جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

بورس باز

قیمت:
40,000 تومان
مشخصات کتاب بورس باز
کشور مبدا
تعداد صفحات
144 صفحه
شابک
9786007443446
سال خلق اثر
1399
سال انتشار
1399
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
13
این کتاب در یک نگاه

«بورس باز» جدیدترین کتاب سلمان امین است که در سال 1398 برای اولین بار منتشر شد. این کتاب در ده فصل مختلف از جمله «معامله‌گران سرگردان، منطق فازی، نقطه‌ی ورود، قاب زمانی و ...» به نگارش درآمده و توسط انتشارات میلکان چاپ شده است. . کتاب در ابتدا عنوانِ تخصصیِ «بازی فازی یا نگرش چند ارزشی در بازارهای سرمایه» را داشت که در نهایت نام «بورس باز» برای آن انتخاب شد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب بورس باز

«بورس باز» جدیدترین کتاب سلمان امین است که در سال 1398 برای اولین بار منتشر شد. این کتاب در ده فصل مختلف از جمله «معامله‌گران سرگردان، منطق فازی، نقطه‌ی ورود، قاب زمانی و ...» به نگارش درآمده و توسط انتشارات میلکان چاپ شده است. . کتاب در ابتدا عنوانِ تخصصیِ «بازی فازی یا نگرش چند ارزشی در بازارهای سرمایه» را داشت که در نهایت نام «بورس باز» برای آن انتخاب شد.
 کتاب «بورس باز» سعی دارد تا با معرفی منطقِ فازی و تفکر چنداَرزشی شما را جهت سرمایه‌گذاری در بازار بورس راهنمایی نماید.این کتاب با استفاده از رویکرد روانشناسیِ عمل‌گرایانه نگاه خوانندگان را به روند انجام معاملات در بازار بورس تغییر خواهد داد. نویسنده‌ی کتاب نکات کلیدی و ارزشمندی را درباره‌ی بازار بورس و بهینه‌سازی سیستم معاملاتی در اختیار خواننده می‌گذارد. 
نظر خوانندگان درباره کتاب «بورس باز» چیست؟
این کتاب برای فعالان حوزه‌ی بورس کتابی بکر و خواندنی است. یکی از خوانندگان از کتاب «بورس باز» به عنوان کتابی جذاب، گیرا و پرمحتوا یاد می‌کند و می‌گوید خواندن آن برای افرادی که در بازار بورس فعالیت دارند از نان شب هم واجب‌تر است. خواننده‌ای دیگر درباره‌ی محتوای کتاب نوشته است: «این کتاب اثری خاص است که با وجود سادگی در بیانِ مسائل، پیامی مهم در خود دارد. این کتاب با تکیه بر منطق فازی و با لحنی آشنا به شرح موضوع موفقیت نسبی در بازار بورس می‌پردازد. در واقع این کتاب به جای ماهی دادن به شما ماهی‌گیری یاد می‌دهد.» خواننده‌ای دیگر این کتاب را به دیگران پیشنهاد می‌دهد و این‌گونه می‌نویسد: «هر کسی در زمینه معامله‌گری فعالیت می‌کند یا می‌خواهد فعالیتش را شروع کند و سردرگم است، بدون شک نیاز است این کتاب را بخواند. بی‌نهایت روان و ملموس و حرفه‌ای واقعیت‌های  معامله‌گری را بیان کرده است و اگر کمی دقت به خرج دهید می‌توانید از آن بی‌نهایت استفاده کنید.»
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
سادگی و خودمانی صحبت کردنِ نویسنده و استفاده‌ی درست و بجا از تمثیل باعث شده است کتاب برای هر فردی فارغ از میزان تحصیلات و حتی سن، جذاب و گیرا باشد: «گاهی به جمله‌هایی از بزرگان بازار برمی‌خوردم که بدم نمی‌آمد با پذیرفتنشان اندکی از بار روانی روی دوش خود را بردارم. یکی از آن جمله‌های طلایی که تا مدت‌ها خودم را با آن معطل کرده بودم این بود: «ضرر را دوست داشته باش و به آن لبخند بزن.» آن روزها مفهوم پشت این جمله برایم قابل درک نبود. اما مدام ضرر می‌دادم و طبق این توصیه‌ی طلایی (!) مجبور بودم ضررهایم را دوست داشته باشم، چون ضررهای من تنها چیزی بود که داشتم. اما راستی چگونه می‌شود ضرر را دوست داشت؟ چگونه می‌شود به روی چیزی که تمام دار و ندار آدم را ذره‌ذره مثل موریانه می‌جود لبخند زد؟ آن‌قدر زیان دیده بودم که حتی نمی‌توانستم سودهای کوچکِ گاه و بیگاه خود را دوست داشته باشم؛ چه برسد به این‌که با آغوش باز به استقبال ضررها بروم. حس کسی را داشتم که وسط دریا گیر افتاده است. هر حرکتی ممکن بود خیلی اتفاقی باعث شود گذرم به ساحل بیفتد؛ اما به ‌احتمال بیشتری من را به اعماق دریا می‌فرستاد. وقتی کسی نمی‌داند کجا می‌رود طبعاً به جایی هم نخواهد رسید.»
نکته‌ی قابل توجه دیگر کتاب آن است که  نویسنده از خاطرات خویش برای القای حس همرنگی با افراد فعال در بازار بورس استفاده کرده است: «سال‌ها پیش، وقتی به عنوان یک معامله‌گر وارد بازارهای مالی و سرمایه شدم، هیچ تصوری از راهی که پیش رویم بود نداشتم. با توجه به پیش فرض‌هایی که در مورد فعالیت در این بازارها داشتم، به نظر می‌رسید آموختن تعداد محدودی استراتژی معاملاتی در طول چند هفته و در نهایت تصمیم‌گیری نهایی برای خرید یا فروش ارز و سهام تمام چیزی است که برای کسب سود کافی است. بعد از گذراندن یک دوره‌ی آموزشی فشرده، دل به دریای معاملات زدم. پیشاپیش این نکته را می‌دانستم که از نظر تئوری امکان به سود نشستن همه‌ی معاملات وجود ندارد و من در نهایت با مجموعه‌ای از سودها و زیان‌ها مواجه خواهم شد. اما طولی نکشید که بازار روی دیگرش را به من نشان داد. معاملات ضرر ده یکی پس از دیگری از راه می‌رسیدند و حجم سرمایه‌ی من مثل یک ساندویچ ژامبون تکه‌تکه کم می‌شد. در کمتر از یک ماه تمام سرمایه‌ی خود را دودستی تقدیم بازار کردم.»
سلمان امین در توضیح کوتاهی، در پشت جلد کتاب نوشته است: «باید جسارت من را ببخشید، اما ناچارم خواندن متن پشت جلد را نشانه‌ای از ناکامی و سردرگمی شما در انجام معامله با طرح‌ریزی سیستمی سود ده در بازارهای سرمایه بدانم؛ در غیر این صورت، چه نیازی به جست‌وجو در پی کتابی بود که شما را به سود دهی پایدار برساند؟ چنان‌چه فکر می‌کنید اشتباه می‌کنم، همین حالا کتاب را زمین بگذارید، ولی اگر پیشگویی من درست است، توصیه می‌کنم در مطالعه‌ی آن درنگ نکنید. این کتاب را بر پایه‌ی تفکری نوشته‌ام که نحوه‌ی نگرش و شیوه‌ی معاملاتی من در بازار بورس را برای همیشه تغییر داد: تفکر تجارت بر مبنای تئوری فازی».
درباره نویسنده
سلمان امین با انتشار اولین رمانش با نام «قلعه مرغی، روزگار هرمی» برنده‌ی جایزه هوشنگ گلشیری، در سال ۱۳۹۲ شده است. از دیگر آثار وی در حوزه بورس می‌توان به «شهریار در وال‌استریت»، «گاوها و خرس‌ها» و «هنر جنگ در بازار بورس» اشاره کرد.

 

 

 

 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «بورس باز»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.