاب‌های دیگر اوست. کتاب آخری را به همراه پاتریشا پاتر افرون نوشته است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «اینقدر عصبانی نباش»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.