جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

مدیریت رفتارهای یکهویی/ چگونه خشم و احساساتمان را مدیریت کنیم

قیمت:
40,000 تومان
مشخصات کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی/ چگونه خشم و احساساتمان را مدیریت کنیم
کشور مبدا
تعداد صفحات
235 صفحه
شابک
9786009969715
سال خلق اثر
2011
سال انتشار
1398
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
9
این کتاب در یک نگاه

کتاب «مدیریت رفتارهای یکهویی» اثر روان‌شناسان فرانسوی، شارل اروآرد رانگد و فردریک فانژه است. این کتاب را انتشارات شمعدونی به چاپ رسانده است. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که به هر اتفاق یا عامل خارجی دیگری با خشم و هیجان پاسخ می‌دهید، این کتاب می‌تواند برایتان مفید باشد. نویسندگان در این اثر برای درمان واکنش‌های یکهویی از واکنش‌های تکانشی استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید
درباره‌ی کتاب «مدیریت رفتارهای یکهویی/ چگونه خشم و احساساتمان را مدیریت کنیم» بیشتر بخوانید:

کتاب «مدیریت رفتارهای یکهویی» اثر روان‌شناسان فرانسوی، شارل اروآرد رانگد و فردریک فانژه است. این کتاب را انتشارات شمعدونی به چاپ رسانده است. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که به هر اتفاق یا عامل خارجی دیگری با خشم و هیجان پاسخ می‌دهید، این کتاب می‌تواند برایتان مفید باشد. نویسندگان در این اثر برای درمان واکنش‌های یکهویی از واکنش‌های تکانشی استفاده می‌کنند. هر روزه می‌توانیم در خودمان این واکنش‌های تکانشی در مواجهه با مسائل مختلف را مشاهده کنیم و امروزه کنترل این واکنش‌ها برای سلامت جسم و روان می‌تواند بسیار مفید باشد. زیرا علاوه بر آن‌که این رفتارها ممکن است عواقب خوبی برای خودمان نداشته باشند، احتمال دارد باعث آزردگی خاطر اطرافیانمان هم بشود. نویسندگان این اثر را با توجه به تجربیات بالینی خود از مراجعانی که برای کنترل خشم یا مدیریت احساسات آنی بهشان مراجعه کردند، به نگارش درآورده‌اند. آن‌ها با ارائه‌ی مثال‌های مختلفی ما را مفهوم تکانش‌گری آشنا می‌کنند. همچنین با ارائه‌ی تمرین‌های عملی، ما را در فرآیند پیشگیری و مدیریت خشم یاری می‌کنند. شما پس از مطالعه‌ی این کتاب، قادر خواهید بود علاوه بر کنترل خود، به افرادی که این مشکل را دارند نیز کمک کنید.

نظر خوانندگان درباره کتاب «مدیریت رفتارهای یکهویی» چیست؟

یکی از کاربران سایت گودریدز چنین نظری درباره‌ی کتاب داده است: «واقعاً خیلی خیلی مفید بود، اما خب تخصصی بود! یعنی شبیه کتاب‌های درسی روانشناسی بود برای کسایی که می‌خوان خودشون یا کس دیگری رو روانکاوی کنن یا یاد بگیرن درباره‌ی تکانشگری، برای همین با ذهن شلوغ نمی‌شد رفت سراغش. به نظر من ترجمه‌ی بسیار خوبی داشت. من خیلی ازش یاد گرفتم و دوستش داشتم.»

یکی دیگر از مخاطبان کتاب در سایت فیدیبو، درباره‌ی تجربه‌ی آشنایی و خوانش کتاب گفته است: « این کتاب رو یک مشاور بهم معرفی کرد و گفت برای کنترل خشم و عصبانیت بسیار مفید و خوبه. من که خیلی استفاده کردم. در مورد روان نبودن ترجمه هم باید بگم اصلا این طور نبود کتابی هست که باید آروم بخونی. رمان نیست و باید آرام‌آرام پیش بری و بفهمی. فردردیک فانژه هم که بی‌نظیر هست کتاباش.»

«این کتابی بسیار آموزنده و دارای راهکارهای زیادی برای بهبود زندگی است.» این نظر ایمان یکی دیگر از خوانندگان کتاب در سایت فیدیبو بود.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب، برای ما شرح داده می‌شود که چگونه به وضعیت آسیب‌پذیری می‌رسیم و چه راهکارهایی برای کنترل آن وضعیت وجود دارد: «اگر مدیریت وقایع، مشکل‌تر و نگران‌کننده‌تر شوند، آن وقت تنش درونی ما از آستانه پذیرش فراتر می‌رود و ما هم بی نهایت حساس‌تر می شویم. در این شرایط، دیگر راهکارهای کوچک ما برای رفع تنش‌هایی که به‌تدریج در حال افزایش‌اند، چندان موثر نیست. در این صورت، به وضعیت آسیب پذیری می‌رسیم که اندکی دارای آشفتگی درونی و عدم راحتی بیش‌تر و البته پر تنش‌تر است. در این‌جا باز می‌توانیم راهکارهایی را برای آرامش درونی و رفع تنش‌ها به کار گیریم، اما این راهکارها دقیق‌تر و ارادی‌تر هستند و به انرژی و کنترل بیش‌تری نیاز دارند… هر قدر برای آرامش خود، راهکارهای خود تنظیمی بیش‌تری داشته باشیم، در این صورت، در برابر استرس بیش‌تر می‌توانیم مقاومت کنیم.»

شرایطی را که در ادامه کتاب شرح می‌دهد را شاید بسیاری از ما در هنگام تنش تجربه کرده باشیم: «تنش‌های درونی ما هر روز بر اساس وضعیت عادی زندگی و میزان اتفاقاتی که رخ می‌دهند، در نوسان است. مشکلات کوچک می‌توانند تنش درونی ما را افزایش دهند. همه ما به طور طبیعی راهکارهای کوچکی را برای مدیریت تنش درونی‌مان به کار می‌گیریم تا بتوانیم وضعیت عادی را همچنان حفظ کنیم: برای مثال، بازی کردن با خودکار، آدامس جویدن، سیگار کشیدن، زمزمه کردن آهنگ و مانند این ها…»

در بخش دیگری از کتاب نویسندگان به شرح مفهوم خودجوشی می‌پردازدند: «وقتی در رفتارهای تکانشی افراط کنید، تکانشگری تبدیل به بحران می‌شود. می‌توان گفت برخی افراد در بیش‌تر مواقع، تکانش‌گر هستند. کمی صداقت و گاه وجود رفتارهای تکانشی، مشکلات بسیاری را به وجود نمی‌آورند، به ویژه اگر نتایج خوبی نیز به همراه داشته باشند. صداقت یکی از بهترین خصوصیت‌های فردی است، اما از طرفی نیز، بیان حقیقت به همه و در هر موقعیتی، عواقبی دارد که می‌تواند زیان‌بار باشد. دوز مناسبی از تکانش‌گری، خودجوشی نام دارد، این ویژگی پسندیده ممکن است شادابی و اتفاق-های غیرمنتظره‌ای را برای ما به همراه داشته باشد.»

درباره نویسنده

دکتر فردریک فانژه سال 1955 در فرانسه به دنیا آمد. او در رشته‌های روانشناسی و عصب‌شناسی به تحصیل پرداخته است. او به کار تدریس و روان‌درمان‌گری مشغول است. وی تاکنون بیش از 200 همایش و کارگاه در حوزه‌های درمان استرس و افسردگی برگزار کرده است. او همچنین کتاب‌هایی در حوزه‌ی روان‌درمان‌گری به نگارش درآورده است. از دیگر آثار ترجمه شده‌ی وی می‌توان به «جرات داشته باش‏‫» و «زندگی مشترک جرات می‌خواهد» اشاره کرد.‬‬‬



 


دیدگاه‌های کاربران
دیدگاه خود را بنویسید:
امتیاز شما به این محصول
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.