24 خرداد 1402
446 بازدید

معرفی بهترین کتاب ها در حوزه روابط زناشویی

    در این مطلب می‌خوانید:

حفظ یک رابطه عاشقانه نیاز به توجه و پیشرفت دائمی دارد. هیچ ازدواجی بی‌نقص نیست، چرا که هیچ انسانی بی‌نقص نیست و تنها می‌توان با درک متقابل و ارزیابی مداوم روابط زناشویی، آن را به یک رابطه پایدار و قابل اعتماد تبدیل کرد. کتاب‌های بسیار زیادی در این حوزه چاپ شده است. با ما در سایت خرید آنلاین کتاب بوکلند همراه باشید تا بهترین کتاب ها در حوزه روابط زناشویی را با هم مرور کنیم.

کتاب هشت قرار عاشقانه

این کتاب راهی برای اولویت ‌بندی ارزش‌های یکدیگر و هشت مکالمه‌ای که هر زوج باید حداقل یک بار در رابطه خود داشته باشند را نشان می‌دهد.  این کتاب یک جورهایی برای دو طرف رابطه است و شما را دعوت می‌کند هر بار راجع به یکی از موضوعات کتاب صحبت کنید. در هر یک از هشت موضوع داخل کتاب سوالاتی مطرح می‌شود که پاسخ به آن‌‌ها درک بیشتری از یکدیگر ایجاد می‌کنند، سلامت و شادابی را در رابطه شما افزایش دهند و در این فرآیند احساس نزدیکی بیشتری به یکدیگر خواهید داشت. این موضوعات بسیار متنوعند؛ از تعهد و اعتماد گرفته تا خانواده، پول و حرفه، ماجراجویی و حتی مسائل جنسی را شامل می‌شوند. ممکن است برخی از این موضوعات چیزهایی باشند که هیچگاه راجع به آن‌ها با هم صحبت نکرده‌اید. همین هم سبب می‌شود تا با خواندن کتاب و مطرح شدن این سوالات در روابط زناشویی، حقایق تازه‌ای را از هم متوجه شوید و به درک جدیدی دست پیدا کنید که به پایدار شدن رابطه کمک بسیاری می‌کند.

کتاب خوشبخت در کنار هم

یک رابطه موفق مستلزم تلاش، فداکاری و درک متقابل بین دو طرف است. ماندن کنار یک نفر و پذیرفتن عیوب او در کنار خوبی‌هایش شجاعت می‌خواهد و یک رابطه عاشقانه زیبا و گاهی چالش برانگیز و حتی ناراحت کننده است. این کتاب که با نام «شاد در کنار هم» نیز ترجمه شده است، مختص افرادی نوشته شده است که فکر می‌کنند نیمه گمشده خود را پیدا کرده‌اند. این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند چگونه یک روابط زناشویی زیبا و طولانی مدت ایجاد کنند و با ویژگی‌های عشق خوب و اهمیت برقراری ارتباط سالم با شریک زندگی خود آشنا شوند. این کتاب توسط دو تا از بهترین و مشهورترین روانشناسان نوشته شده است و با حقایق روانشناسی در سطح بالا پشتیبانی می‌شود که آن را معتبر می‌کند.

پنج زبان عشق

احتمالا هر کس که تاکنون وارد یک رابطه عاشقانه شده باشد، این را می‌داند عاشق شدن راحت است اما ماندن در یک رابطه پایدار آن‌قدرها هم راحت نیست. گری چپمن نویسنده این کتاب یک مشاور ازدواج معروف است که در این کتاب به تکنیک‌های روابط زناشویی پایدار اشاره می‌کند و راه‌حل‌هایی برای مشکلات مدرن زوج‌ها ارائه می‌دهد.

مهم‌ترین درس این کتاب این است که برای افراد، پنج راه مختلف برای ابراز علاقه وجود دارد، مثلا برخی با کلمات محبت آمیز، برخی با هدیه دادن و برخی با کمک کردن آن را نشان می‌دهند. اگر بتوانید راه ابراز علاقه شریک زندگی خود را پیدا کنید، خیلی بیشتر می‌توانید او را درک کنید و متوجه عشق و علاقه او شوید. به علاوه می‌توانید با همسر خود نیز راجع به این قضیه صحبت کنید. درک متقابل سبب می‌شود بتوانید با یکدیگر راحت‌تر ارتباط برقرار کنید و رابطه خود را به دور از سوءتفاهم‌ها پیش ببرید.

کتاب محکم در آغوشم بگیر

ایجاد و حفظ روابط زناشویی قوی و آسیب ناپذیر بین دو نفر کار آسانی نیست. هر دو نفری ک با هم وارد یک رابطه می‌شوند، تروماها و مشکلات شخصی، آسیب‌های گذشته و چالش‌ها و مشکلات خود را دارند که هر یک می‌تواند تاثیر منفی خود را در رابطه نشان داده و باعث دردسر شود. این کتاب در حوزه روابط زناشویی،‌ از تحقیقات علمی معتبر و کاملی استفاده می‌کند که به شما نشان می‌دهد چگونه نکات مثبت و سالم در رابطه خود را پیدا کرده و آن‌ها را پررنگ کنید و قسمت‌های منفی را کم‌رنگ و کم کم حذف کنید. سوال‌های طرح شده در کتاب کمک می‌کند موقعیت رابطه خود را بهتر درک کنید، بتوانید دعواهای بی‌مورد را کنار بگذارید و مشکلات موجود را خیلی راحت‌تر ریشه‌یابی و در نهایت حل کنید. سو جانسن نویسنده این کتاب،‌یک روانشناس معروف و متخصص در روابط بینافردی است که از راه‌حل‌های مورد استفاده برای مراجعان خود می‌گوید.

کتاب دریافت عشق دلخواهتان

بیشتر بخوانید: بررسی آثار جین آستین بهترین نویسنده کتاب های عاشقانه کلاسیک

این کتاب با نام بازگشت به عشق نیز ترجمه است و جالب است بدانید اولین بار در سال ۱۹۸۸ به چاپ رسیده است. با این وجود و پس از گذشت چندین سال، همچنان یکی از بهترین کتاب‌های حوزه روابط زناشویی است که هنوز در بسیاری از لیست‌ها قرار دارد و همچنان نکاتی کاربردی را مطرح می‌کند. هارویل هندریکس قبل از این که به شما بیاموزد چگونه رابطه خود را بهبود ببخشید، از شما می‌خواهد که به این فکر کنید که چرا در وهله اول جذب شریک زندگی خود شده‌اید.

پس از این که الگوهای احساسی خود را به خوبی دریافتید می‌توانید به سمت مرحله بعد بروید. رویکرد درمانی این کتاب شامل تعهد واقعی و مادام العمر، رفتار محبت آمیز با یکدیگر، یادگیری نحوه برقراری ارتباط سازنده و حذف نکات منفی از رابطه است. اگر به دنبال یک کتاب روابط زناشویی هستید که در مورد چگونگی جلوگیری از آسیب دیدن، چگونگی عمیق‌تر کردن ارتباطات و چگونگی ایجاد یک ارتباط بلندمدت به شما کمک کند،‌این کتاب انتخاب مناسبی خواهد بود.

کتاب گفت ‌و گوهای سرنوشت‌ساز

قبل از هر چیز این را بگوییم که این کتاب تنها مختص روابط زناشویی نیست و از همین جهت شاید کمی با کتاب‌های دیگر معرفی شده متفاوت باشد. با این وجود همه می‌دانیم یکی از مهم‌ترین اصول روابط زناشویی موفق، برقراری ارتباط درست و منطقی و توانایی صحبت کردن با یکدیگر است. در این کتاب نیز دقیقا روی همین موضوع تمرکز شده است. ما هر روز درگیر گفتگوهای زیادی هستیم که می‌توانند کاری یا شخصی باشند. مهم این است که گفتگوهای حساس خیلی زود می‌توانند تبدیل به دعوا شوند. گفتگوهایی که در آن‌ها نظرات بسیار متفاوت و احساسات قوی است یا سوءاستفاده‌های جدی وجود دارد اتفاقا تاثیر مهمی در روابط دارند و کنترل کردن آن‌ها اهمیت بسیاری دارد.

نویسندگان این کتاب، به مدت ۲۵ سال ارتباطات موفق را مورد بررسی قرار داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که چیزی که سبب موفقیت‌ آن‌ها شده همان توانایی مدیریت موثر مکالمات است. بنابراین با خواندن این کتاب می‌توانید تکنیک‌های ارزشمندی را یاد بگیرید که به شما کمک می‌کند خیلی بهتر هر گفتگویی را مدیریت کنید و از واکنش‌های عاطفی هیجانی پرهیز کنید.

کتاب دوستت دارم، هرچند به تو اعتماد ندارم

این کتاب به طور خاص به کسانی توصیه می‌شود که در روابط زناشویی خود به نوعی خیانت دیده باشند. البته منظور از خیانت در این جا تنها خیانت به معنای عام نیست بلکه می‌تواند عدم صداقت، موضوعی در گذشته یا موارد این چنینی نیز باشد. هرکسی که در یک ازدواج خیانت دیده باشد، مطمئنا این سوال را از خود پرسیده است که آیا این رابطه ارزش حفظ کردن را دارد؟ صرف نظر از اینکه چگونه افراد ممکن است به یکدیگر خیانت کرده باشند، پس از از بین رفتن اعتماد، بازگشت آن تقریبا غیرممکن است.

کرشن‌ بام در این کتاب به زوج‌ها اطمینان می‌دهد که نوری در انتهای تونل وجود دارد و می‌توان ازدواج را نجات داد، حتی اگز آسیب‌های مضر ناشی از عدم صداقت، شریک‌های زندگی را از یکدیگر دور کرده باشد. این کتاب چگونگی بازگرداندن اعتماد و پشت سر گذاشتن گذشته را مورد بحث قرار می‌دهد و در مورد مراحل مختلف بهبود و بازسازی صمیمیت و امنیت در یک رابطه صحبت می‌کند.اگر با شریک زندگی خود به مشکل خورده‌اید و همه چیز را به نوعی تمام شده می‌بینید، این کتاب ممکن است به شما کمک کند یک شانس دوباره به رابطه خود بدهید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کتاب های 2022 از نگاه کاربران گودریدز

جمع بندی

حتی موفق‌ترین ازدواج هم جایی برای پیشرفت و بهتر شدن دارد. چه در رابطه آرام و خوبی باشید و چه دچار مشکل شده باشید و روابط زناشویی خود را در آستانه نابودی ببینید، با ارتباط بهتر با شریک زندگی خود می‌توانید درهای جدیدی از رابطه را برای خود باز کنید و تجربه بهتری داشته باشید. کتاب‌های معرفی شده در این لیست هر یک به نحوی به ساخت یک رابطه پایدار و ارتباط بهتر کمک می‌کنند و در هر مرحله‌ای از رابطه عاشقانه می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب