جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

شیوه های تقویت هوش نوزاد/ 6 تا 9 ماهه

قیمت:
80,000 تومان
مشخصات کتاب شیوه های تقویت هوش نوزاد/ 6 تا 9 ماهه
کشور مبدا
تعداد صفحات
0 صفحه
شابک
9786008747673
قطع
خشتی بزرگ
جلد
نرم
نوبت چاپ
52
این کتاب در یک نگاه

کتاب شیوه‌های تقویت هوش نوزاد حاصل 25 سال تحقیق دکتر بئاتریس میلتر روی هزاران نوزاد در دانشگاه سوربن فرانسه است. این مجموعه کتاب در سه سری برای کودکانِ سه تا دوازده ماهه تدوین شده است که هر سری از کتاب‌ها دارای یک جلد کتاب راهنما و سه جلد کتاب پنج صفحه‌ای بدون متن است. کتاب شیوه‌های تقویت هوش نوزاد را نشر بافرزندان با ترجمه‌ی طاهره طالع ماسوله روانه‌ی بازار کتاب کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب شیوه های تقویت هوش نوزاد/ 6 تا 9 ماهه

در کتاب راهنما راجع به روش نشان­دادن تصاویر به کودک، هدف از طراحی هر شکل و رنگ؛ و هم­چنین میزان زمانی که باید به نشان دادن هر شکل اختصاص داد، توضیح داده شده است. در هر صفحه از کتاب اصلی، پنج تصویر به­ ترتیب از ساده­به­پیچیده وجود دارد. شکل چهارم نسبت به سه تصویر پیش از خود پیچیده‌تر بوده و شکل پنجم ترکیبی از چهار تصویر قبلی است. این مجموعه کتاب، براساس روانشناسی شخصیت و علایق نوزادان به شکل‌ها و رنگ‌های خاص طراحی شده‌اند و هریک به­نحوی باعث افزایش تمرکز و بهبود درک نوزاد می‌شوند و هم­چنین رابطه‌ والد و کودک را تقویت می‌کنند.

کودک با تمرین و استفاده از کتاب «شیوه‌های تقویت هوش نوزاد» ویژه کودکان شش تا نه ماهه، پس از نُه ماه اعضای بدن را می‌شناسد، به مفهوم ثابت بودن شکل و اندازه‌ی اشیاء پی می‌برد و مفهوم رابطه و فاصله‌ بین اشیاء را درک می‌کند. موضوعات این کتاب عبارتند از: درک شکل­های پیچیده، قدرت شمارش اشیا و آشنایی با اجزای یک طرح.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره‌ کتاب شیوه‌های تقویت هوش نوزاد چیست؟

 آتوسا این کتاب را برای فرزندش تهیه کرده  و آن را موثر یافته است. او در سایت «گودریدز» نظرش را این‌گونه بیان کرده است: «من برای دخترم تهیه کردم. به نظرم اگر مجموعه‌های قبلی را تهیه نکرده‌اید، زیاد مهم نیست و کتابِ مناسب همان سن برای نوزاد کفایت می‌کند. دخترم به شکل‌ها با دقت نگاه کرد و البته باید توجه کنید زمان نشان­دادن اشکال طولانی نشود. انتظار نداشته باشید کودکتان خودش از شما بخواهد کتاب را نشانش بدهید. زمان مناسبی که هر دوی شما در حالت روحی مناسبی هستید و فرزندتان در حال شیطنت نیست، کتاب را با هم نگاه کنید . از وقتی این کتاب را با دخترم کار کردم به رنگ‌ها و شکل‌های اسباب‌بازی‌هایش با دقت‌تر نگاه می‌کند و حتی موقع بازیِ خانه‌سازی، خیلی با دقت‌تر از قبل اجزا را روی هم قرار می‌دهد. به نظر من کتاب بی‌تاثیر نبوده و تمرکزی نسبی در ذهن دخترم به وجود آورده است.»

محمد نبی‌جعفری –از خریداران کتاب- تجربه‌ی خود را از استفاده‌ی کتاب برای فرزندش در سایت «دیجی کالا» نوشته است: «از سه‌ماهگی برای پسرم شروع کردم، البته قبل از آن هم با اشکال ساده‌ی سیاه و سفید این تمرین را برایش انجام می‌دادم. برایم جالب است که بعد از سه هفته از شروع کتاب، توجهش به اشکال مثلث و مربعی که در وسایل خانه مشاهده می‌شود، جلب می‌شود و انگار با آن‌ها حرف می‌زند. حتما آن را پیشنهاد می‌کنم. هم­چنین لطفا راهنمای کتاب را قبل از استفاده بخوانید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

سه کتاب اصلی از هر سری فاقد نوشته هستند اما در کتاب راهنما درباره‌ی هوش نوزاد نوشته است: «همه‌ی انسان‌ها از همان آغاز تولد مثل هم هستند، ولی شباهت‌ها به دهان و گوش و دست و ... محدود نمی‌شود. نوزاد از اولین لحظه‌های زندگی می‌تواند ببیند و بشنود اما فقط چهره‌هایی را که بسیار نزدیک او هستند می‌بیند. نوزاد از اولین روزهای زندگی به رنگ‌ها، صداها، بوها و چهره‌ها به‌خصوص چهره مادر حساس است. از سه‌ماهگی به­بعد دایره‌ی دید نوزاد وسیع می‌شود و می‌تواند به شکل‌ها و رنگ‌های موردعلاقه‌اش دقت کند، چهره‌ی افراد خانواده را تشخیص دهد و صداها به­خصوص صداهای ریتم‌دار را تشخیص دهد. هم‌چنان که جسم نوزاد از قابلیت و ظرفیت پذیرش تغذیه درست و تمرین‌های بدنی برخوردار است، توانایی‌های ذهنی و کنش‌های مربوط به هوش نوزاد نیز از چنین ظرفیتی برخوردار است. در صورتی که نوزاد تحت تمرین‌های درست قرار گیرد به­گونه‌ای پویاتر با دنیای پیرامون خود برخورد می‌کند. در واقع نقش و کارکرد کتاب‌های این مجموعه همین است.»

درباره نویسنده کتاب شیوه‌های تقویت هوش نوزاد

بئاتریس میلتر (Béatrice Millêtre) متولد 1965 در پاریس است و دکترای روان‌شناسی دارد. او درمان‌های رفتاری و شناختی انجام می‌دهد. وی که در علوم اعصاب در École normale supérieure آموزش دیده بود، در اولین دوره‌های آموزش علومِ شناختی در فرانسه شرکت کرد. از دیگر کتاب‌های منتشر شده توسط میلر می‌توان به «راهنمای کوچک برای افراد باهوش که بسیار با استعداد نیستند»، و دو سری دیگر از مجموعه کتاب‌های شیوه‌های تقویت هوش نوزاد شامل شیوه‌های تقویت هوش نوزاد 3-6 ماهه و شیوه‌های تقویت هوش نوزاد 6-12 ماهه اشاره کرد.
همچنین با مراجعه به بلاگ بوکلند می توانید مطلب معرفی بهترین کتاب های پارچه ای برای کودکان را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «شیوه های تقویت هوش نوزاد/ 6 تا 9 ماهه»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.