جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

همزاد

قیمت:
170,000 تومان
مشخصات کتاب همزاد
کشور مبدا
تعداد صفحات
216 صفحه
شابک
9789642091447
سال خلق اثر
1846
سال انتشار
1846
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
18
این کتاب در یک نگاه

کتاب همزاد دومین اثر فئودور داستایوفسکی، یکی از برجسته‌ترین و تأثیرگذارترین نویسندگان ادبیات جهان است که در سال ۱۸۴۶ و درست ۱۵ روز پس از اولین اثر او منتشر شده است. نشر ماهی همزاد را نخستین‌ بار در سال ۱۳۹۳ با ترجمه‌ی سروش حبیبی، مترجم توانمند ایرانی که مهارتی ستودنی در ترجمه‌ی آثار ادبیات روس دارد، منتشر کرده است. داستانی کوتاه که به زیبایی قلمِ هنرمندانه و شاعرانه‌ی‌ این نویسنده‌ی روس را به تصویر می‌کشد. بر اساس داستان این کتاب فیلمی در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب همزاد

همزاد داستان زندگی مردی به نام پتروویچ گلیادکین، مشاوره رسمی یک ادراه است که شیفته‌ی دختری ثروتمند است. قصه با حضور گلیادکین در میهمانی‌ای که به آن دعوت نشده آغاز می‌شود و با سقوط او به ورطه‌ی جنون پایان میابد. تریلری روان‌شناسانه که با پرداختی هوشمندانه به واکاوی لایه‌های مختلف شخصیت اصلی داستان پرداخته است و رویارویی گلیادکین را با فردی که تماماً شبیه خود اوست در فضایی معلق بین رئالیسم جادویی و توهم روایت می‌کند.

نظر خوانندگان سراسر دنیا، درباره‌ی کتاب همزاد چیست؟

کمتر کسی است که در دنیای ادبیات شیفته‌ی آثار داستایوفسکی نباشد. از دهه‌های گذشته آثار این نویسنده‌ی برجسته و صاحب‌سبک مورد توجه خوانندگان و علاقه‌مندان ادبیات در سراسر جهان بوده است. سمیرا ستوده معتقد است داستایوفسکی در این کتاب به¬خوبی به توصیف جنبه‌های مختلف شخصیت خود پرداخته و دوگانگی شخصیت و زوایای پنهان آن را مورد بررسی قرار داده است. منتقدان آمازون نیز بر این باورند که این اثر، نشان‌دهنده‌ی توانایی اسرارآمیز داستایوفسکی در درک و به تصویر کشیدن پیچیدگی عواطف انسانی است. منتقدان پنگوئن رندم هوس نیز آن ‌را کابوسی وهم‌آلود معرفی کرده‌اند، کتابی که به شکل غافلگیر‌کننده‌ای مدرن است.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «آن‌گاه روز مه‌آلود پاییزی، کثیف و تیره از پنجره‌ی تیره و تار به درون اتاق سرک کشید و شکلکی زشت و خصمانه درآورد. حالا دیگر آقای گولیادکین کم‌ترین تردیدی نداشت که دیگر در سرزمین رویاها نیست، بلکه در شهر پترزبورگ و در آپارتمان خود در طبقه‌ی چهارم ساختمان بزرگ در شستیلا و چنی به سر می‌برد. پس از این کشف مهم چشمانش را با حالتی عصبی بست، انگار افسوس می‌خورد که از سرزمین رویاهایش بیرون آمده است. دلش می‌خواست برای یک دقیقه هم که شده به آن‌جا بازگردد. اما یک دقیقه بعد با یک خیز از رختخواب بیرون جست. احتمالاً فوراً افکار پریشان خود را رها کرد. مستقیم به سمت آینه‌ای که روی قفسه بود رفت. گرچه چهره‌ی خواب‌آلود و سر نسبتاً تاسش در نظر اول چندان جلب توجه نمی‌کرد، اما صاحبش از آن‌چه در آینه می‌دید راضی بود. آقای گولیادکین زیر لب گفت: «امروز چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر کارها به‌خوبی پیش نرود یا آبروریزی کنم، اگر یک جای کار خراب شود یا اتفاق ناخوشایندی بیفتد چه می‌شود؟ اما تا حالا که مسئله‌ای پیش نیامده و همه چیز طبق روال عادی است.»

درباره نویسنده کتاب همزاد

فئودور میخاییلوویچ داستایفسکی مقاله‌نویس، روزنامه‌نگار و فیلسوف روسی و از برجسته‌ترین نویسندگان قرن نوزده‌ و خالق آثار ماندگاری چون «جنایت و مکافات»، «برادران کارمازوف» و «ابله» است.
برای مشاهده موارد مرتبط به دسته‌بندی خرید رمان مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «همزاد»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.