31 خرداد 1402
5169 بازدید

10 کتاب که باید در سال 2023 بخوانید |بوک لند

    در این مطلب می‌خوانید:

10 کتاب که باید در سال 2023 بخوانید

این آثار، با پرداختن به مسائل جهانی، قلب کتاب‌خوانان و دوستداران هنر و ادبیات را نیز تحت تأثیر خود قرار داده‌اند.

احتمالاً برخی از این کتاب‌ها هنوز در ایران ترجمه و چاپ نشده‌اند، اما قطعاً در آینده‌ای نزدیک ناشران داخلی و مترجمان این آثار را به بازار عرضه خواهند کرد. در ادامه‌ی سایت خرید آنلاین کتاب بوک لند، با هم به خلاصه داستان و نویسندگان این کتاب‌های جذاب و پرطرفدار می‌پردازیم.

سفر دریایی: یک داستان عاشقانه

این کتاب با نویسندگی آنا زگرس، یک رمان عاشقانه است و این رمان در طول سفری دریایی بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۵ روایت می‌شود که به سمت برزیل هدف گرفته شده است و مدت زمان سفر حدود سه هفته است.

آنا زگرس، نویسنده مشهور آلمانی بود که تجربیات اخلاقی جنگ جهانی دوم را در آثار خود به تصویر کشید. او در تاریخ ۱۹ نوامبر ۱۹۰۰ به دنیا آمد و در تاریخ ۱ ژوئن ۱۹۸۳ درگذشت. او پس از به قدرت رسیدن هیتلر، به فرانسه مهاجرت کرد و پس از اشغال فرانسه، با تلاش بسیار، به مکزیک پناهنده شد. کتاب سفر دریایی یکی به تازگی ترجمه شده است و شما می‌توانید این کتاب را از بوک لند تهیه کنید و در داستان عاشقانه آن غرق شوید. این کتاب می‌تواند بهترین کتاب سال ۲۰۲۳ برای شما باشد.

اتاقی با یک چشم انداز

این کتاب برای آن‌هایی که به تاریخ و جامعه‌شناسی علاقه‌مندند و دوست دارند چنین مفاهیمی را در قالب رمان بخوانند، این کتاب می‌تواند بهترین کتاب سال ۲۰۲۳ برای آن‌ها باشد.

در رمان اتاقی با یک چشم‌انداز، ای. ام. فورستر از طریق داستان سفر تفریحی دو زن جوان بریتانیایی به فلورانس، به موشکافی طنزآمیزی درباره مسائل اجتماعی می‌پردازد. آغاز سفر، به دلیل دغدغه دو زن برای داشتن اتاقی با چشم‌انداز رودخانه آغاز می‌شود و پایانش با کشف‌وشهودی غم‌انگیز درباره روابط بین افراد و گریز از آنها پایان می‌یابد.

قهرمان داستان، سفر خود را در ایتالیا تا رم ادامه می‌دهد و در نهایت نامزدی با مردی از طبقه‌ی روشن‌فکر و انگلیسی‌ماب به دست می‌آورد. این مرد، نماینده‌ی جامعه‌ی مردانی است که با لطافت و روحیات زنانه هیچ پیوندی ندارند.

با این حال، قهرمان داستان هنوز به قواعد دست‌وپاگیر این جامعه عمل نمی‌کند، حتی در زمانی که داستان‌های فلورانس و آدم‌هایش دوباره در خودش شکل می‌گیرند. این بار، وقایع در بریتانیا و در همسایگی خودش رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: تأثیر کتابخوانی بر توسعه شخصی و روانی چیست؟

فریب نهان

یکی دیگر از بهترین کتاب سال ۲۰۲۳ می‌توان به کتاب فریب نهان با نویسندگی نیما قربانی اشاره کرد. این کتاب به شما درک بهتری از ماهیت، فرایندها و پیامدهای دستکاری‌های پنهان احساسی در روابط ارائه می‌دهد. در این کتاب، نشانه‌های فریب و رفتارهای ناعادلانه و پنهانی افراد در جامعه بررسی شده و راه‌های مقابله با آن‌ها نیز به صورت کامل توضیح داده شده است.

علاوه بر این، شما با روش‌های سازنده‌ای که می‌توانید با استفاده از آن‌ها با فریب‌های احساسی مواجه شوید، آشنا خواهید شد. در این کتاب به بررسی بار اخلاقی و احساسی دستکاری‌های احساسی نیز پرداخته شده است و این موضوعات محورهای اصلی کتاب را شکل می‌دهند. در نهایت، این کتاب به شما کمک می‌کند تا فرهنگ ایرانیان را به بهترین شکل ممکن درک کنید و به شکلی کاملاً پاسخگو به مسائل مطرح در جامعه بپردازید.

کار عشق یا بازی

کتاب کار، عشق یا بازی در حوزه روان‌شناسی و سبک زندگی است که برای دوست‌داران روان‌شناسی بهترین کتاب سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

در این کتاب، روان‌پزشک با شیفتگی به کارهای مشاوره و درمان نگاه می‌کند، و آن‌ها را همچون یک بازی لذت بخش می‌داند که به دیگران کمک می‌کند. او تاریخچه بازی را در جهان بررسی می‌کند و اثرات مثبت آن را در سلامتی روانی و جسمی انسان تأیید می‌کند. در بخش دوم، دکتر باربارا فردریکسون، استاد دانشگاه کارولینای شمالی و روان‌شناس، به نقش عواطف مثبت، به ویژه عشق در پرورش کودکان و توسعه شخصیت در خانواده و جامعه، تاکید می‌کند و نقش انسان در ایجاد این عواطف را با تمرکز ذهنی بر جزئیات کوچک و لحظات دوستی و تعاملات اجتماعی مهم می‌داند.

خنوخ و قانون

خنوخ و قانون، دو داستان بلند از توماس مان هستند که در آن تلاش برای کندوکاوی روایت‌های باستانی صورت گرفته است. در داستان "خنوخ"، شخصیت یوسف به عنوان پدربزرگ نوح، به علت دانایی و توانایی تفکری خود، لقب "نوباوه" را دریافت کرده است. در داستان دیگر "قانون"، حضرت موسی با تلاش برای آموزش جمعیت به شیوه زندگی ساده و فرار از بیابان‌ها، موفق به رهایی آن‌ها از بر سختی‌های زندگی شد. این دو داستان، علاوه بر ارزش‌های فلسفی و تاریخی، نگرش متفاوتی به شرایط زندگی در دوران باستان ارائه می‌دهند. شاید این اثر جذاب و خواندنی بهترین کتاب سال ۲۰۲۳ از نظر شما باشد.

تاریخ تصویر برای همه

کتاب "تاریخ تصویر برای همه" با عنوان اصلی A History of Pictures for Children، روایتی شیرین و جذاب از تاریخ تصویر است که می‌تواند بهترین کتاب سال ۲۰۲۳ برای شما عزیزان باشد. این کتاب به خوبی مخاطبان خود را، از خلال گفت و گوی مارتین گی‌فورد و دیوید هاکنی و تصاویر رز بلیک، به دنیای رنگارنگ، شگفت‌انگیز و پرتنوع تصاویر از دورترین اعصار تا عصر حاضر می‌برد.

اگرچه این کتاب در اصل برای آشنایی کودکان و نوجوانان با تاریخ هنر نوشته شده است، اما می‌تواند هر فردی را که به دنبال آشنایی با تاریخ هنر است، برای مقدماتی شدن و آغاز کردن سفری به دنیای هنرها بهره‌مندی قرار دهد، بدون توجه به سن و سال او.

در این کتاب، تاریخچه تصویر از دیدگاه هنرمندان و همچنین تحلیل تصاویر بررسی شده و سبک‌ها، مدارس و جریان‌های هنری مطرح شده‌اند. به علاوه، در این کتاب، قطعاتی از آثار هنری برجستهِ از دوران باستان تا کنون نیز معرفی شده‌اند.

به طور خلاصه، "تاریخ تصویر برای همه" یک کتاب جذاب و آموزنده است که برای هر فردی که به دنبال آشنایی با تاریخ هنر و تصویرسازی است، مناسب است.

افلاطون های کوچک/ دیوژن مرد سگی

دیوژن مرد سگی از مجموعه‌ی "افلاطون‌های کوچک" داستانی فلسفی برای نوجوانان است. در این کتاب، نوجوانان با راستی و صداقت دیوژنِ فیلسوف و رفتار متفاوت او با وقایع آشنا خواهند شد. این کتاب بهترین کتاب سال ۲۰۲۳ برای نوجوانان است.

دیوژنِ فیلسوف هر جایی که حضور پیدا می‌کند، به طور غیرمنتظره‌ای توجه همه را به خود جلب می‌کند و همه چیز را به هم می‌ریزد. او با روش ساده‌ای که دارد، صادق است و دروغ مدعیان را به راحتی فاش می‌کند. او حتی اشتباه افلاطون را به وی گوشزد می‌کند. او برخلاف اکثر افراد که احساسات خود را پنهان می‌کنند، آزاد است و به راحتی می‌تواند نگرانی خود را ابراز کند. دیوژن برای راستی و صداقت سگ‌ها تحسین دارد و خود نیز به یک سگ تبدیل می‌شود. او ناراضی بودن خود را بیان می‌کند و با مدعیان به شوخی برخورد می‌کند، حتی اگر آن شخص اسکندر مقدونی باشد. شهروندانی که در آگورا، میدان شهر، جمع شده‌اند، در ابتدا فکر می‌کنند دیوژن دیوانه است، اما بعداً متوجه می‌شوند که از زندگی ساده سگ‌ها می‌توانیم چیزهایی یاد بگیریم.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی بهترین کتاب های داستایوفسکی

یدک

یدک یک کتاب است که با توجه به خاطرات، آرزوها، حسرت‌ها و خواسته‌های نویسنده خود نوشته شده است. در این کتاب، پرنس هری سعی کرده است تا زندگی خود را در قالب خانوادۀ سلطنتی بریتانیا برای مردم در سراسر جهان شفاف کند. او در این کتاب، خاطرات زیادی را از زندگی در کنار پدر و مادر مرحوم خود، پرنس ویلیام و پرنسس دایانا، روایت می‌کند که باعث مشخص شدن بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی این دو فرد می‌شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب، صراحت زبان پرنس هری در توصیف زندگی‌اش و بیان بسیاری از نکات زندگی سلطنتی است؛ که تا به حال در هیچ کتابی منتشر نشده است. پرنس هری این کتاب را برای آزادی بیشتر از محدودیت‌های زندگی سلطنتی و فرار از توجه زیاد رسانه‌ها و جامعه به زندگی‌اش نوشته است؛ با این حال، این منجر به شکستن بسیاری از رکوردهای فروش کتاب در چند سال اخیر شده است! شاید جنجالی‌ترین و بهترین کتاب سال ۲۰۲۳، کتاب یدک باشد.

کتاب مینیمالیسم دیجیتال

کتاب مینیمالیسم دیجیتال اثر کال نیوپورت به شما کمک می‌کند تا با استفاده بهینه از فناوری‌های دیجیتال، زندگی ساده‌تر و معنادارتری داشته باشید. در این کتاب، فرآیند "دیجیتال دکلتر" را برای کمک به شما در ارزیابی ارزش هر فناوری در زندگی‌تان معرفی می‌کند و به شما نشان می‌دهد که چگونه فناوری‌هایی که ارزش خود را از دست داده‌اند را با ظرافت کنار بگذارید. این کتاب الهام بخش و کاربردی است و در صورتی که با دنیای دیجیتال به سختی کنار می‌آیید، می‌تواند به شما کمک کند تا با کمترین تلاش، به زندگی ساده‌تر و معنادارتری دست یابید و از این رو بهترین کتاب سال ۲۰۲۳ شما باشد.

کتاب های رایگان آموزش دیجیتال مارکتینگ

منتوریکس یک سایت آموزش دیجیتال مارکتینگ هست که همه در آن شیفته‌ی آموختن هستند و عمیقا دوست دارند آنچه را یاد می‌گیرند با دیگران به اشتراک بگذارند؛ به همین دلیل تصمیم گرفتند عصاره تجربه‌ها و مطالعاتشان را در قالب کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ با شما به اشتراک بگذارند.
کتاب‌های الکترونیکی دیجیتال مارکتینگ منتوریکس در حوزه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال از جمله سئو سایت، بازاریابی محتوا و داستان سرایی، گوگل آنالیتیکس و داده، CRO و هک رشد تهیه و تدوین شده اند. اگر علاقه مند هستید اطلاعاتی را در این حوزه کسب کنید، خواندن این کتاب ها فرصت خوبی برای شماست.

کتاب گستره

کتاب گستره اثر دیوید اپستین، یکی از کتاب‌های معروف در حوزه توسعه شخصی و رشد شغلی است. در این کتاب، اپستین به بحث درباره ایده‌های فرهنگی رایج در جامعه و تأثیر آن‌ها بر رشد شخصیتی و حرفه‌ای افراد، پرداخته است.

نویسنده در این کتاب، به چالش کشیدن ایده‌هایی مانند "تخصص کلید موفقیت است" و بر عکس، به تأکید بر دانش گسترده و توانایی کار با مشاغل مختلف، پرداخته است. همچنین، او به بررسی ایده‌هایی مانند "به دنبال علاقه خود بروید" و "تلاش برای شادی" پرداخته و نشان داده است که این ایده‌ها ممکن است منجر به ایجاد فشار و استرس بیشتر در زندگی افراد شوند. به همین جهت می‌تواند بهترین کتاب سال ۲۰۲۳ باشد و تغییر اساسی در زندگی شما ایجاد کند.

نویسنده در این کتاب، با توجه به تجربیات خود و مطالعات علمی، راهکارهایی برای رشد شخصیتی و حرفه‌ای افراد ارائه می‌دهد. این کتاب می‌تواند به عنوان یک راهنمای عالی برای افرادی باشد که به دنبال رسیدن به موفقیت و رشد در زندگی شغلی و شخصی خود هستند.

برای مشاهده بهترین داستان‌ها و رمان‌های ایرانی و خراجی، به بخش خرید رمان مراجعه کنید.

کلام پایانی

در این مقاله از بوک لند به بهترین کتاب‌ سال ۲۰۲۳ پرداختیم. این کتاب‌ها از جدیدترین و به‌روز‌ترین کتاب‌های دنیا هستند که شما به راحتی می‌توانید از طریق سایت بوک لند آن‌ها را خریداری کنید و با خرید آنلاین از تخفیف ۲۵ درصدی بهره ببرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
B.f
1402/7/21
is a graet books
B.f
1402/7/21
is a graet books
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب