جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

درباره بازاریابی استراتژیک

قیمت:
79,000 تومان
مشخصات کتاب درباره بازاریابی استراتژیک
کشور مبدا
تعداد صفحات
208 صفحه
شابک
9786006047751
سال خلق اثر
2010
سال انتشار
2010
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
4
این کتاب در یک نگاه

جالب است بدانید که دانشگاه هاروارد، قدیمی‌ترین و معتبرترین موسسه‌ی علمی در جهان با بیش‌ترین فارغ‌التحصیل برنده‌ی جایزه نوبل، یک مجله برای مدیریت کسب‌وکار دارد. در این مجله، بهترین مقالات علمی دنیا در حوزه‌ی اقتصاد و مدیریت منتشر می‌شود. کتاب «درباره بازاریابی استراتژیک» ده مقاله‌ی برتر این مجله را در زمینه‌ی بازاریابی برای شما گردآوری کرده است. با مطالعه‌ی این کتاب، می‌توانید کسب‌وکارتان را بهبود ببخشید و اگر فروشگاهی دارید، با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کرده و مشتریان جدیدی را جذب کنید. شعار اصلی کتاب این است: «به جای آن‌که محصولات‌ خود را به دیگران تحمیل کنید، رابطه با مشتریان را بهبود دهید.» در واقع کلید تمام بازاریابی‌های موفق، ارتباط مناسب با مشتری است. برای آن‌که بدانید چگونه با مخاطبان خود پیوند عمیق‌تری برقرار کنید، کتاب «درباره بازاریابی استراتژیک» با ترجمه‌ی محمد تقی‌زاده مطلق را مطالعه کنید.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب درباره بازاریابی استراتژیک

کتاب «درباره بازاریابی استراتژیک» حاوی 10 مقاله از مجله‌ی «هاروارد بیزینس ریویو» است که شامل موارد زیر می‌شود: «تجدید نظر در بازاریابی» از رولند راست، «برندسازی در عصر دیجیتال» از دیوید ادلمن، «نزدیک‌بینی بازاریابی» از تئودور لویت، «بازاریابی بد» از کلیتون کریستنسن، «کارت گزارش برند» از کوین کلر، «اقتصاد زنانه» از مایکل سیلوراستاین، «ارزش پیشنهادی به مشتری در بازارهای کسب‌وکار» از جیمز اندرسون، «به جامعه‌ی هوادار برند سروسامان بدهید» از سوزان فورنیه، «تنها عددی که باید آن را افزایش بدهید» از فردریک ریکهلد، «به جنگ میان فروش و بازاریابی پایان دهید» از فیلیپ کاتلر.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب درباره بازاریابی استراتژیک چیست؟

ویشال کال، مخاطب کتاب از هندوستان، نظر خود را این‌گونه بیان کرده است: «این اولین کتاب از مجموعه‌ی کتاب‌های «هاروارد بیزینس ریویو» است که خوانده‌ام و باید بگویم که ارزش خواندن را هم داشت. کتاب مجموعه‌ای از مقالات مختلف، از سال 1970 میلادی تاکنون، درباره‌ی بازاریابی است. مدیران و صاحبان کسب‌وکار قطعا از این نوشته استفاده‌ی مفیدی خواهند کرد. هر چند ترجیح می‌دادم که کتاب از آمار، ارقام و مثال‌های بیشتری برای اثبات مطالبش استفاده می‌کرد اما هنوز هم آن را دوست دارم. مطالب کتاب «درباره بازاریابی استراتژیک» منطقی، جذاب و گیرا، خواندنی و تامل‌برانگیز است که که ارزش مطالعه‌ی آن را دوچندان می‌کند.»

«من این کتاب را دوست داشتم، دارم و خواهم داشت. قبل از مطالعه‌ی آن، فکر می‌کردم که یک بازاریاب حرفه‌ای هستم اما بعد از اتمام کتاب، متوجه شدم که از بسیاری از تکنیک‌های بازاریابی غافل مانده‌ام. در واقع پیش از این، من فقط بر تکنیک‌های فروش متمرکز شده بودم. مسلما کسی که فقط به دنبال فروش محصولاتش به هر روشی باشد، قطعا درآمد کمتری از کسی خواهد داشت که به دنبال رضایت مشتری‌اش است! برای آن‌که جنگ میان فروش و بازاریابی را پایان دهید، «درباره‌ بازاریابی استراتژیک» را بخوانید!» این نظر احمد، یکی از خوانندگان کتاب از عمان، در وب‌سایت گودریدز بود.

مایکل اسمیت، یکی از مخاطبان کتاب از ایالات متحده آمریکا، چنین نظری درباره‌ی کتاب «درباره بازاریابی استراتژیک» داده است: «من در یک سازمان غیرانتفاعی کار می‌کنم. با وجود آن‌که به دنبال فروش و سود نیستم، اما بسیار مشتاق آنم تا با افراد بیش‌تری همکاری کنم. این کتاب هم در این زمینه بسیار به من کمک کرد تا به هدف خود برسم. در واقع روش‌های بازاریابی به شما این امکان را می‌دهد تا بر طیف گسترده‌تری از افراد جامعه تاثیر بگذارید و پیام خود را به گوش مخاطبان بیشتری برسانید. به نظر من کسانی که به دنبال فروش و یا رشد کسب‌کارشان نیستند هم می‌توانند از این کتاب بسیار مفید بهره لازم را ببرند.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

به این قسمت از کتاب توجه کنید که درباره‌ی مفهوم بازاریابی و فروش توضیح می‌دهد: «بازاریابی و فروش، دو عملکرد مهم و در عین حال متفاوت، در یک کسب و کار یا سازمان محسوب می‌شوند. به بیان ساده، بازاریابی، علاقه‌مندی مردم به محصولات و خدمات شرکت شما، براساس نیازها و خواسته‌های آنان می‌باشد؛ در حالی که فروش به طور خاص مربوط به فروش آن محصولات و خدمات است. بازاریابی صحیح و مطلوب، منجر به فروش بالا می‌شود، اما بایستی توجه داشت که مشتریان را باید با پیام و تبلیغات درست و در زمان و مکان مناسب، به بازار دعوت کرد.»

در بخشی از کتاب، تفاوت شرکت سنتی و یک شرکت مشتری‌ساز شرح داده شده است که آن را با یکدیگر می‌خوانیم: «وجه تمایز اصلی بین یک شرکت سنتی و یک شرکت مشتری‌ساز در این است که یکی برای با زور جلوبردن محصولات و مارک‌های تجاری سازمان‌یافته است، در حالی که دیگری برای ارائه خدمات به مشتریان و قسمت‌های مشتری طراحی شده است.»

این بخش از کتاب را بخوانید که درباره نگاه درست مدیریت یک شرکت به مشتریان خودش است: «مدیریت نباید به خود به‌عنوان یک تولیدکننده‌ی محصول، بلکه باید به‌عنوان یک «ایجاد کننده احساس رضایت در مشتری» نگاه کند. باید این اندیشه در تمام تاروپود مجموعه حضور داشته باشد. باید به طور مدوام و هوشمندانه این کار صورت گیرد تا عاملی محرک و هیجان‌انگیز برای افراد مجموعه باشد.»

درباره نویسنده کتاب درباره بازاریابی استراتژیک

هاروارد بیزینس ریویو، یک مجله‌ی علمی در حوزه‌ی مدیریت و کسب‌وکار است. دانشگاه هاروارد، صاحب این نشریه است و آن را هر دو ماه یک ‌بار چاپ می‌کند. مجله‌ی «هاروارد بیزینس ریویو»، برترین مقالات خود را در هر زمینه، به صورت کتاب عرضه می‌کند که از میان این کتاب‌ها می‌توان به «درباره مبانی مدیریت»، «درباره همکاری»، «درباره هوش هیجانی»، «درباره ارتباطات»، «درباره مدیریت افراد»، «درباره تیم»، «درباره رهبری»، «درباره تصمیم‌گیری»، «درباره مدیریت خود» و «درباره نوآوری» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «درباره بازاریابی استراتژیک»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.