جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

صدر اعظم/ ادیسه آنگلا مرکل

قیمت:
320,000 تومان
مشخصات کتاب صدر اعظم/ ادیسه آنگلا مرکل
کشور مبدا
تعداد صفحات
405 صفحه
شابک
9786004058032
سال خلق اثر
2021
سال انتشار
2021
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
7
این کتاب در یک نگاه
کتاب صدر اعظم ادیسۀ آنگلا مرکل (The Chancellor: The Remarkble Odyssey of Angela Merkel, 2021) نوشتۀ کاتی مارتون با ترجمۀ سعید کلاتی در 1401 توسط نشر ثالث در 402 صفحه به چاپ رسید. کتاب کتاب صدر اعظم ادیسۀ آنگلا مرکل، چهره‌ای انسانی، و نه سیاسی، از مرکل را به نمایش می‌گذارد و به ما نشان می‌دهد در دوران گسست سیاسی و اجتماعی جهانی، چگونه او به قدرتمندترین زن دنیا بدل شد.

بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب صدر اعظم/ ادیسه آنگلا مرکل
آنگلا مرکل، اولین صدر اعظم زن آلمان، این کشور را به رهبر اروپا تبدیل کرد؛ نه فقط رهبر اقتصادی، بلکه رهبر اخلاقی. توانایی مرکل در شناخت ایده‌های خوب، کنجکاوی سیری‌ناپذیرش، تاکتیک‌های زیرکانه‌اش، همه و همه باعث شد چهار دوره صدارت موفق را پشت سر بگذارد. مرکل ظاهر، رفتار و کلام  زن قدرتمند را بازتعریف کرد. او فرزند یک کشیش بود که در آلمان شرقی تحت کنترل شوروی رشد کرد؛ فیزیکدانی که تا دهۀ چهارم عمرش تحت نظام کمونیستی زیست و به همین دلیل امکان فعالیت سیاسی نداشت.
در این کتاب کاتی مارتون قصد دارد معمای صعود مرکل را کشف کند. او با دسترسی به حلقۀ نزدیکان مرکل و مجموعه‌ای از ارتباطات، نبوغ سیاسی منحصربه‌فردی را که راز موفقیت مرکل بوده، آشکار می‌سازد. مرکل بارها هوشمندانه بر مردان قدرتمندی مانند پوتین و ترامپ غلبه کرد و همچنین روابط پیچیده‌ای با متحدانی چون اوباما و مکرون داشت. یکی از اهداف او به محض قرارگرفتن در جایگاه صدراعظمی آلمان، تبدیل این کشور به کشوری نرمال بود.
زنی که از طریق این کتاب خواهیم شناخت، الگویی است برای علاقه‌مندان به کسب و حفظ قدرت. او در‌عین‌ حضور در وادی سیاست، به اعتقادات اخلاقی و شخصی‌اش نیز وفادار است. این کتاب پرتره‌ای از یک انسان صمیمی و رهبری موفق در عمل ترسیم می‌کند. برای درک عصر حاضر، چاره‌ای جز درک و فهم مرکل نداریم. او دربارۀ مسیر زیسته‌اش گفته: «هرگز خسته نشدم، چون تمام مسیر به طرزی باورنکردنی هیجان‌انگیز بود... من عطشی سیری‌ناپذیر برای کارکردن دارم.»

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، دربارۀ کتاب صدر اعظم ادیسۀ آنگلا مرکل چیست؟

Literary review کتاب را یکی از بهترین و خواندنی‌ترین کتاب‌های درسی دربارۀ پرترۀ جذاب یک زن قدرتمند توصیف کرده است.
نیویورک تایمز دربارۀ کتاب نوشته «شاهکاری دربارۀ تشخیص و بصیرت»؛ بهترین بیوگرافی به زبان انگلیسی از ظهور مرکل به عنوان یک شیمی‌دان تا شهرت کنونی او در عالم سیاست...
Los Angeles Review of Books نیز کتاب را داستانی چرب و نرم می‌داند که ماهرانه روایت شده و پر از حکایات جذاب و جزئیات غنی است.
JON MEACHAM، نویسندۀ امریکایی، دربارۀ کتاب گفته: «یک پرترۀ جذاب و به‌یادماندنی... زندگی آنگلا مرکل گواهی است بر قدرت تعهد، سخت‌کوشی و امکانات سیاست... .»
JONATHAN ALTER، روزنامه‌نگار، نیز داستان را داستانی هیجان‌انگیز خوانده که ماهرانه روایت شده و یادآور نقش سرنوشت و زمان در رهبری است.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزۀ خواندن باشند

«با توجه به اینکه هر حرکت مرکل را چندین نیروی امنیتی مراقبت می‌کردند و برنامۀ روزانه‌اش بین ادارات مختلف دولتی توزیع می‌شد، مرکل خط قرمز پررنگی بین کار و زندگی خصوصی‌اش کشیده بود. هیچ‌یک از دستیاران نزدیکش خانۀ او را ندیده‌اند. خانه‌اش آپارتمانی اجاره‌ای در یک ساختمان تقریباً معمولی است که تا کاخ صدراعظمی چند دقیقه فاصله دارد. آن‌ها همچنین خیلی زود متوجه شدند که صدراعظم جدید ترجیح می‌دهد روی تخت خودش بخوابد، حتی شده چند ساعت، حتی بعد از یک روز کار در یک پایتخت اروپایی دیگر.
ازجمله اولین تغییراتی که مرکل در نهاد صدراعظمی ایجاد کرد، تغییر مبلمان داخل دفتر بسیار بزرگ و 145متری‌اش بود. حتی زمانی که محصل بود، دوست نداشت ردیف اول بنشیند و همیشه جایی در ردیف‌های وسط را ترجیح می‌داد تا از آنجا بتواند باقی کلاس را ببیند. بنابراین به‌جای استفاده از میز سَلَف خود در انتهای آن اتاق بزرگ، که به اندازۀ یک ناو جنگی بود، او میز کارش را نزدیک به در قرار داد تا بتواند مهمانانش را قبل از این‌که ازآن‌ها بتوانند او را ببینند، نگاه کند. دفتر کارش در آن کاخ صدراعظمی فوق‌مدرن زیبا چیزی شبیه به دفتر مرکزی یک استارت‌آپ موفق بود تا مرکز یک قدرت جهانی.»

دربارۀ نویسنده کتاب صدر اعظم ادیسۀ آنگلا مرکل

کاتی مارتون (Kati Marton) زادۀ سوم آوریل 1949 نویسنده و روزنامه‌نگار مجارستانی ـ امریکایی، نویسندۀ کتاب‌هایی چون Wallenberg، Paris A Love Story، True Believer و ... است. مارتون برای نوشتن این کتاب از مصاحبه‌های صادقانه و اغلب دقیق مرکل طی سال‌های 1990 (زمانی که وارد سیاست شد) تا 2005 (انتخابش به عنوان نخستین صدراعظم زن آلمان) استفاده کرده و البته گفت‌وگوهایش با استادان و نزدیکان مرکل و دیدارهای شخصی‌اش با او نیز در تکمیل نوشته‌هایش بی‌تأثیر نبوده است.
مارتون همچنین رئیس سابق ائتلاف بین‌المللی سلامت زنان و مدیر سابق کمیتۀ حفاظت از روزنامه‌نگاران و سایر نهادها، ازجمله کمیتۀ نجات بین‌المللی، دیده‌بان حقوق بشر و بنیاد امریکای جدید است. 

برای مشاهده آثار دیگر در این حوزه می‌توانید از دسته بندی کتاب تاریخی بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «صدر اعظم/ ادیسه آنگلا مرکل»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.