جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

درباره خوب بودن

قیمت:
99,500 تومان
مشخصات کتاب درباره خوب بودن
کشور مبدا
تعداد صفحات
108 صفحه
شابک
9786008957072
سال خلق اثر
1396
سال انتشار
1396
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
15
این کتاب در یک نگاه

کتاب درباره خوب بودن ترجمه‌ای است از کتاب On Being Nice نوشته آلن دوباتن که در سال 2017 با موضوع مهربانی و جذابیت فردی نوشته شده است. این کتاب با پشتیبانی مجموعه مدرسه زندگی منتشر شده و در ایران به همت عطا حشمتی به فارسی برگردانده شده است. کتاب درباره خوب بودن توسط کتابسرای نیک روانه بازار نشر شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت..


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب درباره خوب بودن

کتاب درباره خوب بودن ترجمه‌ای است از کتاب On Being Nice نوشته آلن دوباتن که در سال 2017 با موضوع مهربانی و جذابیت فردی نوشته شده است. این کتاب با پشتیبانی مجموعه مدرسه زندگی منتشر شده و در ایران به همت عطا حشمتی به فارسی برگردانده شده است. کتاب درباره خوب بودن توسط کتابسرای نیک روانه بازار نشر شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.. کتاب درباره خوب بودن به زبان ساده فهرستی از مواردی است که برای خوب بودن باید به آن‌ها پایبند باشیم. دوباتن در این کتاب ما را با مفهوم خوب بودن آشنا می‌کند که در عصر حاضر به حاشیه رانده شده و طرفداران زیادی ندارد. او بر این باور است که باید به طور مستمر این لیست را بررسی کنیم تا در ارتباطات خود با دیگران، مواردی از آن را از قلم نیندازیم. به عقیده دوباتن اگر فهرستی از نقاط ضعف و نقاط قوت خود تهیه کنیم، درمی‌یابیم که هر ویژگی مثبت در مقابل یک ویژگی منفی قرار می‌گیرد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب درباره خوب بودن چیست؟

محسن کرمی یکی از خوانندگان نسخه فارسی کتاب می‌گوید: «آلن دوباتن در این کتاب به‌خوبی مرز‌های خوب بودن را برای خواننده تشریح می‌کند. خوب بودن از نگاه هر کس متفاوت است. رفتار‌هایی که از نگاه یک شخص، لطف به نظر می‌رسد، از نگاه شخص دیگری ممکن است یک رفتار‌ نابهنجار محسوب شود. مطالعه این کتاب را به کسانی که دغدغه رفتار صحیح و اخلاقی در اجتماع دارند، پیشنهاد می‌کنم.» سعیده افضلی نیز نظر خود را این‌طور منعکس کرده است: «کتاب به مسائل خیلی ساده در رفتارهای اجتماعی می‌پردازد که چگونه با کمی تغییر و کمی ملاطفت در رفتارهای عادی روزمره، می‌توانیم روز یک فرد را بسازیم، مهربان‌تر باشیم و حس خوبی را به دیگران القا کنیم. نگارنده در این کتاب از خواننده می‌خواهد که راحت‌تر از رفتارهای بد دیگران چشم‌پوشی کند. شاید این موضوع خیلی ساده و بدیهی به‌نظر برسد، ولی یادآوری و تمرین آن در روابط‌مان باعث می‌شود دنیا را برای خود و دیگران جای زیباتری کنیم!»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در پشت جلد کتاب توضیحاتی در مورد آن نوشته شده است: «اغلب کتاب‌هایی که می‌خواهند ما را تغییر دهند، به دنبال این هستند که ما را پولدارتر یا لاغرتر کنند. در عوض این کتاب می‌خواهد به ما کمک کند که خوب‌تر باشیم. خوب‌تر بودن یعنی زودرنج نبودن، صبورتر بودن، آمادگی بیشتر برای شنیدن، صمیمی‌تر بودن و گوشت‌تلخ نبودن... ممکن است خوب بودن بلافاصله باعث جذب پول و شهرت نشود، اما ویژگی بی‌اندازه مهم چیزی است که در موقعیت‌های بغرنج پیش‌روی‌مان فراموشش می‌کنیم. این کتاب راهنمایی است برای کشف چشم‌انداز ناشناخته خوب بودن که ما را با مضامین این ویژگی فراموش‌شده آشنا می‌کند. در این کتاب می‌آموزیم که چگونه خیرخواه باشیم، چگونه ببخشیم، چگونه معمولی باشیم و چگونه قوت قلب دهیم. می‌آموزیم که خوبی با قدرت سازگار است و به‌هیچ‌وجه نشانه ساده‌لوحی نیست. شایسته است که از خوب بودن به عنوان یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای انسانی دوباره پرده‌برداری شود.» به عقیده نگارنده کسانی دیگران را رنج می‌دهند که خود از درون رنج می‌کشند و به‌اصطلاح حالی درونی آنها خوب نیست: «سایر آدم‌ها به این خاطر این‌قدر زننده و نامطبوع هستند که دارند رنج می‌کشند. تنها دلیلی که آن‌ها ما را آزار می‌دهند، این است که جایی در اعماق درونشان دارند خودشان را آزار می‌دهند. آن‌ها به این دلیل کینه‌توز و بی‌ملاحظه و بدجنس هستند که حالشان خوب نیست.» دوباتن بر این باور است که انسان یک موجود اجتماعی است که از دیرباز به زندگی گروهی نیاز داشته و بر همین اساس ناچار است با افراد به خوبی رفتار کند: «میل به انطباق یافتن عمیقاً با سرشت ما عجین شده است. ما موجوداتی اجتماعی با تاریخ طولانی در حال تکامل هستیم که بر اهمیت عضویت در یک گروه تاکید فراوان داریم. آدم‌های ناسازگار با جمع احتمالاً آخرین کسانی بودند که سهم خود از گوشت ماموت را دریافت می‌کردند. ما نوادگان کسانی هستیم که انطباق یافتند و بدین‌ترتیب به آن‌ها غذا رسید.» او می‌گوید که هر فرد در مقابل هر فضیلت، یک نقطه ضعف هم دارد و امکان ندارد که تمام خوبی‌ها در وجود یک فرد جمع شده باشد: «هر قدرتی که یک فرد دارد، ضعفی را به همراه می‌آورد که ذاتیِ آن قدرت است. محال است که نقطه‌قوت‌هایی داشته باشیم بدون این که ضعفی به همراه نداشته باشند. هر فضیلتی به یک نقطه‌ضعف پیوند دارد. نمی‌شود که تمام شایستگی‌ها با هم در یک فرد جمع شده باشند.»

درباره نویسنده کتاب درباره خوب بودن

آلن دوباتن -نویسنده، فیلسوف و مجری انگلیسی- در سال 1969 چشم به جهان گشود. او تحصیل در مقطع دکتری رشته فلسفه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد، اما با شروع نویسندگی آن را نیمه‌کاره رها کرد. دوباتن در آثار خود موضوعات مختلفی را با تکیه بر روش‌های فلسفی و در ارتباط با زندگی روزمره بررسی می‌کند. «جستارهایی در باب عشق»، «چگونه پروست می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد» و «ملت عشق» از پرفروش‌ترین کتاب‌های او هستند. دوباتن یکی از اعضای هیات موسس مجموعه مدرسه زندگی است که در سال 2008 تاسیس شده است.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کناب روانشناسی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «درباره خوب بودن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.