جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

دردسرهای دامپزشک

قیمت:
170,000 تومان
مشخصات کتاب دردسرهای دامپزشک
کشور مبدا
تعداد صفحات
268 صفحه
شابک
9789641918530
سال خلق اثر
1972
سال انتشار
1402
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

کتاب «دردسرهای دامپزشک» (It Shouldn't Happen to a Vet) نوشته‌ی جیمز هریوت و دومین کتاب از مجموعه کتاب‌های شش جلدی او است. برخی از دیگر کتاب‌های این مجموعه عبارت‌اند از: «اگر فقط آن‌ها می‌توانستند صحبت کنند»، «دامپزشک در هارنس»، «دامپزشکان می‌توانند پرواز کنند» و «خداوند همه آن‌ها را ساخته است». کتاب «دردسرهای دامپزشک» را نشر مروارید با ترجمه‌ی سیروس قهرمانی در سال 1400 منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب دردسرهای دامپزشک

 جیمز هریوت برای نگارش کتابش از تجربیات خود به عنوان جراح دامپزشک در منطقه‌ی یورکشایر انگلستان، که در طی سالیان سال به آن‌ها دست یافته، استفاده کرده است و در واقع کتاب «دردسرهای دامپزشک» به یک اتوبیوگرافی در قالب طنز شباهت دارد. در دهه‌ی 70 میلادی فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی با اقتباس از این کتاب ساخته شده‌اند. خواندن این کتاب هم برای علاقه‌مندان حوزه‌ی پزشکی و هم عموم مردم بسیار لذت‌بخش است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب دردسرهای دامپزشک چیست؟

نشریه‌ی The Field این اثر را بسیار گرم، خردمندانه و سرشار از شعور خواند و همچنین نشریه‌ی دیلی تلگراف درباره‌ی نویسنده‌ی این کتاب نوشت: «او می‌تواند یک داستان خوب علیه خودش بگوید و لذت او از زیبایی منطقه‌ای که در آن کار می‌کند مسری است.» 

جولی -از خوانندگان کتاب- نظرش را در سایت «گودریدز» نوشته است: «این دومین کتاب جیمز هریوت است. اولین موردی هم هست که من به طور اتفاقی دوست داشتم و بعد از آن عاشقش شدم. اگر حس می‌کنید که دوست دارید کنار یک شومینه با یک فنجان شکلات داغ لم بدهید، اما شومینه ندارید و شکلات داغتان هم تمام شده‌است، این کتاب همان‌قدر خوب است. پر از داستان‌هایی‌ است که باعث خنده‌ی من می‌شوند. حداقل شبی یکی دو بار برای همسرم تعریف می‌کنم و او هم می‌خندد. در واقع، من به هیچ عنوان عاشق حیوانات نیستم، اما هنگام خواندن این داستان‌ها عاشق حیوانات می‌شوم. اگر اهل تندخوانی و سریع رد شدن از کتاب‌ها هستید، این کتاب را انتخاب نکنید. داشتن این کتاب بیش‌تر شبیه این است که هر شب بهترین قصه‌گو را در خانه‌ی خود داشته باشید.»

یکی از خوانندگان کتاب که خود دکتر دامپزشک است، در توصیف این کتاب عنوان نموده: «بسیار کتاب خوبی است. من با 23 سال سابقه کاری به عنوان دامپزشک، وقتی این کتاب را می‌خوانم با آن همذات‌پنداری می‌کنم. درس‌های خوبی دارد که به درد دامپزشکان جوان می‌خورد و خواندنش را توصیه می‌کنم.»

کیت هامبل – مجریِ انگلیسی و گوینده‌ی تلویزیون در بی‌بی‌سی ـ درباره‌ی کتاب «دردسرهای دامپزشک» گفته است: «من با خواندن کتاب‌های جیمز هریوت بزرگ شدم و خوشحالم که بعد از سی سال، آن‌ها هنوز هم به همان اندازه جذاب، دل‌انگیز و خنده‌دار هستند.»

درباره نویسنده کتاب دردسرهای دامپزشک

جیمز آلفرد (3 اکتبر 1916 - 23 فوریه 1995) که با نام هنری جیمز هریوت شناخته می شود، جراح دا‌مپزشک و نویسنده‌ای انگلیسی بود که از تجربیات چندین ساله‌ی خود به عنوان یک جراح دامپزشک برای نوشتن مجموعه‌ای از کتاب‌هایش بهره جست.

موضوع داستان کتاب‌های او در مورد حیوانات و صاحبان آن‌هاست. تعدادی از کتاب‌های او عبارت‌اند از:«مجموعه کتابِ همه‌ی موجودات، عالی و کوچک هستند»، «گنجینه‌ی جیمز هریوت برای کودکان» و «داستان‌های مورد علاقه‌ی جیمز هریوت درباره‌ی سگ‌ها».

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «دردسرهای دامپزشک»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.