جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

از دخترت قهرمان بساز

قیمت:
165,000 تومان
مشخصات کتاب از دخترت قهرمان بساز
تعداد صفحات
312 صفحه
شابک
9786004612234
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
2018
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
930
این کتاب در یک نگاه

کتاب «از دخترت قهرمان بساز» (Raising Great Girls)، اولین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شده است. «از دخترت قهرمان بساز»، نوشته‌ی «دارلین براک» است. زهرا جهانفریان این کتاب را ترجمه و «انتشارات کتاب کوله‌پشتی» این کتاب را منتشر کرده ‌است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب از دخترت قهرمان بساز

موضوع کتاب درباره‌ی نویسنده‌ای است که خود مادر دو دختر است و در تلاش است که تجارب خود را در این زمینه به عنوان یک مادر در اختیار علاقه‌مندان و البته مادران جوان قرار دهد. مادرانی که نگران آنند که چگونه از پس این مسئولیت سنگین برخواهند آمد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب از دخترت قهرمان بساز چیست؟

در ادامه نظر بعضی از خوانندگان که در آمازون دیدگاه خود را ثبت کرده‌اند با هم می‌خوانیم. خواننده‌ای به ستایش از کتاب می‌پردازد و می‌نویسد: «این کتاب واقعاً در سطوح مختلفِ مادر شدن، برای زندگی دخترانم مفید بود. بخش‌هایی که از نقش پدر سخن به میان آمد، بسیار خوب بودند. متن کتاب آسان و جذاب بود. این کتاب برای من که به صورت مقطعی کتاب می‌خوانم مفید است.»

خواننده‌ای دیگر با اشاره به متن روان و سلیس کتاب می‌نویسد: «این کتاب، یک کتاب سرگرم‌کننده، روشن‌کننده و در یک کلام عالی بود. فقط قصد داشتم چند فصل را بخوانم، اما در نهایت بیش از نیمی از کتاب را فقط در یک جلسه خواندم! نویسنده، داستان خود از بزرگ کردن دو دختر، پیروزی‌ها و شکست‌های خود را با زبان آمیخته به طنز بیان می‌کند. نقش‌های بسیاری وجود دارد که یک مادر ایفا می‌کند، احتمالاً بسیار بیش‌تر از آن‌چه شما تصور می‌کنید. همه مشاغل، عناوین و توضیحاتی که دارلین استفاده می‌کند را دوست دارم. اگر خانواده خود را بزرگ کرده‌اید، این کتاب هدیه‌ای عالی برای یک مادر جوان، نوه و غیره خواهد بود. در ضمن نویسنده پدران را کنار نگذاشته است و این یکی از مزیت‌های کتاب است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب درباره‌ی این موضوع پرتکرار که آیا پدر و مادرها باید والدین فرزند خود باشند یا دوست فرزند خود، می‌خوانیم: «خیلی وقت‌ها شرایطی پیش آمده که والدین خواهان پذیرش و دوستی بچه‌‌هایشان شده‌اند، مخصوصا وقتی آن‌ها در سنین نوجوانی هستند. من کسانی را دیده‌ام که مشتاقانه هرآن‌چه را فرزندانشان می‌خواهند برایشان می‌خرند و به تمام خواسته‌هایشان پاسخ مثبت می‌دهند، فقط به خاطر رسیدن به یک هدف: این‌که بهترین دوست فرزندشان باشند. از نظر تئوری این نقشه خوبی به نظر می‌رسد. مگر کسی هم هست که دلش نخواهد فرزندش او را دوست داشته باشد و مثل یک دوست مسائل خصوصی‌اش را با او در میان بگذارد؟ یا دلش نخواهد باهم بیرون بروند و مکالماتی عمیق، مفید و دوستانه داشته باشد؟ ولی این کار پیامدی ناخواسته به همراه دارد: برای حفظ موقعیت خود به عنوان یک دوست باید اقتدار و مدیریت خود را کنار بگذارید. یک دوست معمولا سعی نمی‌کند به دوست خود آموزش دهد و او را نصیحت کند. در رابطه دوستی هیچ مقررات، قوانین مشخص، حمایت و انتقال تجربه‌ای وجود ندارد و به ندرت رفتارهای اشتباه به چالش کشیده می‌شوند؛ ولی در رابطه والدین و فرزندان این موارد وجود دارد. دوستان معمولا به شما انگیزه نمی‌دهند و شما را تشویق نمی‌کنند که موفقیت‌های بیشتری در زندگی کسب کنید؛ ولی والدین این کار را می‌کنند. این والدین با پیوستن به جمع دوستان فرزند خود یک حقیقت بسیار مهم را از دست می‌دهند: یک بچه دوستان زیادی پیدا خواهد کرد، ولی فقط یک پدر و مادر خواهد داشت.»

درباره نویسنده کتاب از دخترت قهرمان بساز

دارلین براک نویسنده و کارآفرین است. او و همسرش از بنیانگذاران پروژه گریت و گریس هستند، سازمانی که برای کمک به زنان در دستیابی به پتانسیل کامل خود، طراحی شده است. قبل از این سرمایه گذاری، او در سمت‌های مختلف در یک شرکت موسیقی معتبر فعالیت می‌کرد، در حالی‌که به‌عنوان مدیر مشترک برای آژانس رزرو نیز کار می کرد. دارلین در رسانه های متعددی از جمله Fox & Friends، Family Life Today ،CNN حضور به عمل رسانده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «از دخترت قهرمان بساز»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.