18 مرداد 1401
787 بازدید

معرفی کتاب‌ های افزایش اعتماد به نفس برای نوجوانان

    در این مطلب می‌خوانید:

معضل اعتماد به نفس در نوجوانان با 5 کتاب افزایش اعتماد به نفس!

معرفی کتاب‌ های افزایش اعتماد به نفس در این مطلب به شما کمک می‌کند تا با کتاب‌هایی کاربردی و پرمخاطب در این زمینه آشنا شوید. با خواندن کتاب‌ های افزایش اعتماد به نفس انرژی زیادی به دست می‌آورید و می‌توانید با اعتماد به نفس کافی در مسیر درست رسیدن به اهداف‌تان قرار بگیرید. کتاب‌ های افزایش اعتماد به نفس محدود به کتاب اعتماد به نفس در زنان یا کتاب اعتماد به نفس در مردان نیست بلکه بیان وضعیت‌ها، تعاریفی و تمرین‌هایی است که از نوجوانی قابل پیگیری و مطالعه می­باشند لذا پیشنهادهای این مطلب علاوه بر فراتر رفتن از معرفی یک کتاب اعتماد به نفس در زنان و همچنین یک کتاب  اعتماد به نفس در مردان، می­تواند به عنوان مجموعه کتاب‌ های افزایش اعتماد به نفس در نوجوانان نیز مورد خوانش قرار گیرد.

تو کله خر هستی

جین سینسرو متولد نیویورک است. او در دانشگاه، زبان انگلیسی خوانده است. سینسرو پس از فارغ‌التحصیلی، وارد دنیای بازار و کار شد و تلاش‌های بسیاری کرد تا آینده‌اش را بسازد.

کتاب تو کله خر هستی، برو پیش، پولدار می‌شوی نتیجه بالا و پایین زندگی جین است. او هرآنچه را که تجربه کرده است تا از صفر به جایگاه خوب مالی و کاری برسد، در این کتاب گردآوری کرده است تا با مخاطبانش در سراسر دنیا، در میان بگذارد.

جین سینسرو خود را از فقر مطلق به رفاه کامل رساند. او در کتاب تو کله خر هستی، برو پیش، پولدار می‌شوی مسیر موفق‌شدن خودش را با مخاطب در میان می‌گذارد. در این کتاب، مخاطب درباره غلبه ‌بر ترس ها بیشتر می‌خواند، با‌ وجود وضعیت سختی که دارد، امیدوار می‌ماند، نوع نگرشش را می‌تواند تغییر دهد و روی دیگری از زندگی را تجربه کند.

یکی از ویژگی‌های این کتاب، استفاده از تمثیل‌های مرتبط با موضوع پول است. نویسنده به‌خوبی مخاطب را درباره موجودیت پول آگاه می‌کند. خواننده دیگر این حس بد را نخواهد داشت که اگر پول دوست دارد، پس حتما انسان بدی است! همان‌ طور که خود نویسنده درباره این موضوع می‌گوید:

«وقتی درمورد پول فکر می‌کنم، به این نتیجه می‌رسم که پول هم مانند مسائل جنسی موجب ترس و وحشت مردم می‌شود. مردم بدون اینکه در این زمینه آموزشی ببینند، طبق آگاهی خود عمل می‌کنند و جرئت هم ندارند در این مورد با کسی حرفی بزنند، چون مقوله‌ای مناسب نیست. ازطرفی پول و مسائل جنسی یکی از لذت‌های غیرقابل‌انکار زندگی است که موجب حیات مجدد می‌شود و ازطرف دیگر، سبب‌ساز خشونت و طلاق هم هست. عدم وجود این دو مورد، از یک طرف موجب شرمندگی ما است و ازطرفی اگر به خواستن آن اقرار کنیم، باز هم شرمنده‌تر می‌شویم.»

موهبت کامل نبودن

کتاب موهبت کامل نبودن به مخاطب کمک می‌کند که آرامش خود را بازیابی کند و دید بهتری به زندگی داشته باشد. بحران ناشی از کمال‌گرایی و خود را به دست فراموشی سپردن، روح آدمی را آزار می‌دهد. «دکتر برنی براون» در کتاب موهبت کامل نبودن راهکارهایی برای مدیریت بهتر این بحران‌ به اشتراک گذاشته است.

دکتر براون کتاب موهبت کامل نبودن را در ۱۰ راهکار متفاوت دسته‌بندی کرده است. در این کتاب ابتدا مفاهیمی مانند شجاعت، شفقت و مهربانی تشریح می‌شوند؛ سپس قدرت‌ عشق و اثر احساس‌ تعلق و کافی‌بودن بررسی می‌شود. موانعی که بر سر راه هستند نیز با بیانی رسا پوشش داده‌ شده‌ است. پس از این بخش، راهکارهای اول تا دهم هستند که مخاطب را همراهی می‌کنند.

مخاطب این کتاب در اول راه می‌خواند که چگونه باید اصالت خود را حفظ کند و رها از فکر دیگران زندگی کند. در راهکار دوم، شفقت با خود و رهایی از کمال گرایی بیان می‌شود. راهکار سوم به پرورش روحیه تاب‌آوری اشاره دارد: چگونه با رنج‌ها کنار بیاییم و بهتر تحمل کنیم. از راهکار چهارم به‌بعد، پرورش شادی، شکرگزاری، رهایی از احساس فقدان و ترس از تاریکی آموزش داده می‌شود. پس از آن، پرورش شهود و ایمان با تأکید بر بی‌نیازی از وضوح و قطعیت مورد بحث قرار می‌گیرد. گام بعد پرورش خلاقیت و رهایی از قیاس است. سپس، پرورش بازی و استراحت همراه با رهایی از فرسودگی مورد توجه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: ۶ رمان انگلیسی که هر کسی باید بخواند

در ادامۀ کتاب، پرورش آرامش و سکون، در کنار رهایی از اضطراب، به‌زیبایی توضیح داده‌می‌شود. سپس، پرورش کار معنادار همراه با تأکید بر رهاکردن بایدها و تردید به خود و پرورش خنده و شادی و آواز با رهایی از خانم/ آقا بودن و خویشتن داری به‌عنوان دو راهکار پایانی این کتاب موردبحث قرار می‌گیرند.

خودت را به فنا نده

گری جان بیشاپ، در شهر گلاسگوی اسکاتلند به دنیا آمد و همان‌جا بزرگ شد، پس از آن‌ که به آمریکا مهاجرت کرد، مسیر زندگی خود را در راستای هستی شناسی و پدیده شناسی دنبال کرد. او سال­‌های بسیاری در همین زمینه مطالعه و پژوهش کرد و نهایتا مدیر برنامه­ٔ اصلی یکی از شرکت­‌های بزرگ دنیا در همین راستا شد و به نویسندگی نیز به عنوان راهی برای به اشتراک گذاری دست­‌آوردهایش روی آورد.

«خودت را به فنا نده» کتابی است که با استناد به نظرات جمع­آوری شده سعی می‌کند لزوم حفظ کیفیتِ زندگی را به مخاطب نشان دهد. نویسنده بارها در طی خواندن این کتاب، به نظرات روانشناسان و فیلسوفان به‌ صورت مختصر اشاره می­کند و به نوعی با این ترفند بندبند صحبت‌هایش اثبات می­شود.

یکی از ویژگی‌های بارز کتاب این است که با مخاطب صادق است؛ شعار سر نمی­دهد، ادعا نمی­کند و فقط آنچه را که باور دارد، به مخاطبش معرفی می­کند. جملۀ آغازین کتاب که می‌گوید: «من از تمامی آسیب­دیدگان و درماندگان، مادران مجرد و پدران بی­کار، رویابافان و تازه‌کاران سپاس‌گزارم. من از خود شما هستم و شما می‌توانید به موفقیت برسید.» تلاش نویسنده را برای نزدیک‌شدن به مخاطب نشان می­دهد.

آنچه نویسنده می‌خواهد بگوید و در سراسر کتاب کاملا مشهود است این نیست که مخاطبش راه صدساله را یک‌شبه طی کند، او فقط راه به فنا رفتن را نشان می‌دهد و بعد مخاطب را در تصمیم گیری آزاد می‌گذارد. زبان کتاب گاهی تند است و همان‌طور که خود نویسنده در فصل اول اشاره می‌کند، بهتر است برای خواندن این کتاب دل نازک نباشید! چرا که به صریح‌ترین شکل ممکن مسائل را باز می­کند و راهی برای انکار و یا توجیه باقی نمی‌گذارد.

ترتیب مطالب ارائه شده در کتاب به این صورت است که ابتدا نویسنده مخاطب را با گفتگوهای درونی­اش آشنا می­کند و سپس به او کمک می‌کند تا شکل‌دهی نورون‌های عصبی مغز را با ادبیات جدیدی بازطراحی کند، در گام بعدی کلیدواژه­های جالبی مانند اشتیاق، بی­تابی برای موفقیت، توانایی کارهای سخت، تردید، فکر و عمل، مصمم بودن و پذیرا بودن شما را به پیش می­برند.

نیروی شگفتی آفرین اعتماد به نفس

برایان تریسی در کتاب نیروی شگفتی آفرین اعتماد به نفس، به شما نشان می‌دهد چگونه اعتماد به نفستان را تقویت کنید تا به انسانی توقف‌ناپذیر در مسیر موفقیت تبدیل شوید. او در زمینه‌ی درک و آموزش و شیوه‌های رشد و پیشرفت شخصی مهارت دارد. او در کتاب نیروی شگفتی آفرین اعتماد به نفس، قفل دروازه‌ای را می‌گشاید که به روی موفقیت و کامیابی شما باز می‌شود. به این ترتیب می‌توانید توانایی‌های بی‌نظیرتان را باور کنید. آموزه‌های او را در وجود خود نهادینه کنید تا به اهداف ارزشمندتان در زندگی پی ببرید.

در این کتاب می‌آموزید چگونه اعتمادبه‌نفس، شهامت و اراده‌ی تزلزل‌ناپذیرتان را در هر بخش از زندگی به‌کار ببرید. شما می‌آموزید شجاعانه با همه‌ی مشکلات و فرصت‌های زندگی‌تان روبه‌رو شوید. با خواندن کتاب نیروی شگفتی آفرین اعتماد به نفس، پی می‌برید می‌توانید همه‌ی کارهای سازنده‌ای را انجام دهید که ذهنتان را بر انجام‌دادن آن‌ها متمرکز می‌کنید.

خبر خوب این است: شما برای دستیابی به موفقیت، کمال و کامیابی در هر بخش از زندگی‌تان توانایی‌هایی استثنایی دارید. اگر یک‌صد بار دیگر هم به دنیا می‌آمدید؛ باز هم نمی‌توانستید همه‌ی استعدادها و توانایی‌های طبیعی وجودتان را به‌کار ببرید. یگانه مانع موجود، بین شما و واقعیت‌یافتن زندگی دلخواهتان، فقط و فقط ترس است. با خواندن این کتاب بسیاری از ترس‌های زیان‌بار شما برای همیشه از بین خواهند رفت.

نویسنده بیش از بیست‌وپنج سال، درباره‌ی مردان و زنان موفق پژوهش کرده‌ است. در واقع او می‌خواست به ویژگی‌هایی مشترک در این افراد پی ببرد که سبب شده بود آنان به موفقیتی فراتر از انسان‌های معمولی برسند. او هزاران کتاب، مقاله و پژوهش را درباره‌ی موفقیت خوانده و به این نتیجه رسیده‌ است که: یکی از ویژگی‌های بنیادین برای دستیابی به موفقیت نیروی شگفتی‌آفرین اعتمادبه‌نفس است.

برمبنای پژوهش‌های انجام‌شده، هر مرد یا زنی که به موفقیتی فراتر از معمول رسیده، در مقایسه با انسان‌های معمولی، از اعتمادبه‌نفسی بیشتر بهره‌مند بوده است. وقتی به مرحله‌ای می‌رسید که توانمندی‌های وجودتان را به‌معنای ‌واقعی باور می‌کنید و پی می‌برید می‌توانید کمابیش همه‌ی کارهای ارزشمندی را به‌ ثمر برسانید که به‌ راستی خواستار به‌ ثمر رساندنشان هستید؛ آینده‌ای پربار خواهید داشت.

راهکارهای تأیید شده و کاربردی کتاب نیروی شگفتی آفرین اعتماد به نفس، بر مبنای زندگی و رفتار بسیاری از مردان و زنان موفق در دنیای امروزی به‌ دست آمده و اعتبار علمی همه‌ی آن‌ها با پژوهش و تجربه ثابت شده است. اگر این راهکارها را در زندگی‌تان به‌کار ببرید؛ می‌توانید اعتمادبه‌نفستان را تقویت کنید، به‌ گونه‌ای که به خواسته‌های ارزشمندتان در زندگی برسید.

در باب اعتماد به نفس

آلن دوباتن در کتابش در باب اعتماد به نفس، مجموعه مهارت‌ها، ایده‌ها و افکاری را به شیوه‌ای نظام‌مند به ما می‌آموزد که با آموختن آن‌ها به تدریج می‌توانیم اعتماد به نفس را در خودمان بیشتر کنیم. این کتاب برای تمام افرادی که به موضوعات روان‌شناسی علاقه دارند، و نیز برای افرادی که در تلاش هستند تا اعتماد به نفس را در خودشان افزایش بدهند، کتابی کاربردی، جذاب و خواندنی است. هستۀ عدم اعتمادبه‌نفس، تصویری مچاله از غرور فرد عادی است. عموماً تصورمان این است که پس از سن خاصی، این احتمال وجود دارد که دیگر مورد تمسخر دیگران قرار نخواهیم گرفت. بر این اساس اطمینان داریم که می‌توان همیشه زندگی خوبی داشت، بی‌آنکه گاهی خود را تماماً احمق بدانیم.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره‌ی کتاب صوتی بدانید!

کتاب در باب اعتماد به نفس ریشه وجود «اعتماد به نفس» را به درون انسان برمی‌گرداند و با تقویت دیدگاه قضاوت‌نکردن و تمرکز بر زندگی و هدف گذاری شخصی، مخاطب را تشویق می‌کند تا ابتدا ذهنش را از افکار و اطلاعات نامناسب و غیرضروری خالی نگه دارد؛ بنابراین ذهن فرصت بهتری دارد تا اعتماد به موجودیت خویشتن را بازیابی کند. آلن معتقد است قضاوت دیگران باعث می‌شود احساس کنیم آنها در ایدئال‌ترین شرایط هستند و برای همین موفق شده‌اند؛ پس رفته‌رفته اعتماد به نفس‌ این فرد کاهش می‌یابد و به‌عبارتی خود را دست‌کم می‌گیرد. 

برای خرید کتاب انگیزشی و همچنین کتاب های جدید در حوزه های دیگر می‌توانید به سایت خرید آنلاین کتاب بوک لند مراجعه نمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب