جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

ایکیگای/ راز ژاپنی ها در داشتن عمر طولانی و زندگی شاد

قیمت:
220,000 تومان
مشخصات کتاب ایکیگای/ راز ژاپنی ها در داشتن عمر طولانی و زندگی شاد
کشور مبدا
تعداد صفحات
132 صفحه
شابک
9786004053211
سال خلق اثر
1395
سال انتشار
1395
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
20
این کتاب در یک نگاه

کتاب ایکیگای با عنوان فرعی «راز ژاپنی‌ها در داشتن عمر طولانی و زندگی شاد»، ترجمه‎ ای است از کتاب Ikigai: the Japanese secret to a long and happy life‬ نوشته هکتور گارسیا و فرانچسک میرالس. در ایران کتاب ایکیگای توسط گلی نژادی به فارسی ترجمه شده و در سال 1398 توسط نشر ثالث به چاپ رسیده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب ایکیگای/ راز ژاپنی ها در داشتن عمر طولانی و زندگی شاد

ایکیگای یک مفهوم در فرهنگ ژاپن است که از آن به دلیلی برای بودن تعبیر می‌شود. این واژه در ژاپن برای اشاره به منبع ارزش در زندگی افراد به کار می‌رود. گارسیا و میرالس برای نگارش این کتاب، ضمن مصاحبه با ساکنان روستای اکیناوا که همگی بیشتر از صد سال سن دارند، رازهایی را در مورد عمر طولانی این افراد کشف کرده‌اند.

به اعتقاد نویسنده اگرچه سبک زندگی و جزئیاتی از قبیل استحکام دوستی‌ها، تغذیه خوب، استراحت کافی و ورزش منظم، بخشی از معادله‌ سلامت به شمار می‌روند، اما آنچه برای ژاپنی‌ها عمر طولانی و شاد به ارمغان می‌آورد، شور و شوق زندگی یا همان ایکیگای است. هدف کتاب «ایکیگای» این است که خواننده را از اسرار زندگی طولانی ژاپنی‌ها آگاه کند. او قصد دارد شما را به جست‌وجوی ایکیگای خودتان تشویق کند تا تمام آنچه را که برای داشتن یک عمر طولانی و شاد نیاز دارید، در اختیار داشته باشید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب ایکیگای چیست؟

روزنامه Sunday Telegraph درباره کتاب ایکیگای نوشته است: «ایکیگای واژه‌ای است که از این به بعد زیاد می‌شنوید. یک واژه ژاپنی به معنی «هدف در زندگی»، «چیزی که برای آن زندگی می‌کنید» یا «چیزی که صبح شما را از رختخواب جدا می‌کند». به‌گفته دن بوتنر -کارشناس سلامتی و طول عمر- یک عمر طولانی همان چیزی است که در انتظار صاحبان سبک زندگی ایکیگای است.»

روزنامه تایمز نیز در یک جمله موضوع این کتاب را ستوده است: «هوگه را فراموش کنید. همه‌چیز به ایکیگای بستگی دارد!» هوگه یا Hygge یک کلمه اسکاندیناوی برای حالت روحی و آرامش با احساس سلامتی و رضایت است که در فرهنگ دانمارک رواج دارد.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

یکی از نکات عجیبی که با خواندن کتاب ایکیگای به آن پی می‌بریم، این است که در ژاپن مفهومی به نام بازنشستگی وجود ندارد: «اگر در ژاپن زندگی کنید، متوجه این نکته عجیب می‌شوید که افراد پس از بازنشستگی، کماکان کاملاً فعال باقی می‌مانند. در واقع بسیاری از مردم ژاپن هرگز به‌معنی واقعی بازنشسته نمی‌شوند، بلکه تا وقتی سلامت‌شان اجازه می‌دهد به انجام کار مورد علاقه‌شان ادامه می‌دهند. در زبان ژاپنی اصلاً واژه‌ای به معنی «بازنشستگی» که منظورش رها کردن کار برای همیشه باشد، وجود ندارد. به گفته دن بوئتنر -گزارشگر نشنال جئوگرافیک- داشتن هدف در زندگی آن‌قدر در فرهنگ ژاپن اهمیت دارد که تصورات ما درباره بازنشستگی اصلاً در آن جایی ندارد.»

در بخش دیگری از این کتاب می‌خوانیم: «برخی مطالعات مربوط به طول عمر نشان می‌دهد که حس اتحاد و همکاری در جامعه و تعریف شفاف از ایکیگای مهم است؛ به همان اندازه که رژیم غذایی سالم و معروف ژاپنی اهمیت دارد و گاهی حتی شاید از اهمیت بیشتری هم برخوردار باشد. مطالعات اخیر پزشکی درباره صدساله‌های اوکیناوا و دیگر مناطقی که مردمان آن‌ها بیشترین طول عمر را دارند، حقایق جالبی را درباره این افراد استثنایی نشان می‌دهد: آنها نه‌تنها بسیار طولانی‌تر از بقیه مردم زمین عمر می‌کنند، بلکه کمتر دچار بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری‌های قلبی می شوند و اختلالات التهابی نیز در آن‌ها کمتر رواج دارد. بسیاری از این صدساله‌ها از سطح بسیار بالایی از هوشیاری و سلامتی برخوردارند؛ آن‌قدر که سالخوردگان نقاط دیگر دنیا حتی تصورش را هم نمی‌توانند بکنند.»

در این کتاب برخی از روش‌های درمانی در فرهنگ ژاپن و تفاوت‌های آن‌ها با روش‌های درمان در دنیای غرب نیز ذکر شده است: «برخلاف برخی از روش‌های درمانی در غرب که از طریق تفکر مثبت، تمرکز خود را بر تأثیرگذاری روی احساسات و اعمال می‌گذارند، موریتا درمانی رویکرد مخالفی دارد. در موریتا درمانی، از بیماران خواسته می‌شود بدون اینکه بخواهند تغییری در احساسات خود ایجاد کنند، به آن‌ها توجه کنند و آن‌ها را همان‌گونه که هستند، بپذیرند. در این نقطه، آن‌ها اقدامات خاصی برای به‌وجودآوردن احساسات جدید انجام می‌دهند که به‌تدریج جایگزین احساسات قدیمی می‌شوند.»

پیام کلی کتاب این است که هر کسی باید ایکیگای خودش را پیدا کند: «از ایکیگای به‌عنوان کلید طول عمر یاد می‌شود. بنابراین اگر ایکیگای شما شغل‌تان است، هرگز نباید دست از کار کردن بردارید. اگر ایکیگای شما سرگرمی است که برای شما معنا و لذت به همراه دارد، هرگز نباید آن را رها کنید. مردک اکیناوا این اصول را رعایت می‌کنند و همواره فعال باقی می‌مانند. حتی اگر ناچار به بازنشستگی شوند، راهی برای فعال ماندن پیدا می‌کنند؛ مانند باغبانی یا هر کار دیگری که به آن دسترسی داشته باشند.»

درباره نویسنده کتاب ایکیگای 

هکتور گارسیا -نویسنده اسپانیایی- در ژاپن زندگی می‌کند. او قبل از شروع نویسندگی در موسسه CERN کشور سوئیس به حرفه مهندسی مشغول بود. گارسیا کتاب‌های پرفروش زیادی نوشته است. «ایچوگی ایچی» و «شستشوی جنگل» از دیگر آثار او هستند که با همکاری میرالس منتشر شده‌اند.

فرانسس میرالس -نویسنده اسپانیایی- در سال 1968 در بارسلونا چشم به جهان گشود. او در رشته روزنامه‌نگاری مشغول به تحصیل شد، اما پس از مدتی تحصیل در این رشته انصراف داد. سپس به تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی پرداخت و داستان‌نویسی را به صورت جدی دنبال کرد. آثار میرالس در اسپانیا با اقبال عمومی مواجه شده‌اند.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کتاب انگیزشی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «ایکیگای/ راز ژاپنی ها در داشتن عمر طولانی و زندگی شاد»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.