6 اسفند 1401
1851 بازدید

پرفروش ترین کتاب های کودک

    در این مطلب می‌خوانید:

اهمیت کتاب‌خوانی در کودکی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. کودکان در سنین پایین‌تر، کلمات و مهارت‌های زبانی و شنیداری را با گوش دادن به داستان‌ها یاد می‌گیرند و پس‌ازآنکه خواندن یاد گرفتند با مطالعه کتاب‌های مناسب مهارت‌های زبانی و دایره واژگان خود را ارتقا می‌دهند. خواندن کتاب و قصه‌گویی خلاقیت کودکان را شکوفا می‌کند، حس کنجکاوی آن‌ها را برمی‌انگیزد، تخیل آن‌ها را تحریک و تقویت می‌کند و درک آن‌ها را از جهان گسترش می‌دهد. همچنین ثابت‌شده خواندن برای کودکان، به رشد مهارت‌های شناختی آن‌ها نیز کمک می‌کند.

سالانه کتاب‌های کودک زیادی شامل نوشته‌های همراه با تصویرسازی منتشر می‌شود که برای سرگرمی یا آموزش دادن به کودکان از آن‌ها استفاده می‌شود. پرفروش ترین کتاب های کودک معمولاً علایق بچه را انعکاس می‌دهند، تصویرسازی‌های قوی و هنرمندانه‌ای دارند، دایره لغات جذابی داشته و بچه‌ها با کاراکترهای داستان احساس نزدیکی می‌کنند و نکات مهمی را به کودکان آموزش می‌دهند. داستان‌های گیرا و پرکششی دارند و آن‌قدر قشنگ هستند که حتی بزرگ‌سالان نیز از خواندشان لذت می‌برند. در مطلب امروز از بلاگ سایت خرید آنلاین کتاب بوکلند فهرستی از ۱۵ تا از پرفروش ترین کتاب های کودک را که دارای این خصیصه‌ها هستند، تهیه‌کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

دالی بازی

مجموعه کتاب دالی بازی از آثار کارن کتس نویسنده کتاب کودک است که تاکنون بیش از ۷۵ اثر از او به چاپ رسیده است و معروف‌ترین آن‌ها به فارسی کتاب «این سر و دست و پاشه ناف نی نی کجاشه؟» و «نی نی چقدر ملوسه مامان اونو می بوسه» هستند. کتاب های دالی بازی از پرفروش ترین کتاب های کودک برای گروه سنی صفر تا سه سال است. «دالی بازی» مجموعه‌ای از شعرهای کودکانه با تصویرگری جذاب است که رنگ‌بندی شاد نقاشی‌ها باعث جلب‌توجه خردسالان می‌شود. برگردان این کتاب‌ها به شعر از زهرا موسوی است و انتشارات نردبان آن‌ها را به چاپ می‌رساند و از پرفروش ترین کتاب های کودک به شمار می‌رود.

ترانه‌های شیمو

کتاب‌های شیمو با زبان شعر کودکانه و تصویرسازی‌های دوست‌داشتنی ، مجموعه‌ای خواندنی و پرطرفدار در بین کودکان تا شش سال است و از پرفروش ترین کتاب های کودک محسوب می‌شود. شیمو یک موش فعال و زبروزرنگ است که اتفاقات متعددی برایش رخ می‌دهد و علاوه بر اینکه کتاب‌هایش سرگرم‌کننده است مطالب آموزنده بسیار زیادی هم در دل خود جای‌داده است. این مجموعه کتاب، مهارت‌های مهم فردی و اجتماعی را به کودکان به‌صورت ناخودآگاه یاد می‌دهد. تاکنون از این مجموعه، 38 جلد کتاب توسط انتشارات پنجره به چاپ رسیده و از پرفروش ترین کتاب های کودک به‌حساب می‌آید.

قصه‌های بی‌کلام

قصه‌های بی‌کلام مجموعه‌ای ده‌جلدی است که داستان‌هایش با تصاویر روایت‌شده‌اند.  داستان‌هایی ساده با روایت خطی و تصاویر گویا تا کودکان بتوانند قصه را بر اساس تصاویر دریافته و بازگو کنند. کتاب های قصه‌های بی‌کلام تعاملی بوده و از پرفروش ترین کتاب های کودک هستند. این مجموعه کتاب برای گروه سنی تا هفت سال طراحی‌شده و هدف از آن افزایش خلاقیت کودکان با  کشف و فهم داستان و تقویت مهارت  واژه‌یابی و قصه‌گویی در آن‌هاست. این مجموعه کتاب تعاملی  که با کمک والدین و مربیان خوانده می‌شود توسط انتشارات نیستان به چاپ رسیده و از پرفروش ترین کتاب های کودک به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان

قصه‌های قایم باشک بازی

مجموعه ۴ جلدی قصه‌های قایم باشک بازی اثر هیتر میزنر با ترجمه رضی هیرمندی توسط انتشارات بازی و اندیشه به چاپ رسیده. این کتاب تعاملی «بگرد و پیدا کن» از پرفروش ترین کتاب های کودک است. قصه‌های خرس کوچولوهایی را تعریف می‌کند که بعد از بازی و شلوغ‌کاری کمک می‌کنند تا همه‌چیز را سر جای خودش قرار بدهند و با ورق زدن هر صفحه می‌بینند که آیا هر چیزی را در جای درستش گذاشته‌اند یا نه. این کتاب‌ها با تصویرگری‌های زیبای تامیسلاو زلاتیک پر از نکته‌های ریزی است که ذهن بچه‌های سه سال به بالا را فعال می‌کند. هیتر میزنر تاکنون بیش از ۳۶ کتاب برای کودکان نوشته که برخی از عناوین آن برنده جوایز کتاب کودک شده و این مجموعه از پرفروش ترین کتاب های کودک است.

دنیای دوست‌داشتنی من

مجموعه ۸ جلدی دنیای دوست‌داشتنی من، آموزش زندگی خوب به بچه‌ها، اثر تاد پار یکی دیگر از پرفروش ترین کتاب های کودک است که توسط انتشارات شهر قلم به چاپ رسیده است. تاد پار، نویسنده و تصویرگر معروف آمریکایی تاکنون بیش از ۶۰ کتاب برای کودکان نوشته که برخی از آن‌ها از پرفروش ترین کتاب های کودک جهان محسوب می‌شوند. کتاب دوستت دارم، کتاب زمین و کتاب احساس‌های خوب از آن جمله‌اند که در مجموعه دنیای دوست‌داشتنی من نیز منتشرشده‌اند. این کتاب‌ها مفاهیم پیچیده و عمیق را به زبانی ساده به کودکان می‌آموزند و ضمن یاددادن احترام گذاشتن به فرهنگ‌های مختلف، موجب رشد حسی، عاطفی و شخصیتی کودکان می‌شوند.

کلاس اولی کتاب اولی

مجموعه ۴۰ جلدی کتاب‌های کلاس اولی کتاب اولی در ۵ سطح مختلف طبقه‌بندی‌شده است و توسط انتشارات افق به چاپ رسیده است. این کتاب‌ها برای کودکان نوسواد متناسب با درس‌های کتاب فارسی اول دبستان طراحی‌شده‌اند و از پرفروش ترین کتاب های کودک به شمار می‌روند. با خواندن این کتاب‌ها در کنار کتاب درسی، مهارت‌های روان‌خوانی و کتاب‌خوانی کودکان تقویت می‌شود. کودکانی که در ابتدای مسیر فارسی آموزی هستند با خواندن داستان‌های سطح 1 تا 5 می‌توانند گام‌به‌گام با حروف الفبا و صداهای بیشتری آشنا شوند، به‌مرور کتاب‌های پرحجم‌تری بخوانند و اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کنند. مجموعه کتاب‌های کلاس اولی کتاب، از پرفروش ‌ترین کتاب‌ های کودک فرصتی عالی برای هدیه دادن لذت خواندن و یادگیری به کودکان است.

نامه شگفت‌انگیز فلیکس

کتاب نامه شگفت‌انگیز فلیکس یکی از کتاب‌های مجموعه قصه‌های فلیکس نوشته آنت لنگن با تصویرسازی‌های فوق‌العاده زیبا و دوست‌داشتنی کنستانزا دروپ است. مترجم آن منیژه نصیری است و انتشارات زعفران آن را به چاپ رسانده است. این کتاب از پرفروش ترین کتاب های کودک برای گروه سنی الف و ب است. فلیکس خرگوش کوچولوی عروسکی است که به تعطیلات می‌رود و این کتاب نامه‌ای پرمحبت از طرف فلیکس برای خواننده است که با هدایایی همراه است . آنت لانگن نویسنده آلمانی ادبیات کودکان و نوجوانان، تاکنون بیش از 100 کتاب منتشر کرده است. بعضی از کتاب های او به زبان‌های متعددی ترجمه‌شده و از پرفروش ترین کتاب های کودک هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های علمی برای کودکان

مدرسه پرماجرا 

مدرسه پرماجرا نوشته دن گاتمن با تصویرگری جیم پایلوت و ترجمه مونا قائمی توسط انتشارات گام به چاپ رسیده و داستان‌های آن از پرفروش ترین کتاب های کودک هستند. تاکنون ۵۶ جلد از این مجموعه منتشرشده است که به‌صورت تکی یا مجموعه کتاب های ۱۲ جلدی در ۴ سری قابل تهیه هستند. شخصیت اصلی مجموعه مدرسه پرماجرا پسری به نام ای جی است که باوجوداینکه مدرسه را دوست ندارد بهترین خاطراتش را در مدرسه رقم می‌زند. دن گاتمن نویسنده‌ی آمریکایی محبوب کودکان است که نوشته‌های طنزآمیز، شیرین و روان او مورد استقبال کودکان قرارگرفته و کتاب‌هایش از پرفروش ترین کتاب های کودک هستند.

خاطرات یک بچه چلمن

مجموعه کتاب خاطرات یک بچه چلمن اثر جف کینی مجموعه‌ای داستانی مصور برای کودکان است که تاکنون ۱۷ جلد از آن توسط انتشارات حوض نقره منتشرشده است. این کتاب از پرفروش ترین کتاب های کودک است. داستان، روایت پسری بازیگوش به نام گریگوری «گرگ» هفلی و اتفاقاتی که در خانه و مدرسه برای او و دوستانش می‌افتد است. در هر داستان او با شیطنت‌های جذاب و خواندنی خود بچه‌ها را با خود همراه می‌کند و کودکان ۸ تا ۱۱ ساله و حتی بزرگ‌ترها از خواندن این ماجراهای هیجان‌انگیز لذت می‌برند. جف کینی از موفق‌ترین نویسنده‌های کتاب کودک و یکی از 100 فرد تأثیرگذار به انتخاب مجله تایم در جهان است که خاطرات یک بچه چلمن از معروف‌ترین آثار او بوده و در سال‌های اخیر جزو پرفروش ترین کتاب های کودک محسوب می‌شود.

رفیق بی‌ادب نباش بانزاکت باش

کتاب رفیق... بی‌ادب نباش! بانزاکت باش نوشته پاملا اسپلند و الیزابت وردیک یکی دیگر از پرفروش ترین کتاب های کودک است که توسط انتشارات ایران بان به چاپ رسیده است. این مجموعه کتاب به دنبال آموزش روش‌هایی است که در آن نیک نوجوان امروزی به شکلی مناسب با دیگران ارتباط برقرار کند و توانایی‌ها و نقاط قوت خود را نشان بدهد و آداب اجتماعی ارتباطی متناسب با موقعیت‌ها را به کار ببرد. این کتاب که مهارت‌های زندگی را به خواننده می‌آموزد را ژاله نوینی ترجمه کرده و جزو پرفروش ترین کتاب های کودک و نوجوان است.

دفتر خاطرات هیولاها

دفتر خاطرات هیولاها نوشته تروی کامینگز از محصولات انتشارات پرتقال از جمله پرفروش ترین کتاب های کودک است. تاکنون ۱۲ جلد از آن به چاپ رسیده و برای گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال از سرگرم‌کننده‌ترین کتاب‌ها است. تروی کامینگز، نویسنده و تصویرگر معروف کتاب کودک، از نویسندگان پرفروش نیویورک‌تایمز است که بسیاری از آثار او در رده پرفروش ترین کتاب های کودک قرار دارند. این داستان‌ها درباره الکساندر باپ هستند که به‌تازگی به شهر کوچک عجیب‌وغریب یکه پر از هیولا است، نقل‌مکان کرده است و در ماجراجویی‌هایش با هیولاهای فوق سری دیدن می‌کند. این کتاب به‌دقت طراحی‌شده است تا برای خواننده‌ها با تعداد کلمات کم، واژگان آسان و تصاویر جذاب، لذت‌بخش باشد.

کاپیتان زیرشلواری

مجموعه کتاب های کاپیتان زیرشلواری اثر دیو پیلکی مجموعه‌ای از رمان‌های مصور کودکان است که پرفروش ترین کتاب های کودک است. داستان طنز و جذاب دو پسر بچه بازیگوش و باهوش کلاس چهارمی است که کارهایی که می‌کنند آن‌قدر طنزآمیز است که کودکان را حسابی می‌خنداند. دیو پیلکی کتاب های محبوب و برنده جوایز متعددی را برای کودکان نوشته و تصویرسازی کرده که کاپیتان زیرشلواری یکی از آن‌هاست. از سال 2014، این مجموعه به بیش از 20 زبان دنیا ترجمه‌شده و بیش از 80 میلیون جلد از آن در سراسر جهان فروخته‌شده است، این مجموعه از پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز و پرفروش ترین کتاب های کودک در ایران است.

لوتا پیترمن

مجموعه کتاب ۹ جلدی لوتا پیترمن دختر پردردسر، نوشته آنیس پانتر مولر با تصویرسازی دانیلا کوهل توسط انتشارات هوپا به چاپ رسیده و از پرفروش ترین کتاب های کودک است. لوتا دختر ده‌ساله بامزه و نترسی است که کلی اتفاقات خنده‌دار و دردسرهای عجیب‌وغریب را رقم می‌زند. آنیس مولر نویسنده آلمانی کتاب کودکان در سال 2012 اولین کتاب از مجموعه «لوتا» را در آلمان چاپ کرد و به‌سرعت به موفقیت بزرگی دست‌یافت. اولین فیلم «لوتا» در سال 2019 در سینماهای آلمان به نمایش درآمد. این مجموعه بسیار محبوب بیش از سه میلیون نسخه در آلمان فروخته و به 31 زبان ترجمه‌شده و از پرفروش ترین کتاب های کودک برای گروه سنی 9 تا 13 سال است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کتاب های پارچه ای برای کودکان

چهار سابقه‌دار

مجموعه کتاب جذاب و خواندنی چهار سابقه‌دار به نویسندگی و تصویرسازی آرون بلیبی توسط نوید سید علی‌اکبر ترجمه‌شده و انتشارات هوپا آن را به چاپ رسانده. این مجموعه کتاب ۱۱ جلدی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین کتاب های کودک است. آرون بلبی نویسنده استرالیایی کتاب های کودکان است که تاکنون سه مجموعه کتاب پرفروش برای کودکان خلق کرده، این مجموعه از پرفروش ترین کتاب های کودک نیویورک‌تایمز درباره گروهی از حیوانات با ظاهر ترسناک است که تلاش می‌کنند شهرت بد خود را تغییر دهند و خواندن آن برای گروه سنی ۹ تا ۱۳ سال بسیار مناسب است.

 سرکار هاپو

مجموعه کتاب سرکار هاپو نوشته دیو پیلکی آخرین کتابی است که در فهرست پرفروش ترین کتاب های کودک آن را به شما معرفی می‌کنیم. شهرت دیو پیلکی به کاپیتان زیرشلواری محدود نمی‌شود و معمولاً طرفداران کاپیتان زیرشلواری از خواننده‌های پروپاقرص دیگر آثار او به‌خصوص سرکار هاپو هستند. اولین سری این کتاب توسط انتشارات سایه گستر ترجمه و منتشرشده است. داستان کودکانه و جذاب این مجموعه کتاب مصور که از پرفروش ترین کتاب های کودک است، درباره قهرمانی با سر سگ و بدن انسان است که جورج و هارولد قهرمان‌های داستان کاپیتان زیرشلواری او را خلق کرده‌اند و موقع خواندن آن در واقع در حال خواندن یک کتاب کمیک که جورج و هارولد نوشته‌اند، هستید.

برای مشاهده بهترین کتاب های کودک و نوجوان می‌توانید به دسته‌بندی کتاب کودک و نوجوان مراجعه کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب