جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

خودشناسی به روش یونگ

قیمت:
175,000 تومان
مشخصات کتاب خودشناسی به روش یونگ
ناشر
کشور مبدا
تعداد صفحات
248 صفحه
شابک
9786008547969
سال خلق اثر
1992
سال انتشار
1992
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
10
این کتاب در یک نگاه

کتاب «خودشناسی به روش یونگ»  (Self-Discovery the Jungian Way) به قلم مایکل دانیلز و در سال 1992 منتشر شد. این کتاب همچنین در ایران نیز با همت انتشارات فرهنگ نشر نو و با ترجمه‌‌ی روان اسماعیل فصیح چاپ شده است و درحال حاضر به چاپ هفتم رسیده است که نشان‌دهنده‌ی‌ استقبال خوب مخاطبان است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب خودشناسی به روش یونگ

همان‌طور که از نام این اثر پیداست، هدف نهایی نویسنده‌ی این است که مخاطب را به نوعی از خودشناسی و درک عمیق‌تر از خود برساند تا بتواند جهان پیرامون و روابطش را بهبود ببخشد. این کتاب با توجه به شیوه‌ نگارشی‌اش، برای هرکسی می‌تواند جذاب، سرگرم‌کننده و درعین‌حال بسیار آموزنده باشد. مایکل دانیلز در کتاب «خودشناسی به روش یونگ» با تشریح تکنیک «رمز واژه» که آن را یک تکنیک بسیار خاص با توجه به آموزه‌های یونگ برای خودشناسی می‌داند، سعی کرده است در 9 فصل بسیار ساده و کاربردی، حتی به کسانی که هیچ اطلاعاتی در مورد نظریات یونگ ندارند، این تکنیک را آموزش دهد. فصل اول این کتاب «به سوی خودشناسی» نام دارد و از همان ابتدا مخاطب را وارد این مسیر جذاب می‌کند و در نهایت در فصل نهم با عنوان «افکار نهایی» به شخصیتی می‌رسد که توانسته است با این کتاب به درکی عمیق از خود برسد و مسیر زندگی‌اش همراه با افکاری جدید، تغییر بدهد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ی کتاب خودشناسی به روش یونگ چیست؟

محمد در مورد تجربه‌ مطالعه‌ این کتاب این‌گونه می‌نویسد: «این کتاب در مورد خودشناسی است و با استفاده از تکنیک رمزواژه و تحلیل آن نتایج بسیار کاربردی و تعیین‌کننده‌ای را در مورد شخصیت افراد می‌دهد. مهم-ترین موردی که باید رعایت شود، این است که به هیچ عنوان نباید قبل از شروع این کتاب از تکنیک رمزواژه اطلاعاتی داشته باشید و سعی کنید کتاب را به همان ترتیبی که مشخص شده است بخوانید تا به بهترین شکل ممکن به نتایج خوبی از این تکنیک و آزمون برسید.»

تونیا نیز در مورد این کتاب می‌نویسد: «مسیر خودشناسی، مسیری شیرین و گاهی سخت است که من مدتی است در این مسیر هستم. این کتاب واقعا برای من راه‌گشا بود و توانست دریچه‌هایی از درونم را که از آن بی‌اطلاع بودم به من نشان بدهد و من را به شناخت و آگاهی از وجود خود برساند. کتاب خیلی روان است و فارغ از کلمات سخت، شما را یاری خواهد کرد که به آگاهی برسید. خواندن این کتاب را به تمام کسانی که دغدغه خودشناسی و رسیدن به زندگی بهتر را در سر دارند، شدیدا توصیه می‌کنم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند

پاراگرافی از کتاب که فصل اول با آن شروع می‌شود را در ادامه می‌خوانیم: «اگر نظر مردم عادی را درباره‌ی خودشناسی جویا بشویم، اکثرا به اهمیت آن اذعان می‌کنند. هم¬چنین اگر به محبوبیت انواع پرسش‌نامه‌های خودآزمایی که در سالهای اخیر در مجلات باب شده توجه کنیم و آنها را ملاکی عملی محسوب نماییم، می‌توان چنین استدلال کرد که بیشتر ما برای کشف حقایق ناشناخته درباره‌ی خود، عطشی سیری ناپذیر به کنجکاوی داریم. یعنی کشف استعدادهای نهفته، آرزوهای پنهانی، جذبه‌ی جنسی،ارزش‌های اساسی، نیازهای عاطفی و قوه‌ی هوشمان. بی‌شک این علاقه، برانگیخته از هوس گرم شدن و تعریف و تمجید شنیدن می‌باشد تا کششی واقعی برای کشف حقیقت درخصوص شخصیت و وضعیت زندگی ما. با وجود این، احتمالا در اعماق ذهن ما، این امید مبهم و ابراز نشده هست که شاید روزی به چیز با ارزشی درباره‌ی آن نیز پی ببریم.»

در پاراگرافی دیگر از  کتاب در مورد تکنیک رمز واژه می‌خوانیم:
«اگر نخستین تجربه‌ی شما از تکنیک «رمز واژه» زمانی صورت گیرد که از هدف و ساختار دقیق آن کاملا بی‌اطلاع هستید، این تجربه برایتان موثر و آموزنده خواهد بود. لذا سعی کنید در این مرحله از خواندن بقیه‌ی صفحات کتاب خودداری نموده، صرفا به مطالعه‌ و اجرای دستورالعمل‌های زیر اکتفا کنید. اگر قبلا کسی درباره‌ی تکنیک کار برایتان توضیح داده است، یا خود به بقیه‌ی کتاب نظر اندخته‌اید، دیگر کار از کار گذشته است. بعدا تشخیص خواهید داد که این آگاهی قبلی تا چه اندازه روی پاسخ‌های شما تاثیر می‌گذارد. برای این‌که دیگران بتوانند بدون آمادگی و تامل قبلی، «رمز واژه» را برای نخستین بار تجربه کنند، سعی کنید از قبل چیزی درباره‌ی کارکرد آن برایشان بازگو نکنید. مطمئن باشید در بلندمدت، سپاسگزار شما خواهند بود.»

پاراگرافی از کتاب که به تمایل مردم به خودشناسی و راه‌های آن می‌پردازد: «بسیاری از مردم تمایلی به پیگیری دوره‌ای طولانی از تزکیه و ریاضت یا درمان فردی ندارند. یا ممکن است وقت، یا فرصت یا امکانات لازم برای دنبال کردن چنین اهدافی را نداشته باشند. این‌گونه افراد معمولا برای درک خود(آگاهانه یا ناآگاهانه) به وسایل کمکی نظیر کتاب، گروه‌درمانی یا دوره‌های کوتاه‌مدت روانشناسی روی می‌آورند که این فعالیت‌ها به¬طور کلی نظرات اساسی و مطلبی عملی در اختیارشان می‌گذارد تا آن¬ها بتوانند این دانش را در فرصتی مناسب و بنابر تشخیص خود به کار بگیرند.»

درباره‌ی نویسنده کتاب خودشناسی به روش یونگ

دکتر مایکل دانیلز در سال 1950 به دنیا آمد. او یک روانشناس، متخصص روانپزشکی و نویسنده‌ی بریتانیایی است که در دانشگاه‌ جان مورز لیورپول نیز به عنوان مدرس ارشد روانشناسی فعالیت می‌کرد. دانیلز نویسنده‌ دو کتاب و بیش از 30 مقاله در مورد روش‌های مشاهده، نظریه‌ی خودشکوفایی، رشد اخلاقی، روانشناسی سایه و شر، روانشناسی یونگی، نظریه‌ی فرافردی و تجربه‌ی‌ عرفانی است. وی در حال حاضر سردبیر بررسی روانشناسی شفاف (مجله بخش روانشناسی جامعه روانشناسی انگلیس) است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «خودشناسی به روش یونگ»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.