جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

شجاعت در برهوت

قیمت:
139,000 تومان
مشخصات کتاب شجاعت در برهوت
کشور مبدا
تعداد صفحات
176 صفحه
شابک
9786008812197
سال خلق اثر
2017
سال انتشار
2017
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
14
این کتاب در یک نگاه

«شجاعت در برهوت: جست‌وجوی تعلق واقعی و شجاعت دست‌یابی به خوداتکایی» (Braving the Wilderness: The Quest for True Belonging and the Courage to Stand Alone) عنوان کتابی است نوشته‌ی برنه براون - متخصص علوم اجتماعی - که در سال 2017 به چاپ رسید. «شجاعت در برهوت» را انتشارات میلکان با ترجمه‌ی سیده فرزانه حسینی منتشر نموده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب شجاعت در برهوت

 برنه براون در این کتاب تعاریف جدید و قابل تاملی از مفاهیمی مانند «تعلق» که همیشه با آن‌ها روبه‌رو بوده‌ایم، ارائه می‌دهد. وقتی از منظر براون به قضایا می‌نگریم،  اوضاع دیگر به‌سادگی چند لحظه‌ی پیش نیستند.

اگر جملات براون را عمیقا بخوانید و درک کنید، با مسئولیت جدیدی در قبال خود، عقایدتان و اجتماع روبه‌رو خواهید شد که در ابتدا ترسناک به‌ نظر می‌رسند، اما عمل به آن‌ها ما را به یک جامعه‌ی آرمانی نزدیک‌تر کرده و حس والای یک شهروند خوب بودن را به ارمغان می‌آورد. این کتاب به ما شجاعت لازم برای قدم گذاردن به جایی که واقعا به آن تعلق داریم را می‌دهد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره‌ کتاب شجاعت در برهوت چیست؟ 

نشریه‌ی هافینگتون پست، درباره‌ی این کتاب نوشت: «تحقیقات و کار براون واژگان جدیدی به ما ارائه داده است، راهی برای گفت‌وگو با یک‌دیگر در مورد ایده‌ها، احساسات و ترس‌هایی که همه‌ی ما داشتیم، اما نمی‌دانستیم چگونه آن‌ها را بیان کنیم. او به ما قدرت می‌دهد تا کمی شجاع‌تر باشیم.»

یکی از خوانندگان کتاب که در سایت «آمازون» نوشته است: «مانند همه‌ی کتاب‌های برنه براون، این کتاب نیز زندگی را متحول می‌کند. این بهترین کتاب اوست و همچنین نسخه‌ای برای زنده بودن، شهروند بودن، انسان بودن، مهربانی و مراقبت و محبت. کتاب درباره‌ی این است که با وجود تعارضات موجود در جوامع، خانواده‌ها و سایر روابط، چگونه شجاع، مهربان و خوب باشیم.»

مهرناز نظرش را در سایت «گودریدز» نوشته که قسمتی از آن را در این‌جا آورده‌ایم: «برنه بروان در این کتاب به ایده‌ی "تعلق" داشتن و مفهوم آن در مقیاس فردی و ارتباط این تعلق داشتن همراه با ترس و سختی ارتباط افراد، با نظرهایی متفاوت تا حد دو قطب متفاوت و مخالف می‌پردازد. این کتاب درباره‌ی کشف کردن و تصمیم ‌گرفتن برای خودِ واقعی بودن، هزینه‌ها و پاداش‌های این انتخاب است. اگرچه در کنار این موضوع اصلی، به بحث‌های سیاسی و اجتماعی مانند اهمیت و نحوه‌ی‌ گفت‌وگو، تحقیر و نفرت در مکالمات، مسئله‌ی فروش آزاد اسلحه و ... با دیدگاهی متفاوت و بحث‌انگیز می‌پردازد. یکی از بخش‌های کتاب که برایم خیلی جالب بود، ارتباط‌های شکل گرفته بر اساس دشمن مشترک بود که در واقع آسیب‌رسان است. دیگر بخش جالب کتاب، راجع به لحن بیان غیرانسانی بود. براون معتقد است که این لحن بیان، از انگیزه‌های متضاد با هم سرچشمه می‌گیرد. وقتی می‌خواهیم به گروهی از مردم آسیب برسانیم و بر ضد آن‌ها باشیم، در حالی‌ که این برخلافِ دیدگاه اجتماعی و ذاتی درونی ما نسبت به آدم‌هاست و ما مخالف کشتن و آزار رساندن به یک قشر یا گروه خاص هستیم؛ بنابراین این لحنِ بیان، راهی برای فرار از این انگیزه‌های ذاتی ایجاد می‌کند.»

کریس یکی دیگر از خوانندگان کتاب است که نظرش را در سایت «گودریدز» این‌گونه عنوان کرده است: «کتابی جذاب از برنه براون در مورد تعلق و معنای آن. این کتاب بر اساس تحقیقات چندین ‌ساله تهیه شده است. تعلق واقعی به این بستگی دارد که همان چیزی باشید که واقعاً هستید و نه فقط تمرکز بر آن‌چه دیگران از شما انتظار دارند. و این شجاعت و تلاش می‌خواهد، اما رضایت زیادی هم فراهم می‌آورد. براون همچنین چندین راهنمایی برای شروع این جست‌وجو ارائه می‌دهد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

بخش‌هایی از کتاب انتخاب شده و در ادامه آورده شده‌اند:

  • از نظر من دنیا در حال حاضر، تنهایی ِعظیمی دارد و قبلش شکسته است. ما بر‌اساس سیاست‌ها و ایدئولوژی‌مان، خودمان را به¬صورت حزب‌هایی دسته‌بندی کرده‌ایم. از یکدیگر روی برگردانده‌ایم و به سوی اتهام‌زنی و خشونت رفته‌ایم. ما تنها و محدودیم، و پر از هراس، پر از این هراسِ لعنتی.
  • تأیید دیگران یکی از گرامی‌ترین بت‌های ماست و قربانی‌هایی که باید به پای این بت گرسنه بریزیم، این است که دیگران را خرسند نگه داریم. متقاعد شده‌ام که ناراحتی، بازدارنده‌ی بزرگ نسل ماست. روشن است که حمایت از وضع موجود برخلاف عقاید درونی ما، نوعی نعمت داشتن برتری است.
  • تنها زمانی آزاد هستید که بفهمید به هیچ‌جا تعلق ندارید، هیچ‌جا. این کار هزینه‌ی زیادی دارد اما پاداش بزرگی نیز به همراه خواهد داشت.
  • مرزها؛ شما به مرزهای من احترام می‌گذارید و وقتی به‌روشنی نمی‌گویید چه چیزی خوب است و چه چیزی نیست، سؤال می‌پرسید. تمایلی به گفتن خیر ندارید. قابلیت اطمینان؛ چیزی را که می‌گویید، انجام خواهید داد؛ یعنی از مهارت‌ها و محدودیت‌های خود، آگاهید و بنابراین بدعهدی نمی‌کنید و می‌توانید از پس تعهدات‌تان بربیایید و اولویت‌های رقابتی را متعادل کنید. پاسخ‌گویی؛ اشتباهات خود را می‌پذیرید، عذرخواهی می‌کنید و اصلاحاتی انجام می‌دهید.

درباره نویسنده کتاب شجاعت در برهوت

برنه براون، متولد 1965در تگزاس است. او مدرک کارشناسی‌اش را در سال 1995 از دانشگاه تگزاس، مدرک کارشناسی ارشد را در سال 1996 و مدرک دکترای خود را در سال 2002 از دانشگاه هیوستون در رشته‌ی علوم اجتماعی اخذ کرد. این محقق، استاد دانشگاه و نویسنده‌ی آمریکایی موفق شد در مجله‌ی نیویویرک تایمز، در لیست نویسندگان پرفروش قرار گیرد. او هم‌اکنون پروفسور دانشگاه هوستون آمریکا است و سخنرانی‌اش با عنوان «قدرت آسیب‌پذیری» در تد تاک، با بیش از ۳۸ میلیون بازدید، در لیست یکی از پنج ویدئوی پربازدید در جهان قرار گرفت.

از میان کتاب‌های براون که جزء پرفروش‎ترین کتاب‎های نیویورک تایمز نیز هستند، می‌توان «موهبتِ کامل نبودن (زندگی با تمام وجود)»، «جرأت بسیار (زندگی شجاعانه)» و «با اقتدار برخواستن» را نام برد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «شجاعت در برهوت»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.