جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

یک فیلم، یک جهان 28: در بارانداز / خوب

قیمت:
89,000 تومان
مشخصات کتاب یک فیلم، یک جهان 28: در بارانداز / خوب
ناشر
کشور مبدا
تعداد صفحات
128 صفحه
شابک
9786227543483
سال خلق اثر
2005
سال انتشار
1402
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه
در بارانداز در کارنامه کاری‌ الیا کازان و مارلون براندو دو تن از شخصیت‌های مشهور سینما و تئاتر آمریکا در دهه ۱۹۵۰، جایگاه مهمی دارد. ارائه متد اکتینگ در این فیلم تأثیر چشمگیری بر سبک‌های بازیگری اروپایی و آمریکایی و همزمان بر پیرنگ فیلم‌ها گذاشت. .
بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب یک فیلم، یک جهان 28: در بارانداز / خوب

مسائل سیاسی و مناقشات پیرامون تولید فیلم آینه‌ای است از درگیری‌های جنگ سرد و پارانویای ضد کمونیستی که ایالات متحده آمریکا را دربر گرفت. در بارانداز درمیان فیلم‌های آمریکایی و به ویژه در میان برندگان جوایز اسکار فیلمی کمیاب است که مستقیما به معضلی اجتماعی می پردازد و به جای طبقه متوسط طبقه کارگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به نظر می‌رسید در بارانداز به دلیل پرداختن به مسئلهٔ فساد در لنگرگاه‌های نیویورک و نیوجرسی به دسته ای از فیلم‌های معضلات اجتماعی نیز شباهت داشت که در پرتو رونق و شکوفایی آمریکای دهه ۱۹۵۰ دیگر کهنه می‌نمود.

با این حال در همان زمان هم چپ‌های آمریکا و انگلستان از آن به دلیل آنچه توجیه خبرچینی می‌نامیدند انتقاد کردند؛ زمانی که تری مالوی قهرمان فیلم، در نهایت تصمیم می‌گیرد علیه رهبر فاسد اتحادیه شهادت بدهد. در بارانداز هم در جایگاه فیلمی محبوب و هم کلاسیک ماندگار شد، در حالی که بسیاری از فیلم های باشکوه تر آن دوره از حافظهٔ فرهنگی ناپدید شدند. تصاویر پی در پی و تکراری از مواجهه براندو و راد استایگر در تاکسی این فیلم را برای بسیاری از مخاطبانی که شاید هرگز آن را کامل هم ندیده اند نمادین کرده است

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «یک فیلم، یک جهان 28: در بارانداز / خوب»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.