جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

دروغ هایی که به خود میگوییم

قیمت:
150,000 تومان
مشخصات کتاب دروغ هایی که به خود میگوییم
کشور مبدا
تعداد صفحات
232 صفحه
شابک
9786006454252
سال خلق اثر
2001
سال انتشار
2001
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
56
این کتاب در یک نگاه

کتاب دروغ‌ هایی که به خود می‌ گوییم توسط جان فردریکسون نوشته شد و در سال ۲۰۱۷ و به زبان‌ انگلیسی به چاپ‌ رسید. کتاب دروغ‌ هایی که به خود می‌ گوییم در ایران نیز توسط انتشارات بینش نو و با ترجمه روان‌ و شیوای دکتر علیرضا منشی ازغندی در ۲۲۲ صفحه منتشر و با استقبال بسیار زیادی نیز روبه‌رو شد.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «دروغ هایی که به خود میگوییم»

خلاصه کتاب دروغ هایی که به خود میگوییم

نویسنده این اثر به دروغ‌هایی اشاره می‌کند که در زندگی جریان دارد و در روزمره‌ی ما بارها و بارها گفته و شنیده می‌شود. این کتاب در مورد روان‌درمانی است و می‌خواهد به معنای واقعی انسان و انسان واقعی بودن بپردازد. به طور کلی دروغ‌ها می‌خواهند ما را از حقیقت دور کنند؛ از حقیقتی که نمی‌خواهیم با آن روبه‌رو شویم و آن را درک کنیم. همین دور شدن از حقیقت یعنی آرام‌آرام فرو رفتن در دروغ و دروغ گفتن‌های پی‌در‌پی که باعث می‌شود دیگر نتوانیم حقیقت را دریابیم و یا حتی آن را بشنویم، چون خیال می‌کنیم حقیقت آمیخته با یک رنج عظیم‌ است که ما طاقت رویارویی با آن را نداریم.

با خواندن کتاب دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم ما یاد می‌گیریم که چطور با حقیقت‌ مواجه شویم، پذیرای خود باشیم و در نتیجه بتوانیم زندگی بهتری بیافرینیم. با خواندن‌ این اثر از خواب بیدار می‌شویم و شروع به یک زندگی ایده‌آل خواهیم کرد؛ چراکه دیگر قرار نیست خود را گول بزنیم و به خودمان دروغ بگوییم.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب دروغ‌ هایی که به خود می‌ گوییم چیست؟ 

علیرضا، نظرش در مورد کتاب را این‌گونه بیان می‌کند: «خواندن این کتاب را به همه توصیه می‌کنم. با خواندن این کتاب احساس کردم که سیلی محکمی خورده‌ام. واقعا جذاب بود که بدانم ذهنم چطور مرا فریب می‌دهد و با دردی که به من تلقین می‌کند باعث می‌شود که از تلاش برای رسیدن به هدف‌ها و موفقیت‌هایم دست بردارم. فقط 20 صفحه از این کتاب را خوانده بودم که اشک‌هایم جاری شد. این کتاب به شما کمک می‌کند تا واقعیت‌های زندگی‌تان را ببینید و بعد از آن دیگر اجازه نخواهید داد کسی آزارتان بدهد و فراتر از آن این است که دیگر خود را اذیت نخواهید کرد. نکته‌ی اصلی این کتاب این است که ما در باورهایمان زندگی می‌کنیم و تصویر درستی از خود و دیگران و حتی محیط اطرافمان نداریم. همین امر باعث می‌شود دائم اشتباه کنیم و یا خودمان را دچار رنج کنیم. ادعای این کتاب این است که به دنبال شفا در ماست و من مطمئنم که در این امر موفق است. لطفا این کتاب را بخوانید تا از رنج رها شوید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ خواندن باشند

پاراگرافی مهم و تاثیرگذار از کتاب که نویسنده به دلایل گفتن دروغ در زندگی می‌پردازد: «همه ما به خودمان دروغ می‌گوییم تا از درد در زندگی‌مان اجتناب کنیم. از این رو، همه به عنوان آدم‌هایی ناقص و ناکامل با هم برابریم؛ پس می‌توانیم با شأن برابر با هم گفت‌وگو کنیم و موظف به بیان حقایق به خود و دیگران هستیم. با این کار، یعنی دیدن دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم و مواجهه با حقایقی که از آنها اجتناب می‌کنیم، راهی را برای زیستن در حقیقت و با یکدیگر می‌یابیم. شنیدن حقیقت از دیگری به معنای تسلیم او شدن نیست، بلکه به این معناست که به چیزی بزرگ‌تر تسلیم شده‌ایم: حقیقت. ما در زندگی راه‌هایی را می‌پیماییم که دروغ‌هایمان مشخص کرده‌اند و فقط به رنج می‌انجامند. وقتی رنجمان طاقت‌فرسا و جانکاه می‌شود، نیازمند کسی می‌شویم که در دیدن دروغ‌هایی که باور کرده‌ایم و دروغ‌هایی که به خودمان می‌گوییم، ما را یاری دهد. چون، تنها با دیدن این دروغ‌هاست که با حقایق زندگی‌مان مواجه می‌شویم و به راه حقیقت باز می‌گردیم؛ و چون، دروغ‌های ما بیمارمان و مواجهه با حقایق درمان‌مان می‌کنند. این کار مستلزم وجود کسی است که ما را در دیدن آن دروغ‌ها و تحمل دردی که پنهان کرده‌اند، یاری دهد و هنگام فرو افتادن در حقایقی که از آنها اجتناب می‌کنیم، دست‌مان را بگیرد.»

پاراگرافی از کتاب را که در شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشته شده است، در زیر می‌خوانیم: «ممکن است کسانی که دوست‌شان داریم انتخاب‌های وحشتناکی بکنند و ما نمی‌توانیم همیشه مانع آنها بشویم. ما به جای تحمل سوگ درون‌مان، تلاش می‌کنیم آنها را تغییر دهیم تا دردمان ناپدید شود. وقتی با در میان‌ گذاشتن بینش‌هایمان می‌کوشیم آنها را تغییر دهیم، در بهترین حالت تعجب می‌کنند و در بدترین حالت عصبانی می‌شوند. ما تصور می‌کنیم آتشی را که در آن گرفتارند خاموش می‌کنیم، اما در واقع تقلا می‌کنیم آتش گرفتاری خودمان را خاموش کنیم، آتش درد، خشم و خسران‌مان را.» 

پاراگرافی کوتاه از کتاب را که اشاره به معنای زندگی دارد، در زیر می‌خوانیم: «زندگی‌‌ همان‌ است که هست. مقدم‌ بر نظرات‌ ما و ما بر این باوریم که زندگی براساس معیارهای ما آشکار می‌شود، در حالی که زندگی براساس معیارهای خودش بروز می‌یابد.»

نویسنده کتاب دروغ‌ هایی که به خود می‌ گوییم

جان فردریکسون یک نویسنده و روان‌درمانگر مطرح است که کتاب‌های بسیاری منتشر کرده است. جان، استاد دانشکده روانپزشکی واشنگتن است و در آنجا دوره‌های آموزشی فشرده و کوتاه‌مدت روان‌درمانی پویا را برگزار می‌کند.

کتاب‌های این نویسنده به زبان‌های فارسی، نروژی، دانمارکی و لهستانی ترجمه شده است و به زبان‌های آلمانی، اسپانیایی و چینی نیز در دست چاپ است. جان مدیر وب‌سایت www.istdpinstitute.com است که در آن می‌توانید فیلم‌ها، وبینارها و مقالات را بارگیری کرده و به صورت آنلاین به آموزش ISTDP دسترسی پیدا کنید.

برای مشاهده و خرید آخرین کتاب های روانشناسی روز دنیا می توانید به صفحه خرید کتاب روانشناسی مراجعه نمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «دروغ هایی که به خود میگوییم»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.