جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

رهایی از افکار سمی

قیمت:
110,000 تومان
مشخصات کتاب رهایی از افکار سمی
کشور مبدا
تعداد صفحات
120 صفحه
شابک
9786003402508
سال خلق اثر
1397
سال انتشار
1397
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
10
این کتاب در یک نگاه

کتاب «رهایی از افکار سمی با منظم‌کردن ذهن» با عنوان اصلی The disciplined mind نوشته زویی مک‌کی در سال 2019 به چاپ رسید. این کتاب در ایران توسط منصوره شریفی و حمید نمازیها ترجمه شد و انتشارات لیوسا در سال 1399 آن را منتشر کرد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب رهایی از افکار سمی

کتاب «رهایی از افکار سمی با منظم‌کردن ذهن» با عنوان اصلی The disciplined mind نوشته زویی مک‌کی در سال 2019 به چاپ رسید. این کتاب در ایران توسط منصوره شریفی و حمید نمازیها ترجمه شد و انتشارات لیوسا در سال 1399 آن را منتشر کرد. گاهی با وجود برنامه‌ریزی و عزم راسخ به آنچه در نظر داریم، دست پیدا نمی‌کنیم؛ چراکه آشفتگی ذهنی به عنوان یک مانع ما را از دستیابی به اهداف‌مان بازمی‌دارد. در چنین موقعیت‌هایی فقط باید به ذهن خود نظم بدهیم. این کتاب به ما راهکارهایی ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم دیدگاه‌مان را نسبت به مسائل روزمره عوض کنیم، از شر افکار منفی خلاص شویم و از موانع به عنوان سکوی پرتاب برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنیم.
نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب «رهایی از افکار سمی با منظم‌کردن ذهن» چیست؟
دنی تراسل یکی از خوانندگان کتاب «رهایی از افکار سمی» در سایت گودریدز نوشته است: «به شیوه خودتان زندگی کنید؛ این همه چیزی است که مک‌کی در این کتاب به ما می‌آموزد. او ما را به این درک می‌رساند که هر چیز ارزشمندی، نیاز به تمرین و نظم دارد. بدون شک در این مسیر بارها شکست خواهیم خورد؛ نکته مهم این است از که از شکست‌ها درس بگیریم و مأیوس نشویم.» انریکه اینکل هم نظر مشابهی در مورد کتاب دارد: «زویی مک‌کی زندگی خود و دیگر کسانی را روایت کرده است که شکست خورده‌اند، اما تسلیم نشده و به تلاش کردن ادامه داده‌اند. این روایت‌ها می‌توانند برای سایرین الهام‌بخش باشند.» جارِت کراسر برداشت خود را از کتاب این‌طور عنوان کرده است: «کنترل زندگی خود را در دست بگیرید. سه نوع استرس را بشناسید و بیاموزید که چگونه می‌توانید استرس را به موثرترین همدست خود تبدیل کنید. از شکست ناامید نشوید و نتایج مورد نظر خود را از آن بگیرید. عزت نفس خود را بالا ببرید. به ذهن خود نظم بدهید. با انجام این کارها، شما قادر خواهید بود یک زندگی بدون استرس داشته باشید. از افراد موفق الهام بگیرید و از کسانی که شما را از رسیدن به اهداف‌تان باز می‌دارند، دوری کنید. اولویت‌بندی را فرا بگیرید تا بیشترین نتیجه را از تلاش خود بگیرید.» جرالد پی. از کاربران سایت آمازون در مورد کتاب زویی مک‎کی می‌گوید: «این کتاب به شما شجاعت می‌دهد آنچه را که نمی‌توانید بپذیرید، تغییر بدهید. در عین حال به شما آرامش می‌دهد که آنچه را نمی‌توانید تغییر بدهید، بپذیرید. با مطالعه این کتاب می‌آموزید که به ذهن خود نظم و انضباط بدهید و به قدرت ذهنی خود برای کنترل همه ابعاد زندگی پی ببرید.»
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
نویسنده در مقدمه کتاب بخشی از نوجوانی خود را روایت کرده و شرح داده که چگونه با استفاده از موقعیت‌های موجود توانسته شرایط را برای خود بهتر کند. او می‌گوید که باید دست از تلاش برای تغییر دادن همه چیز برداریم و بر چیزهایی تمرکز کنیم که می‌توانیم تغییر بدهیم: «نمی‌توانید چیزهایی را که تحت کنترل‌تان نیستند، تغییر بدهید. شما می‌توانید تنها چیزهایی را که تحت کنترل‌تان هستند، تغییر بدهید. امروزه مردم می‌خواهند همه‌چیز را تحت کنترل خودشان داشته باشند و هنگامی که نمی‌توانند این کار را بکنند، ناامید می‌شوند. در چنین حالتی از راه‌حل‌های دیگری که می‌تواند مشکل‌شان را حل کند، چشم‌پوشی می‌کنند.» مک‌کی در بخشی از کتاب می‌گوید که انسان معاصر کمال‌گرا شده و بخشی از این کمال‌گرایی ارمغان شبکه‌های اجتماعی است. با این حال کسی حاضر نیست برای رسیدن به کمال وقت صرف کند: «مردم امروزه بسیار کمتر خوشحال هستند. اختلالات اضطرابی، بیماری‌های روانی و افسردگی بسیار شایع‌تر از گذشته است. ما دچار وسواس کمال‌گرایی شده‌ایم؛ دوست داریم بدنی کامل و خوش‌فرم داشته باشیم، خوشحال، ثروتمند، شوخ‌طبع، باهوش و عقل‌کل باشیم. دوست داریم تصویر صبحانه مغذی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذاریم، سوار اتومبیل گران‌قیمت شویم و همراه با یک موسیقی شاد، سوت‌زنان به محل کار ایده‌آل‌مان برویم. اما چه کسی برای این آرمان‌های کمال‌گرایانه وقت خودش را صرف می‌کند؟ هیچ‌کس، حتی کسانی که در شبکه‌های اجتماعی، زندگی خود را توسعه یافته و کامل نشان می‌دهند. زندگی ایده‌آل و کاملی که به دنبالش هستیم وجود ندارد. مردم برای رسیدن به خوشبختی و آرمان‌شهر خود، وقت و انرژی زیادی را سرمایه‌گذاری می‌کنند. اما برای رسیدن به خوشبختی هر چه بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند، ناامیدتر می‌شوند. چرا؟ زیرا کمال‌گرایی، نواقص آن‌ها را آشکار می‌کند و به بی‌کفایتی خود پی می‌برند.»
درباره نویسنده
زویی مک‌کی نویسنده یکی از عناوین پرفروش در زمینه توسعه فردی و خودسازی است. او بیش از ده سال است که به نویسندگی روی آورده و از تجربیات خود در کتاب‌هایش می‌نویسد. مک‌کی به پنج زبان زنده دنیا مسلط است. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان کتاب‌های «از آن‌چه فکر می‌کنی، شجاع‌تری»، «ذهن انتقادی» و «زندگی زیبا پیش روی شماست» را نام برد. منصوره شریفی آثار دیگری هم دارد که اغلب در حوزه روانشناسی کودکان و نوجوانان منتشر شده‌اند. از دیگر ترجمه‌های مشترک منصوره شریفی و حمید نمازیها می‌توان به کتاب‌های «پدر و مادر با من حرف بزنید» نوشته پرل درگو و «تحلیل رفتار متقابل برای نوجوانان و جوانان» اثر الوین فرید اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «رهایی از افکار سمی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.