27 اسفند 1402
72 بازدید

سفر به دنیای جادویی با کتاب مرلین مونرو برای کودکان و نوجوانان

    در این مطلب می‌خوانید:

در این مطلب درباره پرفروش‌ترین کتاب مجموعه انسان‌های کوچک آرزوهای بزرگ، که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است می‌خواهم صحبت کنم. داستان واقعی زندگی مرلین مونرو، ستاره نمادین سینما در این کتاب می‌توان کشف کرد. این کتاب برای رده سنی کودک و نوجوان نوشته شده است و نویسنده به بهترین شکل به معرفی مرلین مونرو پرداخته است.

مجموعه Little People, BIG DREAMS به بررسی زندگی افراد برجسته، از طراحان و هنرمندان گرفته تا دانشمندان و فعالان می‌پردازد. همه آن‌ها به چیزهای باورنکردنی دست یافتند، با این حال هر یک زندگی را در کودکی با رویایی آغاز کردند.

درباره کتاب Little People, BIG DREAMS

یک مجموعه بیوگرافی پرفروش برای کودکان است که زندگی افراد برجسته، از طراحان و هنرمندان گرفته تا دانشمندان و فعالان را بررسی می‌‌کند. همه آن‌ها به چیزهای باورنکردنی دست یافتند، با این حال هر یک زندگی خود را با رویایی در کودکی آغاز کردند.

این مجموعه کتاب‌های قدرتمند، پیام‌های الهام‌بخشی را به کودکان در هر سنی در قالب‌های مختلف ارائه می‌دهد. کتاب‌های کم‌حجم که با جملات ساده بیان می‌شوند و برای خواندن با صدای بلند برای نوزادان و کودکان نوپا نیز عالی است. نسخه‌های گالینگور و جلد شومیز این مجموعه، داستان‌های گسترده‌ای را برای خوانندگان مبتدی ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از کتاب‌ها را بر اساس موضوع در مجموعه‌ای هدیه دهید.

این مجموعه کتاب‌ها که درباره رویاها و تلاش افراد معروف برای دست‌یابی به رویا و آرزوهایشان است، کودکان را به الگو داشتن تشویق می‌کند و باعث پیروی از الگوهای موفق و راهیابی آن‌ها به رویاهایشان می‌شود.

با انتخاب این کتاب‌ها برای نوجوانان و کودکان اطراف خود، الهام بخش نسل بعدی افراد برجسته باشید که جهان را انسان‌های کوچک و رویاهای بزرگ تغییر خواهند داد!

درباره نویسنده

ماریا ایزابل سانچز وگارا، متولد بارسلونا، اسپانیا، نویسنده و کارگردان خلاقی است که دائماً در جستجوی مفاهیم جدید برای کتاب‌های کودکان است. در سال 2014، او کتابی برای دو خواهرزاده دوقلوی خود به مناسبت تولدشان ایجاد کرد که مدت کوتاهی پس از آن به اولین کتاب از مجموعه Little People, BIG DREAMS تبدیل شد. این مجموعه پرفروش کتاب‌های تصویری، با کتاب‌های مصور زندگی‌نامه اشخاص برجسته را بررسی می‌کند. از ماهاتما گاندی تا آرتا فرانکلین، تا پرینس. سانچز وگارا درباره مشافل پیچیده تحقیق می‌کند و آن‌ها را با با سبک نوشتاری منحصر به فرد و آگاهانه‌ خود، برای کودکان و نوجوانان قابل دسترسی می‌کند. او با تیمی متنوع از نقاشان همکاری می‌کند تا هر کتاب را زنده، چشم‌گیر و الهام‌بخش کند. با بیش از پانزده سال کار برای مشتریان در آژانس‌های تبلیغاتی برتر، کتاب‌هایش خلاقیت را با یادگیری ترکیب می‌کنند، و هدفش برقراری رابطه جدید و تازه بین کودکان و فرهنگ پاپ است.

خلاصه کتاب مرلین مونرو

نورما جین کوچک بین خانه‌های پرورش‌ کودکان، یتیم‌خانه و خانه دوست خانوادگی بزرگ شد - جایی که او از تماشای فیلم منع شد. او در دوران سخت کودکی و نوجوانی آرزو داشت بازیگر شود. یک روز عکاسی او را دید و با او قرارداد مدلینگ بست و از این روز او "مرلین مونرو" بود.

مرلین مونرو بسیار مورد تحسین قرار گرفت، اما او از اضطراب قبل از اجرا رنج می‌برد، که برای او یک چالش جدی در حرفه‌اش بود. فیلم‌های او بیش از 200 میلیون دلار فروش داشتند، اما او گفته بود: "من نمی‌خواهم پول در بیاورم." فقط می‌خوام عالی باشم.'

 او با بازی‌های الهام‌بخش و سبک و زرق و برق بی‌نظیر خود، نسلی را خیره کرد و میراث او به عنوان یکی از نمادین‌ترین بازیگران سینما در تمام دوران‌ها برای همیشه زنده خواهد ماند.

این کتاب الهام‌بخش دارای تصاویر شیک و عجیب و غریب و حقایق اضافی در پشت آن است، از جمله جدول زمانی بیوگرافی با عکس‌های تاریخی و نمایه‌ای دقیق از زندگی ستاره سینما، مرلین مونرو.

مرلین مونرو کیست؟

مرلین مونرو می‌خواست بازیگر شود. و او موفق شد. او در تعدادی از فیلم‌های هالیوود ظاهر شد. میلیون‌ها نفر به تماشای آن‌ها رفتند. زمانی که نورما جین به سن 26 سالگی رسید، چهره و اندام زیبایش جایگاهی را برای او به عنوان یکی از ستاره‌های برجسته سینمای آمریکا به ارمغان آورد. اما داستان او همیشه خوشحال کننده نبود.

''مرلین مونرو همان نمایی که در فیلم‌ها به نمایش گذاشته می‌شد، نبود." این را کارل سندبرگ در مورد بازیگر این آمریکایی گفت که جذابیت را با پاکدامنی، جنسیت را با بی‌گناهی، و آسیب‌پذیری را با تصمیم‌گیری تلفیق کرد تا یک افسانه را با یک کلمه ساده به نام مریلین مونرو ایجاد کند.

نورما جین (گاهی هم به عنوان جین نورما خوانده می‌شود) مورتنسون در ۱ ژوئن ۱۹۲۶ در لس آنجلس، کالیفرنیا متولد شد. دوران کودکی‌اش را در خانه‌های پرورشی و یتیم‌خانه‌ها سپری کرد. در نهایت یک شغل به عنوان مدل عکاسی باعث شد تا وارد حرفهٔ سینما شود. او بازی در فیلم اسکودا-هو!، اسکودا-هی! (۱۹۴۸) را به عنوان فیلمی اولیه بر عهده گرفت، اما در دهه ۱۹۵۰، با نقش‌های کوچکی در فیلم‌های The Asphalt Jungle ، All About Eve  و با حضور چند دقیقه‌ای در O. Henry's Full House، حرفهٔ او رونق گرفت. استعدادش در زمینهٔ کمدی منجر به موفقیت او در فیلم‌های (Gentlemen Prefer Blondes) (How to Marry a Millionaire) (The Seven Year Itch)  شد.

بخشی از شوخ طبعی او در این ایده نهفته بود که به نظر می‌رسد شخصیت زیبا و بلوند او متوجه نمی‌شود که چرا مردم او را زیبا یا بامزه می‌دانند.

زندگی او در صحنهٔ سینما و خارج از دست از روزنامه‌نگاران و مردمی که توسط ستارگان جذب شده بودند، مورد بررسی قرار گرفت. ازدواج‌های او با ستاره بیسبال جو دی‌ماجیو و نمایشنامه‌نویس آرتور میلر به طور گسترده معروف شدند. او به عدم حفظ حریم شخصی حساس بود اما مصمم بود که مهارت بازیگری‌اش را بهبود ببخشد. او با مربی بازیگری مشهور لی استراسبرگ در شهر نیویورک تحصیل کرد و به هالیوود بازگشت تا در فیلم‌های پیچیده‌تری نقش آفرینی کند، از جمله( Bus Stop),( The Prince and the Showgirl)  (Some Like It Hot), و

 (The Misfits)

حرفهٔ مرلین مونرو وقتی او در ۵ اوت ۱۹۶۲ در لس‌آنجلس از مصرف بیش از حد قرص‌های خواب درگذشت، به اتمام رسید. مرگ ناگهانی او به نظر می‌رسید تنها افسانه اطراف تصویر او را تقویت کرد.

کلام پایانی

کتاب مرلین مونرو از مجموعه انسان‌های کوچک، آرزوهای بزرگ (Little People, Big Dreams) زندگی سختی که مرلین مونرو در کودکی داشته است اما به آرزوی بزرگ خود، یعنی بازیگری رسیده است را به تصویر می‌کشد. اما نحوه بیان و داستان این کتاب کمی متفاوت است. نویسنده کتاب بیشتر با جملات کلیدی و تصویرگری سعی کرده است کودکان و نوجوانان را به سمت آرزوها و رویاهایشان ببرد و به آن‌ها بگوید رویاهای بزرگ داشته باشند و برای آن تلاش کنند.

این مجموعه کتاب انتخاب مناسبی برای عیدی دادن به کودکان و نوجوانان نیز می‌باشد.

سوالات متداول

1.مرلین مونرو کیست؟

مرلین مونرو بازیگری معروف و محبوب از دهه ۱۹۶۰ آمریکا است.

2.دلیل محبوبیت مرلین مونرو چیست؟

دلیل محبوبیت مرلین مونرو زیبایی خاص او و بعد استعدادهای او در بازیگری است.

3.آیا کتاب مرلین مونرو از مجموعه انسان‌های کوچک، آرزوهای بزرگ به فارسی ترجمه شده است؟

بله این کتاب به فارسی ترجمه و چاپ شده است. شما می‌توانید این کتاب را از بوک‌لند خریداری کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب