جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

درباره مدیریت خود

قیمت:
145,000 تومان
مشخصات کتاب درباره مدیریت خود
کشور مبدا
تعداد صفحات
216 صفحه
شابک
9789651392832
سال خلق اثر
2013
سال انتشار
2013
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
12
این کتاب در یک نگاه

شما زمانی در مسیر موفقیت قرار می‌گیرید که با نگاهی‌ انتقادی‌، خودتان را در آینه بنگرید. اگر تاکنون هیچ کتابی در حوزه‌ی مدیریت خود نخوانده‌اید، توصیه می‌کنیم تا به سراغ مقالات این کتاب بروید. از میان صدها مطلب نوشته‌‎‌شده در مجله‌ی دانشگاه هاروارد، بهترین و مهم‌ترین آن‌ها در کتاب «درباره مدیریت خود» گردآوری شده است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا پتانسیل درونی‌تان را آزاد کنید و به بیشترین بهره‌وری و کارایی دست یابید. شما می‌توانید به منظور بهبود خود و کسب‌وکارتان‌، کتاب «درباره مدیریت خود» را با ترجمه‌ی محمد تقی‌زاده مطلق دنبال کنید.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب درباره مدیریت خود

کتاب «درباره مدیریت خود» حاوی 11 مقاله از مجله «هاروارد بیزینس ریویو» است که شامل موارد زیر می‌شود: «زندگی خود را چگونه می‌سنجید؟» از کلیتون کریستنسن، «خود را مدیریت کنید» از پیتر دراکر، «وقت مدیر: میمون بر دوش کیست؟» از ویلیام آنکن جونیور، «تاب‌آوری چیست؟» از دایان کوتو، «انرژی‌ات را مدیریت کن، نه وقتت‌ را» از تونی شوارتز، «مدارهایی با اضافه‌بار» از ادوارد هالوول، «مدیر بهتری باش، زندگی غنی‌تری داشته باش» از استیوارت فریدمن، «شغل خود را احیا کنید» از سومانترا گوشل، «لحظه‌های عظمت» از رابرت کوئین، «از شخص درون آینه چه بپرسیم؟» از رابرت کاپلان و «رهبری اساسی» از دانیل گلمن.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب درباره مدیریت خود چیست؟

صادق مقبلی، مخاطب فارسی‌زبان کتاب از ایران، نظر خود را این‌گونه بیان کرده است: «این کتاب، یکی از بهترین و به‌روزترین آثار در زمینه‌ی مدیریت، خودشناسی و توانایی‌سنجی بوده و هدف آن اداره‌ی بهتر کسب‌وکارتان است. مطالب کتاب کاملا عملی بوده و قدرت تصمیم‌گیری شما را در رفتار با زیردستان‌تان بالا می‌برد. برای خواندن این کتاب شک نکنید؛ چراکه کمک بزرگی به شما خواهد کرد و اعتمادبه‌نفس و امیدتان را بالاتر خواهد برد. البته که تنها خواندن این کتاب کافی نیست، بهتر است که سایر آثار این مجموعه را هم مطالعه کنید. نکات آموزشی بسیار زیادی در تک‌تک صفحات و مقالات تمام کتاب‌های این سری وجود دارد. پیشنهادم این است که سعی کنید مطالب کتاب‌ها را یکی‌یکی به کار ببندید و عملی کنید.»

«من به همه توصیه می‌کنم که این کتاب را بخوانند. حتی کسانی که قبلا مقالاتی در این زمینه مطالعه کرده‌اند، بازهم به سراغ «درباره مدیریت خود» بروند. چراکه در این کتاب نکات کاربردی و تکنیک‌های مفید زیادی بازگو شده است که قطع به یقین، بسیاری از ما یا نادیده‌ گرفتیمشان یا آن‌ها را فراموش کرده‌ایم. این‌که بتوانید مجموعه‌ای از مقالات مرتبط با مدیریت خود را یک‌جا داشته باشید، خود یک مزیت مثبت دیگر است. به نظر من، علاوه بر مدیران، دانش‌آموزان و دانشجویان هم باید این کتاب را بخوانند چراکه مطالب کتاب، برای آن‌ها نیز کاربرد دارد.» این نظر پیتر هوس، یکی از خوانندگان کتاب از ایالات متحده آمریکا بود.

آتول ماهشواری، یکی از مخاطبان کتاب در وب‌سایت گودریدز، چنین نظری درباره‌ی کتاب «درباره مدیریت خود» داده است: «تمام مقالات این کتاب عالی بودند. هر کدام از آن‌ها، تاثیری ماندگار بر ذهن مخاطب می‌گذارد و به او در زمینه‌ی مدیریت خود کمک می‌کند. این کتاب یازده فصل دارد که در هر مقاله، یک مفهوم و یک جنبه از «مدیریت خود» توضیح داده شده است. هر فصل، نکات آموزشی و مفهومی زیادی دارد و در کنار آن به مخاطب یاد می‌دهد که چگونه مفاهیم آموخته شده را در زندگی خود به کار ببرد. خلاصه بگویم؛ از مطالعه‌ی این کتاب، سود خواهید کرد!»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

به این قسمت از کتاب توجه کنید که درباره‌ی خطرات اشتباه کردن مدیران ارشد است: «اگر شما نیز، مانند بسیاری از رهبران موفق باشید، در مراحل اولیه‌ی کارتان، مورد هدایت و حمایت زیادی قرار گرفته‌اید، از نزدیک بررسی شده‌اید و تحت پرورش بوده‌اید. اما همان‌طور که از نردبان بالا می‌رفتید، منابع بازخورد صادقانه و مفید کاهش یافته‌اند و بعد از زمان مشخصی تقریبا روی پای خودتان ایستاده‌اید. اکنون اگر رئیسی داشته باشید، بر کار روزانه‌ی شما نظارت چندانی نخواهد داشت. وقتی که اشتباهات مشخص شوند، برای برطرف کردن آن‌ها و بهبود ادراک رئیس از شما، بسیار دیر شده است و اگر در مدیریت‌تان با گام‌های اشتباه بر نتایج کارتان تاثیر منفی بگذارید، فرصت اصلاح برای بازگشت به جای اول نخواهید داشت.»

این بخش از کتاب را بخوانید که از پدیده‌ی «نقص توجه» برای ما می‌گوید: «مدیران شوریده‌ای که در طی جلسات آرامش ندارند، قرارها را از یاد می‌برند و مرتبا دکمه‌ی بسته شدن در آسانسور را فشار می‌دهند، دیوانه نیستند، دیوانه شده‌اند. آنان به پدیده‌ی عصبی تازه ‌شناخته‌شده‌ای مبتلا هستند که اختلال «نقص توجه» نام گرفته است. این پدیده که به شکل پرتی حواس، آشفتگی درونی و بی‌حوصلگی پدیدار می‌شود، راه مدیران را برای روشن‌سازی اولویت‌ها، گرفتن تصمیم‌های زیرکانه و مدیریت زمان می‌بندند. این وضعیت موذیانه، کارکنان بااستعداد را به فردی عجول و کم‌کار تبدیل می‌کند و به‌سرعت درحال فراگیر شدن است. اختلال «نقص توجه»، بیماری یا نقص شخصیتی نیست. این پدیده پاسخ طبیعی مغز، به متقاضیان بی‌شمار زمان و توجه ما است.»

همچنین در طول کتاب، نقل‌قول‌های خواندنی و آموزنده‌ی بسیاری وجود دارد که چند نمونه از آن‌ها را با یکدیگر می‌خوانیم: «خود را در جایی قرار دهید که نقاط قوت شما بتواند مثمر ثمر باشد»، «تصمیمات شما در مورد اختصاص زمان، انرژی و استعداد شخصی در نهایت استراتژی زندگی شما را شکل می‌دهد» و «هر کجا موفقیت وجود دارد، باید شکست هم وجود داشته باشد.»

درباره نویسنده کتاب درباره مدیریت خود

هاروارد بیزینس ریویو، یک مجله‌ی علمی در حوزه‌ی مدیریت و کسب‌وکار است. دانشگاه هاروارد، صاحب این نشریه است و آن را هر دو ماه یک‌بار چاپ می‌کند. مجله‌ی «هاروارد بیزینس ریویو»، برترین مقالات خود را در هر زمینه، به صورت کتاب عرضه می‌کند که از میان این کتاب‌ها می‌توان به آثار «درباره مبانی مدیریت»، «درباره همکاری»، «درباره هوش هیجانی»، «درباره ارتباطات»، «درباره مدیریت افراد»، «درباره تیم»، «درباره رهبری»، «درباره تصمیم‌گیری»، «درباره بازاریابی استراتژیک» و «درباره نوآوری» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «درباره مدیریت خود»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.