جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

قانون 5 ثانیه

قیمت:
149,000 تومان
مشخصات کتاب قانون 5 ثانیه
تعداد صفحات
253 صفحه
شابک
9786008738541
سال خلق اثر
2017
سال انتشار
2017
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
913
این کتاب در یک نگاه
در طول زندگی‌تان والدین، مربیان، معلمان و دوستانی داشته‌اید که شما را وادار کنند تا بهانه‌ها و ترس‌هایتان را کنار بگذارید و به بهترین نسخه خودتان تبدیل شوید. چه می‌شد اگر رمز پیشرفت در زندگی شخصی و کاری این بود که چگونه خودتان را وادار به موفقیت کنید؟ چه می‌شد اگر شجاعت و اعتمادبه‌نفس لازم برای تغییر زندگی را داشتید؟ مل رابینز در کتاب «قانون 5 ثانیه‌ای» درمورد قدرت عجیب «لحظه‌ی فشار» توضیح می‌دهد که چگونه شما را وادار به موفقیت و داشتن اعتمادبه‌نفس می‌کند. لحظه‌ی فشار به زمانی گفته می‌شود که شخص خودش را مجبور به تلاش و موفقیت می‌کند. 
بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب قانون 5 ثانیه

مل رابینز با روایت داستان‌هایی دربرگیرنده‌ و بازگویی حقایقی شگفت‌انگیز از مشهورترین لحظات در تاریخ، هنر و کسب‌وکار این قانون فشار را تشریح می‌کند. او در ادامه، یک قانون ساده هم در اختیار مخاطب می‌گذارد تا با استفاده از آن‌ها به بهترین نسخه‌ی خودش تبدیل شود. استفاده از این قانون تنها پنج ثانیه زمان می‌برد و هر زمان که شخص از آن استفاده کند، با همراهی افراد فوق‌العاده‌ای روبه‌رو خواهد شد.

مخاطب در «کتاب قانون‌ 5 ثانیه‌ای» یاد می‌گیرد که چگونه در عرض پنج ثانیه این کارها را انجام بدهد: اعتمادبه‌نفس پیدا کند، خودتردیدی را کنار بگذارد، دست از نگرانی بردارد و خوشحال بماند، دیوار ترس و شک را فرو بریزد و در نهایت با شجاعت ایده‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

افراد معروف و انتشاراتی‌ها چه نظری درباره‌ کتاب قانون 5 ثانیه‌ای دارند؟

این نظر تس کرالی، روان‌شناس مطرح استرالیایی در مورد کتاب است:

«شما می‌توانید قطار افکار منفی، خودتردیدی و ترس را با قانون پنج ثانیه از بین ببرید. این قانون به شما کمک می‌کند تا از فکر و خیال‌بافی دست بردارید و به جای آن عمل‌کردن را شروع کنید. کتاب فوق که با لحنی بسیار صمیمانه و کاربردی نوشته شده است، به شما آموزش می‌دهد که چگونه سخت‌ترین کارها را انجام دهید؛ کارهایی که از شروع‌کردن‌شان طفره می‌روید»

رسانه‌ی مدیوم نیز در مورد کتاب «قانون 5 ثانیه‌ای» چنین نوشته است:

«این کتاب بسیار مناسب کسانی است که برای زندگی و کاری که می‌خواهند انجام بدهند، آرام و قرار ندارند. افرادی که به یک فشار اضافی کوچک نیاز دارند تا آن‌ها در مسیر درست قرار دهد. این کتاب برای کسانی است که می‌خواهند در زندگی پیشرفت کنند».

متن زیر بخشی از نقد رسانه‌ی لایف کلاب در باب کتاب جدید مل رابینز بوده است.

«هیچ چیز همیشگی نیست. عادات، افکار، ذهنیت‌ و ویژگی‌های شخصیتی‌ شما همگی قابل تغییر هستند. زمانی که شما به درک این موضوع برسید، زندگی‌تان در جهت مثبت تغییر خواهد کرد. در همین راستا کتاب قانون 5 ثانیه‌ای ابزاری در اختیار شما می‌گذارد تا با آن زندگی خود را بهبود ببخشید»

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ی کتاب قانون 5 ثانیه‌ای چیست؟

نظر محمدجواد فرج‌الهی در مورد کتاب در زیر آمده است:

«من جزو کسانی بودم که به دلیل افسردگی و بی‌انگیزگی، در عمل‌کردن به تصمیم‌گیری‌هایم دچار مشکل بودم. تصمیمات خوب بسیاری می‌گرفتم اما به هیچ‌کدام از آن‌ها عمل نمی‌کردم چراکه ذهنم مرا از اقدام منصرف می‌کرد. حقیقتا ذهن انسان راه‌ها و بهانه‌های بسیاری می‌شناسد تا انسان را از کاری منصرف کند. این مانع ذهنی می‌تواند در بزنگاه‌های حساس و مهم زندگی مشکل‌آفرین باشد. برای مقابله با این مساله دشوار چه باید کرد؟ راه‌حل در کتاب قانون 5 ثانیه‌ای آمده است. این قانون به شما می‌گوید: کافیست از پنج تا یک بشمارید و کارتان را انجام دهید! بعد از این پنج ثانیه است که ذهن‌تان با افکار مختلف شما را منصرف می‌کند؛ پس بجنبید قبل از آنکه دیر شود! شاید قانون فوق، ساده‌ و بچه‌گانه‌ به نظر بیاید اما وقتی خودم آن را امتحان نمودم، مجعزه کرد! در کتاب توضیحات بیشتری آمده که چگونه از این قانون استفاده کنید. همچنین مل رابینز به تمرین این قانون در موقعیت‌های مختلف دنیای واقعی پرداخته و افراد زیادی را مثال زده که با استفاده از قانون پنج ثانیه زندگی‌شان متحول شده است. شاید تنها ایرادی که به کتاب بتوانم بگیرم این بوده که شاید بیش از حد لازم افراد مختلف را به عنوان نمونه‌ی موفق مثال زده است! در کل باید گفت که قانون پنج ثانیه کتاب مفیدی بوده که با لحنی ساده و گویا نوشته شده است. اگر از این کتاب خوش‌تان آمد، نگاهی به برنامه‌های تد تاک با میزبانی خانم مل رابینز بیندازید که طی آن مطالب جالب دیگری هم از این قانون بیان کرده است»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند

خانم رابنیز در طول کتاب خود به کرات در مورد شهامت و مفهوم آن صحبت کرده است. به عنوان مثال به این بخش از کتاب توجه کنید:

«شهامت یعنی قابلیت انجام کارهایی که به نظر دشوار، ترسناک یا نامطمئن می‌آیند. این طور نیست که شهامت را تنها بین عده‌ای خاص تقسیم کرده باشند. شهامت حقی مادرزادی است؛ در وجود همه‌مان قرار دارد و منتظر شماست تا کشفش کنید».

او در جای دیگری از کتابش اشاره جالبی به تعلل و تاثیر آن در سیستم ذهنی ما دارد:

«درنگ بوسه‌ی مرگ است! شما ممکن است برای یک نانوثانیه درنگ کنید، اما همین زمان ناچیز هم کافیست! این درنگ کوچک باعث می‌شود تا سیستم ذهنی‌ای در بدن‌تان فعال شود که کارش متوقف کردن شماست! این اتفاق می‌تواند در کمتر از (درست حدس زدید) پنج ثانیه رخ دهد».

مل رابینز هم‌چنین مثال‌های زیادی از افراد واقعی آورده که قانون پنج ثانیه را دنبال کرده‌اند. به مثال تاد توجه کنید:

«... تاد از خیلی وقت پیش می‌دانست که دقیقا آرزوی چه چیزی را در سر دارد: تربیت بدنی. اما والدینش گفتند: «وای نه، نمی‌تونی همچین کاری بکنی...» آن‌ها به او فشار آوردند که به جای آن دنبال یک رشته‌ی «حرفه‌ای» برود. چهار سال بعد، تاد در برنامه‌ی دو رشته‌ای بین حقوق و کسب‌و‌کار سال آخری بود. دلش هیچ‌‌وقت با این کار نبود. به قول خود تاد در ایمیلی که به من داد، آن «صدای آرام» همیشه در پس سرش «در سکوت» طنین‌انداز می‌شد. چرا در این رشته ماند؟»

درباره نویسنده کتاب قانون 5 ثانیه ای

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید مل رابینز در ابتدا یک وکیل دادگستری بوده است! وی که ساکن ایالات متحده آمریکا بوده، یک مجری تلویزیونی، سخنران انگیزشی، نویسنده و از دبیران مجله‌ی موفقیت است. کتاب‌های رابینز همواره جزو محبوب‌ترین کتاب‌های آمازون بوده‌اند که همگی فروش بالایی داشته اند. از مشهورترین آثار مل رابینز می‌توان به دیگر نگو که حالت خوب است، رسیدن به قله‌ی موفقیت در حرفه‌تان، 5 تصمیم و قانون 5 ثانیه‌ای اشاره کرد.

کتاب قانون 5 ثانیه‌ای در ابتدا یک سخنرانی انگیزشی در برنامه‌ی تد تاک بود که به دلیل استقبال بالای مخاطبین از آن به شکل یک کتاب تالیف شد. این کتاب به بیش از 36 زبان دنیا ترجمه شده و نسخه صوتی آن از محبوب‌ترین کتاب‌های صوتی جهان با صدای یک زن است. هم‌چنین برنامه‌ی تد تاک خانم مل رابینز بیش از 60 میلیون بیننده در جهان دارد!

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کتاب روانشناسی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «قانون 5 ثانیه»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.