جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

هفت ‏عادت ‏مردمان‏ موثر

قیمت:
110,000 تومان
مشخصات کتاب هفت ‏عادت ‏مردمان‏ موثر
کشور مبدا
تعداد صفحات
200 صفحه
شابک
9789643280826
سال خلق اثر
1989
سال انتشار
1989
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
47
این کتاب در یک نگاه

کتاب هفت عادت مردمان موثر با نام لاتین The 7 Habits of Highly Effective People در سال 1989 میلادی توسط استیون کاوی نوشته و به چاپ رسید. کتاب هفت عادت مردمان موثر در فهرست جهانی «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد» قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «هفت ‏عادت ‏مردمان‏ موثر»

خلاصه کتاب هفت ‏عادت ‏مردمان‏ موثر

کتاب هفت عادت مردمان موثر علاوه‌بر اینکه یکی از موثرترین و الهام‌بخش‌ترین کتاب‌هایی است که در زمینه‌ی زندگی موفق نوشته شده، یک کلاس درس است که اگر به‌خوبی آن ‌را فرا بگیرید و در زندگی‌تان به کار ببرید، شاهد معجزه و تحولی شگفت‌انگیز در جهان درونی و بیرونی خود خواهید بود که اثرش ماندگار و همیشگی خواهد بود.

 این کتاب هفت عادت مهم را بررسی می‌کند و می‌گوید با داشتن این هفت عادت زندگی شما دگرگون خواهد شد. این اثر شامل چهار بخش کلی و هفت قسمت با عنوان‌های «عامل بودن»، «شروع از پایان در ذهن»، «نخست به اولین‌ها پرداختن»، «برنده، برنده اندیشیدن»، «اول فهمیدن و سپس فهماندن»، «هم‌افزایی» و «اره تیز کردن» است.

درباره ترجمه کتاب هفت عادت مردمان موثر

  • هفت عادت مردمان موثر نوشته استیون کاوی به بیش از ۳۸ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
  • هفت عادت مردمان موثر در ایران نیز بارها توسط مترجمان مختلف به زبان فارسی برگردانده شده است. گیتی خوشدل در نشر پیکان البرز، محمدرضا آل یاسین در نشر هامون، الهام خرسندی و صدیقه فرهادی در نشر هورمزد، غلامحسین علی مازندرانی در نشر  آرایان، آرش پدرام در نشر نارنگی، سمیرا احمدی در نشر ندای معاصر، پریسا قشقائیان در نشر مات، زهرا آلوشی در نشر نیک فرجام و مترجمان دیگر کتاب هفت عادت مردمان موثر را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند.

امتیاز هفت عادت مردمان موثر در گودریدز

  • تعداد نظرات: 14,110
  • تعداد امتیازدهی: 710,971
  • میانگین امتیاز (از 5): 4.15

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب هفت عادت مردمان موثر

  • یک فکر بکار، یک عمل درو کن. عملی بکار، عادتی درو کن. عادت بکار، شخصیت درو کن. شخصیتی بکار، سرنوشتی درو کن.
  • بیشتر مردم به قصد فهمیدن گوش نمی‌دهند، آن‌ها به قصد پاسخ گوش می‌دهند.
  • اگر واقعا بخواهم وضعیت را بهبود ببخشم، می‌توانم روی تنها چیزی که بر روی کنترل دارم کار کنم؛ یعنی خودم!
  • خیلی آسان است که خودمان را در دام فعالیت شدید، شلوغی زندگی، کار کردن سخت‌تر و سخت‌تر برای بالا رفتن از نردبان موفقیت گرفتار کنیم تا در نهایت به این نتیجه برسیم که این کار در واقع تکیه کردن به یک دیوار اشتباهی است.
  • با یک انسان همان‌طور که هست، رفتار کن و او همان‌طور باقی خواهد ماند. با یک انسان آن‌گونه که می‌تواند و باید باشد، رفتار کن و او همان خواهد شد که می‌تواند و باید باشد.
  • تا زمانی‌که فرد نتواند صادقانه بگوید: «آنچه امروز هستم، حاصل انتخاب‌های دیروز من است»، این را هم نمی‌تواند بگوید که: «اکنون به‌گونه‌ای دیگر انتخاب می‌کنم.»
  • «دل، دلیل‌هایی برای خودش دارد که هیچ دلیل و منطقی آن‌ها را نمی‌پذیرد.»
  • در هجده سالگی، نگران تفکر دیگران در مورد خودتان هستید. وقتی چهل ساله می‌شوید، اهمیتی نمی‌دهید که دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند؛ و زمانی‌که شصت ساله می‌شوید، پی می‌برید که اصلاً هیچ‌کس در مورد شما فکر نمی‌کرده است! تعجب نکنید مردم به‌قدری سرگرم مسائل زندگی خود هستند که به یاد شما نمی‌افتند و اگر هم بیفتند، نگران این هستند که شما درباره‌شان چه فکری می‌کنید!
  • «ما انسان‌هایی نیستیم که تجربه‌های معنوی داشته باشیم. ما موجوداتی معنوی هستیم که تجربه‌های انسانی داریم.»

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب هفت عادت مردمان موثر چیست؟

ساناز در مورد تجربه‌اش از مطالعه‌ی این کتاب می‌گوید:

این‌ کتاب شاهکار است. کتابی که هر انسانی در هر جایگاهی باید آن را بخواند تا معنای واقعی زندگی و زندگی درست را بداند و با دستورالعمل‌های این کتاب، زندگی خود را متحول و دگرگون کند. من اعتقاد دارم یکی از دلایل پیشرفت سریع غرب همین هفت عادتی است که نویسنده به آن اشاره دارد و اگر واقعا قدم به قدم با آن پیش برویم به زندگی ایده‌آلی نزدیک خواهیم شد که واقعا لذت‌بخش خواهد بود. نویسنده در این کتاب با زبانی ساده و با توضیحاتی مفصل و کامل به برررسی عاداتی می‌پردازد و آنها را کلید گنج زندگی و خوشبختی می‌داند که واقعا هم همین‌طور است. خواندن این کتاب مهم‌ترین و واجب‌ترین کاری است که هرکسی باید آن را در اسرع وقت و با دقت تمام انجام دهد‌.

الیسا نیز این کتاب را این‌گونه توصیف می‌کند:

من این‌ کتاب را به پیشنهاد یکی از استادانم تهیه کردم و بسیار خوشحالم که توانستم آن را بخوانم. این کتاب با کتاب‌های زردی که در باب موفقیت در بازار هستند و هیچ تاثیری هم در زندگی ندارند، بسیار متفاوت است؛ چون نویسنده‌ی آن واقعا از تجربه‌هایش می‌گوید و از عاداتی می‌گوید که آزمون‌شان را پس داده‌اندو مطالب آن تاثیرات بسیار عمیقی در ذهن مخاطب می‌گذارد.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ خواندن باشند

پاراگرافی از کتاب که به تاثیرات منفی دورویی و عدم صداقت می‌پردازد:

اگر بکوشم با استفاده از شیوه‌های تاثیرگذاری، مردم را به انجام‌ دادن کاری وادارم که خود می‌خواهم یا با استفاده از این روش‌ها بکوشم که افراد بهتر کار کنند یا سرشار از انگیزه باشند، یا مرا و خودشان را بیشتر دوست داشته باشند، حال آنکه منش خودم اساسا دارای کاستی و دورویی و عدم‌صداقت باشد، نمی‌توانم موفق باشم. این دورویی عدم اعتماد ایجاد می‌کند و آنگاه هر کاری که بکنم حتی استفاده از این روش‌های به اصطلاح ارتباط موثر، ریاکارانه به نظر خواهد رسید. در این صورت روش و تدبیر و حتی نیت خیر نیز اثر نخواهد کرد. اگر اعتماد کامل وجود نداشته باشد، پایه و اساس لازم برای موفقیت پایدار وجود ندارد. فقط نیکی اساسی به تکنیک جان‌ می‌بخشد.

پاراگرافی از کتاب را که به نقشه‌های زندگی و نوع تفکر می‌پردازد، در ادامه می‌خوانیم:

همه ما نقشه‌های بسیاری در سر داریم که می‌توانند به دو دسته‌ی اصلی تقسیم شوند: نقشه‌هایی از امور به گونه‌ای که هستند یا واقعیات و نقشه‌هایی از امور به گونه‌ای که باید باشند یا ارزشها و همه‌ی تجربه‌هایمان را از روی این نقشه‌های ذهنی تفسیر می‌کنیم و ندرتا دقت آنها را مورد سوال قرار می‌دهیم. معمولا حتی از داشتن این نقشه‌ها بی‌خبریم. به سادگی فرض می‌کنیم آن‌گونه که امور را می‌بینیم عین واقعیت است، یا همان‌گونه که باید باشند و گرایش‌ها و رفتارهایمان زاییده‌ی آن فرضیات است. نگرش ما از امور منشا طرز فکر یا شیوه‌ی عمل ماست.

پاراگرافی از کتاب که در مورد سلامتی و اقدام برای حفظ آن است را در زیر می‌خوانیم:

به جای آنکه کاهش سلامتی را مورد تقدیر و سرنوشت خود بدانید، دست به کار شوید. با کنار گذاشتن این که شما به ناچار قربانی افزایش سن خواهید شد، به مسئولیت خود برای حفظ سلامتی عمل کنید و یک‌ روش سالم‌تر برای زندگی برگزینید. بیش از یک دهه زندگی‌ من‌ با خستگی و دلسردی عجین بود. سرانجام از لحظه‌ای که دیگران این وضع را طبیعی ندانستند، احساسات منفی و ذهنیت غلط قربانی بودن را کنار گذاشتم و تلاش برای بهبودی سلامتی‌ام را آغاز کردم.

درباره‌ نویسنده کتاب هفت عادت مردمان موثر

استیون ریچاردز کاوی در سال ۱۹۳۲ در آمریکا متولد شد. او یک نویسنده، تاجر، معلم و یکی از مطرح‌ترین سخنرانان انگیزشی بوده است که مجله‌ی نیویورک تایمز در سال ۱۹۹۶ او را به عنوان یکی از ۲۵ فرد تاثیرگذار آمریکا انتخاب کرد. او با اقدامات مهمی که در زمینه‌های مختلف و به‌ویژه آموزش و تعلیم خودسازی به انسان‌ها انجام داده، ۱۰ دکترای افتخاری دریافت کرده است.

مطرح‌ترین کتاب استیون‌کاوی کتاب هفت عادت مردمان موثر است که زندگی‌های بسیاری را دگرگون کرد. اگر بخواهیم به دیگر کتاب‌های او اشاره کنیم باید از کتاب‌های «هشتمین‌عادت»، «اعتماد هوشمندانه» و «زندگی موثر» نام ببریم.

نظر نویسنده درباره کتاب هفت عادت مردمان موثر

در طول یک دوره 20 ساله، من مفهوم پیروزی عمومی پس از پیروزی خصوصی را درک کردم. سه عادت اول نشان‌دهنده پیروزی خصوصی و سه عادت بعدی نشان‌دهنده پیروزی عمومی هستند. یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که این درک را در من ایجاد کرد، برخورد با جمله‌ای در کتابی در هاوایی بود. این جمله چنین بود: «بین محرک و پاسخ، فضایی وجود دارد. در این فضا، قدرت و آزادی ما برای انتخاب پاسخ ما نهفته است. در این انتخاب‌ها، رشد و خوشبختی ما نهفته است.» این جمله برای من بسیار معنی‌دار بود و منجر به ایجاد اولین عادت، «عامل باشید» شد.

افراد اغلب با هفت عادت به‌عنوان تکنیک‌هایی برای موفقیت برخورد می‌کنند تا مراحل رشد شخصی. من به رویکرد تکنیکی اعتقاد ندارم. رهبری و موفقیت واقعی بر اساس رشد شخصی و قدرت درونی است که زمانی به دست می‌آید که افراد به دنبال خود درونی و ارزش‌های اساسی زندگی خود باشند. هفت عادت یک سفر شخصی است و افراد قبل از اینکه بتوانند در روابط بین فردی (عادت‌های 4، 5 و 6) موفق شوند، باید شخصیت درونی خود را پیدا کرده و توسعه دهند (با کار بر روی عادت‌های 1، 2 و 3).

نکات جالب درباره کتاب هفت عادت مردمان موثر

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • نویسنده کتاب عادت پنجم: نخست گوش فرا دهید... را مهم‌ترین عادت در موفقیت خود می‌دانست.
  • کتاب‌های «انسان در جستجوی معنی» نوشته ویکتور فرانکل و کتاب «مدیر اثربخش» نوشته  پیتر دراکر از آثار محبوب نویسنده بودند.
  • استیون کاوی ۹ فرزند و ۵۵ نوه داشت او در سال ۲۰۱۲ در سن ۷۹ سالگی بر اثر تصادف در حین دوچرخه‌سواری فوت شد.

اگر دنبال کتابی ارزشمند و جامع هستید که بتواند به شما کمک کند تا در زندگی خود موفق‌تر شوید، هفت عادت مردمان موثر یک گزینه عالی برای خواندن است.

افتخارات و جوایز کتاب هفت عادت مردمان موثر

  • پرفروش‌ترین نیویورک‌تایمز
  • تأثیرگذارترین کتاب تجاری قرن بیستم

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره هفت عادت مردمان موثر

هفت عادت مردمان موثر نوشته استیون کاوی با استقبال بسیار خوبی از سوی رسانه ها و افراد مواجه شده است. در زیر نقدهایی کلی از رسانه ها و نظرات افراد مشهور درباره این کتاب آورده شده است:

  • «هر از گاهی کتابی منتشر می‌شود که نه‌تنها زندگی خوانندگان را تغییر می‌دهد، بلکه بر فرهنگ نیز تأثیر می‌گذارد. کتاب ۷ عادت، یکی از آن کتاب‌هاست.» — دنیل پینک
  • «هفت عادت مردمان مؤثر، اصول جاودانه‌ای را در برمی‌گیرد که می‌تواند به هر شرکتی در مسیر موفقیت کمک کند.» — تونی هسیه، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز
  • «شاهکار کاوی، حتی اگر جهان را تغییر نداده باشد، بر میلیون‌ها خواننده‌ تأثیری گذاشته است که خواهند توانست سیاره ما را صلح‌آمیزتر، مرفه‌تر، آماده‌تر و هدفمندتر کنند.»— وارن بنیس
  • «اصول بنیادی، کلید موفقیت هستند. استیون کاوی استاد آن‌هاست. کتاب او را بخرید، اما مهم‌تر از همه، از آن استفاده کنید!» — آنتونی رابینز
  • «هیچ انسانی برای همیشه زنده نمی‌ماند، اما کتاب‌ها و ایده‌ها می‌توانند جاودانه شوند. زندگی استیون آر. کاوی تمام شده است، اما کتاب او به‌اندازه روزی که نوشته شد، تأثیرگذار است.»— جیم کالینز
  • «هفت عادت مردمان مؤثر اثر استیون کاوی، کتابی است که در سال 1990 منتشر شد و بلافاصله به پرفروش‌ترین کتاب کسب‌وکار تبدیل شد. این کتاب تاکنون بیش از 10 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته شده است ... وقتی کتاب را تمام می‌کنید، به‌احتمال‌زیاد در هر فصل یادداشت‌های زیادی در حاشیه آن نوشته باشید و این احساس به شما دست خواهد داد که در سمیناری قدرتمند توسط کاوی شرکت کرده‌اید.»— جون پرایس
  • «به‌عنوان اثر بنیادی استیون آر. کاوی، کتاب هفت عادت مردمان مؤثر، بر میلیون‌ها نفر در سراسر جهان تأثیر گذاشته است تا در محل کار و خانه بهترین خود باشند. این کتاب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کتاب‌های زمان ما، آزمون زمان را با موفقیت پشت سر گذاشته است.» — ایندرا نوئی
  • «بیست‌وپنج سال پس از انتشار آموزه‌های کتاب هفت عادت مردمان مؤثر بیش از هر زمان دیگری با دنیای امروز مرتبط است. در سطح فردی، مردم در حال فرسودگی هستند و در سطح جمعی، ما در حال از بین بردن سیاره زمین هستیم؛ بنابراین، تأکید دکتر کاوی بر خودسازی و درک او از اینکه رهبری و خلاقیت نیازمند آن هستند که ما از منابع جسمی، ذهنی و معنوی خود استفاده کنیم، دقیقاً چیزی است که اکنون به آن نیاز داریم.» — آریانا هافینگتون
  • «هفت عادت، بسیاری از ما را در سفرمان در دنیای تجارت راهنمایی کرده است. ساده اما فوق‌العاده مؤثر. یک راهنمای عالی برای هر رهبر مشتاق!»— مگ ویتمن
  • «در دنیای رقابتی امروز، با تمام مسئولیت‌ها و تقاضاهای زمان، مسافرت، کار و خانواده، داشتن کتاب هفت عادت مردمان مؤثر استیون کاوی برای رجوع به آن بسیار مفید است.»— ماری آزموند
  • «اگرچه کتاب کاوی شاید به‌صراحت به‌اندازه برخی کتاب‌های خودیاری مذهبی نباشد، اما تأکید او بر شخصیت و ارزش‌ها، پیشینه او در کلیسا را به‌خوبی نشان می‌دهد خوانندگان علاقه‌مند ممکن است بخواهند به عادت هشتم او یا رهبر در من نیز مراجعه کنند.» — Library Journal

خرید کتاب هفت عادت مردمان موثر

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب هفت عادت مردمان موثر را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کتاب انگیزشی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «هفت ‏عادت ‏مردمان‏ موثر»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.