جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

ذهن آگاهی/ شامل تمرین هایی که به زندگی روزانه سمت و سویی نو می دهد

قیمت:
60,000 تومان
مشخصات کتاب ذهن آگاهی/ شامل تمرین هایی که به زندگی روزانه سمت و سویی نو می دهد
کشور مبدا
تعداد صفحات
134 صفحه
شابک
9786227384116
سال خلق اثر
2016
سال انتشار
2016
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه

کتاب ذهن آگاهی با نام انگلیسیReal World Mindfulness for Beginners در سال 2016 به قلم برندا سالگادو منتشر شد. کتاب ذهن آگاهی در ایران نیز توسط انتشارات مرو در سال 1399 و با ترجمه‌ی خوب و روان مهناز پاکزاد به چاپ رسید.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب ذهن آگاهی/ شامل تمرین هایی که به زندگی روزانه سمت و سویی نو می دهد

نویسنده در این کتاب، همان‌طور که از نامش پیداست به موضوع ذهن‌آگاهی می‌پردازد. ذهن‌آگاهی روشی نوین و جدید برای برطرف کردن مشکلات زندگی مدرن است و ما را به سمت زندگی بهتر راهنمایی می‌کند. این کتاب با تمرین‌های کاربردی‌ای که دارد ما را به سمت و سوی زمان حال می‌برد و به این ترتیب، به ما کمک می‎‌کند که از افکاری که در مورد زمان گذشته و آینده است رها شویم و به آرامش ذهنی برسیم. روش‌هایی که در این کتاب آمده، ما را از استرس و اضطراب و فشار زندگی روزمره دور می‌کند. همچنین به ذهن‌مان یاد می‌دهد که چگونه با تمرکز روی عوامل کوچک، به آرامش برسیم و در انتها به معنا و درک واقعی از خوشبختی دست پیدا کنیم؛ درکی که بسیاری از انسان‌ها به دلیل ناآگاهی از آن محروم هستند و زندگی را مجموعه‌ای از کلاف‌های درهم پیچیده می‌بینند که هیچ راهی برای باز کردن‌شان ندارند و به‌ناچار ادامه می‌دهند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب ذهن ‌آگاهی چیست؟

سمیه در مورد تجربه‌ی مطالعه‌ی این کتاب می‌نویسد: «آشنایی با ذهن‌آگاهی می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند؛ همان‌طور که توانست زندگی مرا تغییر دهد و به طور کلی دیدگاهم را راجع به اتفاقات روزمره عوض کند. این کتاب به زیبایی و با تکنیک‌ها و روش‌های کاربردی به من یاد داد باید تمام تلاشم را کنم تا در لحظه زندگی کردن را بیاموزم. این کتاب را به کسانی که شبیه من هستند و متاسفانه همیشه از زندگی خود ناراضی هستند پیشنهاد می‌کنم.»

گراهام نظرش در مورد مطالعه‌ی کتاب را این‌گونه بیان می‌کند: «خواندن این کتاب یک شروع خوب برای آغاز ذهن‌آگاهی در زندگی شماست. یک راهنمای مرجع که هر فصل آن بر موضوعی کوتاه تمرکز می‌کند و با راهنمای عملی گام به گامی که دارد، یک راهنمای بسیار کاربردی در مورد چگونگی تمرکز بر خود و ایجاد آرامش در زندگی است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ خواندن باشند

پاراگرافی از کتاب که تعریف کاملی از ذهن آگاهی است، در زیر می‌خوانیم: «دنیای امروز‌ه‌ی ما دنیای پر از استرس و نگرانی است. به همین جهت بشر امروزی بیش از پیش به روشی کاربردی نیاز دارد تا اضطراب و نگرانی را کاهش دهد و بتوانند با ترس و رنج مقابله کند. یکی از روش‌های شناخته‌شده در سراسر دنیا ذهن آگاهی است که به عنوان رویکردی موثر در در کاهش اضطراب و مقابله با بیماری‌ها و نیز برطرف کردن مشکلات و چالش‌های زندگی استفاده می‌شود. ذهن‌آگاهی حضور در لحظه را گسترش می‌دهد، در نتیجه هوشیاری و آگاهی را به ارمغان می‌آورد و باعث وضوح در مشاهدات می‌گردد. این‌چنین راه را به سوی سعادت، آرامش، احساس امنیت و رضایت خاطر هموار می‌سازد.»

پاراگرافی از کتاب را که به ارتباط مهربانی و ذهن‌آگاهی می‌پردازد، در زیر می‌خوانیم: «تحقیقات فزاینده‌ای از علوم عصبی نشان می‌دهد که مهربانی و عطوفت یک ویژگی طبیعی است. اما شرایط زندگی شلوغ ما و عدم آموزش نحوه پرورش این احساس می‌تواند دسترسی به آن را برای ما دشوار کند. ذهن‌آگاهی به ما کمک می‌کند تا دوباره با این منبع درونی ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم آن را به دیگران که نیاز به کمک دارند ارائه دهیم. از طریق ذهن آگاهی، ما همچنین می‌توانیم احساس مهربانی و دوست داشتن خود را توسعه دهیم تا از تلاش‌های خود برای کمک به دیگران حس رضایت داشته باشیم.»

پاراگرافی دیگر از کتاب را که در شبکه‌های مجازی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است، در زیر می‌خوانیم: ذهن آگاهی حالتی از بودن است که همه‌ی توجه ما را به لحظه‌ی حال معطوف می‌کند، مشوقی برای قضاوت نکردن است و سطح آگاهی ما را نسبت به احساسات، افکار و هیجانات‌مان بالا می‌برد. به نظر می‌رسد ذهن‌آگاهی جدیدترین روشی است که استرس کمتر و زندگی شادتری را برای ما به ارمغان می‌آورد و یکی از دلایلی که ذهن‌آگاهی می‌تواند سودمند باشد این است که ما اغلب اطلاع نداریم چگونه افکار، ضمیر ناخودآگاه و احساسات‌مان می‌توانند درک ما را نسبت به آنچه روی می‌دهد، محدود کنند. همواره عادت‌های فکری و داستان‌های تکراری در سر داریم که فکر می‌کنیم واقعیت عینی است و این افکار می‌توانند ما را از دیدن تصویر ذهنی بزرگ‌تر محروم کنند. به همین دلیل است که تامل به همراه یک تنفس عمیق می‌تواند در حین مبادلات دشوار مفید باشد.»

درباره‌ نویسنده کتاب ذهن آگاهی 

برندا سالگادو به عنوان یک سخنران در محافل و مجامع عمومی، روانشناس، درمانگر، معلم و آموزش‌دهنده‌ی مدیتیشن و مشاور است. او همچنین عضو هیئت مدیره در دو موسسه‎ی استراتژی حرکت و غرش شیر است و در زمینه‌هایی مانند حوزه سلامت زنان، عدالت اجتماعی و محیط زیست فعالیت می‌کند.
برای مشاهده موارد مرتبط به دسته‌بندی خرید کتاب روانشناسی مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «ذهن آگاهی/ شامل تمرین هایی که به زندگی روزانه سمت و سویی نو می دهد»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.