11 اسفند 1402
187 بازدید

نقد و بررسی چهار اثر از فلورانس: این کتاب زندگی را دگرگون می‌کند

    در این مطلب می‌خوانید:

کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین کتابی اعجاب‌انگیز برای اشخاصی است که می‌خواهند با بهره‌گیری از جادوی کلام و قانون جذب زندگی خود را متحول کنند. این کتاب در کشور ما مورد استقبال بالای خوانندگان قرار گرفته و تاکنون بیشتر از شصت‌ بار تجدید چاپ شده است.

نگاهی به زندگی نویسنده:‌ فلورانس اسکاول شین

فلورانس اسکاول شین زنی هنرمند و سخنور بود که در سال ۱۸۱۷ در کامدن نیوجرسی متولد شد. او تحصیلات خود را در دانشگاه هنرهای زیبای پنسیلوانیا پیگیری کرد و در همین مکان بود که با همسر خود ملاقات و ازدواج کرد. مدتی بعد از ازدواج، فلورانس و اورت شین راهی نیویورک شدند، اما زندگی آن‌ها دوام چندانی نداشت و در نهایت در سال ۱۹۱۲ به جدایی کشید.

فلورانس در نیمه‌های عمر خود با فرقه‌ای به نام تفکر نو آشنا شد که زمینه‌های تغییرات عمیق در او را فراهم کرد. بعد از آشنایی با این فرقه بود که او به نوشتن کتاب‌هایی در مورد ترویج دیدگاه‌های تفکر نو پرداخت و سال‌ها در نقش مبلغ و سخنگوی این فرقه عمل کرد. اولین کتاب فلورانس با نام بازی زندگی و شیوه آن در سال ۱۹۲۵ به چاپ رسید. سه سال بعد کتاب دیگر او به نام ((کلام تو عصای معجزه‌گر تو است)) منتشر شد.

با وجود اینکه فلورانس در سال ۱۹۴۰ درگذشت اما انتشار کتاب‌های او بعد از مرگش همچنان ادامه داشتند به طوری که نفوذ کلام در سال ۱۹۴۵ و چهار اثر (نام اصلی: مجموعه آثار فلورانس اسکاول شین) در سال ۱۹۸۹ و افسون گذرگاه شهود هم در سال ۲۰۱۳ به چاپ رسید.

معرفی چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

مجموعه‌ی چهار اثر در اصل چهار کتاب این نویسنده شامل بازی زندگی و شیوه آن، کلام تو عصای معجزه‌گر تو است، در مخفی توفیق و نفوذ کلام را در خود جای داده است و یکی از برترین کتاب‌های دنیا در زمینه‌ی مثبت‌اندیشی و کتاب درباره سبک زندگی محسوب می‌شود.

به باور نویسنده آن چیزی که ما در زندگی خود به نام محدودیت می‌شناسیم، حصاری است که با دست خودمان به دور خود کشیده‌ایم. به این صورت اگر تصور کنید که به یک سری موقعیت‌ها در زندگی خود نمی‌رسید چون پول یا لوازم کافی برای آن را در اختیار ندارید، همین اتفاق هم می‌افتد. ولی در شرایطی که به آرزوهای خود باور داشته باشیم با قدرت کلام خود می‌توانیم تحولی عمیق در زندگی ایجاد کرده و به آن‌ها دست پیدا کنیم.

به باور نویسنده برخلاف آنچه که بیشتر مردم تصور می‌کنند، زندگی میدان جنگ نیست و بیشتر به یک بازی شبیه است که اگر در آن به پیش‌آمدهای غیرطبیعی و ماورایی باور نداشته باشیم، به هیچ‌عنوان پیروز نمی‌شویم. با این حساب اگر ما برای این جهان چیزی جز بدی و نفرت به همراه نداشته باشیم، امکان ندارد که عشق از آن دریافت کنیم و اگر عشق را برای این دنیا به ارمغان بیاوریم به جز آن را هم دریافت نخواهیم کرد.

خلاصه کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

کتاب چهار اثر از فلورانس محبوب‌ترین اثر این نویسنده در دنیا است که بعد از مرگ او با جمع‌آوری نوشته‌هایش به چاپ رسید. همان‌طور که اشاره کردیم این کتاب در اصل از ترکیب چهار کتاب دیگر ساخته شده که خلاصه‌ی آن‌ها به شرح زیر است:

۱. بازی زندگی و شیوه آن

در این بخش از چهار اثر از فلورانس می‌فهمیم که زندگی میدان جنگ نیست و قرار نیست با تقلای بیهوده در آن برنده شویم؛ برعکس زندگی مثل یک بازی است و ما قرار است در آن خوش‌گذرانی کنیم، فقط کافی است قواعد بازی را بلد باشیم. در صورت بلد بودن قوانین استرس کمتری به ما وارد شده، احساس خوشبختی بیشتری می‌کنیم و موفق‌تر هم می‌شویم. در این بخش نویسنده بر روی مفاهیم زیر تأکید زیادی دارد:

  • الگوهای الهی: انسان همیشه باید به دنبال طلب یک زندگی با شرایط خوب از خدا باشد؛ اما این به معنی این نیست که صرفاً بر روی یک خواسته تمرکز کند، چرا که ممکن است این خواسته سرانجام خوشی را برای او به دنبال نداشته باشد.

  • کارما: براساس این قانون هر عملی که انسان مرتکب شود به عالم هستی منتقل شده و عین آن به او بازمی‌گردد. مطابق با دیدگاه فلورانس هروقت راجع به موضوعی احساس مثبت داشته باشید، افکار خوب شما چندین برابر شده و خوشبختی به سویتان روانه می‌شود.
  • قانون عشق: مطابق با نظر نویسنده عشق از سایر قوانین قدرتمندتر است؛ همه‌ی انسان‌ها از عشق متولد شده و هدف از خلقت هم در اصل همین بوده است.
  • قانون انتظار: نویسنده معتقد است که انسان با کمک قدرت تخیل و ناخودآگاه خود می‌تواند هر چیزی را که تصور کند در زندگی واقعی به دست آورد، فقط کافی است که منتظر زمان مناسب آن بماند.
  • قانون استفاده: در این قانون نویسنده بر استفاده از نعمت‌ها تأکید داشته و باور دارد که استفاده از آن‌ها در اصل نوعی سرمایه‌گذاری است.
  • قانون بخشش: دین مسیحیت در اصل بر این قانون پایه‌ریزی شده است که در آن مردم با بخشیدن می‌توانند خود را از شرایط ناگوار و ناخواسته نجات دهند.

به اعتقاد خانم اسکاول شین در صورتی که انسان‌ها بتوانند خود را با این اصول و قوانین وفق دهند می‌توانند زندگی بهتری برای خود بسازند. اگر به زندگی عشق بدهید عشق هم نصیب شما شده و خوشبختی سراسری زندگی شما را در برمی‌گیرد. همواره باید احساسات مثبت را در خود تقویت کنید تا در صورت بروز اشتباه خود را سرزنش نکنید.

۲. کلام تو عصای معجزه‌گر تو است

در این قسمت از چهار اثر از فلورانس، نویسنده تأکید خود را بر روی قدرت کلمات قرار داده است و باور دارد که کلمات هر شخصی می‌توانند مثل یک چوب جادویی و قدرتمند عمل کنند. جالب است بدانید که در دین مسیحیت هم به این مسئله به صورت ویژه‌ای توجه شده و این باور وجود دارد که انسان به واسطه‌ی کلماتش پاداش گرفته و مرگ و زندگی او هم به این طریق تعیین می‌شود.

به باور فلورانس کلمات و جملات انگیزشی قدرت بالایی در عینی‌کردن آرزوها ایفا می‌کنند و پیامی را به هستی ارسال می‌کنند. هستی هم در مقابل تلاش می‌کنند تا آرزوهای شما را برآورده کند.

جهت مشاهده بیشتر کتاب های انگیزشی به دسته بندی خرید کتاب انگیزشی سر بزنید.

۳. در مخفی توفیق

شما با خواندن این بخش متوجه می‌شوید که همه‌ی افراد می‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند. فلورانس می‌گوید هیچ‌چیز در این دنیا آنقدر عجیب نیست که اتفاق نیفتد و برای برآورده شده آرزوها کافی است که کلمات کلیدی و انگیزشی را در ذهن خود تکرار کرده و به آن‌ها اعتقاد قلبی داشته باشید.

در صورتی که انسان چیزی را از صمیم قلب آرزو کند به آن می‌رسد و اگر نسبت به شخصی که به موفقیت رسیده احساس نفرت و حسادت داشته باشد از رسیدن به خواسته‌ی خود بازمی‌ماند. به اعتقاد نویسنده اگر به قدرت خداوند و کمک او در رسیدن به موفقیت باور داشته باشید، از راهی که تصورش را نمی‌کردید به خواسته‌ی خود دست پیدا می‌کنید.

۴. نفوذ کلام

در این بخش از چهار اثر از فلورانس، نویسنده مجدداً به قدرت و نفوذ کلمات تأکیده کرده و به خوانندگان هشدار می‌دهد که هر چه بگویند به خود جذب می‌کنند. با این حساب اگر شخصی به صورت مداوم از بی‌پولی، شکست و مواردی از این دست صحبت کند در زندگی خود نیز به آن‌ها دچار می‌شود و بالعکس اگر از سلامتی و ثروت حرف بزند، زندگی و کائنات هم مسیر رسیدن به آن‌ها را برای او هموار می‌کنند.

بنابراین باید کلام خود را تغییر دهیم تا زندگی و دنیای ما نیز دچار تغییرات و تحولات چشم‌گیر شود.

مطالعه‌ی چهار اثر از فلورانس برای چه اشخاصی مناسب است؟

فلورانس تلاش کرده تا متن کتاب خود را بسیار ساده بنویسد، به همین دلیل خوانندگان به راحتی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. موضوع این کتاب می‌تواند دغدغه‌ی افراد گوناگون در نقاط مختلف کره‌ی زمین باشد؛ بنابراین اگر احساس می‌کنید که بلاتکلیف هستید و در زندگی دچار افسردگی شده‌اید بهتر است مطالعه‌ی چهار اثر از فلورانس را در نظر داشته باشید.

مطلب بهترین کتاب‌های انگیزشی را از ما بخوانید.

در بخشی از کتاب چهار اثر از فلورانس می‌خوانید:

انسان تا اندازه‌ای مورد لطف خدا قرار می‌گیرد که خود را لایق آن بداند. انسان‌ها صرفاً مالک چیزی می‌شوند که با دیده‌ی جان خود آن را مشاهده کرده‌اند. هر کار بزرگ و هر دستاورد مهمی در زندگی به این صورت به دست آمده و اغلب پیش از آن‌ها شکست‌ها و ناکامی‌هایی برای انسان رقم می‌خورد. با این وجود هر انسانی که از قوانین الهی باخبر است در مواجهه با این شکست‌ها و ناکامی‌ها خود را نمی‌بازد و با اندیشه‌ی رهایی تلاش می‌کند تا خود را زنده نگه دارد. انسان با تکیه بر اینکه خدا او را یاری می‌کند، خود را امیدوار کرده و به‌گونه‌ای سجده‌ی شکر برمی‌آورد که انگار آزاد شده است.

سخن پایانی

چهار اثر از فلورانس اسکاول شین کتابی ماندگار است که به ما کمک می‌کند با تمرین مثبت اندیشی و توجه به قدرت و نفوذ کلام خود تلاش کنیم تا به خواسته‌ها و آرزوهایی که داریم برسیم در حالی که از صمیم قلب به قدرت خدا و نفوذ او بر روی جهان هستی باور داریم. شما می‌توانید ترجمه‌ی دلخواه خود را از این کتاب خواندنی از سایت خرید آنلاین کتاب بوک‌لند خریداری کنید.

سوالات متداول چهار اثر

۱. چهار اثر نوشته‌ی کیست؟

چهار اثر از فلورانس اسکاول شین نویسنده‌ی آمریکایی است که در سال ۱۹۸۹ منتشر شد.

۲. چهار اثر کدام یک از آثار فلورانس را در بردارد؟

این مجموعه در برگیرنده‌ی چهار کتاب معروف فلورانس به نام‌های بازی زندگی و شیوه‌ی آن، کلام تو عصای معجزه‌گر تو است، در مخفی توفیق و نفوذ کلام است.

۳. درون مایه‌ی چهار اثر از فلورانس چیست؟

تم اصلی و درون مایه‌ی این کتاب قدرت کلام و تفکر انسان و تأثیرات آن بر روی کائنات است.

۴. بهترین ترجمه چهار اثر از فلورانس کدام است؟

ترجمه‌های زیادی از این کتاب در بازار وجود دارند؛ با این حال ترجمه خانم گیتی خوشدل در بین بهترین ترجمه‌ها قرار دارد.

۵. قدرتمندترین قانون در کتاب چهار اثر از فلورانس چیست؟

به عقیده‌ی نویسنده قانون عشق از سایر قوانین حاکم بر جهان هستی قدرتمندتر است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب