جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

هرس ذهن

قیمت:
78,000 تومان
مشخصات کتاب هرس ذهن
کشور مبدا
تعداد صفحات
170 صفحه
شابک
9786226650410
سال خلق اثر
2016
سال انتشار
2016
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه

کتاب «هرس ذهن» (Declutter Your Mind) را استیو اسکات و بری دانپورت، برای رهایی از استرس و دغدغه‌های زندگی به نگارش درآورده‌اند. این کتاب دارای راهنما و تمرینات عملی، کاربردی و بسیار ساده‌ای است که با به‌کارگرفتن آن‌ها می‌توانید عادت‌ها و افکارتان را اولویت‌بندی کنید و از آن‌ها در راه دست‌یابی به اهدافتان استفاده کنید. کتاب «هرس ذهن» توسط انتشارات آموخته با ترجمه‌ی صدف حکیمی زاده به چاپ رسیده است و انتشارات نگاه نوین نیز این کتاب را با ترجمه‌ی شادی حسن پور منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب هرس ذهن

ذهن مانند باغی پرگل گاهی مملو از افکار مزاحم، غیرمهم و منفی می‌شود. گاه برای انجام کارهای روزمره دچار مشکل می‌شویم، گاهی عادت‌های غلط جلوی پیشرفت را می‌گیرند و بعضی از ما احساس می‌کنیم خستگی برای همیشه در جان ما رخنه کرده است. تکنیک‌های این کتاب مانند یک قیچی باغبانی به سراغ شما می‌آیند، ذهن‌تان را هرس می‌کنند و شما را از شر این افکار، اعمال و عادت‌ها خلاص می‌کنند. در این کتاب شیوه‌ی تمرکز و اولویت‌بندی کردن در عرصه‌های مختلف زندگی را، فرا می‌گیریم. کتاب «هرس ذهن» در 4 فصل به توضیح «هرس افکار»، «هرس وظایف زندگی»، «هرس روابط» و «هرس محیط پیرامون» پرداخته است و فصل پنجم به «نتیجه‌گیری» اختصاص دارد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ی کتاب هرس ذهن چیست؟

یکی از خوانندگان کتاب در سایت «آمازون»، خواندن این کتاب را به‌شدت توصیه کرده و نوشته است: «من کاملا از این کتاب لذت بردم. باعث می‌شود که در مورد برخی از عادت‌هایی که متوجه وجودشان نیستید، فکر کنید و باعث می‌شود خیلی چیزها را زیر سوال ببرید. همچنین توصیه‌های عالی در مورد جنبه‌های مختلف زندگی و موقعیت‌ها و مشکلات مختلف ارائه می‌دهد.»

لِوی از کاربران سایت «گودریدز»، عنوان کرده است: «کتاب‌هایی هستند که برای سرگرمی می‌خوانید و فراموش می‌کنید و کتاب‌هایی هستند که می‌توانند زندگی شما را برای همیشه تغییر دهند، من می‌توانم بگویم این کتاب در دسته‌ی دوم قرار می‌گیرد و خواندن آن به شما کمک زیادی می‌کند. حتی اگر با یک بیماری کنترل‌نشده یا ذهنی پر از افکار منفی و ناامیدکننده سروکار دارید. این کتابی است که می‌توان آن را بارها و بارها خواند. وقتی ذهنم پر از افکار منفی بود و مدام به نشخوار فکری مشغول بودم، خیلی به من کمک کرد.»

یکی دیگر از خوانندگان کتاب نیز در این سایت نوشته است: «این کتاب کوتاه و مختصر در مورد ذهن‌آگاهی بسیار خوب بود. احساس می‌کردم این کتاب از بسیاری از کتاب‌های دیگر با موضوع مشابه عملی‌تر، شامل بسیاری از بهترین تمرینات و افکار مربوط به داشتن یک زندگی آگاهانه‌تر و کم‌استرس‌تر است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در مقدمه‌ی کتاب می‌خوانیم: «وقتی زندگی بیش از حد دشوار و پیچیده می‌شود، روان‌مان به دنبال راه فرار می‌گردد. فشار زیاد، قرار گرفتن در معرض کارهای منفی زیاد و داشتن انتخاب‌های زیاد باعث می‌شود بدترینِ خودمان باشیم. اگر ذهن‌مان را به حال خود بگذاریم، از شاخه‌ای به شاخه‌ی دیگر می‌پرد، خاطره‌ای قدیمی یا موضوعی که حواس‌مان را پرت کرده است دنبال می‌کند یا در دام بیزاری و خشم گرفتار می‌شود. شاید هم درگیر رویاپردازی و خیال‌بافی شود که بسیار مثبت‌تر از خشم و بیزاری است، ولی به هر حال ذهن را آشفته می‌کند.»
جملات زیر از متن کتاب انتخاب و آورده شده‌اند:
- بخشیدن دیگران به این معنا نیست که باید با آن‌ها آشتی کنید، بلکه به این معناست که بیزاری و خشم‌تان را رها کنید تا بیشتر از این وجودتان را مسموم نکنند.
- در خانه هر چیزی را که به‌دردنخور است یا به نظرتان زیبا نیست، نگه ندارید.
- مراقبه روشی برای ساکت کردن ذهن نیست بلکه راهی است برای رسیدن به سکوتی که از قبل در ذهن وجود داشته است.
- جایی که تصمیم می‌گیرید هر روز در آن وقت بگذرانید، درنهایت تعیین‌کننده‌ی کیفیت زندگی‌تان است.
- واقعیت این است که همیشه تا حدی با افکار منفی در کشمکش خواهید بود. برای غلبه بر میلیون‌ها سال برنامه‌ریزی تکامل‌یافته‌ی ذهن، اراده به‌تنهایی کافی نیست.
- زندگی شاد به چیز زیادی احتیاج ندارد؛ تمام چیزی که نیاز دارید در وجودتان است، در طرز تفکرتان.
- اگر موفق شدید در زندگی کمی بیش‌تر ذهن‌آگاهی داشته باشید، می‌بینید که شادی و آرامشی که به دنبالش هستید، همیشه در دسترس شماست.
- برای این ببخشید که خودتان را از رنج برهانید، تا بتوانید با ذهنی باز به زندگی زمان حال ادامه دهید.

درباره نویسنده کتاب هرس ذهن

استیو اس جی اسکات در نیوجرسی به دنیا آمد و بزرگ شد. در کالج مدرک روان‌شناسی دریافت نمود و سپس او می‌دانست که برای ادامه تحصیل یا کار در زمینه مهارت های ساخت Latte نیاز دارد. اسکات در طول مدت کوتاهی در نیروی هوایی ایالات متحده، توانست مدرک کارشناسی ارشد خود را در تجارت بگیرد و سپس برای تسخیر دنیای تجارت حرکت کند. سپس اسکات دو سال را برای کار در یک شرکت گذراند و پس از مدتی تصمیم گرفت فقط برای خودش کار کند. برخی از کتاب‌های دیگر او «Mindful Relationship Habit»، «Habit Stackin» و «How to Stop Procrastinating» نام دارند.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «هرس ذهن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.