جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

خجالت نکش دختر

قیمت:
79,000 تومان
مشخصات کتاب خجالت نکش دختر
کشور مبدا
تعداد صفحات
208 صفحه
شابک
9786226573030
سال خلق اثر
2019
سال انتشار
2019
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
18
این کتاب در یک نگاه

کتاب «خجالت نکش دختر» دومین کتاب ریچل هالیس و از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است که اولین بار در سال ۲۰۱۹ در آمریکا منتشر شد. این کتاب مانند کتاب «خودت باش دختر» مجموعه‌ای از خاطرات و تجربیات هالیس است که از زبان خودش روی کاغذ آمده است. کتاب «خجالت نکش دختر» را انتشارات میلکان با ترجمه‌ی خوب کتایون امیراحمدی روانه‌ی بازار کتاب ایران کرد. 


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب خجالت نکش دختر

کتاب «خجالت نکش دختر» دومین کتاب ریچل هالیس و از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است که اولین بار در سال ۲۰۱۹ در آمریکا منتشر شد. این کتاب مانند کتاب «خودت باش دختر» مجموعه‌ای از خاطرات و تجربیات هالیس است که از زبان خودش روی کاغذ آمده است. کتاب «خجالت نکش دختر» را انتشارات میلکان با ترجمه‌ی خوب کتایون امیراحمدی روانه‌ی بازار کتاب ایران کرد. 
هدف ریچل هالیس از نوشتن این کتاب بیان این موضوع است که زندگی شما به خودتان بستگی دارد؛ اما تا وقتی دروغ‌هایی را که بر سر راه رسیدن به این حقیقت قرار دارند نشناسید، این حقیقت قابل‌ باور نخواهد بود. کتاب در سه بخش اصلی نوشته شده است. در بخش اول که عنوان آن «بهانه‌هایی که باید کنار بگذارید» است، هالیس درباره‌ی بهانه‌هایی صحبت می‌کند که بیش‌تر مردم آن‌ها را باور کرده‌اند. بخش دوم کتاب که «رفتارهایی که باید یاد بگیرید» نام دارد تکمیل‌کننده‌ی مباحث بخش اول است. پس از این‌که بهانه‌ها را کنار گذاشتیم، باید سراغ رفتارهای جدید رفت تا بتوانیم به اهداف دست پیدا کنیم. بخش سوم و آخر کتاب «مهارت‌هایی که باید کسب کنید» است. صحبت این بخش درباره‌ی مهارت‌هایی است که طبیعتا هر فردی می‌تواند با تمرین آن‌ها را کسب کند.
نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب «خجالت نکش دختر» چیست؟
نگار -از خوانندگان کتاب- در سایت طاقچه نظرش را نوشته است: «کتابی عالی و فوق‌العاده که تکمیل‌کننده‌ی کتاب قبلی نویسنده‌ی «خودت باش دختر» است و نویسنده مثل کتاب قبلی با قلمِ به شدت خودمانی و دوستانه، تجربیات و درس‌های ارزشمند خودش از موفقیت را به اشتراک گذاشته است. اگر کتاب «خودت باش دختر» را دوست داشتید توصیه می‌کنم این کتاب را هم از دست ندهید. قول می‌دهم دخترها عاشقش شوند.»
دکتر جان کالوین مکسوِل –نویسنده، سخنران و کشیش آمریکایی- درباره‌ی کتاب «خجالت نکش دختر» گفت: «ریچل هالیس رهبری با صدای بلند است که به زنان کمک می‌کند تا بدون هیچ عذرخواهی، اهداف و رویاهایشان را با جدیت دنبال کنند. توانایی راشل برای به اشتراک گذاشتن داستان‌ها و اصول، که با صداقت خالص انجام می‌دهد، الهام‌بخش خوانندگانی است که  در مسیر کشف و برداشتن گام‌های عملی هستند.»
به نقل از Gretchen Rubin، نویسنده‌ی کتاب پرفروش و موفق «پروژه‌ی شادی»: «آیا تا‌به‌حال احساس کرده‌اید گیر کرده‌اید؟ آیا تا‌به‌حال برای رویاهایتان تلاش کرده اید یا حتی تلاش کرده‌اید که آن رویاها را خودتان بپذیرید؟ ریچل هالیس در کتاب خجالت نکش دختر به مشکلات، چالش‌ها و بهانه‌هایی اشاره می‌کند که ما را از رسیدن به اهداف باز می‌دارند. او در مورد تجربیات و اشتباهات خود با صراحت (و اغلب خنده‌دار) صحبت می‌کند و توصیه‌های مشخصی در مورد چگونگی ایجاد زندگی مورد نظرمان ارائه می‌دهد.»
نظر لِیسی که آن را در سایت گودریدز عنوان کرده، به‌شرح زیر است: «این کتاب بسیار انگیزشی است. این باعث شده است که به شیوه‌ی تلاشی که برای دست‌یابی به اهدافم به کار می‌گیرم، نگاهی کاملاً جدید داشته باشم. اگر همیشه رویاهای بزرگی داشتید، اما هرگز برنامه‌ای برای تحقق آن‌ها نداشتید یا حتی نمی‌دانستید از کجا شروع کنید، این کتاب را به شدت توصیه می‌کنم. همچنین اگر هدف دارید، اما بی‌انگیزه هستید و احساس می‌کنید هیچ اتفاقی نمی‌افتد، این کتاب برای شما است.»
ماندانا پس از خواندن کتاب، در صفحه‌ی اینستاگرام خود نظرش را راجع به آن نوشته است: «بعد از کتاب موفق «خودت باش دختر» این کتاب را خواندم. این کتاب هم تقریبا مثل قبلی هست و به نظر من برای کسانی مفید است که می‌خواهند شغلی را شروع کنند و یا از نه گفتن می‌ترسند. موضوع آن خطاب به زنان است و در زمینه‌ی خودیاری و موفقیت نوشته شده است. با این کتاب یاد می‌گیرید از اینکه کاری را به خاطر خودت انجام دادی و هیچ‌کس آن را درک نکرد، شرمنده نباشی. هالیس اعتقاد دارد اگر شما بتوانید کاری بکنید که باعث به‌وجود‌آمدن احساس خوب درونتان شود، این کار ارزشمند است و قدرت‌مند‌ترین و دلنشین‌ترین احساس دنیاست و به‌هیچ‌وجه نباید از آن شرمنده باشید.»
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
ریچل هالیس با جملات زیر تصویر واضح و ایده‌آلی از «زن قدرت‌مند» مورد‌نظرش ارائه می‌دهد: «زنی باشید که دوست دارید باشید. زنی باشید که افتخار می‌کند خودش است. زنی باشید که آنقدر عشق در وجودش دارد که وسوسه نمی‌شود خودش را برای دریافت عشق از دیگران تغییر دهد. زنی باشید که بیشتر روی علاقه‌مند بودن به کارش تمرکز می‌کند تا اینکه کاری کند که دیگران به او علاقه‌مند شوند. زنی باشید که بخشنده است؛ مهم نیست چقدر پول در حسابتان دارید، مهم ثروت و آرامشی است که در وجودتان است. زنی باشید که زمان زیادی را صرف یادگیری می‌کند چون می‌داند دانستن قدرت است. زنی باشید که هم خودِ یازده‌ساله‌تان و هم خود نود‌ساله‌تان به آن افتخار کند. زنی که می‌داند برای بیش از این بودن آفریده شده است. زنی باشید که برای خودش بودن هرگز از کسی اجازه نمی‌گیرد.»
درباره نویسنده
ریچل هالیس نویسنده، وبلاگ‌نویس و سخنران انگیزشیِ جوان آمریکایی است که در سال ۱۹۸۳ در ایالت کالیفرنیای آمریکا به‌ دنیا آمد و در همین ایالت بزرگ شد. ریچل تحصیلات دبیرستان خود را در کالیفرنیا به پایان رساند و سپس به لس‌آنجلس مهاجرت کرد. نام ریچل هالیس اولین‌ بار زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که او عکسی از ترک‌های بدنش را سال ۲۰۱۵ در اینستاگرام منتشر کرد. ریچل هالیس هدفش از انتشار چنین تصویری را پذیرش بدن خود و خجالت نکشیدن از استرچ مارک‌ها و عوارض پوستی بدنش اعلام کرد. این عکس بیش از ده میلیون بار دیده شد و سه سال پس‌ از این اتفاق بود که هالیس اولین کتاب خود یعنی «خودت باش دختر» را منتشر کرد. این کتاب سروصدای زیادی به پا کرد و بیش از هفده هفته در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار داشت. یک سال بعد، کتاب «خجالت نکش دختر» به نویسندگی وی منتشر شد. هالیس درحال‌حاضر همراه خانواده‌اش در ایالت تگزاس زندگی می‌کند و در یوتیوب نیز ویدئوهای انگیزشی منتشر می‌کند.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «خجالت نکش دختر»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.