جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

چرا می خوابیم

قیمت:
220,000 تومان
مشخصات کتاب چرا می خوابیم
کشور مبدا
تعداد صفحات
375 صفحه
شابک
9786226840477
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
6
این کتاب در یک نگاه

«چرا می‌خوابیم» (Why We Sleep) عنوان اثری علمی است که متیو واکر، متخصص مغز و اعصاب و محقق خواب، پس از سال‌ها آزمایش، پژوهش و تحقیق در مورد خواب نوشته است. واکر برای نگارش کتابِ «چرا می‌خوابیم» چهار سال وقت صرف نمود و سرانجام این کتاب در سال 2017 به چاپ رسید و در مدت کوتاهی پس از انتشار، توانست به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز تبدیل شود و جایگاه اول پرفروش‌ترین آثار Sunday Times در انگلیس را نیز از آن خود کند. کتاب حاضر را نشر نوین با ترجمه‌ی ناهید ملکی منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب چرا می خوابیم

متیو واکر در پنج فصل به پرسش‌های فراوانی راجع به موضوع خواب پاسخ داده است، اما مطالب در هر فصل به گونه‌ای تفکیک و عنوان شده‌اند که به خواننده اجازه می‌دهد هر فصل را جداگانه و بدون ترتیب مطالعه نماید. واکر نتیجه‌ی پژوهش‌‎های خود را با زبانی ساده و مثال‎‌های عینی عنوان می‎‌کند. او در فصل اول کتاب به ماهیت خواب، چرایی آن و نحوه‌‎ی صحیحِ خوابیدن پرداخته، در فصل دوم مزایای خواب و تاثیر کم‎‌خوابی بر مکانیزم جسم و ذهن را به تفضیل بررسی کرده است، در فصل سوم مطالب جالب و حیرت‎‌انگیزی در مورد خواب دیدن را عنوان می‎‌کند و در چهارمین فصل، اختلالات خواب و دلایل بی‎‌خوابی را برمی‎‌شمارد. در فصل پنجم نتیجه‎‌گیری و راه‎‌حل‌‎هایی برای داشتن خواب بهتر ارائه می‎‌شود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره‌ کتاب چرا می خوابیم چیست؟

یکی از کاربران سایت «گودریدز» به نام لیلی در این سایت نوشته است: «بسیار خوب تحقیق شده است و مطالعات و استدلال‌ها به گونه‌ای توضیح داده شده است که بسیار قابل دسترسی و قابل درک است.»
نظر یکی از کاربران سایت «آمازون» در مورد کتاب به این شرح است: «این کتاب دیدِ مرا عوض کرده است. آیا روزهایی بوده که ذهنتان مشوش باشد؟ آیا گاهی فراموشکار می‌شوید؟ آیا گاهی اوقات کمتر از قبل خوش‌بین هستید؟ چقدر صبور هستید؟ آیا احساس می‌کنید در ورزش به اندازه‌ی کافی خوب عمل نمی‌کنید؟ گاهی اوقات  احساس سرگیجه دارید؟ سردرد دارید؟ به نظر شما چرا این‌طور است؟ شاید فکر کنید که زیاد قهوه خورده‌اید، شاید هم کم خورده‌اید، یا شاید فکر کنید که فشار خون بالا یا پایین دارید، یا شاید نیاز به عینک دارید یا شاید حتی این عینک یا لنزهای شما هستند که باعث سرگیجه و عدم ‌تمرکز شما و سردردتان می‌شوند. خب، توضیح ساده‌تری می‌تواند وجود داشته باشد: ممکن است کم‌خوابی داشته باشید! بسیاری از مردم این را می‌دانند و اما بسیاری نمی‌دانند.این کتاب دلیل خوابیدن ما، تأثیرات مثبت خواب بر ذهن، بدن و سلامتی ما و همچنین تأثیرات منفی عدم خواب کافی را توضیح می‌دهد.من واقعا از این کتاب لذت بردم. حالا من بیش‌تر می‌خوابم و احساس بسیار بهتری دارم، ذهنی بازتر دارم و پرانرژی‌تر هستم. اکنون به‌وضوح می‌توانم تأثیر چند شب متوالی بی‌خوابی را درک کنم ... و می‌توانم آن را تشخیص دهم و به‌راحتی با خوابیدنِ زودتر، مشکلات را برطرف کنم!»
رها –از خوانندگان کتاب- نظرش را در سایت «طاقچه» ثبت کرده است: «کتاب به چراییِ لزوم خواب می‌پردازد و نشان می‌دهد کارکرد اصلی خواب، صرفه‌جویی در انرژی نیست. تاریخچه‌ی تکاملی خواب و خواب در سایر جانوران مورد بررسی قرار گرفته و تشابهات و تفاوت‌های بین خواب انسان و سایر جانوران به تصویر کشیده شده است. لزوم و فواید رؤیابینی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و نظریه‌ی فروید راجع به رؤیا نقد و بررسی شده است. اگر به‌ دنبال یک اثر علمی با متنی مناسب‌ هستید و چنان‌چه مثل من عاشق روان‌شناسی تکاملی هستید، پیشنهاد می‌کنم کتاب را با طمأنینه بخوانید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب به اهمیت حفظ کامل تاریکی در شب و موقع خواب پرداخته شده و از مضرات نور آبی صحبت به میان آمده است که در ادامه می‌خوانیم: «ملاتونین هورمونی است که با ارسال سیگنال‌هایی به مغز، زمان‌بندی خواب را تنظیم می‌کند. اما نور مصنوعی دنیای خانگی و مدرن باعث متوقف شدن افزایش ملاتونین در هنگام شب می‌شود. نور مصنوعی شبان‌گاهی در جوامع مدرن با استفاده از دروغی فیزیولوژیکی، این پیام را به بدن می‌رساند که هنوز هم روز است و زمان خواب فرا نرسیده. یکی از این نورهای مزاحم نور آبی LEDهاست. بیشتر ما هر شب و به مدت زیادی به صفحه‌های LED لپ‌تاپ، تلفن‌های هوشمند و تبلت خیره می‌شویم و اغلب اوقات این دستگاه‌ها فاصله کمی با شبکیه چشم ما دارند. در آزمایشی مشخص شده که مطالعه¬ی کتاب از روی آی‌پد در مقایسه با خواندن کتاب چاپی در هنگام شب، میزان ملاتونین را بیش از 50 درصد کاهش می‌دهد. در واقع، مطالعه از روی آی‌پد در مقایسه با مطالعۀ کتاب چاپی، افزایش ملاتونین را تا سه ساعت به تاخیر می‌اندازد. استفاده از دستگاه‌های LED در شب بر ریتم خواب طبیعی، کیفیت خواب و میزان هوشیاری ما در طول روز تاثیر می‌گذارد. حفظ تاریکی کامل در طول شب بسیار مهم است. ساده‌ترین راه‌حل، استفاده از پرده‌های ضخیم است. همچنین می‌توانید نرم‌افزارهایی را در رایانه، تلفن و تبلت خود نصب کنید تا به‌تدریج و با تاریک شدن هوا، نور مضر آبی را کاهش دهد.»

درباره نویسنده کتاب چرا می خوابیم

متیو واکر متولد سال 1972 در لیورپول است. او در سال 1996 در رشته‌ی علوم اعصاب از دانشگاه ناتینگهام فارغ‌التحصیل شد و پس از دریافت دکترا در رشته‌ی فیزیولوژی مغز و اعصاب از دانشگاه نیوکاسل به عنوان استادیار روان‌پزشکی در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد مشغول به کار شد. او و همکارانش در طی آزمایشی متوجه‌ تفاوت عملکرد میان شاغلین شیفت صبح و عصر شدند و عملکرد بهتر کسانی که خواب خوبی داشتند را به‌وضوح دیدند. واکر در سال 2007 هاروارد را ترک کرد و به‌ عنوان استاد علوم اعصاب و روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیا مشغول به کار شد.

او بنیان‌گذار و مدیر مرکز علوم خواب انسان است که با موسسه‌ی علوم اعصاب هلن ویلز و مرکز تصویربرداری مغز هنری اچ. ویلر جونیور در بخش روانشناسی دانشگاه برکلی همکاری می‌کند. واکر تاکنون بیش از ‌صد مقاله علمی منتشر کرده و در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نظیر، ۶۰ دقیقه، نووا، اخبار BBC و جمعه‌ها با علم حضور داشته است. «چرا می خوابیم» نخستین کتاب اوست که با موفقیت چشم‌گیری رو‌به‌رو شد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «چرا می خوابیم»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.